Decembrī noslēdzās konkurss Rail Baltica terminālim Pērnavā, kas ir otrā plānotās dzelzceļa līnijas stacija Igaunijā. Konkursā uzvarēja biroja PLUSS priekšlikums Water Strider (Ūdensmērītājs), kas piedāvā virs sliedēm paceltu termināla apjomu, pamatojot to gan ar ekonomiskajiem un pilsētbūvnieciskajiem, gan vizuālajiem un simboliskajiem ieguvumiem.
40 minūtēs no Pērnavas līdz Tallinai, 50 minūtēs no Pērnavas līdz Rīgai. Pēc Rail Baltica projekta pabeigšanas radikāli mainīsies Pērnavas ģeogrāfiskā lokācija Igaunijas laiktelpā. Pērnavas iedzīvotāji ar galvaspilsētu būs saistīti labāk un ātrāk, nekā Tallinas piepilsētas iedzīvotāji sastrēgumstundās. Laiks ir izšķirošais faktors un Tallina būs divreiz tuvāk nekā iepriekš. Stokholmas aglomerācijas plānotāji savā darbā ievēro principu, lai ikdienas ceļš no mājām līdz darba vietai nepārsniegtu 40 minūtes, kas nozīmē to, ka Pērnava varēs tikt uzskatīta par Tallinas priekšpilsētu (nākotnē — Talsinku). Būs iespējams dzīvot Pērnavā un studēt vai strādāt Tallinā, jo augsti kvalificētu darbavietu trūkums Pērnavā vairs nebūs šķērslis, lai iegādātos mājokli vasaras galvaspilsētā. Tādejādi jaunā dzelzceļa stacija bez kāda pārspīlējuma var tik uzskatīta par vienu nozīmīgākajiem šī gadsimta urbanizācijas faktoriem, ja ne pat par izdzīvošanas scenāriju. Dzelzceļa stacija būtiski mainīs pilsētas tēlu.
Viena no galvenajām ieejām un piebraukšanas zona (drop-off area) būs novietota nelielā mežiņā starp Papiniidu ielu, Liivi ielu un esošo K-Rauta veikalu. Esošā K-Rauta zemā apjoma vietā nākotnē mēs redzam augstceltni kā vietzīmi, kas kopā ar termināļa ieeju ļautu veidot pilsētniecisku laukumu. Tas atrodas tieši skatu koridorā, tuvojoties no jaunā tilta puses, un otra augstceltne veidot labi uztveramu kompozīciju kopā ar Sillakeskus biroju ēku.
Termināļa ēka, stāvvietas, pieraukšanas zona un autobusus stāvvietu līnija uzsver upmalas parka vērtību un aizsargā to. Tā kā terminālis novietots galveno funkciju centrā, tas reizē darbojas kā savienojums, nodrošinot ieeju tieši stacijā no visām pieejas zonām.
Būves nesošā struktūra ir prefabricēta. Gareniskās sijas ir novietotas uz kolonnām, kamēr tērauda režģi, kas veido ēkas apaļo formu, ir stiprināti pie sijām. Fasāde ir klāta ar moduļu loksnēm no vara un titāna sakausējuma. Tiltu nesošo struktūru veido tērauda kopnes.
Rail Baltica terminālis Pērnavā
1. vietas projekts konkursā
Autori: PLUSS — Indrek Allmann, Jaan Jagomägi, Gunnar
Kurusk, Tanno Tammesson, Holden Vides
Apūves laukums: 2000 m²
Projekta gads: 2014
Pasūtītājs: Pērnavas dome