Izsludina būvniecības konkursu Rail Baltica stacijai lidostā

Rail Baltica dzelzceļa projekta īstenotājs Latvijā — kompānija Eiropas Dzelzceļa līnijas šodien izsludināja būvniecības iepirkuma konkursu, lai atrastu būvniekus Rail Baltica stacijas ēkas Rīgas lidostā, kā arī estakādes, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār Kārļa Ulmaņa gatvi būvēšanai. Reizē ar to atklātībai nodots detalizētāks plānotās stacijas vizuālais tēls, kura autori ir Itālijas transporta infrastruktūras plānošanas uzņēmums Sintagma, arhitekts — Omar de Cuiceis.

Jāatgādina, ka lidostas stacijas arhitektūras projekts tika izstrādāts kā daļa no lielāka infrastruktūras projekta, kas ietvēra arī pievedceļu un estakādes būvprojektēšanu, par ko līgums tika noslēgts 2018. gada martā. Projektēšanas darbu veicēji tika izvēlēti starptautiskā iepirkuma konkursā, kurā uzvarēja trīs valstu uzņēmumu apvienība PROSIV (Sintagma (Itālija), Prodex (Slovākija) un Vektors T (Latvija)).

Stacijas un ar to saistītās infrastruktūras būvniecības darbi ir plānoti sešās kārtās: vispirms tiks būvēta stacijas ēka, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas “fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements”, un fasādes apdares darbi,  kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas,  notiks iekšējā apdare, labiekārtošana. Pēcāk sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 m garš dzelzceļa pārvads pār Ulmaņa gatvi.

Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu 4 reizes dienā varētu kursēt Rail Baltica ātrvilciens, un  ik pa apmēram 30 minūtēm t.s. shutlle jeb atspoles vilciens, savienojot   lidostu un Centrālo staciju Rīgā, ļaujot galvaspilsētas centrā no lidostas nokļūt astoņās minūtēs. Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.

Starptautiskais konkurss plānots divās kārtās. Pirmajā kārtā notiks kandidātu atlase, kas tiek plānota 2020. gada janvārī. Otrajā kārtā paredzēta kandidātu sagatavoto piedāvājumu iesniegšana un sarunas, lai 2020. gada beigās noslēgtu līgumu un 2021. gadā uzsāktu  būvdarbus. Šobrīd tiek lēsts, ka iepirkuma summa varētu būt 250 milj. – 280 milj. eiro robežās. Summa tiks precizēta, izsludinot 2. posmu.

Dzelzceļa savienojums ar lidostu ir viens no modernas lidostas viens no pamatelementiem. Rail Baltica stacija Rīgas lidostā būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā, veidojot multimodāls satiksmes mezglu, kur dzelzceļa stacija savienota ar lidostas pasažieru termināli, tieši ar lidostas reģistrācijas zāli.

Jaunā lidostas stacija, kas ir pirmais  jaunas pasažieru stacijas būvprojekts Latvijā kopš 1937. gada, būs lidostas un lielā mērā arī valsts seja daudzām desmitgadēm. Līdztekus Rail Baltica stacijas izbūvei plānota arī lidostas termināļa paplašināšanas 6. kārta un jauna gaisa satiksmes vadības torņa būvniecība.

Dalīties ar ierakstu:

13
Pievienot komentāru

avatar
10000
4 Komentāru pavedieni
9 Pavedienu atbildes
0 Sekotāji
 
Visvairāk komentētais komentārs
Komentētākais komentāru pavediens
5 Komentāru autori
MiķelisJaysArmandsValdemārs, ZariņšRita Voronkova Nesenie komentāru autori
jaunākie vecākie visvairāk balsotie
Armands
Guest
Armands
Rita Voronkova
Guest

Izvēlēts viens no projektētāju risinājumiem. Būvnieku konkurss tikko izsludināts – 3.11.2019. Vairāk skat. http://www.edzl.lv

Armands
Guest
Armands

Paldies par korekciju, jā, metu konkurs diemžēl izpalika..

Miķelis
Guest
Miķelis

Protams ka izpalika, tikko iepirka BIM sistēmu par …. 1.2 milj. EUR, nu lai maz neliktos:) Tas nekas, ka BIM nekad nemaksā tādu astronomisku ciparu. Mums taču piķis te aug kokos, rudenī aizejam un savācam, tas nekas ka cilvēki mirst kā mušas no savlaicīgi nediagnosticēta vēža, sirmgalvji raud Radio tiešajā ēterā. Mums taču jāuzceļ pievads 3A biznesam par valsts naudu + jāuzvāra kāposts būvniekiem. Tas nekas, ka biznesa plāna vēl nav un nav skaidrs kā mēs visi to pavilksim. Mums taču te dzīres Mēra laikā;)

Miķelis
Guest
Miķelis

P.S. Kurš bija tas gudrinieks, kas izvēlējās? Varbūt vajadzētu Rīgā likvidēt Arhitektūras pārvaldi, nu varbūt no profesiju klasifikatora vajag svītrot arhitekta profesiju, lai visur mums top kaut kas tikpat tizls, cūku fermas arhetipa iedvesmots?

Miķelis
Guest
Miķelis

P.S.P.S. kaut kā māte google neko nedod ārā uz tāda arhitekta vārda: Omar de Cuiceis. ko ta šis ir īsti saprojektējis? Nebūs students no Indijas, kas studē Latvijas Turībā?

Miķelis
Guest
Miķelis

Te igauņu pieredze – pirmkārt arhitektu metu konkurss, bet bāliņiem jau viss caur vienu vietu organizēts;-) https://www.delfi.lv/bizness/pasaule/foto-noskaidrotas-labakas-arhitektu-idejas-rail-baltica-terminalim-tallina.d?id=51615829

Jays
Guest
Jays

Kamēr Igauņiem Zaha Hadid arhitektūra. Mums random būvnieks bez konkursa un tik svarīgai vietai kā lidosta, kur rodas pirmais iespaids par valsti!
Kapēc neviens no LAS neko nav iebildis, WTF, kas notiek?

Miķelis
Guest
Miķelis

Tāpēc ka LAS ēd būvniekiem no rokas, cerot vēl iegūt kādas druskas no būvnieku galda. Tāpēc ka LAS ir sen, kopš padomju laikiem, organizācija kura neko nespēj. Kura pat nespēj aizstāvēt ZG principa pēc, jo raustās ka būvnieki novērsīs savus saulnešu vaigus no viņiem. Tāpēc ka trīc pie visām miesām, ja vajag ko iebilst politiskajai vai biznesa elitei.

Valdemārs, Zariņš
Guest
Bens Solo

Diemžēl konkrēto naudas apsaimniekotāju ( ne jau de jure, bet de facto) acīs, LAS ir vienā svaru kategorijā ar iedomāto mikologu kopu “Piepe”. Ar tādu pašu iespaidu uz būvniecības procesu. Dažreiz “Piepei” pat ir lielāka cerība, ko nebūt ietekmēt, ja nu biotops pareizais atrodas. Pats galvenais LASā jau visi to savu stāvokli saprot, tikai tipiskā strausa manierē turpina ar galvu smiltīs sūkt kafiju, jo kāda tad ir alternatīva? Arī de jure ielidot “Piepes” kategorijā? Pagaidām de jure vēl LASam ir kaut kāds iespaids uz kaut kādiem procesiem un uz cunfti, respektīvi kamēr LAS piekrīt naudas apsaimniekotājam , piemetinot kaut kādas… Lasīt vairāk »

Armands
Guest
Armands

Mums vajag proaktīvus vadītājus un pusvadītājus! Put your money where your mouth is!

Jays
Guest
Jays

Mani mazliet fascinē arī tas, ka būvniekiem ir pie kājas ko un kā būvēt. Tiešām tur vadībā strādā cilvēki bez kaut kāda veselā saprāta? Jābūt taču kaut kādām pamat zināšanām un interesei par arhitketūru, mākslu, kultūru strādājot šajā sfērā, lai saprastu, ka kaut kas tāds nav ok. Nebūvē taču rimi veikalu starp pļavnieku 9 stāvenēm.

Dienas beigās skatoties uz situāciju secinājums viens. LAS mēģina izslēgt visus riskus no savas dzīves, bet patiesbā, tas, ko viņi dara ir izslēdz visas iespējas. Un beigās tiek zaudētas tiesības rīkoties un izteikties, beigas tiek zaudēta brīvība.

Miķelis
Guest
Miķelis

Precīzi. Brīvība tika zaudēta jau pirms 2008.gada, kad Lielie biroji sāka kalpot Būvniecības kartelim un apkalpot to, apsienot savus modīgi melnos šefpavāru priekšautus. LAS publiskā darbība ir vien fikcija, lai piesegtu slēptos dīlus un apmaksātu Angļu Džentlmeņa kluba cigārus, Times, 100-gadīgo un Berimora rosīšanos virtuvē. Rezultāts – katastrofāla situācija visā, kas saistīts ar Arhitektūru. Niecīgs Arhitektūras procents un mūsu kaimiņu fona. Latvijā Arhitektūras klīniskā nāve iestājās, kad sāka lidot Akustiskā koncertzāle kā senlatviešu ezeri un visiem likās ka tas ir baigi OK. Tā kā reanimācijai atlikušas kādas 4-5 minūtes ( vai 4-5 mēneši). Tālāk jau – skuju taka, piederīgo (… Lasīt vairāk »