Ilgtspējības tēmai veltīta konference

Biedrība Building Design and Construction Council aicina piedalīties konferencē “Ilgtspējība arhitektūrā, būvniecībā, dizainā 2021”, kas norisināsies tiešsaistes režīmā 2. septembrī, sākums plkst. 9.30. Konferences saturs tiks novērtēts LAS un dalībnieki saņems kompetences punktus.

Konferencē lektori izskatīs dažādus ilgtspējas aspektus objektos, būs iespēja uzdot ērtus un arī neērtus jautājumus lektoriem. Īpaši vēršam uzmanību uz Rail Baltica bloka runātājiem, kas vēstīs par jaunā dzelzceļa radītajām pārmaiņām.

Dalība konferencē bez maksas.
Konferences Zoom saite

Programma

9.30 Organizatoru uzruna

9.35–9.55 Rail Baltica projekta ilgtspējības aspekti.
Ēriks Diļevs, Rail Baltica kopuzņēmuma RB Rail AS tehniskais direktors Latvijā.

9.55–10.20 Ilgtspējīgi arhitektūras risinājumi Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas projektā, respektējot daudzveidīgos izaicinājumus un prasības.
Einārs Jaunzems, Eiropas Dzelzceļa līnijas, projekta ieviešanas un vadības departamenta direktors, Emīlija Vanluka (Emilie VanLook), Bererix, arhitektūras un ainavas dizaina koordinatore, Paolo Martinelli (Paolo Martinelli), Crew Architects projekta vadošais arhitekts, Federiko Prevosti (Federico Prevosti), Crew Architects, projekta vadītājs.

10.20–10.40 Ilgtspējas aspekts Latvijas modernajā un aktuālajā arhitektūrā un pilsētvidē. Origo daudzfunkcionālā tirdzniecības un biznesa centra attīstības projekta sinerģija ar pilsētvidi un Rail Baltica projektu.
Andis Kublačovs, Linstow Baltic projektu direktors.

10.40–11.00 Ilgtspējīga ceļu infrastruktūra.
Mārtiņš Liepiņš, Ceļuprojekts valdes priekšsēdētājs.

11.00–11.20 Sporta laukumi Rīgā, noslodze un ietekme uz nācijas veselību
Oļegs Burovs, Rīgas domes deputāts.

11.20–11.40 Nākotnes ēkas, ko būvējam šodien, Schneider Electric ofisa ēka Singapūrā Kallang Pulse. Inga Tralla-Kancāne, Schneider Electric Latvija mārketinga un stratēģijas vadītāja Baltijā.

11.40–12.00 BREEAM prasībām atbilstoši un arhitektoniski izteiksmīgi risinājumi ar Rheinzink materiāliem.
Igor Pilutkiewicz, Rheinzink Polska.

12.00–12.20 Ilgtspējas prasības ēkām – šodienai un nākotnei.
Jānis Ivanovskis-Pigits, VNĪ NĪ Attīstības projektu pārvaldes direktors.

12.20–12.40 Ilgtspējīgs un augstvērtīgs dizains, tā ietekme uz labsajūtu un produktivitāti, materiālu izvēles kritēriji, lai to estētiskās un tehniskās īpašības saglabājas cauri gadiem.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 votes
Article Rating
guest
6 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Inline Feedbacks
View all comments
Miķelis

Par ilgtspēju. Izlasīju Neila B. rakstu Delfos par ilgtspējīgu transportu, paskatījos uz savu ilgtspējīgo v8 dīzeli un nolēmu šo to iekomentēt par ilgtspēju. Izrādās saules paneļus, kurus ilgtspējīgie eiropieši labprāt uzstāda savās mājās, lai ilgtspējīgi saražotu elektroenerģiju visvairāk saražo Ķīnā ar neilgtspējīgo ogļu palīdzību. Neilgtspējīgo ogļu patēriņš ir audzis arī tai pašā Vācijā – par pāri 20%. Runā, ka ambiciozos Zaļā kursa plānus nemaz nebūs tik viegli izpildīt, jo elektroauto ražošanu apdraud detaļu piegāde un tas pats attiecas uz vēja ģeneratoriem. Vīruss, pēc PVO vārdiem, varētu uzrādīt vislielāko ilgtspēju, nepazūdot vispār. Ilgtspējīgie risinājumi prasa resursus, lielus resursus – finansiālos, materiālos,… Lasīt vairāk »

Miķelis

Vēl viena ilgtspējīga lieta Latvijā ir opera. Iznāca būt uz baleta Drakula pirmizrādi, kultūras ministrs gandrīz klēpī iesēdās. Beletāžā pirmajā rindā viss Būvniecības kartelis + viņu advokāti. Prezidenta ložā “tagad mēs visu lemjam bļ@ģ” ar ģimeni, nu un protams daži Angļu džentlmeņa kluba biedri, interjera dizaineri un vēl Zigmārs Liepiņš ar kundzi ar tādu frizūru kā sirmajam Drakulam. Ak jā, vēl tualetē sastapu Osinovski bet bez papīra tūtas un gāzes Dāvis nebeidza smaidīt savu lielā Gāzinieka smaidu. Tā kā ja gribat ieraudzīt īstu Ilgtspēju – tad uz Operu. Tauriņš nav obligāts. LGBT pamazām aizņem labākās vietas un pat kāpa uz… Lasīt vairāk »

Last edited 1 mēnesis pirms by Miķelis
Miķelis

Esmu sagatavojis dažus ilgtspējas testus, arī par arhitektūru. Pirmais ikdienišķs. Kas ir ilgtspējīgāk – braukt ar 30 gadu vecu auto un pašam to remontēt vai katru otro gadu pirkt līzingā jaunu auto, arī elektroauto? 1.piebilde par datoriem – kas ir ilgtspējīgāk arhitekta praksē – katru gadu iepirkt jaunas programmas un datorus vai 5 gadus lietot gan programmas, gan datorus, jo uzlabojumi faktiski šobrīd ir kosmētiski? 2.piebilde par BIS. Kiberuzbrukuma gadījumā, saules vētras, vīrusa vai kāda cita tehnoloģiska incidenta gadījumā Latvijai zūd pieeja BIS sistēmai uz 1-3 mēnešiem. Kas notiek tad?

Miķelis

Otrais. Visi, kas saskārušies ar Vēsturiskā centra ķieģeļu ēku rekonstrukciju zin, cik pateicīgas tās ir. Kas tad ir ilgtspējīgāks būvveids no arhitektūras plānojuma maiņas viedokļa – 20.gs sākuma ķieģeļu ēkas vai monolītā betonā atlieti dzīvokļi vai dzīvojamās paneļu mājas, kuras joprojām montējam? 1.Piebilde Kas ir ilgtspējīgāks logu materiāls – koks, PVC vai alumīnijs? 2.Piebilde Kas ir ilgtspējīgāks logu stiklojums – parastais stikls vai pakete ar gāzi, kuras pēc 5 gadiem vairs nav un kuru stiklu ir vieglāk un lētāk nomainīt?

Last edited 1 mēnesis pirms by Miķelis
Miķelis

Lūk vēl viens mūsu Latvijas ilgtspējīgās domāšanas paraugs, faktiski arhitekti te pat nav galdus slaucījuši, kur nu vēl zīmuļus pienesuši. Jaunā realitāte – būvniecība bez arhitektiem: https://m.db.lv/galerijas/linkaits-problemas-uz-rigas-apvedcela-risinas-apvienotais-vilciena-un-autocela-tilts-504425

Miķelis

Tā kā lektori uz jautājumiem neatbild un diskusijā neiesaistās, tad šis ir izsvērts raksts ar visu problēmu loka uzskaitījumu: https://www.delfi.lv/news/versijas/edvards-kusners-visatraka-vista-bez-galvas.d?id=53581835

6
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x