Atbalstot autoru vēlmi publicēt savus Nacionālā teātra konkursa darbus, — vēl viens no priekšlikumiem, kas tika novērtēts ar veicināšanas prēmiju. Tā autori — birojs NRJA piedāvā caurspīdīgu ēku, ko papildina jaudīgi izteiksmīgi pandusi un jumta terase ar amfiteātri.
Piebūves apjomam ir lineāra struktūra, jaunos pamatapjomus izvietojot uz vēsturiskās ēkas centrālās ass, turpinot esošās ēkas gabarītus. Vēsturiskās ēkas esošā sekundārā piebūve tiek saglabāta kā apjoms, nepieciešamo pārplānošanu veicot ēkas iekšienē. Šādā veidā tiek nodrošināta vēsturiskā pēctecība un būvapjoma iekļaušanās pilsētvides mērogā. Piebūves augstums plānots zemāks par vēsturisko ēku, nekonkurējot ar to telpiskā nozīmīguma ziņā, kā svarīgāko piebūves apjomu izceļot ‘black box’ zāli. Jaunās piebūves horizontālais pamatapjoms plānots ar stiklotu fasādes sistēmu, kur daļēju caurspīdīgumu un matēti baltu gaismu nodrošina ārējais fakturētais stikls. Daļējais fasādes caurspīdīgums rada iespēju vērotājam no malas redzēt nepārtrauktu kustību teātra iekšienē, saglabājot noslēpumu par konkrēti veiktajām darbībām.
Jaunās ‘black box’ zāles apjoms izcelts kā vietzīme, ar fasādes apdari uzsverot telpas funkciju. ‘Black box’ fasādes ārējo apdari veido krītošs savītu bronzas stiepļu aizkars, statiskos apjomus apveltot ar minimālu dinamiku un radot vizuālu atsauci uz skatuves priekškara tēlu. Pa perimetru ‘lack box’ zālei paredzēts gaitenis dekorāciju konteineru pārvadāšanai. Pateicoties gaiteņa stiklotajai fasādei, tas izrādes starpbrīdī pārtop par elegantu publisku galeriju. ‘Black box’ zāles stiklotā galerija rada iespēju vizuāli novērtēt zāles iespaidīgos gabarītus skatā no ārtelpas — kopā uztverot gan apjomu iekštelpā gan ārtelpā.
Virs darbnīcu pārseguma izvietota publiskā ārtelpa — zaļā terase ar amfiteātri eksperimentālām izrādēm un multidisciplināriem priekšnesumiem, kas publiski manifistētu teātra spēju būt mūsdienu teātra mākslas avangardā. Amfiteātra sēžamās kāpnes veido konstruktīva moduļu sistēma, veidojot pikselētas formas mūsdienīgu ārtelpu, kuras formveides princips aizgūts no romiešu teātra, tādā veidā mūsdienu formu valodā interpretējot klasiskā teātra vēsturi. Amfiteātra konstruktīvā moduļu sistēma vienlaicīgi formē atraktīvu scenogrāfijas galerijas telpu zem sēžamajām amfiteātra kāpnēm. Konstruktīvo moduļu sistēma tiek izmantota kā scenogrāfijas galerijas izgaismotas maketu vitrīnas.
Teritorijas labiekārtojums plānots veidojot organisku saikni ar Simtgades aleju un kanālmalas nogāzi. Teātra jaunā apjoma ieejas atpazīstamības zīme — Simtgades alejas pandusi uz zaļo terasi — turpinās labiekārtojumā ar Ieeju laukumiem, un ar teritoriju starp Simtgades aleju un vēsturisko teātra ēku, kas plānota kā labiekārtota ārtelpas atpūtas zona ar stādījumiem un soliņiem, paredzot akcentētu ceļu tieši uz teātra piebūves Ieejas terasi. Ja Simtgades aleja ikdienā tiktu lietota pārsvarā kā tranzīta ceļš, jaunā teritorija plānota kā tieši teātrim paredzēta parka zona. Simtgades alejas pandusu sistēma nodrošina iespēju bez pakāpienu pārvarēšanas nokļūt vispirms uz ātrija līmenī, pēc tam uz jumta līmenī izvietoto zaļo terasi, amfiteātri un galeriju.
Ekspresīvi, tîrs nrja! Par ārtelpu plus! Veidot brîvdabas teātri vasarā… nezkādēļ, rodas iespaids ka arhitekti šo darbu taisīja, kā aktieri Oceans 7, viegli, ar azartu, smaidu un gara brīvību! Nav mana personīgā pirmā vieta… un tomēr priecājos par šo darbu! Paldies!
Šis nav slikts, nepavisam nav slikts. Ir milzīgs plus – zudis sarkanā flomāstera akcents, bet mazliet deniņus kā Vjetnamas sarkanā zvaigznīte ieberzē kārtējais baldahīns kas apsedz teātra zāli. Rīt iekomentēšu smalkāk, bet jā Miķelis šim iedotu stabilu 2.vietu ar pretenzijām uz 1.vietu.
Sākšu ar mazu atkāpi, ko ievērosiet visos darbos. Dažreiz smadzenes ar mums izstrādā ļaunu joku, – es šeit par Black Box. Visi daudzmaz labi tikuši ar pamatlietām galā – visiem sanācis lielisks gredzens vecajai lēdijai (LNT), tomēr visi mocījušies ap dārgakmeni un pārsvarā iemontējuši skaistajā ietvarā Mekas Kabas Akmeni ( Black Box ). Bet Vecā lēdija bija pelnījusi tikai briljantu – rozā, zilas nokrāsas vai citu, bet briljantu, vismaz es tā darītu. Tagad par NRJA. Pirmais iespaids – seksīgi. Izskatās ka bez Viagras ( sarkanā flomāstera ) un cerams bez Baltā sniedziņa šņaukšanas. Es pat kaut kādā mērā pieņemu Amoralle… Lasīt vairāk »