Šā gada nogalē SIA Transporta infrastruktūras attīstība plāno uzsākt pārvada būvniecību Sarkandaugavā pār dzelzceļu, savienojot Viestura prospektu ar Tvaika ielu. Četru joslu pārvada būvniecība Rīgai varētu izmaksāt ap 90,8 miljoniem latu.
Pārvads ļaus novirzīt smagās kravas automašīnas no Viestura prospekta tieši uz ostas teritorijām Jaunmīlgrāvī, Kundziņsalā un Sarkandaugavā pāri dzelzceļa līnijai Rīga — Skulte, apejot Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu, kurā esošā dzelzceļa pārbrauktuve lielās noslogotības dēļ ir galvenais sastrēgumu rašanās iemesls. Tādejādi tranzīta plūsmu caur Sarkandaugavas māju rajonu varētu samazināt par 80%.
Kaut gan pārvads šajā vietā pilsētas attīstības plānā bija paredzēts jau pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu vidū, projektēšanas darbi tika sākti divdesmit gadu vēlāk. Būvvalde projektu apstiprināja pagājušajā aprīlī. Saskaņā ar to mežainajā daļā Viestura prospekta abās pusēs nāksies izcirst ap 460 priežu. Daļu skuju koku iestādīs no jauna. Apkārtnes daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas un garāžas nojauktas netiks. Arī projekta realizēšanai nepieciešami zemesgabali nebūs jāizpērk, jo tie pieder pašvaldībai. Lai pārvads veiksmīgi funkcionētu un nerastos līdzīgas problēmas kā ar Dienvidu tiltu, kuram Daugavas kreisajā krastā pagaidām nav paplašināta piebraucamā Bauskas iela, tā galā esošā Tvaika iela tiks papildināta ar divām joslām.
Apkaimes iedzīvotāji pret
Pret pārvada celtniecību aktīvi iebilst Viestura prospekta 95 un 97 nama iedzīvotāji, apsverot iespēju tiesāties ar Rīgas domi, jo apkārtnē tiks nocirstas vairāk nekā četrsimt priedes un logu priekšā cauru dienu braukās smagās mašīnas.
Iedzīvotāji vērsušies pie vairākiem domes komiteju vadītājiem ar protestiem pret slepenību, kādā pieņemts lēmums par būvniecību, uzskatot, ka pārkāptas viņu Satversmes 115.pantā garantētās tiesības uz dzīvi labvēlīgā vidē. Savukārt domes darbinieki noraida jebkādu slepenību un turpina uzsvērt, ka rīdzinieku kopējo interešu vārdā jāatbalsta tieši šis pārvada risinājums.
Teritorijas detālplāns apstiprināts jau 2005.gadā, bet būvniecības ieceres sabiedriskā apspriešana notikusi 2006.gadā. Iedzīvotāji norāda, ka informācija par apspriešanām nav bijusi pietiekama. Pārvada izbūves sekas būs būtiska dzīves kvalitātes pasliktināšanās un nekustamā īpašuma vērtības samazināšanās. Satiksmes pārvads plānots tieši gar logiem — starp nama stūri un estakādi atstarpe ir tikai 15 metri.
Estakādes pārbīdīšana tālāk no ēkām tehniski nav iespējama. TIA sola starp estakādi un māju iestādīt lapu koku puduri.
1972.gadā ekspluatācijā nodotajai ēkai 2006.gadā blakus uzbūvēja otru dzīvojamo namu, kura pirmajā stāvā atrodas bērnudārzs. Viens no iedzīvotājiem Armands Kreņģelis laikrakstam pauda viedokli, ka pašvaldībai jābūt gatavai atpirkt dzīvokļus no tiem iedzīvotājiem, kas būs nemierā ar pārvada būvniecību. Viņš neizslēdz iespēju vērsties tiesā.
Šādu risinājumu par efektīvāko uzskata Saeimas deputāte, bijusī Satversmes tiesas tiesnese Ilma Čepāne: «Pašvaldībai bija jādara viss, lai iedzīvotāji tiktu iesaistīti apspriešanā. Ja ir izsniegta būvatļauja, to var apstrīdēt administratīvajā tiesā. Detālplānojumu var apstrīdēt Satversmes tiesā, balstoties uz 115.pantu par tiesībām dzīvot labvēlīgā vidē vai 105.pantu par tiesībām uz īpašumu. Iesaku dzīvokļu īpašniekiem nolīgt labu advokātu un dzelžaini aizstāvēt savas intereses tiesā.»
Rīgas domes Vides departamentā valda uzskats, ka šis ir vislabākais variants, kas ir maksimāli saudzējošs Mežaparkam. Izvērtējot projekta pirmo kārtu, secināts, ka speciālistu prasības ir ievērotas — paredzēta prettrokšņa siena.
Interesanti, kā tiek planots novirzīt kravas auto uz Kundziņsalu? Tas gan būtu aplams apgalvojums.
Jāatzīmē, ka 90 miljonu projektam vizualizācijas ir tiešām grandiozā kvalitatē!
Baigi gribeetos zinaat tilta izmeerus, lai var saliidzinaat taa izmaksas uz kavdraatmetru ar citiem pasaules piemeerim.
Sevišķi jau trešā bilde – visnotaļ iespaidīga, ar visu to nosacītību asociācijas ar Tokijas lielceļiem raisa. Butu gan vēl varenāk, ja apkārt vairāk tādas mājas būtu, no kurām pārvads 15 m attālumā.
Sarkandaugava tagad ir pārvērtusies par pārbūves objektu, visādi pārvadi pāri iedzīvotāju galvām, šausmas. Protams jau no Mežparka turās pa gabalu, tur ir miljonāri, kas parūpējušies par savu mieru. Ko mēs mirstīgie varam padarīt. Neko. Kretīnisms un stulba hierarhija.
Ja detalplāns tika apstiprināts 2005. gadā, tad kas ļāva uzbūvēt daudzdzīvokļu māju 2006.gadā!
Man piemēram nav žēl 1972.gada ēku, bet žēl to, ka visu laiku un līdz šim cieš Tilta iela, dzelzceļa pārbrauktuve un daudzi daudzi īpašumi, kuru vērtības krītas, tikai tāpēc , ka gar to logiem dragā smagie auto.
2 ēkas pret padsmit.
Bet tie dzīvokļu īpašnieki Viestura prospektā, prasiet kompensācijas, nevis apturiet projektu!
Detālplāns tiešām tapa šajā laikā un ir pat turēts rokās.Bet par māju Viestura prospektā cik atceros bija skandāls jau celtniecības laikā.Liekas būvnieki dzīvokļus bija pārdevuši jau pirms celtniecības,vai celtniecības laikā.Par gaidāmo tiltu protam noklusējot,atkārtoju noklusējot,jo viņi nevarēja par to nezināt.Ar ko beidzās neatceros.Vienkārši celtniecība uzkārās un vis noklusa.
Šis variants ir labots (Sarkandaugavas attīstības biedrība tikās ar RPAD) un tagad pārvads neies gar Viestura prospekta mājām, bet gan kādus 50m no tām. Ziņas medijos par pārtaisīto variantu vēl nav.
Kāds deputātņš tajā 2006. gada celtajā reģipša būrī panāca savu, laikam.
Tilta iela ir Rīgas apkaimju vēsturiskā aizsardzības zona, un fūru dragāšana caur apkaimes centru ir jāpārtrauc.
Konceptuāli esmu par šo projektu. Beidzot Sarkandaugava varēs uzlabot savu prestižu, jo citādāk tā ir lieliska apkaime un varētu kļūt viena no labākajām Rīgā!
Ja detalplāns tika apstiprināts 2005. gadā, tad kas ļāva uzbūvēt daudzdzīvokļu māju 2006.gadā!
Man piemēram nav žēl 1972.gada ēku, bet žēl to, ka visu laiku un līdz šim cieš Tilta iela, dzelzceļa pārbrauktuve un daudzi daudzi īpašumi, kuru vērtības krītas, tikai tāpēc , ka gar to logiem dragā smagie auto.
2 ēkas pret padsmit.
Bet tie dzīvokļu īpašnieki Viestura prospektā, prasiet kompensācijas, nevis apturiet projektu!
Detālplāns tiešām tapa šajā laikā un ir pat turēts rokās.Bet par māju Viestura prospektā cik atceros bija skandāls jau celtniecības laikā.Liekas būvnieki dzīvokļus bija pārdevuši jau pirms celtniecības,vai celtniecības laikā.Par gaidāmo tiltu protam noklusējot,atkārtoju noklusējot,jo viņi nevarēja par to nezināt.Ar ko beidzās neatceros.Vienkārši celtniecība uzkārās un vis noklusa.
Sarkandaugava tagad ir pārvērtusies par pārbūves objektu, visādi pārvadi pāri iedzīvotāju galvām, šausmas. Protams jau no Mežparka turās pa gabalu, tur ir miljonāri, kas parūpējušies par savu mieru. Ko mēs mirstīgie varam padarīt. Neko. Kretīnisms un stulba hierarhija.
Interesanti, kā tiek planots novirzīt kravas auto uz Kundziņsalu? Tas gan būtu aplams apgalvojums.
Jāatzīmē, ka 90 miljonu projektam vizualizācijas ir tiešām grandiozā kvalitatē!
Baigi gribeetos zinaat tilta izmeerus, lai var saliidzinaat taa izmaksas uz kavdraatmetru ar citiem pasaules piemeerim.
Tāpēc jau tilta projektu nau iespējamz mainīt, jo tad būs jāpārtaisa šīs hipersarežģītās vizenes 😀
Sevišķi jau trešā bilde – visnotaļ iespaidīga, ar visu to nosacītību asociācijas ar Tokijas lielceļiem raisa. Butu gan vēl varenāk, ja apkārt vairāk tādas mājas būtu, no kurām pārvads 15 m attālumā.
Šis variants ir labots (Sarkandaugavas attīstības biedrība tikās ar RPAD) un tagad pārvads neies gar Viestura prospekta mājām, bet gan kādus 50m no tām. Ziņas medijos par pārtaisīto variantu vēl nav.
Kāds deputātņš tajā 2006. gada celtajā reģipša būrī panāca savu, laikam.
Tilta iela ir Rīgas apkaimju vēsturiskā aizsardzības zona, un fūru dragāšana caur apkaimes centru ir jāpārtrauc.
Konceptuāli esmu par šo projektu. Beidzot Sarkandaugava varēs uzlabot savu prestižu, jo citādāk tā ir lieliska apkaime un varētu kļūt viena no labākajām Rīgā!