Austrumu maģistrāles priekšpēdējais posms

Rīgā uzsākts būvēt Austrumu maģistrāles posmu no Gaujas ielas līdz Meža prospektam. Plānots, ka jaunais 1,8 km garais ielas posms ar 4 joslu brauktuvi, kas atradīsies starp Meža kapiem un Mežaparku, būs pabeigts 2008.gada vasarā.

Austrumu maģistrāle savienos Dienvidu tiltu ar Viestura prospektu un veidos Rīgas centra apbraucamo ceļu. Tā uzņems galvenās pilsētas starprajonu transporta slodzes, kravu transporta satiksmi un izvadīs to uz ārējo ceļu tīklu. Tā ir būtiska Rīgas vēsturiskā centra ielu un 11.novembra krastmalas atslogošanai no kravu transportlīdzekļu satiksmes plūsmas.

Līdz šim jau ir izbūvēti vairāki Austrumu maģistrāles posmi: Piedrujas ielas posms no Slāvu rotācijas apļa līdz Vietalvas ielai, Vairoga ielas satiksmes pārvads, Vairoga iela līdz Ieriķu ielai. Šobrīd ir izsludināts arī konkurss par būvprojekta izstrādi maģistrāles posmam no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai.

Projektēšanas uzņēmuma BRD projekts valdes priekšsēdētājs Jānis Bidzāns informēja, ka topošā posma ielas profils ir projektēts tā, lai nodrošinātu 30 tūkstošu un vairāk transporta līdzekļu satiksmes caurlaides spēju diennaktī. Šobrīd tiek veikti zemes darbi jaunās trases pamatnes sagatavošanai. Tā kā šī posma apvidus ir purvains un vietām ir līdz pat 7 metru dziļš kūdras slānis, stabilas gultnes sagatavošanai šobrīd tiek veikti atkūdrošanas darbi un veidota meliorācijas sistēma, lai nodrošinātu būvdarbiem nepieciešamos apstākļus.

Pilnībā šī posma izbūve tiks pabeigta līdz ar Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu satiksmes mezgla un Vairoga ielas un Gaujas ielas divu līmeņu satiksmes mezgla izbūvi. Šobrīd tiek izstrādāti šo satiksmes mezglu būvprojekti. Plānots, ka visa Austrumu maģistrāles izbūve pilnībā varētu būt pabeigta līdz 2012.gadam.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs «Austrumu maģistrāle ir ļoti svarīgs elements, organizējot satiksmi netālas nākotnes Rīgā. Pabeidzot šo maģistrāli un savienojot to ar Ziemeļu koridoru, tiks izveidots loks, kas kravas automašīnu ceļu uz Rīgas Brīvostu padarīs daudz raitāku un vairs nekavēs transportlīdzekļu kustību pilsētas centrā, jo lielākā daļa ielu, pa kurām spiestas pārvietoties kravas automašīnas, patiesībā nav tām piemērotas. Pašlaik noteiktie ierobežojumi kravas automašīnām ir vien tāda nepatīkama «lāpīšanās». Austrumu maģistrāle šo problēmu risinās daudz efektīvākiem līdzekļiem.»

Austrumu maģistrāles posma Gaujas iela — Meža prospekts būvniecības izmaksas ir 5,3 miljonu latu apmērā (neskaitot PVN). 75% no tām ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums, 20% Rīgas pašvaldības finansējums un 5% valsts līdzfinansējums.

Dalīties ar ierakstu:

1 1 Balsot
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
4 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
RS

Kā tur ir ar tiem kapiem, tā austrumu maģistrāle būs tā kā uz estekādes ?

frnkštain

nevelc uz šausmeni un zombijiem, rīgai vajag sakārtot transporta sistēmu!

RS

Kā tur ir ar tiem kapiem, tā austrumu maģistrāle būs tā kā uz estekādes ?

frnkštain

nevelc uz šausmeni un zombijiem, rīgai vajag sakārtot transporta sistēmu!

4
0
Lūdzu, komentējietx