Dienvidu tiltam uzstādītas oranžās vantis

Aizvakar, oktobra pēdējā dienā Rīgā pabeigta oranžo vanšu uzstādīšana Dienvidu tilta visiem sešiem piloniem. Līgums ar pašvaldību nosaka, ka pārsteidzoši milzīgo izmaksu dēļ par Zelta tiltu iesauktās būves pirmo kārtu no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam ar visām estakādēm jāpabeidz līdz 2008.gada augustam.

Dienvidu tilta būvniecība uzsākta 2004.gada novembrī, izbūvējot tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, savukārt 2007.gadā noslēdza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem — metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus. Tūlīt pēc tam tika sākta tilta plātnes betonēšana, kuru paredzēts pabeigt janvārī.

Paralēli uz katra no sešiem piloniem uzstādītas astoņas vantis. Vantis uzņem tilta laiduma konstrukciju slodzi, to vienmērīgi sadalot starp balstiem. Tas ļauj ievērojami palielināt attālumu starp balstiem, tiltam piešķirot ievērojamāku vizuālo izteiksmīgumu. Vanšu montāžu veica franču kompānija Freyssinet, kas ir pasaules līderis ar vairāk nekā 70 gadu pieredzi šādu darbu nodrošināšanā.

Patlaban paveikti aptuveni 65% no Dienvidu tilta 1.kārtas būvniecības darbu kopējā apjoma. Būvniecības darbus pie Dienvidu tilta sadalīti trijās daļās — darbi pie tilta, estakādēm pāri Maskavas un Krasta ielai, kā arī inženierkomunikāciju pārlikšana.

Ikdienas būvniecības darbos iesaistīti aptuveni 200 cilvēki. Turpinās estakāžu betonēšana pāri Krasta un Maskavas ielai. Šomēnes pabeigta 4.estakādes posma asfaltēšana, kas savienos Dienvidu tiltu ar Slāvu dzelzceļa pārvadu. Vienlaicīgi rit darbi pie inženierkomunikāciju pārlikšanas, ko drīzumā plānots noslēgt, kā arī uzbēruma veidošana Daugavas labajā pusē.

Nākošajā gadā atlicis pilnībā pabeigt visas deviņas estakādes, nobetonēt tilta trotuārus un veloceliņus, uzstādīt margas un gaismas stabus, nokrāsot tilta metāla konstrukcijas, un, visbeidzot, uzklāt asfaltu.

Dienvidu tilts

  • Garums: 803 m
  • Platums: 34,28 m
  • Joslu skaits: trīs katrā virzienā (abās malās – gājēju ietves un veloceliņi)
  • Projektētais kustības ātrums: 70 km/h

Paveiktais

  • tilta būvniecība — aptuveni 60%
  • estakāžu būvniecība — 50%
  • inženierkomunikāciju pārlikšana — 85%

Izmaksas

  • Pirmā kārta (no Bauskas ielas pāri Daugavai līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam, 2004—2008): ap 120 miljoni latu
  • Otrā kārta (krustojuma izbūve Slāvu aplī un dzelzceļa pārvada rekonstrukcija, 2008—2011): 313,4 miljoni latu
  • Trešā kārta (no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai, 2008—2009): aprēķinās novembrī

Tilta arhitektūras daļa autori ir birojs Arhitektonika.
Ģenerālais projektētājs — Tiltprojekts.

Tilta būvēšanai tika nodibināta akciju sabiedrība Dienvidu tilts, kurā apvienotas sešas būvfirmas: BMGS, Latvijas tilti, Rīgas tilti, Skonto Būve, Tilts un Viadukts.

Dalīties ar ierakstu:

Pievienot komentāru

avatar
10000