Uzsāks divlīmeņu satiksmes šķērsojuma izbūvi Juglā

Ar remontdarbu zonas sagatavošanu, ierobežojot satiksmi Brīvības gatves un Juglas ielas krustojumā, šodien uzsākti priekšdarbi divu līmeņu šķērsojuma izbūvei Juglā. Plānots, ka šķērsojums ļaus satiksmes caurlaides spējas šajā satiksmes mezglā palielināt trīs reizes, mazinot sastrēgumus, iebraucot Rīgā no Vidzemes puses.

Pašreizējā situācija un projekta mērķis

Satiksmes mezgla izbūves priekšdarbi tiks uzsākti nākošnedēļ. Šobrīd, iebraucot Rīgā un izbraucot no pilsētas, veidojas lieli sastrēgumi, kam par iemeslu, galvenokārt, ir lielās transportlīdzekļu rindas, kas gaida, kamēr citi transportlīdzekļi veic kreiso pagriezienu no Brīvības gatves uz Juglas ielu.

Katru dienu šo krustojumu šķērso vidēji 30 tūkst. automašīnu. Šādas augstas satiksmes intensitātes apstākļos līdzšinējā viena līmeņa Brīvības gatves un Juglas ielas krustojuma caurlaides spējas ir izsmeltas. Tāpēc krustojums tiks izbūvēts divos līmeņos, lai transportlīdzekļu plūsma, kas brauc taisni pa Brīvības gatvi un kas veic kreiso pagriezienu uz Juglas ielu, viena otru nekavētu.

Atbilstoši projektam Brīvības gatve būs augšējā līmenī, bet pagrieziens uz Juglas ielu tiks izbūvēts tunelī zem Brīvības gatves. Būvdarbu laikā tiks paaugstināts Brīvības gatves līmenis, izbūvēts Juglas ielas pilnīgi jauns pagarinājums no Pāles ielas līdz Brīvības gatvei. Līdzšinējais Juglas ielas posms no Brīvības gatves līdz Pāles ielai kļūs par vietējas piebraukšanas ielu.

Sabiedriskā transporta kustības uzlabošanai būvdarbu laikā Brīvības gatvē tiks izbūvēta arī papildus sabiedriskā transporta josla no Silciema ielas līdz Juglas ielai, kurā tiks izvietota arī sabiedriskā transporta pieturvieta. Būs arī vairāki gājēju tuneļi brauktuvju šķērsošanai.

Uzlabojumi sabiedriskā transporta kustībai:

  • Sabiedriskajam transportam no Silciema ielas līdz Juglas ielai vairs nebūs jāstāv sastrēgumā kopā ar pārējām automašīnām, jo šajā posmā tiks izbūvēta papildus atsevišķa sabiedriskā transporta josla, pie kuras tiks izbūvēta arī sabiedriskā transporta pieturvieta.

Uzlabojumi autovadītājiem:

  • Tiem, kas iebraucot Rīgā vai izbraucot no Rīgas, vēlēsies braukt taisni pa Brīvības gatvi, vairs nebūs tik ilgi jāstāv pie luksofora un jāgaida, kamēr citi transportlīdzekļi veic kreiso pagriezienu uz Juglas ielu.
  •  Tie, kas, iebraucot Rīgā, vēlēsies veikt kreiso pagriezienu uz Juglas ielu, bez apstāšanās pie luksofora varēs turpināt ceļu pa tuneli, kas būs izbūvēts zem Brīvības gatves.
  • Tie, kas no Juglas ielas vēlēsies veikt labo pagriezienu uz Brīvības gatvi Berģu virzienā vai kreiso pagriezienu uz Brīvības gatvi centra virzienā, to varēs izdarīt bez apstāšanās, izmantojot rotācijas apli.
    Neraugoties uz apjomīgajiem būvniecības darbiem, plānots, ka visā būvdarbu laikā satiksme tiks nodrošināta pa divām braukšanas joslām katrā virzienā tāpat kā līdz šim, tādējādi nesamazinot krustojuma caurlaides spējas.

Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma būvniecības izmaksas ir 15,6 miljoni latu apjomā. No tām Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ― 4,4 miljoni latu; valsts līdzfinansējums ― 294 tūkstoši latu; Rīgas pašvaldības finansējums ― 10,9 miljoni latu.

Remontdarbus Brīvības gatves un Juglas ielas krustojumā iecerēts pabeigt 2008. gada vasarā, taču neraugoties uz apjomīgajiem būvniecības darbiem, plānots, ka visā būvdarbu laikā satiksme tiks nodrošināta pa divām braukšanas joslām katrā virzienā tāpat kā līdz šim, tādējādi nesamazinot krustojuma caurlaides spējas.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
0
Lūdzu, komentējietx