Rīgā plāno otru centrālo staciju

Vakar, 12.decembrī laikraksts Dienas Bizness ziņoja, ka kompānija Pilsētas ganības Rīgas pilsētas vajadzībām Skanstes ielas rajonā plāno būvēt centrālo staciju pasažieriem, kā arī autoostu.

Būvniecībā kopumā paredzēts ieguldīt vismaz 70 miljonus eiro. Jaunā Centrālā pasažieru stacija atradīsies Skanstes ielas rajonā, jaunbūvējamās Sporta ielas un Ganību dambja krustojumā, kas pašlaik ir viens no visstraujāk augošajiem Rīgas rajoniem, vēstījis Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktors Pēteris Strancis. Stacija būs kā daļēja alternatīva esošai centrālai stacijai, jo tā arī atradīsies tuvu pilsētas centram, attīstītā rajonā un no tās, izbraucot cauri Centrālai stacijai, varēs tikt uz citām Latvijas pilsētām. Tā būs kā jauns galapunkts, kur noslēgsies loks no centrālās stacijas, nevis vienkārša caurbraucama dzelzceļa pietura. Jaunās Pasažieru stacijas būvniecību paredz arī Rīgas Pilsētas attīstības plāns 2006.—2018.gadam.


Jaunā stacija nepieciešama, lai atvieglotu pasažieru pārvadājumus pilsētā, kā arī samazinātu transporta plūsmu. P. Strancis arī piebilda, ka nākotnē netālu no Pasažieru stacijas plānots būvēt arī park&ride autostāvvietu, kur cilvēki varēs atstāt automašīnas un tālāk doties ar vilcienu vai citu sabiedrisko transportu, ko plānots nodrošināt, iepretim Pasažieru stacijai uz pašvaldības zemes uzbūvējot arī autoostu.

Jauno pasažieru staciju, kā arī autoostu iecerējis būvēt SIA Pilsētas ganības, kas savu ieceri ir iesniedzis Pilsētas attīstības departamentā. Kopumā uzņēmums minētajā teritorijā plāno būvēt multifunkcionālu kompleksu, taču pašvaldība to varētu ļaut ar nosacījumu, ja uzņēmējs būvē arī Pasažieru staciju, jo tā ieplānota Pilsētas attīstības plānā, turklāt teritorijā starp Sporta ielu un Ganību dambi jau ir arī dzelzceļa sliedes. «Sliedes gan savulaik tika privatizētas un pieder privātpersonām, kā arī Jaunrīgas Attīstības uzņēmumam, taču mēs tuvākajā laikā plānojam sākt pārrunas ar sliežu īpašniekiem, lai tās varētu atpirkt,» teica P.Strancis un piebilda, ka tas arī būšot vienīgais pilsētas ieguldījums projekta attīstībā. P.Strancis gan vēl nenorādīja, cik varētu maksāt sliežu atpirkšana.

SIA Pilsētas ganības valdes priekšsēdētājs Rihards Linde laikrakstam apstiprinājis, ka plāno būvēt pasažieru staciju un autoostu, ja vien pašvaldība ļaus minētos objektus «apaudzēt» ar komerctelpām. Uzņēmums iecerējis ap staciju būvēt arī veikalus un biroju telpas, izvietojot tās deviņus stāvus augstā ēkā, taču R.Linde sīkāku informāciju par ieceri vēl nesniedza.

Latvijas dzelzceļa kompānijas Latvijas Dzelzceļš vadītājs Uģis Magonis laikrakstam norādījis, ka jaunā stacija varētu būt ērta pasažieriem, jo no tās varēs viegli nokļūt līdz stacijai, kas atrodas Centrālajā laukumā, un tālāk pasažieri varēs braukt, kur nepieciešams, ar vilcienu vai citu sabiedrisko transportu. U.Magonis arī teica, ka no jaunās stacijas kursēs tikai pasažieru vilcieni, taču tie nodrošinās iekšzemes starppilsētu pasažieru pārvadājumus, izbraucot cauri Centrālajai stacijai. Kravas pārvadājumus no jaunās stacijas LDz nodrošināt neplāno. U.Magonis sacīja, ka LDz kopumā atbalsta šādas stacijas būvniecību, taču oficiāli Rīgas dome šādu projektu ar kompāniju vēl nav saskaņojusi. Tāpat projekts nav vēl skatīts Satiksmes ministrijas un Rīgas domes izveidotajā darba grupas sēdē, kas izveidota satiksmes problēmu mazināšanai un jaunu satiksmes infrastruktūras objektu attīstīšanai.

Jauno pasažieru staciju būtu iespējams uzbūvēt aptuveni trīs gadu laikā, norādīja P.Strancis, taču nepateica, kad varētu sākties tā realizācija. «Tas būs atkarīgs no tā, cik ātri pašvaldībai izdosies atpirkt dzelzceļa sliedes, kā arī no tā, kad stacijas būvniecību ir iecerējusi Pilsētas ganības,» viņš sacīja un uzsvēra, ka saskaņā ar Pilsētas attīstības plānu stacijai būtu jābūt gatavai līdz 2018.gadam. Savukārt R.Linde sacīja, ka pašlaik uzņēmums ir iesniedzis projekta ieceri un līdz nākamā gada beigām plāno pabeigt jaunās stacijas projektēšanu. Tas nozīmē, ka būvniecību minētajā teritorijā varētu sākt ne agrāk kā 2009.gadā.

Dalīties ar ierakstu:

8
Pievienot komentāru

avatar
10000
6 Komentāru pavedieni
2 Pavedienu atbildes
0 Sekotāji
 
Visvairāk komentētais komentārs
Komentētākais komentāru pavediens
1 Komentāru autori
RikardsWATskepsejtd Nesenie komentāru autori
jaunākie vecākie visvairāk balsotie
jtd
Guest
jtd

Esmu nelielā nesaprašanā, te tiešām kāds žurnālists galvu saspiedis jeb tiešām valstī, kur dzc pasažieru pārvadājumi praktiski gandrīz likvidēti, galvaspilsētā cels otru CENTRĀLO dzc staciju? Ja pat pirmajā jāgaida pa pusstundai, lai kādu vilcienu ieraudzītu. Un vēl komplektā ar park&ride stāvvietu pilsētas centrā? Liekas gan, ka šo iestādījumu koncepcija ir pilnīgi pretēja – pilsētas nomales.

Rikards
Guest
Rikards

Pilnigs sviests!

Teorētiski jau pa sliktu nenāktu, bet noteikti ir svarīgākas lietas šobrīd Rīgā attīstāmas? Vispār bišku smaržo pēc baigā biznesa.

Un park&ride pilsetas centra ari ir kas nedzirdets.

skepse
Guest
skepse

galiigi garaam!

WAT
Guest
WAT

Ir Ok šādas funkcijas un infrastruktūras attīstība, sen jau vajadzēja tā būt , tāds Rīgas metro ekvivalents , BET jau DB lasot radās sekojoši jautājumi…. 1. Kam TAGAD pieder konkrētā zeme, vai privāta, vai pašvaldības, valsts? 2. Kā nācās ka LDz infrastruktūra (LV satiksmes ministrijas īpašums) -dzelzceļs nonāca privātīpašumā? 3. Kā var eksistēt Dzelzceļa stacija un autoosta bez attiecīga dzelzceļa un ielu infrastruktūras? Manuprāt parasti dārgākais un laikietilpīgākais ieguldījums ir pati infrastruktūra (skat Brīvībenes dubliera garo gaitu), nevis mezgla vieta -ēka. Bet rakstā spiests ir tieši un mezgla marķieri ēku-kompleksu, tas tā dīvaini liekas. 4. Vēl dīvaināk no šādas pajēlas… Lasīt vairāk »

jtd
Guest
jtd

Esmu nelielā nesaprašanā, te tiešām kāds žurnālists galvu saspiedis jeb tiešām valstī, kur dzc pasažieru pārvadājumi praktiski gandrīz likvidēti, galvaspilsētā cels otru CENTRĀLO dzc staciju? Ja pat pirmajā jāgaida pa pusstundai, lai kādu vilcienu ieraudzītu. Un vēl komplektā ar park&ride stāvvietu pilsētas centrā? Liekas gan, ka šo iestādījumu koncepcija ir pilnīgi pretēja – pilsētas nomales.

Rikards
Guest
Rikards

Pilnigs sviests!

Teorētiski jau pa sliktu nenāktu, bet noteikti ir svarīgākas lietas šobrīd Rīgā attīstāmas? Vispār bišku smaržo pēc baigā biznesa.

Un park&ride pilsetas centra ari ir kas nedzirdets.

skepse
Guest
skepse

galiigi garaam!

WAT
Guest
WAT

Ir Ok šādas funkcijas un infrastruktūras attīstība, sen jau vajadzēja tā būt , tāds Rīgas metro ekvivalents , BET jau DB lasot radās sekojoši jautājumi…. 1. Kam TAGAD pieder konkrētā zeme, vai privāta, vai pašvaldības, valsts? 2. Kā nācās ka LDz infrastruktūra (LV satiksmes ministrijas īpašums) -dzelzceļs nonāca privātīpašumā? 3. Kā var eksistēt Dzelzceļa stacija un autoosta bez attiecīga dzelzceļa un ielu infrastruktūras? Manuprāt parasti dārgākais un laikietilpīgākais ieguldījums ir pati infrastruktūra (skat Brīvībenes dubliera garo gaitu), nevis mezgla vieta -ēka. Bet rakstā spiests ir tieši un mezgla marķieri ēku-kompleksu, tas tā dīvaini liekas. 4. Vēl dīvaināk no šādas pajēlas… Lasīt vairāk »