Uz Viļņas lidostu — ar vilcienu

Kamēr turpinās «kari» Latvijas un Lietuvas nacionālo aviosabiedrību starpā, bet Rīgas lidostu pamet EasyJet, Germanwings un Austrian Airlines, tikmēr Viļņas lidostā no šodienas var nokļūt arī ar vilcienu.

Vakar, 2.oktobrī svinīgi tika atklāts vilciena maršruts, kas savienos Viļņas lidostu (VNO) ar pilsētas centru. Līdz ar to Viļņas lidosta ir pirmā Baltijas valstīs, kurā iespējams nokļūt ar vilcienu, un otrā Austrumeiropā aiz Maskavas lidostas Domodedovo.

Vilciens izmanto esošo sliežu ceļu, bet pie lidostas izveidota jauna dzelzceļa stacija. Brauciens no centrālās dzelzceļa stacijas līdz lidostai ilgs septiņas minūtes (attālums 4,3km). Vilcienam paredzēti 27 reisi dienā, intervāli starp reisiem — no 35 minūtēm sastrēgumstundās līdz 1 stundai un 15 minūtēm citā laikā. Maršrutā kursēs AB Lietuvos geležinkeliai speciāli iegādātais vagons (PESA rail-bus, ražots Bidgoščā, Polijā) ar 93 sēdvietām. Biļetes cena — 2 liti (~ 40 santīmi).

Iecerēts, ka jaunais maršruts starp dzelzceļa staciju un lidostu kļūs par svarīgu Viļņas pilsētas sabiedriskā transporta sastāvdaļa, kas palīdzēs novērst sastrēgumus. Tas būs izdevīgs ne vien tūristiem, bet arī vietējiem iedzīvotājiem, kas dzīvo netālu no lidostas. Dzelzceļa savienojums ar lidostu stiprinās tās nozīmi lielākā reģionā, uzlabojot pieejamību arī no citām Lietuvas un Baltkrievijas daļām.

Vilciena maršruta koncepciju palīdzēja izstrādāt kompānija, International Tourist Consultants, kas paredzēja elektrificētu līniju ar diviem sliežu ceļiem. Bez tam viņuprāt lidostas vilciena maršrutam jāstiepjas līdz Naujoji Vilnia rajonam Viļņas austrumos, kur mitinās vairāk kā 30 tūkst. iedzīvotāju. Šīs idejas gan vēl nav realizētas. Lidsabiedrības kopā ar Lietuvas dzelzceļu plāno ieviest kompleksās biļetes, kas ļautu ar vienu biļeti nokļūt lidostā ar vilcienu un tālāk ar lidmašīnu.

 

Lidostu pieejamība ar dažādiem sliežu transporta veidiem mūsdienās ir svarīgs rādītājs, lai lidostas gūtu ievērojamāku nozīmi plašākā reģionā. Piemēram Amsterdamas, Frankfurtes, Cīrihes, Milānas, Vīnes un Barselonas lidostas ir cieši integrētas dzelzceļu tīklā, vairākās no šīm pilsētām var nokļūt ar ātrvilcieniem, kas sasniedz ātrumu 250 km/h. Šīs tendences maina arī lidostu uzbūvi. Dzelceļa stacijas vai multimodālie pārsēšanās mezgli (multimodal interchange — transportmija) kļūst par lidostu sistēmas sastāvdaļu — ceļojums, reģistrējoties lidojumam un nododot bagāžu, var sākties jau stacijā, kas atrodas tālu no lidostas.

Par to, vai Rīgas lidostā varēs nokļūt ar vilcienu un kādas piekļuves iespējas vēl tiek plānotas, vairāk varēsiet uzzināt
lekcijās un diskusijā
8.oktobrī plkst.18.00 Latvijas Mākslas akadēmijas aulā, Kalpaka bulvārī 13
skat: Rīga pēc 20 miljoniem programmu.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
7 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
Gatis

Pirms metamies leišus slavēt – viņiem, atšķirībā no Rīgas vai Tallinas nācās tikai piebūvēt staciju jau esošam dzelzceļam un esošai lidostai. Tur drīzāk jābrīnās, ka tik vēlu tas izdarīts.

Protams, tagad viņu lidosta ieguvusi treknu "plusu". Mums vēl gadi paies, kamēr uzcels. Jaunā dzelzceļa izpēte tikai tikko uzsākta.

RS

Bet nu arī varēja tak uztaisīt zem jumta ne ? :))

Māris

Orient.lv ved uz Kauņas un Viļņas lidostām: http://www.ori…as_airport.php

Māris

Orient.lv ved uz Kauņas un Viļņas lidostām: http://www.ori…as_airport.php

Gatis

Pirms metamies leišus slavēt – viņiem, atšķirībā no Rīgas vai Tallinas nācās tikai piebūvēt staciju jau esošam dzelzceļam un esošai lidostai. Tur drīzāk jābrīnās, ka tik vēlu tas izdarīts.

Protams, tagad viņu lidosta ieguvusi treknu "plusu". Mums vēl gadi paies, kamēr uzcels. Jaunā dzelzceļa izpēte tikai tikko uzsākta.

RS

Bet nu arī varēja tak uztaisīt zem jumta ne ? :))

andiic

POSTMODERNISMS!

7
0
Lūdzu, komentējietx