Pirmdien tika paziņoti Rīgas
                      autoostas attīstības koncepcijas konkursa rezultāti, kas apbēdinājuši daudzus
                      no konkursa  dalībniekiem, jo žūrijas lēmums
                      bija godalgotās vietas nepiešķirt, tā kā  neviens no septiņiem iesniegtajiem darbiem neapmierina
                      konkursa pamatnosacījumus.
Sanāksmē, atverot aploksnes ar devīzēm, Rīgas starptautiskā autoostas valde,
                       pamatojoties uz konkursa žūrijas komisijas 15. septembra sēdes rezultātiem un konkursa
                       piedāvājumu tehniskās atbilstības izvērtēšanas komisijas 29. septembra
                       iesniegumu, pauda savu lēmumu:
- Metu konkursa rezultātā
 nepiešķirt: pirmo, otro un trešo vietu un nevienu no iesniegtajiem
 piedāvājumiem neatzīt par Konkursa uzvarētāju, jo pamatnosacījumus pilnībā nav
 izpildījis neviens no piedāvājumu iesniedzējiem;
- Piešķirt veicināšanas
 prēmijas — katru prēmiju EUR 1 300 apmērā šādiem metu piedāvājumiem ar
 devīzēm: AR001, AO999, BA178, OO021,
 JJ950;




 Atverot aploksnes ar devīzēm, tika noskaidroti veicināšanas
Atverot aploksnes ar devīzēm, tika noskaidroti veicināšanas
                       prēmiju ieguvēji:
- BA178 — Nabito architects and partners un Sudraba arhitektūra (Roberto Ferlito,
 Reinis Liepiņš, Berta Lerhe)
- JJ950 —Harijs Alsiņš
- AR001 — Heima (Jānis Neiders)
- OO021 — OUTOFBOX  sadarbībā ar Ainavu projektēšanas darbnīcu ALPS (Pēteris Bajārs, Līga Vanaga,
 Ieva Lūse, Sabīne Vecvagare, Jekaterina Smirnova, Toms Loris, Ausma Ķibilde,
 Roberts Sekste, Ilze Rukšāne, Helēna Gūtmane, Marc Geldof, Krišs Smildzers)
- AO999 —  SAALS
 (Rasa Kalniņa, Māris Krūmiņš, Sintija Jonikāne) sadarbībā ar AS Ceļuprojekts

Jāatgādina arī
       konkursa žūrijas sastāvs: komisijas priekšsēdētāja Vaira Gromule (AS Rīgas starptautiskā autoosta valdes
       priekšsēdētāja); komisijas priekšsēdētājas vietniece Regīna Bula (Rīgas pilsētas arhitekta biroja direktora
       vietniece); komisijas locekļi: Viesturs Brūzis (Rīgas pilsētas būvvaldes
       Arhitektūras pārvaldes Rīgas pilsētas kultūras pieminekļu aizsardzības nodaļas
       vadītājs), Jānis Lejnieks (Rīgas Austrumu izpilddirekcijas projektu vadītājs,
       arhitekts); Jānis Krastiņš (Latvijas Arhitektu Savienības biedrs, RTU
       profesors), Uldis Šulcs (Latvijas Būvinženieru savienības biedrs; Latvijas
       Būvnieku Asociācijas revīzijas komisijas loceklis), kā arī LAS pārstāvji Renārs
       Putniņš, Aldis Lapiņš un Uldis Bērziņš.
Konkursa rezultāti raisījuši zināmu mulsumu un sarūgtinājumu arhitektu
     sabiedrībā, raisot pārmetumus žurijai un rīkotājiem, pārmetot tiem neizlēmību
     un nekompetenci. Līdzīgi kā saistībā ar Jaunā Rīgas teātra konkursu, kura
     rezultāti plaši tika appsriesti un arī kritizēti arhitektu sabiedrībā,  A4D vērsās pēc īsa komentāra pie konkursa žūrijas,
     turpmākajās rindkopās pārstātot žūrijas locekļa Renāra Putniņa sacīto. 
«Konkursa nosacījumi nebija vienkārši, neapšaubāmi tas bija funkcionāli ļoti
   sarežģītis uzdevums. Ierobežojumus noteica gan tas, ka autoostas attīstība nav
   prioritāte ne pilsētai, ne Latvijas Dzelzceļam, gan arī tas, ka Satiksmes ministrija gatavo likumu par autoostu darbību nākotnē, kas
   paredz uzlikt par pienākumu bez maksas apkalpot piepilsētas autobusu satiksmi. Tāpēc
   iecerētās pārbūves uzdevums bija, pirmkārt, atrisināt autoostas pašas problēmas,
   neizejot ārpus autoostas teritorijas. Tādēļ uz konkursa gaitā no dalībnieku
   puses uzdoto jautājumu, — ko iesākt ar Rīgas vēsturiskā centra plānā iekļauto
   ideju par dzelceļa uzbēruma pārveidošanu par estakādi, tika atbildēts, ka
   vipirms jāatrisina konkursa tiešās prasības, taču tiek pieņemti arī priekšlikumi
   tālākiem soļiem, plašāki pilsētbūvnieciski redzējumi. 
Funkcionālās pamatprasības konkursa priekšlikumiem bija, pirmkārt, — optimāla
   autoostas satiksmes organizācija — autobusu un pasažieru plūsmu shēma, otrkārt,
   — iespēja autoostai pelnīt, resp. komercplatību izvietojuma koncepcija,
   apzinoties, ka autoostas tiešie pakalpojumi mūsdienās tai gandrīz nekādu peļņu
   nenes. Un tikai trešais nosacījums attiecās uz priekšlikumiem ārpus pašas autoostas
   teritorijas, — neliegt ar savu risinājumu autoostai un vietai attīstīties nākotnē
   (arī zem dzelzceļa estakādes). Tieši pēc šiem trim kritērijiem žūrija arī vērtēja
   iesniegtos darbus. Bez tam svarīgs bija arī nosacījums par autoostas darbības nepārtrauktību
   pārbūves laikā. Diemžēl daudzi darbi vairāk pievērsās plašākām pilsētbūvnieciskām
   vīzijām, izvirzot populāras idejas (par savienojumiem ar Vecrīgu, kanāla apdzīvošanu),
   izejot ārpus konkursa teritorijas, taču neatrisinot primāro — satiksmes
   oprganizāciju. Vai arī darbs, kas citādi šķita veiksmīgs, taču diemžēl nogrieza
   iespējamo attīstību zem dzelzceļa estakādes.» 
Ar veicināšanas
           prēmijām atzīmētos darbus paredzēts izstādīt apskatei autoostas 1. stāvā.  Tāpat tos plānots pamazām publicēt arī A4D. 
