Skaidrs funkcionālais dalījums plānos, apjomos un pagalma zonās, izmantojot krāsu kodējumu, kā arī konkursa programmā paredzētā telpu grupu sadalījuma pārstrukturēšana, vienā blokā apvienojot Kino un foto muzeju, Nacionālo filmu skolu un kinoteātri, — labākais no TabFab konkursa 17 darbiem.
NRJA priekšlikumā žūrija saskatīja «spēcīgu kompozīciju, arhitektu izpratni par pilsētvidi un meistarīgi apvienotas radošā kvartāla lietotāju vajadzības», atzīstot, ka «idejas autori ļoti veiksmīgi uztvēruši un iedzīvinājuši [Kultūras] akadēmijas garu. Simboliski veiksmīgs risinājums augstskolas darbības kontekstā ir bibliotēkas novietojums pie kvartāla ieejas.» Konkursa mērķis bija iegūt vīziju, lai kādreizējo Tabakas fabriku ar pagalmu un pieguļošajām ēkām pārveidotu kultūras epicentrā, kur mājotu Kultūras akadēmija, Rīgas Kino muzejs un Latvijas Fotogrāfijas muzejs, kā arī radošo industriju biznesa inkubators un darbnīcas.
TabFab — NRJA piedāvājums
Priekšnosacījumi
- Esošais eiroremonts — galvenās ēkas siltināšanā ieguldīti ievērojami līdzekļi, tādā veidā “iepakojot” sajūtu par industriālo mantojumu. Ar to rēķinoties, mums bija jāparedz citi izteiksmes līdzekļi,
- Ēku nākotnes lietotājs — radošas kultūras institūcijas. Kultūras akadēmijas tagadējie studenti būs tie, kas noteiks Latvijas kultūras attīstību un virzību nākotnē. Mūsu piedāvājumā ietvertais vēlējums — būt drosmīgiem savās izvēlēs. Piedāvātā arhitektūra un pilsēttelpa uz to aicina,
- Nelielais būvniecībai paredzētais budžets,
- No rules just architecture
Galvenās iezīmes
- Skaidrs funkcionālais dalījums gan plānos, apjomos gan pagalma zonā,
- Pārstrukturēts telpu grupu sadalījums – apvienojot vienā blokā kino/foto muzeju, Nacionālo kino skolu un kinoteātri,
- Paredzēti divi jauni, nozīmīgi enkurobjekti:
- Bibliotēka ar publiski pieejamu grāmatnīcu tieši pie ieejas teritorijā, kas nodod skaidru vēstījumu par to, ka tālāk pagalmā atrodas mācību iestādes, kurām bibliotēka ir svarīgs objekts gan simboliski gan praktiski,
- Neliels kinoteātris pie Kino/foto muzeja un Kino skolas, kas būs izmantojams gan mācību procesā un Muzeja ekspozīcijas papildinājumam, gan izmantojams tematiskiem pasākumiem, kurus varētu apmeklēt visi interesenti. Tādā veidā, paredzot publiski pieejamus un izmantojamus objektus teritorijā – kino/foto muzejs, bibliotēka ar grāmatnīcu un jumta terasi ar trenažieriem, kinoteātris ar kafejnīcu un sēžamkāpnēm, pagalma dārzs — iekšpagalms no noslēgtas akadēmiskas vides varētu pārtapt par dzīvīgu, publiski izmantojamu pilsētas ārtelpu,
- Paredzēti jauni koku stādījumi pagalma teritorijā, gan simboliski pārnesot esošo Kultūras akadēmijas dārzu ar ugunskura vietu uz jauno pagalmu, gan vizuāli radot ārtelpu, kur “pārklājas” dažādas funkcijas
Jau kuro dienu lūkojos uz Jūsu darbu un smaidu. Tā Latvijā ir bijis tikai divas reizes: ar villa Lielupe un Akustisko koncertzāli. Es saprotu ka man jāsaņemas, jāuztaisa nopietna seja, kaut kas jāuzraksta, bet es labsajūtā smaidu. Paldies, iepriecinājāt nīgro Miķeli!
Tas nozīmē, ka man par šo darbu vairs nav ko teikt, un tas ir pavisam legāli iekļauts Miķeļa Latvijas top3.
Vēlreiz paldies!
Klau, Mikel, nu jau nu gan tu taka sapipejies butu. Esi labs, un ne parak sasprindzinoties, izklasti, par ko tu tik dikti priecajies? Un ja var, tad ari to, kada vella pec un pec kadiem parametriem tu te esi tadu samera neizprotamu topu uztaisijis? Tikai viens gan…ludzu nelietot tos zurijas nekoneizsakosos un visaptverosos “kompozicija” un “izpratne par pilesetas vidi” kurus var piekabinat da jebkuram projektam.
Atvainojos par mazajiem Tu. Vienmer aizmirstu.
Vai Tu gribētu garo vai īso izklāstu?
Piedāvājumā visam ir sava jēga ar vizuālu risinājumu. Pat vīrs ar sludinātāja stāju apgalvo , ka bāžot galvu šaurā caurumā, tai jāpaliek skaidrai. Vai tas ir iespējams?
Sākšu ar īso izklāstu. Uzreiz – tas protams ir subjektīvs vērtējums. Mana arhitektūras darba vērtēšanas gradācija. 1. Latvijas Top 3 – 10 – darbi, kuri ir oriģināldarbi un kuriem nav analogu pasaulē, kuri radušies uz “arhitektūras robežas”, autoriem pārkāpjot sev ierasto arhitektoniskās izteiksmes veidu. Tā ir šaura robeža, kuru pārkāpjot rodas Arhitektūra. Laukā starp pieredzi un nezināmo. To var saukt arī par drosmi, uzdrīkstēšanos, atvērtību jaunajam utt. Visiem pasaulslaveniem arhitektūras darbiem piemīt šī maģiskā īpašība un tas manī, izraisa, jā varbūt zālītes smēķēšanai līdzīgu stāvokli. Man piemīt fotogrāfiska atmiņa un redzot ko jaunu, līdz šim nesastaptu risinājumu, arhitektūras harmoniju, vienmēr… Lasīt vairāk »
Labi, paldies par top parametru izskaidrojumu. Es gan vel jo projam nesaprotu, ka tu so konkreto darbu vareji ielik pie pirmas kategorijas. Es teiktu, ka shis projekts pretende uz 2.5 – 3 kartu. Var jau but ka mes skatamies dazadus zurnalus, bet man tie NRJA gajienini skjiet gauzam atpazistami.
Vai tu man varetu ar konkretiem piemeriem, atspogulot to, kadu iemeslu pec to njem un pielidzini sho darbu Anda koncertzalei?
Anda koncertzālei nepielīdzinu ne pēc apjoma, ne kompozīcijas, ne pēc izrāviena dziļuma, bet pielīdzinu pēc drosmes. NRJA, lai kā neizliktos, ir tomēr diezgan konservatīvs kolektīvs. Esmu bijis uz JRT jaunajā vietā pie dzemdību nama – nu nejēdzīgāka rekonstrukcija ,šķiet, Rīgā pēdējā laikā nav redzēta. Ja 1.kategorijā līdz šim man bija jaunbūves, tad redzot kā NRJA šo nejēdzīgo situāciju ir “satīrījuši”, nu gluži kā Tarantīno filmas “Lubene” nokārtotājs, – bija tur tāds tipāžs, kurš pēc slepkavības visu satīrija, sakārtoja tādā vēsā mierā, mani tas pārsteidza. Pie mums te protams vispār cieņā tāds hardcore itin visās jomās, nupat kārtējos čaļus par 800… Lasīt vairāk »
Nu jau argumentacija klust skaidraka. Un tomer, ka tiesi, pec tavam domam, si te “satirisana” izpauzas?
Apjomu izvietojumos un līdz ar to arhitektonisko akcentu harmoniska saspēlē, loģiskā gājēju “transportēšanas” shēmā, mazliet psihodēliskā krāsojumā un līdz ar to apjomu nodalīšanā ar dažādu funkciju, kas varētu labi atbilst “radošuma kvartālam”, teicamā un pēc manām domām minimālā un sabalansētā, apzaļumojuma un labiekārtošanas elementu izvietojumā, stikloto plakņu izvietojumā punktos, no kuriem paveras labs skats un savukārt ieejot teritorijā pa galveno ieeju, stiklotās plaknes “atšķaida” to monotono putuplasta kuģa iespaidu, kas tur ir šobrīd, “vairāku līmeņu” risinājums, kāpnes pie kino muzeja izlīdzsvaro visu pagalmu un rada to netveramo harmoniju, kas man šajā arhitektūras darbā patīk. Daudzie skatu punkti teritorijā, kuri visi… Lasīt vairāk »
Tas viss ko stasti, pats par sevi, izklausas ok, bet es nesaprotu, ka Tevis rakstitas dizaina izpausmes risinaja uzstaditas problemas?
Pameginasim velreiz – paskaidro man ludzu, kas bija ta vislielaka situacijas problema un ar kadiem dizaina lidzekliem NRJA sis problemas ir risinajusi?
Mik, patiesībā kaut ko skaidroju tikai Tev, nebiju to nemaz domājis darīt. Piedevām tā ir mana subjektīva versija. Bet OK. Tātad izejas dati – līķis. JRT – īsts Oksimorons ar lielu laukumu, nokrāsots mazuļu autiņbiksīšu krāsā. Ej, ej, ej cauri lielam nobruģētam laukumam, kurā varētu rīkot Latvijas armijas parādes, atdurties pret JRT durvīm, tad pa šauru kāpņu telpu tiec uz neērtām zālēm.NRJA saskalda laukumu ar perpendikulāru apjomu, tā radot divas gājēju plūsmas uz atšķirīgām norišu vietām, nevis perimetrāli, bet perpendikulāri. Tālāk jau apstrādā katru apjomu un savelk kopā kopējo apjomu kompozīciju ar stiklotām plaknēm un labiekārtojumu. Ir radītas lokālas norišu… Lasīt vairāk »
Paldies, Mikel, par izklastijumu. Par “liki” skaidrs. Es tomer domaju, ka ta asinju uzmezshana nebutu nav ta augstaka pilotaza. Teiksim ta, projekts ir ok, bet ne vairak. Gruti jau ari no bilditem pateikt, kadi tad tie citi projekti bijushi. Var jau but, ka parejiem ir klajies daudz shvakak un shis, patiesi ir viens no darbiem, kas izcelas ar skaidribu. Tomer, mani shaubas sak makt skatoties uz to NRJA ignorejoso attieksmi pret pilsettelpu (lasi, viss kas ir pavidu ekam)kas stipri sit cauri. Shemaas “pavilionu” zverudarzs ir atradits, bet diagramma ar artelpam…njefiga. Konkurs taks bija par pilsetvidi, vei ne? Tad nu, piedod,… Lasīt vairāk »
Es vēlētos skaidru.
Vai nav zīmīga intriga , uzaicinot velotūrē uz sarkano iekšpagalmu pašu Zaigu Gaili,tā taču ir viņa, dāvinot viņai sarkanu apmetni un liekot mutē frāzi angļu drukā. Domāt, ka mēs ar tā varam , bet kundze runā mātes valodā , un māk arī austrumu kaimiņu mēlē izteikties.
turam īkšķus!
MAN PATĪK SEVI PLIKU BILDĒT UN PATĪK APGERBTIES KĀ DĀMAIJ UN SEVI BILDĒT UN PUBLICĒT FACEBOOK TAPĒC KA ES NEKAUNOS UN MAN TĀ PAŠAM PATĪK INGŪNS KRILOVS FACEBOOK