Sabiedriskā transporta mezgls

Kopš pagājušā gada rudens Rīgas domē apspriesta ideja par intermodālā sabiedriskā transporta mezgla izveidi Rūpniecības preču tirgus vietā kvartālā starp Turgeņeva, Gogoļa, Gaiziņa un Maskavas ielu. Šobrīd Satiksmes un transporta lietu komiteja ir atbalstījusi rīcības plānu.

Kā zināms, līdz pagājušā gada vasarai vēl spēkā bija ideja par jaunu reģionālo autoostu Torņkalnā, ko bija paredzēts uzbūvēt līdz 2007.gadam. Rīgas dome nonākusi pie secinājuma, ka Pārdaugava autoostai nav izdevīga vieta, jo tās savienošanai ar centru nāktos nodrošināt biežu sabiedriskā transporta satiksmi. Argumenti par nākotnē gaidāmo Zemgales tilta būvi, pašvaldības administratīvās ēkas pārcelšanu uz Torņakalnu, kā arī par jauna pilsētas centra izbūvi tagadējā mazdārziņu rajonā Vienības gatves sākumā domniekiem vairs nešķiet pietiekami pārliecinoši. Savukārt ideja par fundamentālu esošās autoostas pārbūvi neesot īstenojama Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas iebildumu dēļ.

Šobrīd Rīgas domes Satiksmes departaments, pamatojoties uz Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas lēmumu, veido darba grupu, kas gatavos priekšlikumus intermodālā sabiedriskā transporta mezgla realizācijai esošā rūpniecības preču tirgus kvartālā, proti, piedalīsies teritorijas detaļplānojuma izstrādē, noteiks objekta tehniskās specifikācijas, izvērtēs iespējamos finansēšanas modeļus jaunā sabiedriskā transporta infrastruktūras objekta realizācijai, tāpat arī iespējamos apsaimniekošanas modeļus u.c.

Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma SIA E. Daniševska birojs veica izpēti par iespējām esošajā rūpniecības preču tirgus teritorijā izvietot pilsētas sabiedriskā transporta mezglu, kas cilvēkiem būtu ērti pieejams un kalpotu par pārsēšanās punktu.

Pētīta teritorijas gājēju pieejamība un saikne ar sabiedriskā transporta centriem – autoostu un dzelzceļa staciju. Vērtēta arī ielu tīkla caurlaide. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka pašreizējā rūpniecības preču tirgus teritorija ir piemērota sabiedriskā transporta mezgla izveidei. Lai arī blakus ielās ievērojami pieaugs satiksmes intensitāte, nepieciešamie satiksmes organizācijas uzlabojumi ielu tīklā ir iespējami bez lieliem finanšu resursu ieguldījumiem.

Tā kā esošajai rūpniecības preču tirgus teritorijai tuvu atrodas tādi sabiedriskā transporta centri, kā centrālā dzelzceļa stacija un starptautiskā autoosta, tad pasažieriem būtu ērti pārvietoties un pārsēsties no viena transporta veida citā.
Kopējā zemesgabala platība ir apmēram 11 000 kvadrātmetru. Plānots, ka jaunais sabiedriskā transporta mezgls līdz 2018.gadam apkalpos 500 sabiedriskā transporta vienības maksimuma slodzes stundā. Kompleksa funkciju nodrošināšanai nepieciešami 23 000 — 33 500 kvadrātmetri, tāpēc paredzams, ka šis sabiedriskā transporta centrs tiks izveidots vairākos līmeņos. Tajā tiktu ierīkotas gan maršruta taksometru stāvvietas, gan tiktu uzņemti pasažieri dažādos pilsētas autobusos un trolejbusos, gan arī reģionālajos autobusos. Tāpat šeit varētu būt arī vieglo automašīnu stāvvietas u.c.

Teritorijas izmantošana paredzēta pilsētnieciski daudzveidīga — pieļaujami dažādu maza un vidēja mēroga objektu, tai skaitā viesnīcu, attīstība. Veicināmi dažādi sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi. Paredzami daudzveidīgi mazumtirdzniecības veikali, taču tos nav atļauts koncentrēt tirdzniecības centros, lielveikalos un universālveikalos.

Pēc sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS martā veiktās aptaujas datiem, ideju izveidot jaunu daudzlīmeņu transporta mezgla šajā kvartālā atbalsta 65,6% aptaujāto rīdzinieku.

Kā uzskata RD Satiksmes departamentā, jauno transporta mezglu iespējams uzbūvēt 2,5 gadu laikā. Tas būtu iespējams, ja Pilsētas attīstības departaments izstrādātu teritorijas detaļplānojumu un Rīgas dome to pieņemtu līdz 2007.gada 1.maijam.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 votes
Article Rating
guest
0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x