Martā tika noskaidroti uzvarētāji konkursā par labāko priekšlikumu Salaspils 3.vidusskolai. Septiņu projektu konkurencē par labākajiem tika atzīta HUMA arhitektu studija, kas skolas ēku veidojuši vizuāli saliedētu, lai nodrošinātu veselīgu savstarpēju skolotāju un skolnieku saskarsmi, kā arī iespēju skolniekam identificēt sevi ne tikai ar savu klasi, bet ar skolu un tajā notiekošajiem procesiem kopumā.
Jaunprojektētā skolas ēka risināta trejlapas formā, pasvītrojot
vietas potenciālo ainaviskumu un funkcionālo bloku sasaistes loģiku.
Būvapjomu veido:
- Mācību klašu bloks
- Ēdnīcas / aktu zāles bloks
- Sporta aktivitāšu bloks.
Skola ir izvietota zemesgabala rietumu daļā ar klašu vērsumu
austrumu virzienā, kur izvietotas skolas āra rekreācijas un sporta
teritorijas. Piekļuve skolai tiek veidota no zemesgabala ZA un DR
puses. Pievadceļš ainaviski piekļaujas skolas R un Z daļai, nodrošinot
tā izmantojamību vairāk skolas vajadzībām, pieļaujot ēkas arhitektūras
uztveres dažādību, kā arī lieki nesadalot blakus esošos gruntsgabalus.
Pievadceļa asējums gar (uz) ZR piegulošo gruntsgabalu nosaka
perspektīvās šī gruntsgabala pilsētbūvnieciskās attīstības
konsekvences. Skolas tehniskā apkalpošana tiek risināta no ZR puses,
kur izvietojas tehniskais pagalms. Turpat pagrabstāvā izvietojas arī
tehniskās telpas.
Plānojuma un gaismas koncepcija
Īpaša vērība tiek
pievērsta skolas sociālajam un telpu mikroklimatam. Skola tiek veidota
uz mācību procesu vērsta un vizuāli saliedēta, nodrošinot veselīgu
savstarpēju skolotāju un skolnieku saskarsmi, kā arī iespēju skolniekam
identificēt sevi ne tikai ar savu klasi, bet ar skolu un tajā
notiekošajiem procesiem kopumā.
- ērta orientēšanās telpā un telpu pieejamība (trejlapas forma,
centrālā ātrija telpa, mācību klašu apjoma un sporta zāles sasaiste) - rīta un dienas laika tiešā un atstarotā gaisma tiek
nodrošināta caur skolas āra ātrijiem un klases ziemeļu pusē
izvietotajiem plašajiem stiklojumiem. Klašu dienvidu puses virsgaismas
strēmeles klases saglabā kā autonomas, bet vizuāli saistītas telpas. - skolas āra ātriji siltajā mācību periodā nodrošinā
skolniekiem tiešu piekļuvi skolas āra rekreatīvajai telpai (īpaši tas
attiecas uz 1.st. izvietotajām sākuma klasītēm)
Konstruktīvais risinājums
Monolīts betons, metāla karkass. Sporta zālei — līmēta koka arkas. Ārējā čaula — koka konstrukcijas.
Apdare
Trespa impregnēto paneļu apdare — ( balts)
Impregnēta koka žalūziju sistēma (mācību klašu blokam).
Eļļots dēļu apšuvums (sporta zālei).
Ēkas kopējā platība — 12330 m2
Autostāvvietu skaits — 44
hip, hip urrā! apsveicu HUMA. sen jau to bijāt pelnījuši. tagad tik atliek novēlēt, lai projekts tiktu īstenots.
Ar prieku pievienojos apsveikumam un laba vēlējumiem!
izskatās, ka visa pilsētas nauda aizies jaunas skolas būvniecībai…
Citus gadus jau aizgājusi domes deputātu un darbinieku privātmājām, vai ta nu vienreiz nevar ar skolai.
Kāds sakars vizuālai saliedētībai ar veselīgu saskarsmi?
Muļķības kādas.
Un kāds sakars trejlapai ar 9 apjomiem? Kārtējā nejēgu muldēšana.
Šāds apjomu izvietojums un tā "sēta" norobežo skolu no konteksta, kas ir apkārtējā ainava, kas nebūt šaja vietā nav nekvalitatīva. Tā vietā, lai skolēnu sktītos uz dabu, tie skatās viens otra klasē un nekoncentrējas mācībām.
Ļoti urbāns lielpilsātas risinājums "lauku videi", it kā skola atrastos atkritumu izgāstuvē, un pa logiem to nebūtu vēlams redzēt.
Pareizāk būtu apjomus risināt ainaviski, ar kokiem…
pievienojos, plānojums ir pašmēŗķīgi uzpiesta neveiksme. neparādās ne profesionālisms ne gudrība, uz svaigu gaļu nemaz necerot, bet, lai veicas septembrī..
piedo`, bet kāda tajā apkārtnē daba, laika un lokālo iedzīvotāju apskrubinātas blokmājas and viss;
vispār sēta derīga tāvaitā.
Nu tāda patiesi latviska attieksme. Viss sūdains, nu tad ko tur. Pagriezīsim muguru, nav jau mana darīšana. Tā vietā, lai projekts uzlabotu vidi, to pozītīvi apdzīvotu ar savu arhitektūru, attieksmi, tas no vides norobežojas. Nu ko tur, es jau par labu, tai sūdainai vietai. Izlikšos, ka mani tas neiteresē un tā nav mana darīšana. A kas pēc 10 gadiem?
A kāda tad patiesi arhitektāras jēga? A kā ar vides kvalitātes uzlabošanu ar katru jaunu objektu?
Un tās blokmājas jau iedzīvotāji nav apskrubinājuši. Tās sūdīgs arhitekts uzzīmējis un valdība, kam viss pie kājas, realizējusi.
Vai tā gribam turpināt?
pievienojos….
tads blokmaju variants tikai seeta rinkii apjozta!
ja skolēni skatīsies uz dabu – tad viņi koncentrēsies mācībām, bet redzot citus skolēnus – tad nē? un kā ar tiem, kas klasē blakus solos sēž – tie droši vien traucē vēl vairāk, ne?
nevajag tik dikti dramatizēt un saukt citus par muļķiem tāpēc vien, ka viņu uzskati atšķiras no jūsējiem.
Izskatās, ka autoram paticis zīmēt liektas līnijas.
Ļoti formāls darbs, kur ignorēts konteksts. Taisnos apjomus ta arī nav izdevies savilkt kopā ar liekumiem.
Interesanti kur ir gruntsgabala robeža? Vai tas taisnais ceļš, kas cērtas caur to, kas it ka būtu grutsgabals ir gajējiem vai braucējiem? Grūti saprast. Nav skaidrs kāpēc tas ceļš tur ir un kāpēc tas ir taisns? Ainaviska vietā?
Taisna līnija, liekta līnija, un atkal taisna? Liekta līnijas varētu sekot ainavai?
Asinām zīmuļus arhitekti. Lai skiču projektā risinās labāk!
man patīk – ļoti ! pievienojos apsveikumiem 🙂
būtu vērtīgi iepazīties arī ar 2. un 3. vietas ieguvēju piedāvājumiem ?!
P.S. priekšlikums visiem nenovīdīgiem tautiešiem un skauģiem:
katram neapmierinātības apliecinājumam – būtu japievieno savs "roku darbs", t.i. piemērs no savas "daiļrades" (ja tāda ir!) – piem. "lūk, es to daru tā… un tā… , risinu kādu problēmu tādiem… un tādiem.. līdzekļiem…"
+ pāris sulīgu bildīšu-vizualizāciju no pašu darbiem…
– tad VISIEM taps skaidrs, ko vērti ir daži gaisa un "ētera" piesārņotāji… … …
skaistas lietas var uzrunāt tikai skaistus cilvēkus!
Nu Mara ir pilnigi iebraukusi auzas!!! Tas, ka konkretais arh. nav piedalijies sajaa konkursaa nenozimee,ka vins nespej/nedrixt analizet gala produktu! Darbs ir tiesam neizdevies un nesaprotu ar ko tad Tu vinus taa apsveic?
Ai, Mara, Mara…vieniga kas zulti te izlej, ESI TU! Skumji…Latvijaa arh. kritika tiek uztverta kaa zults.
KRITIKA [gr.kritikē] – kāda priekšmeta, parādības, rīcības, teorijas, grāmatas, mākslas darba, priekšnesuma ANALĪZE, apspriešana, lai novērtētu POZITĪVO un norādītu uz TRŪKUMIEM.
Uzvarējušā darba slēgto apbūves principu var tikai atbalstīt, jo ne uz ko "skaistu" te kaut vienu skatu pavērst nevar, kā te mēģina uzsvērt "skaistuma skolnieks", te apkārt redzēt nevar.
Ir tikai metāla garāžas, sarūsējis cehs, aizlaisti mazdārziņi ar randomā nobeigušos padomju piecstāvu paneļēku apbūvi, jā, pamalē var redzēt mežu profilu, kas liecina, ka tepat kaut kur ciemats arī izbeidzas.
Nu varbūt būs iemesls ainavu uzlabot?
Gruntsgabals arī liels, daudz kokus un puķes var sastādīt.
Un tā nemaz nav, ka sakāt. Vai esot bijis Salaspilī?
Tomēr šis projekts izskatās pēc metāla konservu buņdžiņu virknējuma…diemžēl. Ļoti skumji, ka tādā vidē izaugs Salaspils bērni.
paskatījos google zeme. atmiņas atsvaidzināšanai. izskatās pavisam neslikta ainava.
tā ka nav pamata norobežoties no apkārtnes.
Skola tomēr tāda funkcionāla lieta – humanitārais bloks, zinātņu bloks ar laboratorijām, sporta bloks, vēl dabīgā gaisma iekšā jādabon + bibliotēka, atpūtas vietas. Sadalīšana vairākos apjomos ir neizbēgama. Un sētu arī apkārt vajag, jo tad varbūt skolām būs vieglāk uzņemties atbildību par bērnu drošību. Nekur pasaulē neesmu redzējusi skolas bez sētas. Gribat, lai sveši onkuļi nāk skatīties, kā jūsu meita skrien krosiņu?
un vispār tas ir parastais padomju plānojums apvilkts ar liektu ‘mūsdienīgu’ līniju. Nu nav tā cool arhitektūra. Un tad tie randoma liektie jumti. Bildes msukas, jau da jebkurs var sataisīt. Profesionaļi zin uz ko skatās, krāsas viņiem acis neaizmālē.
Sētu nav obligati jāapvelk ap ēku pašu. Tur točna onkuļ nāks skatīties uz meitenēm. Vajag ainaviski risinat, tas nenozīmē, ka sētu nevajag, to vajag talāk. Un tad tiešām neviens neko neredzēs.
Sātas vajag, cilvāki ir mežoņi, visu saplosa.
Ne, smukas bildes var tikai retais uztaisit, ta ka nevajag ludzu…
Piekritu! Ne katrs….ari HUMA arh. tas vel japamacas. Bet ne par to seit diskusija!
diskusija?! ha-ha-ha!
nesmīdini tautu, Gena…
kaut ka auksti liekas…
Nu un ka neveikli liekta liinija – manupraat tas piedod dziiviigumu eeku kompleksam, kas beerniem ir jo iipashi svariigi.
stikliem gan buus jaabuut kkaadiem nesasitamiem, jo skolaas tos "aljosha" regulaari daudza aaraa…
nu jā, dzīvīgums gan, bet logikai jābūt. kāpēc liekta, kā liekta un kur atrodas utt.
arhitektam laikam matemātikas iestājeksāmena ne īpaši labi veicās. te nu lūk tā logika noder.
organizāciju sistēmas. dabā nekas na haļavu tā nav, kā šajā projektā.
izskatās jau smuki, bet kad sāk analizēt, tad pajūk viss.
māksla+logika
Nu un ka neveikli liekta liinija – manupraat tas piedod dziiviigumu eeku kompleksam, kas beerniem ir jo iipashi svariigi.
stikliem gan buus jaabuut kkaadiem nesasitamiem, jo skolaas tos "aljosha" regulaari daudza aaraa…
nu jā, dzīvīgums gan, bet logikai jābūt. kāpēc liekta, kā liekta un kur atrodas utt.
arhitektam laikam matemātikas iestājeksāmena ne īpaši labi veicās. te nu lūk tā logika noder.
organizāciju sistēmas. dabā nekas na haļavu tā nav, kā šajā projektā.
izskatās jau smuki, bet kad sāk analizēt, tad pajūk viss.
māksla+logika
hip, hip urrā! apsveicu HUMA. sen jau to bijāt pelnījuši. tagad tik atliek novēlēt, lai projekts tiktu īstenots.
Ar prieku pievienojos apsveikumam un laba vēlējumiem!
izskatās, ka visa pilsētas nauda aizies jaunas skolas būvniecībai…
Citus gadus jau aizgājusi domes deputātu un darbinieku privātmājām, vai ta nu vienreiz nevar ar skolai.
Kāds sakars vizuālai saliedētībai ar veselīgu saskarsmi?
Muļķības kādas.
Un kāds sakars trejlapai ar 9 apjomiem? Kārtējā nejēgu muldēšana.
Šāds apjomu izvietojums un tā "sēta" norobežo skolu no konteksta, kas ir apkārtējā ainava, kas nebūt šaja vietā nav nekvalitatīva. Tā vietā, lai skolēnu sktītos uz dabu, tie skatās viens otra klasē un nekoncentrējas mācībām.
Ļoti urbāns lielpilsātas risinājums "lauku videi", it kā skola atrastos atkritumu izgāstuvē, un pa logiem to nebūtu vēlams redzēt.
Pareizāk būtu apjomus risināt ainaviski, ar kokiem…
pievienojos, plānojums ir pašmēŗķīgi uzpiesta neveiksme. neparādās ne profesionālisms ne gudrība, uz svaigu gaļu nemaz necerot, bet, lai veicas septembrī..
piedo`, bet kāda tajā apkārtnē daba, laika un lokālo iedzīvotāju apskrubinātas blokmājas and viss;
vispār sēta derīga tāvaitā.
Nu tāda patiesi latviska attieksme. Viss sūdains, nu tad ko tur. Pagriezīsim muguru, nav jau mana darīšana. Tā vietā, lai projekts uzlabotu vidi, to pozītīvi apdzīvotu ar savu arhitektūru, attieksmi, tas no vides norobežojas. Nu ko tur, es jau par labu, tai sūdainai vietai. Izlikšos, ka mani tas neiteresē un tā nav mana darīšana. A kas pēc 10 gadiem?
A kāda tad patiesi arhitektāras jēga? A kā ar vides kvalitātes uzlabošanu ar katru jaunu objektu?
Un tās blokmājas jau iedzīvotāji nav apskrubinājuši. Tās sūdīgs arhitekts uzzīmējis un valdība, kam viss pie kājas, realizējusi.
Vai tā gribam turpināt?
pievienojos….
tads blokmaju variants tikai seeta rinkii apjozta!
ja skolēni skatīsies uz dabu – tad viņi koncentrēsies mācībām, bet redzot citus skolēnus – tad nē? un kā ar tiem, kas klasē blakus solos sēž – tie droši vien traucē vēl vairāk, ne?
nevajag tik dikti dramatizēt un saukt citus par muļķiem tāpēc vien, ka viņu uzskati atšķiras no jūsējiem.
Izskatās, ka autoram paticis zīmēt liektas līnijas.
Ļoti formāls darbs, kur ignorēts konteksts. Taisnos apjomus ta arī nav izdevies savilkt kopā ar liekumiem.
Interesanti kur ir gruntsgabala robeža? Vai tas taisnais ceļš, kas cērtas caur to, kas it ka būtu grutsgabals ir gajējiem vai braucējiem? Grūti saprast. Nav skaidrs kāpēc tas ceļš tur ir un kāpēc tas ir taisns? Ainaviska vietā?
Taisna līnija, liekta līnija, un atkal taisna? Liekta līnijas varētu sekot ainavai?
Asinām zīmuļus arhitekti. Lai skiču projektā risinās labāk!
Vajadzētu iepublicēt pārējos projektus, lai ir ar ko salīdzināt.
Cik tad diez piedalījās?
man patīk – ļoti ! pievienojos apsveikumiem 🙂
būtu vērtīgi iepazīties arī ar 2. un 3. vietas ieguvēju piedāvājumiem ?!
P.S. priekšlikums visiem nenovīdīgiem tautiešiem un skauģiem:
katram neapmierinātības apliecinājumam – būtu japievieno savs "roku darbs", t.i. piemērs no savas "daiļrades" (ja tāda ir!) – piem. "lūk, es to daru tā… un tā… , risinu kādu problēmu tādiem… un tādiem.. līdzekļiem…"
+ pāris sulīgu bildīšu-vizualizāciju no pašu darbiem…
– tad VISIEM taps skaidrs, ko vērti ir daži gaisa un "ētera" piesārņotāji… … …
skaistas lietas var uzrunāt tikai skaistus cilvēkus!
Māra kas VISIEM. Ja zemene ir sapuvusi, visi tak redz ka sapuvusi, nevis tikai neskaistie cilvēki. .. pievieno bildi, lai zinām kādas zemenes Tu ēd. 🙂
Nu Mara ir pilnigi iebraukusi auzas!!! Tas, ka konkretais arh. nav piedalijies sajaa konkursaa nenozimee,ka vins nespej/nedrixt analizet gala produktu! Darbs ir tiesam neizdevies un nesaprotu ar ko tad Tu vinus taa apsveic?
especially to blokz!
NEBĒDĀJIET, "neskaistie" cilvēki un arh. neveiksminieki…
Gan jau kāds radīs ko vērtīgu … , kamēr jūs te izlejat savu žulti un indi…
Pilnīgi jūs saprotu:
– dzīve nav izdevusies ?!
– nekādu pašizaugsmes un attīstības iespēju profesijā ?!
– personīgajā dzīvē arī nekādu nākotnes izredžu (tik vien –
tāds ERSATZ )?!
DZERIET ACTIMEL – un jūsu vēders izies regulāri, un vairs nebūsiet tik ļauni ! :)))
Ai, Mara, Mara…vieniga kas zulti te izlej, ESI TU! Skumji…Latvijaa arh. kritika tiek uztverta kaa zults.
KRITIKA [gr.kritikē] – kāda priekšmeta, parādības, rīcības, teorijas, grāmatas, mākslas darba, priekšnesuma ANALĪZE, apspriešana, lai novērtētu POZITĪVO un norādītu uz TRŪKUMIEM.
Uzvarējušā darba slēgto apbūves principu var tikai atbalstīt, jo ne uz ko "skaistu" te kaut vienu skatu pavērst nevar, kā te mēģina uzsvērt "skaistuma skolnieks", te apkārt redzēt nevar.
Ir tikai metāla garāžas, sarūsējis cehs, aizlaisti mazdārziņi ar randomā nobeigušos padomju piecstāvu paneļēku apbūvi, jā, pamalē var redzēt mežu profilu, kas liecina, ka tepat kaut kur ciemats arī izbeidzas.
Nu varbūt būs iemesls ainavu uzlabot?
Gruntsgabals arī liels, daudz kokus un puķes var sastādīt.
Un tā nemaz nav, ka sakāt. Vai esot bijis Salaspilī?
Tomēr šis projekts izskatās pēc metāla konservu buņdžiņu virknējuma…diemžēl. Ļoti skumji, ka tādā vidē izaugs Salaspils bērni.
paskatījos google zeme. atmiņas atsvaidzināšanai. izskatās pavisam neslikta ainava.
tā ka nav pamata norobežoties no apkārtnes.
Skola tomēr tāda funkcionāla lieta – humanitārais bloks, zinātņu bloks ar laboratorijām, sporta bloks, vēl dabīgā gaisma iekšā jādabon + bibliotēka, atpūtas vietas. Sadalīšana vairākos apjomos ir neizbēgama. Un sētu arī apkārt vajag, jo tad varbūt skolām būs vieglāk uzņemties atbildību par bērnu drošību. Nekur pasaulē neesmu redzējusi skolas bez sētas. Gribat, lai sveši onkuļi nāk skatīties, kā jūsu meita skrien krosiņu?
Jā, esmu bijis. Katrā ziņā šis gruntsgabals priekš skolas tika piešķirts tik pat nejauši, kā apkārtējo piecstāvu bloku random piesaiste. Neesmu redzējis kādu nopietnu globālāku risinājumu detālplāna izskatā, jo nekādi par nākamo šīs vietas apbūves struktūru neko skaidru nevar nojaust, plānojamo ceļu struktūra nekāda, līdz ar to piekļūšana gruntsgabalam ir diezgan sarežģīta.
Varbūt salaspilietim savu novadu google vērojot tā liekas "neslikta ainava", bet konkrētā vieta ir tipisks nepabeigtas, padomju laika apbūves piemērs ar visām mūsdienu mirkļa biznesa interešu piedevām, jo vietām tam visam pa visu jau spraucas jaunie dzīvojamie bloki.
un vispār tas ir parastais padomju plānojums apvilkts ar liektu ‘mūsdienīgu’ līniju. Nu nav tā cool arhitektūra. Un tad tie randoma liektie jumti. Bildes msukas, jau da jebkurs var sataisīt. Profesionaļi zin uz ko skatās, krāsas viņiem acis neaizmālē.
Sētu nav obligati jāapvelk ap ēku pašu. Tur točna onkuļ nāks skatīties uz meitenēm. Vajag ainaviski risinat, tas nenozīmē, ka sētu nevajag, to vajag talāk. Un tad tiešām neviens neko neredzēs.
Sātas vajag, cilvāki ir mežoņi, visu saplosa.
Ne, smukas bildes var tikai retais uztaisit, ta ka nevajag ludzu…
Piekritu! Ne katrs….ari HUMA arh. tas vel japamacas. Bet ne par to seit diskusija!
diskusija?! ha-ha-ha!
nesmīdini tautu, Gena…
Bet kas ir "cool arhitektūra"?
kaut ka auksti liekas…