Hanner Ropažu ielā

Lietuviešu kompānijas Hanner iecerēto apbūves priekšlikumu Ropažu ielā blakus VEF kultūras pilij un LMT ēkai Rīgas pilsētas Arhitekta kolēģija izskatīja jau augusta beigās. Lai arī piedāvājums iekļaujas šodienas Rīgas komerciālās būvniecības rāmjos, tomēr lietuviešu izstrādātais projekts uzrāda arī atsevišķas urbānas kvalitātes, kādu vietējos projektos parasti trūkst.

Projekta novietne ir Rīgas centra pievārtē, blakus Vairoga un
Brīvības ielām. Gruntsgabals ir kādreizējā stadiona teritorija ar tai
piederošām platībām un būvēm. Dzīvojamās teritorijas lielāko daļu ir
paredzēts apbūvēt ar 9 stāvu daudzstāvu mājām, bet zemes gabala rietumu
daļā saskaņā ar pilsētas attīstības plānu ― 17 stāvu daudzstāvu
dzīvojamām mājām. Plānojot zemes gabala sadalījumu, rietumdaļā, kas
robežojas ar Vairoga ielu, piedāvāts tirdzniecības un biroju, kā arī
daudzstāvu autostāvvietu ēkas veidot tā, lai tās norobežotu dzīvojamās
teritorijas no ielas trokšņa.

Pilsētbūvnieciski plānojamo
apjomu kompozīcija ir izvietota tā, lai veidotu paaugstināta kalna
iespaidu, kura centrālo daļu veidotu četras (līdz 17 stāvu) augstas
ēkas, no kurām trīs būtu dzīvojamās, bet viena ― biroju ēka. Ēku grupa
veido laukumu, kura centrālajā daļā ir paredzēta rekreācijas zona ar
ūdens baseinu un strūklaku, kā arī sezonas āra kafejnīcām.

Ieeja laukumā veidota kā kājāmgājēju ieliņa no Brīvības un Vairoga ielu krustojuma starp esošajām ēkām ― VEF kultūras pili un LMT
ēku. Gājēju plūsmu pa šo ceļu paredzēts organizē magnēts ―
tirdzniecības ēku komplekss, kura centrālā daļa veidota kā vieglas
konstrukcijas segta stiklota pasāža. Kompleksu veidotu divas atsevišķas
zonas ― tirdzniecības centrs (5550m²) un neliela tirdzniecības
paviljonu rinda (3400m²). Ēkā ir paredzēta ēdināšanas iestāde, kas
vasarā varētu darboties arī āra pagalmā.

Otrā laukuma pusē,
paralēli Vairoga ielai ir paredzēta biroju ēka ar daudzstāvu
autostāvvietām. Kopējā biroju ēkas platība paredzēta aptuveni 14 tūkst.
m². Vēl aptuveni 1200―1250 automašīnu stāvvietu ir paredzēts divās
daudzstāvu auto novietņu ēkās, viena blakus birojiem, bet otra blakus
tirdzniecības ēkām. Daudzstāvu automašīnu stāvvietām varētu būt
divējāda pielietošana, dienas laikā tās funkcionētu kā komerciālās un
biroju stāvvietas, bet nakts laikā būtu izmantojamas iedzīvotāju
vajadzībām. Tā kā automašīnu mainīšanās cikls nebūtu konsekvents,
automašīnu vietu skaits ir paredzēts ar koeficientu 1,85.

Daudzstāvu
dzīvojamās mājas ir unificētas gan augstuma, gan izplānošanas ziņā.
Ēkas tā, lai radītu nelielu pagalmu, ar bērnu spēļu laukumiem un
epizodiskām automašīnu stāvvietām. Kā jau minēts, ēku kompozīcija
veidotu arhitektūras akcentu ar centrālajā daļā 17.stāvu māju grupu.
Dzīvojamās mājas veidotu vienas, divu kāpņu telpu 9 stāvu ēku grupa.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
23 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
tvnets:tvnets

izskatas garšīgi, man kā netālam iedzīvotājam protams prieks, ka beidzot tiks sakopta ilgus gadus ignorētā apkārtne, no otras puses nevaru tur ne ekonomiski, ne fiziski iedomāties vēl kādu tirdzniecības centru, jau tagad pa vakariem tur gadās gan avārijas gan tādi normāli satiksmes sabiezējumi. laikam mājdzīvnieku izvēdināmais laukums, arī vairs nebūs ( nu ne tāds vismaz ),simboliskā, un tomēr minirampa, sporta laukums(ziemā slidotava). protams forši, ka ir attīstība un viss bīdās uz priekšu, protams jaunā vide būs daudz vizuāli pievilcīgāka kā esošā, bet mani apbēdina tas, ka paliek aizvien mazāk brīvas vietas + vairs nebūs veicamas tur visas iepriekšējās sporta un… Lasīt vairāk »

monitor

formu un fasades risinajums ir bedigs

NeO

smuki. peedeejaa bildee (fasaades stiklotajaa daljaa, pashaa apakshaa) leishi iemonteejushi zirga galvu, pauzjot savu attieksmi.

Gatis

Neizskatās, ka tāds nolūks tur būtu bijis. Žēl, ja domāšana šādā virzienā iestellēta.

Nevajag domāt ka mēs kādi nabadziņi, ja leiši un igauņi un citi te nāk ar savām investīcijām un megaprodžektiem. Ja cilvēkiem no malas Rīga šķiet perspektīva – tad tā noteikti arī ir – un vismaz mani pašu šāda doma priecē. Viņu attieksme pret iezemiešu prasībām un vēlmēm īpaši neatšķiras no vietējo investoru attieksmes.

WAT

Protams nav jau no draņķīgākajiem piemēriem, kā jau pirmais komentāru autors ieminējās. Tomēr jautājumus rada gan. 1. Kompozicionāli.Biku viltīgi noformēts, apkārtējā vide kā plakana aerofočene, kas nebūt neveicina uztveri. Man subjektīvi liekas, ka kaut kā jocīgi sanāk, galvenais akcents (ģeogrāfiski un pilsētbūvnieciski) VEF kultūrpils,kas tāds izteksmīgs staļineklis un nedomāju ka ir kāds iemesls izņemot naudu, lai to noducinātu. Tad 8 stāvīgā LMT hause, ar akcentu uz Vairogu, Brīvības krustojumu. tad aiz visa šī esošā parādās 17 stāvīgi akcentu bloki, kaut kāda nekonsekvence. Vēl pie tam ņemot vērā tālāk pa Ropažu ielu esošās 5 stāvenes un pretējā pusē esošās mazstāvenes kā… Lasīt vairāk »

mērkaķēns

1) jautājums par akcentiem man šķiet diezgan interesants – vai tas, ka aiz zemākas, bet detaļām bagātākas ēkas uzceļ divreiz augstākus stiklotus apjomus, automātiski pārmet akcentu uz tiem? vai arī tas ir tikai pieņēmums, atbilstošs vietējai pilsētbūvniecības tradīcijai – akcentēti stūri, akcentēti jaunie centri utt.

2) otrkārt – par transporta sarežgījumiem nevar nepiekrist, sevišķi, ja paredzamās ietekmes izvērtējums netiek prasīts un attiecīgi netiek veikts.

optimiste

to WAT :

ja noducināt ir domāts nojaukt, tad es kā estēte nojauktu LMT ēku, jo ja staljineklis ir savdabīga totalitārisma laika arhitektūra, tad LMT māja ir 80to gadu latviejas stiklotais provinciālisms arhitektūrā.

Un KAD Rīgā KĀDS izveidos transporta kustības attīstības shēmu, normālu un vai kādreiz to vispār realizēs ? Liekas, varbūt tad, kad "zemieši" pārcelsies dzīvot uz citām planētām – varbūt 🙂

Andris Vītoliņš

………….Te atkal uzsākšu veco dziesmu par satiksmi.

Vairogu ielas pārvads ir ,,,,un būs nākotnē viena no Rīgas maģistrālēm.

Jau tagad spēju iedomāties sevi kā autobraucēju, kas pēc krustojuma ir uzņēmis ātrumu…… Pie pirmās nogriešanās iespējas kāds iemidzis pilsonis mēģina nogrizties vai nu pa kreisi, vai nu pa labi( uz jaunuzcelto kvartālu).

Es ieteiktu projektā iesaistītām pusēm padomāt par šo jautājumu vai arī nopirkt helikopteri.

Veiksmi!

novērotājs

nav īsti saprotams, par kādām "atsevišķas urbānas kvalitātes, kādu vietējos projektos parasti trūkst" te varētu būt runa

nekas tāds attēlotajā priekšlikumā nav redzams

starp citu – ar funktieri tiem puišiem viss kārtībā – ir gadījies būt viņu birojā, lai gan jāsaka – šo pašu lietuviešu arhitektu sākotnējās skices izskatījās ievērojami cerīgākas – no arhitektūras un vides konteksta viedokļa

,bet – pasūtītājam jau redzamāk…

blokz

nauda ir. pagalmi valaa. jumti nemainaas

Greens

kaa parasti Riiga nepalix no taam zalaakaam pilseetaam jo viss buus staavvietaas (asfalts un brugis – no zaljumi).

tvnets:tvnets

izskatas garšīgi, man kā netālam iedzīvotājam protams prieks, ka beidzot tiks sakopta ilgus gadus ignorētā apkārtne, no otras puses nevaru tur ne ekonomiski, ne fiziski iedomāties vēl kādu tirdzniecības centru, jau tagad pa vakariem tur gadās gan avārijas gan tādi normāli satiksmes sabiezējumi. laikam mājdzīvnieku izvēdināmais laukums, arī vairs nebūs ( nu ne tāds vismaz ),simboliskā, un tomēr minirampa, sporta laukums(ziemā slidotava). protams forši, ka ir attīstība un viss bīdās uz priekšu, protams jaunā vide būs daudz vizuāli pievilcīgāka kā esošā, bet mani apbēdina tas, ka paliek aizvien mazāk brīvas vietas + vairs nebūs veicamas tur visas iepriekšējās sporta un… Lasīt vairāk »

monitor

formu un fasades risinajums ir bedigs

NeO

smuki. peedeejaa bildee (fasaades stiklotajaa daljaa, pashaa apakshaa) leishi iemonteejushi zirga galvu, pauzjot savu attieksmi.

Gatis

Neizskatās, ka tāds nolūks tur būtu bijis. Žēl, ja domāšana šādā virzienā iestellēta.

Nevajag domāt ka mēs kādi nabadziņi, ja leiši un igauņi un citi te nāk ar savām investīcijām un megaprodžektiem. Ja cilvēkiem no malas Rīga šķiet perspektīva – tad tā noteikti arī ir – un vismaz mani pašu šāda doma priecē. Viņu attieksme pret iezemiešu prasībām un vēlmēm īpaši neatšķiras no vietējo investoru attieksmes.

WAT

Protams nav jau no draņķīgākajiem piemēriem, kā jau pirmais komentāru autors ieminējās. Tomēr jautājumus rada gan. 1. Kompozicionāli.Biku viltīgi noformēts, apkārtējā vide kā plakana aerofočene, kas nebūt neveicina uztveri. Man subjektīvi liekas, ka kaut kā jocīgi sanāk, galvenais akcents (ģeogrāfiski un pilsētbūvnieciski) VEF kultūrpils,kas tāds izteksmīgs staļineklis un nedomāju ka ir kāds iemesls izņemot naudu, lai to noducinātu. Tad 8 stāvīgā LMT hause, ar akcentu uz Vairogu, Brīvības krustojumu. tad aiz visa šī esošā parādās 17 stāvīgi akcentu bloki, kaut kāda nekonsekvence. Vēl pie tam ņemot vērā tālāk pa Ropažu ielu esošās 5 stāvenes un pretējā pusē esošās mazstāvenes kā… Lasīt vairāk »

mērkaķēns

1) jautājums par akcentiem man šķiet diezgan interesants – vai tas, ka aiz zemākas, bet detaļām bagātākas ēkas uzceļ divreiz augstākus stiklotus apjomus, automātiski pārmet akcentu uz tiem? vai arī tas ir tikai pieņēmums, atbilstošs vietējai pilsētbūvniecības tradīcijai – akcentēti stūri, akcentēti jaunie centri utt.

2) otrkārt – par transporta sarežgījumiem nevar nepiekrist, sevišķi, ja paredzamās ietekmes izvērtējums netiek prasīts un attiecīgi netiek veikts.

optimiste

to WAT :

ja noducināt ir domāts nojaukt, tad es kā estēte nojauktu LMT ēku, jo ja staljineklis ir savdabīga totalitārisma laika arhitektūra, tad LMT māja ir 80to gadu latviejas stiklotais provinciālisms arhitektūrā.

Un KAD Rīgā KĀDS izveidos transporta kustības attīstības shēmu, normālu un vai kādreiz to vispār realizēs ? Liekas, varbūt tad, kad "zemieši" pārcelsies dzīvot uz citām planētām – varbūt 🙂

Andris Vītoliņš

………….Te atkal uzsākšu veco dziesmu par satiksmi.

Vairogu ielas pārvads ir ,,,,un būs nākotnē viena no Rīgas maģistrālēm.

Jau tagad spēju iedomāties sevi kā autobraucēju, kas pēc krustojuma ir uzņēmis ātrumu…… Pie pirmās nogriešanās iespējas kāds iemidzis pilsonis mēģina nogrizties vai nu pa kreisi, vai nu pa labi( uz jaunuzcelto kvartālu).

Es ieteiktu projektā iesaistītām pusēm padomāt par šo jautājumu vai arī nopirkt helikopteri.

Veiksmi!

Gatis

Vairogu iela ir/būs Austrumu maģistrāles posmu, un satiksme tur būs nevāja. Pa šo ielu ies smagais transports pa maršrutu Austrumi – Rīgas osta. Apgriešanās "cilpas" šajā ielā… nu tas izskatās neprātīgi, tādas nevajadzētu atstāt.

Citādi OK, diezgan bezpersoniska kantaina būšana ar dažām atsvaidzinošām variācijām, skatu nebojās un pat metropoles fīlingu jau pirms centra palīdzēs radīt.

novērotājs

nav īsti saprotams, par kādām "atsevišķas urbānas kvalitātes, kādu vietējos projektos parasti trūkst" te varētu būt runa

nekas tāds attēlotajā priekšlikumā nav redzams

starp citu – ar funktieri tiem puišiem viss kārtībā – ir gadījies būt viņu birojā, lai gan jāsaka – šo pašu lietuviešu arhitektu sākotnējās skices izskatījās ievērojami cerīgākas – no arhitektūras un vides konteksta viedokļa

,bet – pasūtītājam jau redzamāk…

Greens

kaa parasti Riiga nepalix no taam zalaakaam pilseetaam jo viss buus staavvietaas (asfalts un brugis – no zaljumi).

blokz

nauda ir. pagalmi valaa. jumti nemainaas

23
0
Lūdzu, komentējietx