Medijos iepriekš izskanējusi neprecīza informācija par Mežaparka Lielās estrādes jaunā tēla un arhitektoniskās koncepcijas autoriem. Tie ir nevis Arhitekta J. Pogas birojs, bet gan Austris Mailītis, Ivars Mailītis un Matīss Mailītis — arhitektūras un dizaina konceptgrupa Mailītis A.I.I.M.
Autoru grupa Mailītis A.I.I.M. projektu Sidraba birzs dziesmu kalnā nodeva Arhitekta J. Pogas birojam, noslēdzot autortiesību līgumu. Arhitekta J. Pogas birojs pieaicināja Latvijas un ārzemju akustikas speciālistus un veica projekta izmaksu aprēķinus, biroja arhitektes Marika Bašena un Žanna Turova izstrādāja plānojumus.
Tomēr lielā daļā publikāciju, kas veltītas Mežaparka Lielās estrādes rekonstrukcijas konkursam, minēts tikai Jura Pogas vārds. Koncepcijas autoru neapmierinātība ar šādu iznākumu ir pamatota — Mailīšu ģimene jau teju 30 gadu attīstījusi dziesmu kalna ideju, kas izmantota vairāku Dziesmu un Deju svētku mākslinieciskajā noformējumā.
Aizsākums kalna simbolam meklējams 1978. gadā, kad Ivars Mailītis dibinājis kori Senais kalns, kura nosaukums ir atsauce uz Kubes kalnu, kur savulaik Rīgas apkārtnē dzīvojošās ciltis pulcējās, lai gaidītu darba piedāvājumus pilsētā, un vakarus pavadīja dziedot un dejojot. 1998. gadā 22. Vispārējo latviešu Dziesmu un Deju svētku atklāšanas koncertam izstrādāta koncepcija Dziesmu kalns, kuras autors atkal Ivars Mailītis. Kalna tēma atkārtojas arī nākamajos Vispārējos, kā arī 7. Latvijas skolu jaunatnes Dziesmu un Deju svētkos. Kalnam 2005. gadā seko sidraba birzs, un, visbeidzot, šogad tās lapotne izplešas pār Mežaparka estrādes skatuvi konkursa projektā.
Vairāk par Dziesmu svētku tēlu vēsturi lasāms autoru grupas Mailītis A.I.I.M izveidotajā mājaslapā.
opaa..
atkal kļūda!!!!!! runā par Mežaparka estrādi, bet bildē ieliek bildi no deju svētkiem, kas parasti notiek stadionā!
runā par tēla koncepciju, un attēlā redzams deju kalns, kura autors ir Ivars Mailītis. un tā mums te nav nekāda kļūda.
Mjaa…ar taam autortiesiibaam un izpratni par to pie mums veel ir pashvaki….
…gandrīz jau sanāk "dziesma par Pogu"
oi, oi, oi … gribētos tikai atzīmēt, ka ne jau cien. arh. Juris Poga šos rakstus "cep", tie jau mūsu skribenti. Un jātgādina, ka pilni mēdiji ar šadiem rakstiem. kur gari un plaši stāstīts par jauno un skaisto …, tikai kas ir autors aizmirst pieminēt (izņemot rakstus kur rakstīts par jauno, neglīto un neietderīgo, tur gan vainīgais tiek pieminēts jau pirmajā rindkopā). Nu ko viela pārdomām, varbūt Ņikiforova kungam, kā cunftes priekšstāvim laiks mainīt taktiku no klusējošās uz … .
Varbūt, ka nav slikti, ka uzvarēja ilggadējs Dziesmusvētku tēla veidotājs un kalnu tēmas variētājs Mailītis. Slikti tikai, ka Nolikumā sarakstītie akustiskie ūberkrutie testi žurijai pašai galīgi neinteresēja.
Akustiķis A. Kozlovskis, uzvarējušā darba un 6 citu konkursantu konsultants, šūpoja galvu, uzzinot žurijas rezultātu.
Uzdrošinos nez kuro reizi atkārtoties-
manuprāt, rezultatīvāk un godīgāk būtu bijis vai nu prasīt tikai metu bez akustikas (kas ir Mailīšu gadījums), vai arī sagatavot iepriekš izstrādātus optimālos akustikas konstruktīvi-ģeomeriskos nosacījumus, konkursējot tā ārējo ietērpu un teritorijas plānojumu.
Atkārtošos vēlreiz, ka noteikta izmēra lielkorim un noteikta izmēra klausītāju novietnei BRĪVDABAS gadījumā optimālās formu attiecības ir aprēķināmas bez konkursiem.
Atkārtošos vēlreiz, darba meklētājiem ir sadaļa SLUDINĀJUMI
Šūpojot galvu izteicu savu prieku par notiekoshā pozitīvismu, bet par profesionālo ētiku šajā izpildījumā gan neesmu sajūsmā…….Acīm redzot Jums šajā jautājumā ir ko padomāt un piestrādāt pirms mēģināt kārtot lietas un profesionāli praktizēt akustikā.
Jautājums – kapēc katru reizi viens un tas pats koncepts? Tie paši vēži tikai citā kulītē? Cik apnicīgi. Ideju trūkums? Vai nebūtu labāk estrādi kā tīru molbertu un katru reiz citu konceptu noformējumam.
Otrs jautājums – vai publika sagaidīs žūrijas akustiķu domas par uzvarētāju? Vai tikai jēli pasniegtus neprofesionālus žūrijas vērtējumus? Dzirdēju, ka tauta melš, ka nevien viens no žūrijas akustiķiem ir šūpojis galvu.
Hei, mums vajag ari Dziesmu svētku lielo Stadionu ar bērzu birzi – kalnu fonā. Nu lai visi saprot tak, ka dziesmu svētki. Ātri pārbūvējam Daugavas Stadionu!!!
atkal kļūda!!!!!! runā par Mežaparka estrādi, bet bildē ieliek bildi no deju svētkiem, kas parasti notiek stadionā!
opaa..
atkal kļūda!!!!!! runā par Mežaparka estrādi, bet bildē ieliek bildi no deju svētkiem, kas parasti notiek stadionā!
runā par tēla koncepciju, un attēlā redzams deju kalns, kura autors ir Ivars Mailītis. un tā mums te nav nekāda kļūda.
Mjaa…ar taam autortiesiibaam un izpratni par to pie mums veel ir pashvaki….
…gandrīz jau sanāk "dziesma par Pogu"
oi, oi, oi … gribētos tikai atzīmēt, ka ne jau cien. arh. Juris Poga šos rakstus "cep", tie jau mūsu skribenti. Un jātgādina, ka pilni mēdiji ar šadiem rakstiem. kur gari un plaši stāstīts par jauno un skaisto …, tikai kas ir autors aizmirst pieminēt (izņemot rakstus kur rakstīts par jauno, neglīto un neietderīgo, tur gan vainīgais tiek pieminēts jau pirmajā rindkopā). Nu ko viela pārdomām, varbūt Ņikiforova kungam, kā cunftes priekšstāvim laiks mainīt taktiku no klusējošās uz … .
Varbūt, ka nav slikti, ka uzvarēja ilggadējs Dziesmusvētku tēla veidotājs un kalnu tēmas variētājs Mailītis. Slikti tikai, ka Nolikumā sarakstītie akustiskie ūberkrutie testi žurijai pašai galīgi neinteresēja.
Akustiķis A. Kozlovskis, uzvarējušā darba un 6 citu konkursantu konsultants, šūpoja galvu, uzzinot žurijas rezultātu.
Uzdrošinos nez kuro reizi atkārtoties-
manuprāt, rezultatīvāk un godīgāk būtu bijis vai nu prasīt tikai metu bez akustikas (kas ir Mailīšu gadījums), vai arī sagatavot iepriekš izstrādātus optimālos akustikas konstruktīvi-ģeomeriskos nosacījumus, konkursējot tā ārējo ietērpu un teritorijas plānojumu.
Atkārtošos vēlreiz, ka noteikta izmēra lielkorim un noteikta izmēra klausītāju novietnei BRĪVDABAS gadījumā optimālās formu attiecības ir aprēķināmas bez konkursiem.
Atkārtošos vēlreiz, darba meklētājiem ir sadaļa SLUDINĀJUMI
Iemesls manam komentāram ir pilsoniska attieksme pret līdzekļu izlietojumu izteikti komplicētā valsts politiski-ekonomiskā situācijā, īpaši kultūras celtņu sakarā. Konkursi ir – būves, reālas atdeves sabiedrībai atpakaļ nav. LNB ceļ ar pompu jau kopš 1991.gada, ir, protams, kas no šāda bezgalīga procesa ir ieguvēji, taču kopumā kā sabiedrība esam zaudētāji.
Nepārdomāti nolikumi, žūrijas lēmumi bez nopietnas atbildības sekmē vispārēju sabiedrības NIHILISMU pret JEBKURU nepieciešamu objektu būvi.
Par darba meklēšanu ir tieši pretēji – es paužu viedokli, ka konkurss būtu arhitektoniskām idejām bagātāks, ja nebūtu nolikumā meta konkursam neatbilstošā akustiskā sadaļa.
Kam taisnība, rādīs laiks.
Šūpojot galvu izteicu savu prieku par notiekoshā pozitīvismu, bet par profesionālo ētiku šajā izpildījumā gan neesmu sajūsmā…….Acīm redzot Jums šajā jautājumā ir ko padomāt un piestrādāt pirms mēģināt kārtot lietas un profesionāli praktizēt akustikā.
Iespējams, ka es Jūsu komentāru žurijas izvēlēto pirmās vietas ieguvēju esmu ne tā sapratis, taču gatavs izvērtēt un diskutēt par šo pie atvērtām akustisko aprēķinu programmām, Jūsu atbilde?
Jautājums – kapēc katru reizi viens un tas pats koncepts? Tie paši vēži tikai citā kulītē? Cik apnicīgi. Ideju trūkums? Vai nebūtu labāk estrādi kā tīru molbertu un katru reiz citu konceptu noformējumam.
Otrs jautājums – vai publika sagaidīs žūrijas akustiķu domas par uzvarētāju? Vai tikai jēli pasniegtus neprofesionālus žūrijas vērtējumus? Dzirdēju, ka tauta melš, ka nevien viens no žūrijas akustiķiem ir šūpojis galvu.
Ōōōō, sākas publiska villošanās ar personālijām … pareizi ir, tik mazā tirgū pat viens profesionāls akustiķis ir par daudz, bet te, izrādās, šamo vesels bars 😉
Hei, mums vajag ari Dziesmu svētku lielo Stadionu ar bērzu birzi – kalnu fonā. Nu lai visi saprot tak, ka dziesmu svētki. Ātri pārbūvējam Daugavas Stadionu!!!