Arhitektūras otršķirīgie elementi laikmetīgajā tēlniecībā

Rīgas Kultūras aģentūra un Mākslas menedžmenta un informācijas centrs no šodienas līdz 14.septembrim piedāvā ungāru mākslinieku grupas Mazā Varšava, kurus iedvesmo arhitektūras mantojums un nereti otršķirīgi arhitektūras elementi, darbu ekspozīciju pilsētas izstāžu zālē Rīgas mākslas telpā.

Kis Varsó (Mazā Varšava) ar darbu Marmora iela ieguva Tēlniecības kvadriennāles Rīga 2004 — Eiropas Telpa galveno balvu Grand Prix, tā iegūstot tradicionālās tiesības kā iepriekšējās kvadriennāles uzvarētāji rīkot personālizstādi nākamās kvadriennāles ietvaros.

Kis Varsó ir sadarbības projekts, kuru 90.gadu vidū uzsāka Budapeštā un Berlīnē dzīvojoši ungāru mākslinieki Andrāšs Gāliks (András Gálik, 1970) un Bālints Havašs (Bálint Havas, 1971), kurus fascinēja Varšava — pilsēta, kas, pēc kara pilnībā pārbūvēta, pastāvēja kā mākslīgi radīta utopija. Pēc pirmās kopīgās izstādes Poļu institūtā radās arī mākslinieku grupas nosaukums. Mākslinieki studējuši glezniecību, bet starptautisku atpazīstamību un plašāku ievērību ieguvuši, darbojoties tēlniecībā. Mākslinieku interese par mākslas darba kontekstu savu mērķi sasniedza ar darbu Nefretītes ķermenis, ar kuru Ungārija tika pārstāvēta 2003.gada Venēcijas biennālē. Iedvesmu saviem objektiem abi mākslinieki gūst no arhitektūras mantojuma, nereti otršķirīgiem arhitektūras elementiem kļūstot par galvenajiem.

«Izstādē būs apskatāmi tēlniecības darbi un instalācijas. Taču tā nav tēlniecība klasiskajā izpratnē, bet gan no metāla, ģipša un citiem materiāliem veidoti objekti,» par izstādi stāsta programmas INTRO vadītāja Ieva Zariņa.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x