Viens no darbiem, kas izvirzīts Arhitektu savienības gada skates otrajai kārtai ir 8 MELNIE. Izmantojot klišejisko ēku formu izveidots komplekss — mūsdienīga pilsētnieku interpretācija par māju laukos, piedāvājot dažādas izmantošanas ēkas, atšķirīgas ārtelpas un intriģējošus skatupunktus.
Projektēšanas sākumā plānota kā brīvdienu māja, projektēšanas beigās — sabiedriski aktīvas ģimenes dzīvojamo un palīgēku komplekss Ventas krastā, netālu no Kuldīgas. Vieta ievelk, tur gribas dzīvot.
8 MELNIE sastāv no:
- ikdienas dzīvošanai nepieciešamo ēku grupas, kas, izvietota ap bruģētu pagalmu un veido apbūves smaguma centru,
- Viesu māja un pirts ēka, kas savienota ar āra virtuves nojumi, izvietotas atstatus,
- Reljefā ,ierakstīta, pagraba un palīgēkām.
- Futbola un volejbola laukumiem.
8 MELNIE ir mūsdienīgi risināta tradicionālā Kurzemes sēta, par vienojošo elementu visām ēkām pieņemot arhetipisko šķērsgriezumu. Tradicionālā un mūsdienīgā savienojums mājas tēlā rada pārmantojamības un vietas piederības sajūtu, vienlaicīgi nodrošinot nepieciešamo komfortu darbīgai dzīvei.
Apkārtējās dabas izteiksmīgums — strauja upe, izteikts reljefs, vējš — noteicis ēku minimālistisko formu, tās nekonkurē ar dabu. Lietojot vienu materiālu gan sienām, gan jumtiem tiek nodrošināts ēku viendabīgums, virsmu faktūru un detalizāciju panākot ar neapzāģēto dēļu apdari.
Kontrastā 8 MELNAJIEM, iekšpagalmam pieslēdzas garāžas ēka, kas veidota no balta polikarbonāta un darbojas kā liela lampa, izgaismojot pagalmu diennakts tumšajā laikā.
8 MELNIE — šobrīd 8 melnu dēļu apdares ēkas, kas veido ēku kompleksu.
Ēku lielie logi nodrošina vizuālo saiti ar apkārtni, dažādu izmēru terases rada iespēju iziet ārā, esot mājā. Ēku iekštelpu bloki risināti kā «kaste kastē» — brīvstāvoši telpu bloki, kuru sienas veidotas no iebūvētajām mēbelēm. Telpa virs iekštelpu pārseguma izmantojama kā guļamzona un spēļu zona virs bērnu istabas.
Divstāvīgajā apjomā, kas no pārējās dzīvojamās ēkas atdalīts ar galeriju un terasi, izvietota kamīntelpa un saimnieka darbistaba otrajā līmenī. Sienu konstrukcija šim apjomam atšķiras no pārējiem ar to, ka pamatapjoma sienas — stikla, un retināto dēļu apšuvums novietots ar atstarpi, radot gaismu spēli interjerā. Dēļi ,pavērti, pret upes pusi, ļaujot vērot to.
Pagraba apjoms iedziļināts esošas ieplakas malā — ar šķeltu laukakmeņu plakni noslēdzot plānoto dārzu, ko ieplaka sargās no valdošajiem vējiem. Pagraba apjoms novietots atstatus, tajā pašā laikā vizuālā saikne tiek nodrošināta caur atvērumu garāžas apjomā. Kompleksa pēdējā — vārtu ēka — vizuāli noslēgs privāto ārtelpu-iekšpagalmu un apvienos sevī plašu ērtu ieejas mezglu ar vietu sunim un tehnisko iekārtu telpu.
8 MELNO identitātes zīme, kas redzama uz galvenās ieejas mezgla sienas, radusies modificējot ēku novietnes plānu un iegūstot sētas zīmi. To multiplicējot un savstarpēji kombinējot, iegūstams zīmējums, ko plānots izveidot uz Saimnieka vannas istabas baltās sienas.
8 melnie — Kurzemes sēta
Adrese: Kuldīgas novads, Līči
Projekta autori: NRJA
Arhitekti: Uldis Lukševics, Ieva Lāce, Linda Leitāne, Ints Menģelis
Būvkonstrukcijas: BICP / Gatis Vilks, Viktors Mitrofanovs
Iebūvētās mēbeles: GSR group
Projekta saskaņošana: Diānas Zalānes projektu birojs
Būvfirma RBS Skals
Tehniski ekonomiskie rādītāji
Projektēšanas laiks: 2004-2010
Būvniecības laiks: 2005-2011
Gruntsgabala platība: 6.58 ha
Apbūves laukums: 1358.7 m²
Objekta kubatūra: 4681.5 m³
Dzīvojamās telpas: 461.6 m²
Nedzīvojamās telpas: 456.9 m²
Terases: 215.7 m²
http://www.arc…/8-blacks-nrja/
Intereses pēc precizāk iecekoju novietni, kas publiceta ArchDaily.
Perfekta vieta gimenes mājai! ;)))
(Bet citadi- respect!)
NRJA lapā http://www.nrja.lv gif"s par to, kā māja auga
patik!
Kamdēļ darbojās Kuldīgā rezidējošā arh. SIA "Diānas Zalānes projektu birojs" vadītāja Diāna Zalāne, vai tiešām NRJA tik švaki ar resursiem ,ka nevarēja paši saskaņot un aplaimot vietējo novada arhitekti ar savu klātbūtni, ka benzīna tiesu ietaupīja (varbūt NRJA ir kļuvuši mega zaļi un LAND ROVER’s kļuvis vēsture?) un Zalānes kundzi lūdza skaņot ( bet kāpēc par šādu mazu pakalpojumu, ievest pie Kuldīgas novada arhitektes projektu un to paņemt atpakaļ pēc skaņošanas,vispār vajadzēja pieminēt autorības listē?) Es te kaut ko nesaprotu. Vai nu Zalānes kundze kā vietējais pēdzinis (vai varbūt labiete?) deva projektam lielu PV, ka bija jādefinē kā atsevišķa sadaļa… Lasīt vairāk »
nav iemesla nepieminēt
Tak kāda starpība!
Grupa ar cilvēkiem NRJA vadībā apvienojās un norealizēja labu, kvalitatīvu produktu! un pie autoriem pat ir norādīts kāda specifiska atbildība katram bijusi. Domāju, ka arhitektiem būtu laiks atvadīties no sava Māster-ego un atzīt, ka kvalitatīva arhitektūra neslēpjas vien GP un AR rasējumos (ja kādam vēl par to ir šaubas).
Bet vispār, cepuri nost, viens no labākajiem pēdējā laikā realizētajiem projektiem LV. Interesantu projektu padara laipas un pagalms, pārējais- pārbaudītas vērtības pārliecinošā izpildījumā.
GP gan kautkāds mānīgs – nevar saprast, kas tad ir uzbūvēts un kas ne.
Apsveicu!
>nrja Parasti pie objektiem tomēr norāda tikai autorību, būvnieku, īpašnieku(pieminot katras projektu daļas izstrādātājus, būvniekus),tāpēc esmu dikti ziņkārīgs (droši vienā mirklī deguns izstiepsies dikti garš, bet vājība saproties…, ko cilvēks tās labā neizdara…). Kāda tad bija PV( pievienotā vērtība) Zalānes kundzes skaņotājas devumam, ka tas ir pieminēšanas vērts?Gribu saprast know-how konkrētāk, ja protams tas nav diskrētuma zieģeļa ( līgumā starp DZPB un NRJA) apzīmogots. Kamdēļ NRJA neskaņoja paši? Novados taču tikpat kā nav problēmu kā brauc tā ņem. 170km no Rīgas , kopsumā patērēta tikai pusdiena, un druku benzīns, bet iegūti iespaidi no ceļa utt… >nesapratu Jūs laikam der neuen… Lasīt vairāk »
Skaisti – bez komentāriem ! Prieks, ka satiekas TĀDI pasūtītāji ar TĀDIEM arhitektiem ! Varbūt varētu uzrīkot pasākumu ar apskati "dzīvajā" !
Pēc formas raksturigais latviešu sētai divslipju jumts, klassiski laba kombinācija melns un balts, sen pārbauditu vertību apkopojums, nekas jauns vai sevišķi idejisks, bet gaumīgs, acij ļoti tikama sēta.
Jautajums autoriem, celtnes veidotas kā zemas enerģijas ēkas ?
60W/m2 pie + – 20*
Zēl, ka nav nevienas bildes no šīgada bargās ziemas. Labprāt redzētu, kāds izskatās apsnidzis jumts un kur paliek nokritušais sniegs
ziema un apsnidzis
Vietām izskatās, ka būtu tā vērts palūkot konstruktīvākus rasējumus – kā veidots jumta "pīrāgs" un vēl sīkāku aprakstu par stikloto 2-stāvu "malkas šķūnīti", izskatās pēc stikla kārbas apliktas ar dēļiem, bet varbūt tikai izskatās …
griezums
8 mellli zārciņi kapos izmētāti, tad bik piekārtoti..:) Būs kam patiks!:)
Dievīgi. 100%īgi manā stilā. Tīri, askētiski un ar savu etniskuma devu.
Apsveicami, ka nezaudējam savu identitāti..
Kas ir etniskums un identitāte – divslīpu jumts vai melnā krāsa?
laikam jau ainava
vai t.s, "mans stils" un "sava identitāte" nav radusies vismaz 5 gadus vecu Nīderlandes vai Šveices arhitektūras žurnālu iespaidā?
shajaa portaalaa komentee divu tipu cilveeki: vieni, kas lieto tabletes pret depresiju un otri, kas to nedara.
Un pats no kuriem ? Lieto vai nē ?
Skaidrs, ka nee. Es par skaidru praatu un zhulti zhultspuuslii, nevis WEBaa.
(like)
Good comment!!!!))))
es veletos pajautat cienijamiem arhtektiem vai vini veletos dzivot auksta un nemajiga majokli. kursh ir tas mulkis kas tur dzivo un kas par to visu maksaja. sava zina pats kompleks man liekas aizraujoshosh un arhitektoniski labs . Latvieshi nav japani. isteniba man butu daudz ko teikt par sho konceptu, bet sava zina telpa ir panakts kads kopsaucejs . interjers nekam neder gan. kaut gan bildes tas isti nebija paradits. viena varda nav nekadas dveseles
viedoklis-stereotips)))
"Latvieši nav japāņi"- burvīgs komentārs [makslinieks: latvju sapnis [07/04/2011 04:34]. Ja pavēro mēdiju vidi un tajā sastopamos viedokļus, tad atšķirība LV no vecākām kultūrām ir baisa – vienalga, vai tas ir seksuālo minoritāšu gājiens, leģionāri pie pieminekļa, jauna mākslinieka veidotā Ulmaņa biste sviestā, N.Saksa teksti satori, eksperimentāla arhitektūra vai jeb kas cits, atšķirīgs no pelēkās meinstrīma masas – vienmēr atrodas kāds ar pārliecību un sūdu maisiņu rokā.. Nav brīnums, ka tas nepaliek bez sekām – būt citāds arhitektūrā atļaujas tikai retais, lielākā daļa pat nevēlas publiskot savus "normālos" projektus. Tomēr, šķiet, ka citu variantu nav – jo vairāk publika tiks… Lasīt vairāk »
"- vienmēr atrodas kāds ar pārliecību un sūdu maisiņu rokā.." Tagad ņemam spoguli un ko mēs tur redzam? Vai tas, kas pretī veras nav tieši tāds pats kategorisks "mākslinieks" ,tikai kā reizi no otras frontes puses? Cik cilvēku ,tik viedokļu, ja jau Andi mēs par toleranci un viedokļu plurālismu, tad manuprāt cilvēku par viedokli sist ( ar vārdiem protams) nav pieņemts, kaut vai tas ir totāli oldskūlīgs un tikai it kā kompetents. Domā NRJA ļaudīm kaut kas notiksies ne tā pēc "mākslinieka" verdikta? Vai pazemināsies kultūras līmenis nepieredzējušiem a4d jūzeriem? Nekas tāds nenotiks, "mākslinieks" tapa laimīgs jo jutās gandarīts publiski… Lasīt vairāk »
Šķiet, Andis vairāk par tām putām uz lūpām aizrādīja, ne jau par viedokļu daudzveidību, vai, ka viņam pašam tāda nebūtu 😉
Nu ko, prieks, ka tomer tautas žulc netiek interpreteta, kā pārsteidzoša saprāta plūsma. Man gan nav isti skaidrs ar to tieši ŠIS komentars pelnijis pirksta kratienu, bet nu…piekrist var faktam, ka arguments nav pārāk izvērsts un noteikti nepietiekami detalizēts. Katrā gadījumā, līdzīgi kā ar tingentangeļiem Raiņdegungala, "latviskais gars" paliek savā ēteriskajā stāvoklī. Tas gan, ko es no nopeltā (nemākulīgā) komentāra varu ņemt līdzi, ir fakts, ka lielā mērā NRJA neveicās ar projektu novietnēm. Izejot cauri visam privātmāju spektram, atklāju, ka ņemot vērā LV dabas ainavu spektru, NRJA tikuši pie tā lejasgala. Ne Kurzemes dramatiskās kāpas (tajās, saprotams, ļauts buvēties tikai… Lasīt vairāk »
Drošibas labad, tiem kas taisās vai nu atbildēt uz manu komentāru, vai imitēt intelektuālas diskusijas…pievienoju ilustratīvu materiālu.
Manuprāt jāmēģina nošķirt jēdzieni "viedoklis" un dienvidparka Rūķītis Sūdiņš, kas lielai daļai komentētāju mājo galvā. Mākslinieka posts izpelnījās ievērību ar atbruņojošu patiesumu nekontrolētas apziņas plūsmas pierakstā – palasiet vēlreiz izbaudot katru apgalvojuma pamatojumu – gluži kā no Rīgas Laika joku lappuses. A4D nav domāts reklāmdevēju piķa piesaistīšanai [Renāra teksts], manuprāt visi būtu ieguvēji, ja šeit varētu [no samazgām nebaidoties] publicēt savus projektus un uzzināt sakarīgi argumentētus kolēģu viedokļus, nevis dīvaiņu centienus aplipināt jebko ar saviem "rūķīšiem". – Piem Miks nezin kāpēc mēģina pielipināt "latviskumu", kaut ne projekta pieteikumā, ne mākslinieka komentārā šāds jēdziens nav lietots, ainavai un NRJA veiksmei arī… Lasīt vairāk »
Ne,ne…es te par to Mākslinieka "Latviskumu" kurš esot kautkādā pretstatā ar "Japāniskumu". Kā jau teicu agrāk…muļķīgi te būtu izvērst intelektuālas diskusijas par "Latviskuma" tēmu. Tieši otrādi…centos uzsvērt to, ka pat ar milzīgu iztēles piepūli, "Latviskumu" (velreiz atkārtoju, ka pats tālāk par klišejām pagaidām netieku) te tikpat kā nav iespējams atrast, un nav arī nepieciešams, jo nav īsti bijis plānots! Es lielā mērā pievienojos tavam, Andi, viedoklim, bet kritika bija drīzāk par arī tavu, bezkonstrukta uzrūcienu. Un beigu beigās, komentārs bija par to, ka varēji vienkārši pateikt, ka publika var pārāk nenopūlēties NRJA "piešujot" to kas tu nekad nav bijis plānots.… Lasīt vairāk »
Principā esam ar Tevi un Miku vienisprātis ( mans teksts par to ka a4d ir nepieciešams peso un reklāmdevējiem interesē populāri saiti, vienkārši fakta konstatācija, bez kādas koloristiskas, ironijas, tirgus oikonomika, viss kaut ko maksā un kādam par to jānes atbildība) NRJA ir kā vienmēr savā ampluā. Laikam.,spriežot pēc DZPB piesaistes, ir bijušas dažādas izpratnes( atbilstoši NRJA devīzei) par atļaujamo un neatļaujamo ar Kuldīgas būvvaldes (vai videniekiem) amatpersonām, bet iegūstot bonus info no Ulda (sānteka izrādās ir mākslīga ,baronu laika baļķu pludināšanas procesam nepieciešama tehnoloģija, esot pat ar ķieģeļu bruģēta) kļūst daudz tīrāks’arī vides konteksts. Par arhitektūru,dizainu un ainavu nav… Lasīt vairāk »
Kādu laiku atpakaļ, kādā lielākas pilsētas būvvaldē skaņoja projektus, ja noteikto 30% vietā apb.blīvums par "bišku" pārsniedza to, bet tad saprata, ka tiek iesniegti projekti, kur tas ""bišku" sāka bīstami palielināties, reizē arī konstatējot, ka nevar noteikt šī mistiskā ""bišku" robežu, un tagad šie 30% ir tiešām 30%(protams, aprēķinātais lielums paliek uz projektētāja sirdsapziņas).
Kā šajā gadījumā varētu definēt vai noteikt, vai konstatēt šo robežu starp VIEDOKLI un RŪĶĪTI SŪDIŅU?
30% un citi apbūves noteikumu interpretācijas jautājumi ir sabiedrībā konkrētā laikā pieņemti spēles noteikumi, citur brīvāk traktēti, citur skrupulozi ievēroti – zinot, ka nav iespējams pilnīgi visām situācijām gadu desmitiem uz priekšu uzrakstīt ideālus noteikumus, viedokļi parasti dalās par tiesībām tos pastaipīt katrā konkrētajā gadījumā.
Rūķītis sūdiņš ir kāda iesaistītā vai notikumu horizonta vērotāja pašģenerētais un apriori smakojoši nejaukais spriedums/piedēvējums, ka piem "visi ir zagļi un maitas, tur viss iznāks pretīgi un briesmīgi, atkal viss ir un būs slikti" utt.
Pretrunīgas izjūtas rada šis objekts. Es saprotu, ka man it kā būtu tas viss jāslavē, jo tagad taču tieši šādi projekti skaitās labi un gaumīgi. Neatkarīgi no atrašanās vietas… Tur ir visas "stilīgā, mūsdienīgā, konceptuālā", utt. projekta pazīmes, kā no kādas rokasgrāmatas… Bet tieši tāpēc man tas ir mazliet pretīgs. Brr.
…izjūtas līdzīgas, liekas, ka trūkst mājīguma…varbūt tas arī visu izsaka
Tāds nekonkrēts un efemērs termins tas mājīgums – vienam noteikti vajag dzīvojamo telpu pieblīvētu ar tamborētām sedziņām un porcelāna zilonīšiem (metaforisks salīdzinājums), kamēr es, piemēram, "balģeju" no japāniskumam/somiskumam pietuvināta minimālisma. Atstumj šo šī objekta tieši pirmos, kamēr otri ierakstās arvien plašākā fanu pulciņā.
Kas tad ir šis japāniskums, un kur slēpjas tā pievilcība? – vai šādus strāvojumus iespējams izprast, neskatot tā saknes? Tradicionālais japāniskais patiesībā ir ārkārtīgi romantisks un daudzslāņains. Formām, tekstūrām, faktūrām, gaismēnām un noslēpumiem bagāts. Turklāt kā īpaša pievienotā vērtība tiek uzskatīta šķietama nejaušība vai nepabeigtība, kas rosina iztēli.
Iespējams, šīm mājām to piešķirs laiks un daba. Kaut kas aizaugs, kaut kas izbalos un apsūbēs. Gan būs labi 🙂
Smuki- lai kas arī tas nebūtu- ferma, māja vai noliktavas
NRJA ir radījis skaistu darbu, kas atspoguļo pasūtītāja MS būtību. No ārpuses vienkāršs kā POLJOT markas pulstenis, bet iekšpusē viss spīd, laistās un galvenais – perfekti darbojas – īsts šveices pulksteņa mehānisms. Par to puišiem – bravissimo. Vienīgā lieta, kura nav līdz galam izdomāta ir ruberoīda mētelītis ēkām, jo kā zināms tas aiztur visus ūdens tvaikus un MS galvassāpes var celties arī no ne pārāk veiksmīgā mikroklimata ēkā. Enerģijas patēriņš gan šīm ēkām ir milzīgs un šajā ziņā tās ir "trekno gadu" arhitektu domāšanas spilgts piemērs. Bet arhitektūra, detaļas un būvdarbu kvalitāte ir OK, pat ļoti OK. Ko var novēlēt… Lasīt vairāk »
kā redzams griezumā, hidroizolācijas slānis līmēts uz osb un stiprināts pie vertikālu latu rāmja, kas nodrošina gaisa kustību un mājas "elpošanu"
Teorētiski tam tā vajadzētu būt, bet praksē 50 mm gaisa šķirkārta pie tāda iekšējā gaisa apjoma būs par mazu. Vasaras mēnešos, kad ēka uzkarst līdz baltkvēlei, situāciju neglābs pat kondicionēšanas sistēma un nepieciešamais dzesēšanas process ir visai tālu no komfortabla mikroklimata. Kas attiecas uz lielo stikloto konstrukciju divu stāvu augstumā, tad siltumnīcas mikroklimats vasarā un caursalšana ziemā nav tas pats veselīgākais cilvēka dzīvei un eksistencei. Bet saprotu, laba arhitektūra prasa arī dažus mazus upurus…
iepriekšējā vasara pierādīja, ka iekštelpu klimats dzīvojamajā mājā ir patīkams arī bez kondicionēšanas sistēmas, kuras dzīvojamajā mājā nav.
Tad jau viss ir OK.
Nav gan.
1. Variants – Tu izdarīji nepamatotu [un tādejādi pastulbu] apgalvojumu.
2. Variants – Tev ir drošticami pierādījumi savam apgalvojumam, bet tie nav universāli, vispārinājums bija nevietā, komentētājs ar nikneimu "miķelis" ir nevajadzīgi piespamojis ēteru.
3. Variants – svieks, mr. Hanky!
4. Cits?
…. tas stāsts par barona laiku "bruģēto" Ventas atteku ir vienkārši lielisks. Iesaku visiem to ievērtēt 😉
Miķelis zin visu ! Lūdzu atšifrēt MS ! Vai tiešām MS = RBS skals ? Vai šis perfekcionists brauc caur tuksnešiem ?
Tas MS 100% ir Microsoft! 🙂
Trāpīts
http://www.wallpaper….house/17052391
Kaut kur jau tas redzēts..un ko teiks pasūtītājs, kad pēc dažiem gadiem tie dēlīši nopūs?…īpaši salaiduma vietās??..nu katrā ziņā būve, ko jābūvē ātri, ātri kamēr laika zobs nav no otra gala nograuzis..
Skaisti! Lieliski! Patiess prieks, ka Latvijā tiek realizēti Pasaules līmeņa arhitektūras darbi!
Ir tāda lieta, ka modes tendences mēdz beigties līdz ar to kulmināciju. Kā baroks beidzās ar rokoko. Manuprāt, šie 8, kaut arī visnotaļ glīti un kvalitatīvi, tomēr liecina par to, ka bezdzegas šķūņu "ēra" tuvojas dabīgam galam. Ar ko arī visus apsveicu. Drīz atkal droši varēs šķūnītim spāru galus laist pāri, uzlikt notekas, un lietot jumtiem paredzētus jumta segumus 🙂
Es būtu zilā krāsā krāsojis un nosaucis-Astoņio zilie!!!
es veletos pajautat cienijamiem arhtektiem vai vini veletos dzivot auksta un nemajiga majokli. kursh ir tas mulkis kas tur dzivo un kas par to visu maksaja. sava zina pats kompleks man liekas aizraujoshosh un arhitektoniski labs . Latvieshi nav japani. isteniba man butu daudz ko teikt par sho konceptu, bet sava zina telpa ir panakts kads kopsaucejs . interjers nekam neder gan. kaut gan bildes tas isti nebija paradits. viena varda nav nekadas dveseles
viedoklis-stereotips)))
"Latvieši nav japāņi"- burvīgs komentārs [makslinieks: latvju sapnis [07/04/2011 04:34]. Ja pavēro mēdiju vidi un tajā sastopamos viedokļus, tad atšķirība LV no vecākām kultūrām ir baisa – vienalga, vai tas ir seksuālo minoritāšu gājiens, leģionāri pie pieminekļa, jauna mākslinieka veidotā Ulmaņa biste sviestā, N.Saksa teksti satori, eksperimentāla arhitektūra vai jeb kas cits, atšķirīgs no pelēkās meinstrīma masas – vienmēr atrodas kāds ar pārliecību un sūdu maisiņu rokā.. Nav brīnums, ka tas nepaliek bez sekām – būt citāds arhitektūrā atļaujas tikai retais, lielākā daļa pat nevēlas publiskot savus "normālos" projektus. Tomēr, šķiet, ka citu variantu nav – jo vairāk publika tiks… Lasīt vairāk »
"- vienmēr atrodas kāds ar pārliecību un sūdu maisiņu rokā.." Tagad ņemam spoguli un ko mēs tur redzam? Vai tas, kas pretī veras nav tieši tāds pats kategorisks "mākslinieks" ,tikai kā reizi no otras frontes puses? Cik cilvēku ,tik viedokļu, ja jau Andi mēs par toleranci un viedokļu plurālismu, tad manuprāt cilvēku par viedokli sist ( ar vārdiem protams) nav pieņemts, kaut vai tas ir totāli oldskūlīgs un tikai it kā kompetents. Domā NRJA ļaudīm kaut kas notiksies ne tā pēc "mākslinieka" verdikta? Vai pazemināsies kultūras līmenis nepieredzējušiem a4d jūzeriem? Nekas tāds nenotiks, "mākslinieks" tapa laimīgs jo jutās gandarīts publiski… Lasīt vairāk »
Šķiet, Andis vairāk par tām putām uz lūpām aizrādīja, ne jau par viedokļu daudzveidību, vai, ka viņam pašam tāda nebūtu 😉
Nu ko, prieks, ka tomer tautas žulc netiek interpreteta, kā pārsteidzoša saprāta plūsma. Man gan nav isti skaidrs ar to tieši ŠIS komentars pelnijis pirksta kratienu, bet nu…piekrist var faktam, ka arguments nav pārāk izvērsts un noteikti nepietiekami detalizēts. Katrā gadījumā, līdzīgi kā ar tingentangeļiem Raiņdegungala, "latviskais gars" paliek savā ēteriskajā stāvoklī. Tas gan, ko es no nopeltā (nemākulīgā) komentāra varu ņemt līdzi, ir fakts, ka lielā mērā NRJA neveicās ar projektu novietnēm. Izejot cauri visam privātmāju spektram, atklāju, ka ņemot vērā LV dabas ainavu spektru, NRJA tikuši pie tā lejasgala. Ne Kurzemes dramatiskās kāpas (tajās, saprotams, ļauts buvēties tikai… Lasīt vairāk »
Drošibas labad, tiem kas taisās vai nu atbildēt uz manu komentāru, vai imitēt intelektuālas diskusijas…pievienoju ilustratīvu materiālu.
Manuprāt jāmēģina nošķirt jēdzieni "viedoklis" un dienvidparka Rūķītis Sūdiņš, kas lielai daļai komentētāju mājo galvā. Mākslinieka posts izpelnījās ievērību ar atbruņojošu patiesumu nekontrolētas apziņas plūsmas pierakstā – palasiet vēlreiz izbaudot katru apgalvojuma pamatojumu – gluži kā no Rīgas Laika joku lappuses. A4D nav domāts reklāmdevēju piķa piesaistīšanai [Renāra teksts], manuprāt visi būtu ieguvēji, ja šeit varētu [no samazgām nebaidoties] publicēt savus projektus un uzzināt sakarīgi argumentētus kolēģu viedokļus, nevis dīvaiņu centienus aplipināt jebko ar saviem "rūķīšiem". – Piem Miks nezin kāpēc mēģina pielipināt "latviskumu", kaut ne projekta pieteikumā, ne mākslinieka komentārā šāds jēdziens nav lietots, ainavai un NRJA veiksmei arī… Lasīt vairāk »
Ne,ne…es te par to Mākslinieka "Latviskumu" kurš esot kautkādā pretstatā ar "Japāniskumu". Kā jau teicu agrāk…muļķīgi te būtu izvērst intelektuālas diskusijas par "Latviskuma" tēmu. Tieši otrādi…centos uzsvērt to, ka pat ar milzīgu iztēles piepūli, "Latviskumu" (velreiz atkārtoju, ka pats tālāk par klišejām pagaidām netieku) te tikpat kā nav iespējams atrast, un nav arī nepieciešams, jo nav īsti bijis plānots! Es lielā mērā pievienojos tavam, Andi, viedoklim, bet kritika bija drīzāk par arī tavu, bezkonstrukta uzrūcienu. Un beigu beigās, komentārs bija par to, ka varēji vienkārši pateikt, ka publika var pārāk nenopūlēties NRJA "piešujot" to kas tu nekad nav bijis plānots.… Lasīt vairāk »
Principā esam ar Tevi un Miku vienisprātis ( mans teksts par to ka a4d ir nepieciešams peso un reklāmdevējiem interesē populāri saiti, vienkārši fakta konstatācija, bez kādas koloristiskas, ironijas, tirgus oikonomika, viss kaut ko maksā un kādam par to jānes atbildība) NRJA ir kā vienmēr savā ampluā. Laikam.,spriežot pēc DZPB piesaistes, ir bijušas dažādas izpratnes( atbilstoši NRJA devīzei) par atļaujamo un neatļaujamo ar Kuldīgas būvvaldes (vai videniekiem) amatpersonām, bet iegūstot bonus info no Ulda (sānteka izrādās ir mākslīga ,baronu laika baļķu pludināšanas procesam nepieciešama tehnoloģija, esot pat ar ķieģeļu bruģēta) kļūst daudz tīrāks’arī vides konteksts. Par arhitektūru,dizainu un ainavu nav… Lasīt vairāk »
Kādu laiku atpakaļ, kādā lielākas pilsētas būvvaldē skaņoja projektus, ja noteikto 30% vietā apb.blīvums par "bišku" pārsniedza to, bet tad saprata, ka tiek iesniegti projekti, kur tas ""bišku" sāka bīstami palielināties, reizē arī konstatējot, ka nevar noteikt šī mistiskā ""bišku" robežu, un tagad šie 30% ir tiešām 30%(protams, aprēķinātais lielums paliek uz projektētāja sirdsapziņas).
Kā šajā gadījumā varētu definēt vai noteikt, vai konstatēt šo robežu starp VIEDOKLI un RŪĶĪTI SŪDIŅU?
30% un citi apbūves noteikumu interpretācijas jautājumi ir sabiedrībā konkrētā laikā pieņemti spēles noteikumi, citur brīvāk traktēti, citur skrupulozi ievēroti – zinot, ka nav iespējams pilnīgi visām situācijām gadu desmitiem uz priekšu uzrakstīt ideālus noteikumus, viedokļi parasti dalās par tiesībām tos pastaipīt katrā konkrētajā gadījumā.
Rūķītis sūdiņš ir kāda iesaistītā vai notikumu horizonta vērotāja pašģenerētais un apriori smakojoši nejaukais spriedums/piedēvējums, ka piem "visi ir zagļi un maitas, tur viss iznāks pretīgi un briesmīgi, atkal viss ir un būs slikti" utt.
Pretrunīgas izjūtas rada šis objekts. Es saprotu, ka man it kā būtu tas viss jāslavē, jo tagad taču tieši šādi projekti skaitās labi un gaumīgi. Neatkarīgi no atrašanās vietas… Tur ir visas "stilīgā, mūsdienīgā, konceptuālā", utt. projekta pazīmes, kā no kādas rokasgrāmatas… Bet tieši tāpēc man tas ir mazliet pretīgs. Brr.
…izjūtas līdzīgas, liekas, ka trūkst mājīguma…varbūt tas arī visu izsaka
Tāds nekonkrēts un efemērs termins tas mājīgums – vienam noteikti vajag dzīvojamo telpu pieblīvētu ar tamborētām sedziņām un porcelāna zilonīšiem (metaforisks salīdzinājums), kamēr es, piemēram, "balģeju" no japāniskumam/somiskumam pietuvināta minimālisma. Atstumj šo šī objekta tieši pirmos, kamēr otri ierakstās arvien plašākā fanu pulciņā.
Kas tad ir šis japāniskums, un kur slēpjas tā pievilcība? – vai šādus strāvojumus iespējams izprast, neskatot tā saknes? Tradicionālais japāniskais patiesībā ir ārkārtīgi romantisks un daudzslāņains. Formām, tekstūrām, faktūrām, gaismēnām un noslēpumiem bagāts. Turklāt kā īpaša pievienotā vērtība tiek uzskatīta šķietama nejaušība vai nepabeigtība, kas rosina iztēli.
Iespējams, šīm mājām to piešķirs laiks un daba. Kaut kas aizaugs, kaut kas izbalos un apsūbēs. Gan būs labi 🙂
Smuki- lai kas arī tas nebūtu- ferma, māja vai noliktavas
Skaisti! Lieliski! Patiess prieks, ka Latvijā tiek realizēti Pasaules līmeņa arhitektūras darbi!
NRJA ir radījis skaistu darbu, kas atspoguļo pasūtītāja MS būtību. No ārpuses vienkāršs kā POLJOT markas pulstenis, bet iekšpusē viss spīd, laistās un galvenais – perfekti darbojas – īsts šveices pulksteņa mehānisms. Par to puišiem – bravissimo. Vienīgā lieta, kura nav līdz galam izdomāta ir ruberoīda mētelītis ēkām, jo kā zināms tas aiztur visus ūdens tvaikus un MS galvassāpes var celties arī no ne pārāk veiksmīgā mikroklimata ēkā. Enerģijas patēriņš gan šīm ēkām ir milzīgs un šajā ziņā tās ir "trekno gadu" arhitektu domāšanas spilgts piemērs. Bet arhitektūra, detaļas un būvdarbu kvalitāte ir OK, pat ļoti OK. Ko var novēlēt… Lasīt vairāk »
kā redzams griezumā, hidroizolācijas slānis līmēts uz osb un stiprināts pie vertikālu latu rāmja, kas nodrošina gaisa kustību un mājas "elpošanu"
Teorētiski tam tā vajadzētu būt, bet praksē 50 mm gaisa šķirkārta pie tāda iekšējā gaisa apjoma būs par mazu. Vasaras mēnešos, kad ēka uzkarst līdz baltkvēlei, situāciju neglābs pat kondicionēšanas sistēma un nepieciešamais dzesēšanas process ir visai tālu no komfortabla mikroklimata. Kas attiecas uz lielo stikloto konstrukciju divu stāvu augstumā, tad siltumnīcas mikroklimats vasarā un caursalšana ziemā nav tas pats veselīgākais cilvēka dzīvei un eksistencei. Bet saprotu, laba arhitektūra prasa arī dažus mazus upurus…
iepriekšējā vasara pierādīja, ka iekštelpu klimats dzīvojamajā mājā ir patīkams arī bez kondicionēšanas sistēmas, kuras dzīvojamajā mājā nav.
Tad jau viss ir OK.
Nav gan.
1. Variants – Tu izdarīji nepamatotu [un tādejādi pastulbu] apgalvojumu.
2. Variants – Tev ir drošticami pierādījumi savam apgalvojumam, bet tie nav universāli, vispārinājums bija nevietā, komentētājs ar nikneimu "miķelis" ir nevajadzīgi piespamojis ēteru.
3. Variants – svieks, mr. Hanky!
4. Cits?
…. tas stāsts par barona laiku "bruģēto" Ventas atteku ir vienkārši lielisks. Iesaku visiem to ievērtēt 😉
Miķelis zin visu ! Lūdzu atšifrēt MS ! Vai tiešām MS = RBS skals ? Vai šis perfekcionists brauc caur tuksnešiem ?
Tas MS 100% ir Microsoft! 🙂
Trāpīts
http://www.wallpaper….house/17052391
Kaut kur jau tas redzēts..un ko teiks pasūtītājs, kad pēc dažiem gadiem tie dēlīši nopūs?…īpaši salaiduma vietās??..nu katrā ziņā būve, ko jābūvē ātri, ātri kamēr laika zobs nav no otra gala nograuzis..
Ir tāda lieta, ka modes tendences mēdz beigties līdz ar to kulmināciju. Kā baroks beidzās ar rokoko. Manuprāt, šie 8, kaut arī visnotaļ glīti un kvalitatīvi, tomēr liecina par to, ka bezdzegas šķūņu "ēra" tuvojas dabīgam galam. Ar ko arī visus apsveicu. Drīz atkal droši varēs šķūnītim spāru galus laist pāri, uzlikt notekas, un lietot jumtiem paredzētus jumta segumus 🙂
Es būtu zilā krāsā krāsojis un nosaucis-Astoņio zilie!!!
http://www.arc…/8-blacks-nrja/
Intereses pēc precizāk iecekoju novietni, kas publiceta ArchDaily.
Perfekta vieta gimenes mājai! ;)))
(Bet citadi- respect!)
NRJA lapā http://www.nrja.lv gif"s par to, kā māja auga
patik!
Kamdēļ darbojās Kuldīgā rezidējošā arh. SIA "Diānas Zalānes projektu birojs" vadītāja Diāna Zalāne, vai tiešām NRJA tik švaki ar resursiem ,ka nevarēja paši saskaņot un aplaimot vietējo novada arhitekti ar savu klātbūtni, ka benzīna tiesu ietaupīja (varbūt NRJA ir kļuvuši mega zaļi un LAND ROVER’s kļuvis vēsture?) un Zalānes kundzi lūdza skaņot ( bet kāpēc par šādu mazu pakalpojumu, ievest pie Kuldīgas novada arhitektes projektu un to paņemt atpakaļ pēc skaņošanas,vispār vajadzēja pieminēt autorības listē?) Es te kaut ko nesaprotu. Vai nu Zalānes kundze kā vietējais pēdzinis (vai varbūt labiete?) deva projektam lielu PV, ka bija jādefinē kā atsevišķa sadaļa… Lasīt vairāk »
nav iemesla nepieminēt
>nrja Parasti pie objektiem tomēr norāda tikai autorību, būvnieku, īpašnieku(pieminot katras projektu daļas izstrādātājus, būvniekus),tāpēc esmu dikti ziņkārīgs (droši vienā mirklī deguns izstiepsies dikti garš, bet vājība saproties…, ko cilvēks tās labā neizdara…). Kāda tad bija PV( pievienotā vērtība) Zalānes kundzes skaņotājas devumam, ka tas ir pieminēšanas vērts?Gribu saprast know-how konkrētāk, ja protams tas nav diskrētuma zieģeļa ( līgumā starp DZPB un NRJA) apzīmogots. Kamdēļ NRJA neskaņoja paši? Novados taču tikpat kā nav problēmu kā brauc tā ņem. 170km no Rīgas , kopsumā patērēta tikai pusdiena, un druku benzīns, bet iegūti iespaidi no ceļa utt… >nesapratu Jūs laikam der neuen… Lasīt vairāk »
Tak kāda starpība!
Grupa ar cilvēkiem NRJA vadībā apvienojās un norealizēja labu, kvalitatīvu produktu! un pie autoriem pat ir norādīts kāda specifiska atbildība katram bijusi. Domāju, ka arhitektiem būtu laiks atvadīties no sava Māster-ego un atzīt, ka kvalitatīva arhitektūra neslēpjas vien GP un AR rasējumos (ja kādam vēl par to ir šaubas).
Bet vispār, cepuri nost, viens no labākajiem pēdējā laikā realizētajiem projektiem LV. Interesantu projektu padara laipas un pagalms, pārējais- pārbaudītas vērtības pārliecinošā izpildījumā.
GP gan kautkāds mānīgs – nevar saprast, kas tad ir uzbūvēts un kas ne.
Apsveicu!
Skaisti – bez komentāriem ! Prieks, ka satiekas TĀDI pasūtītāji ar TĀDIEM arhitektiem ! Varbūt varētu uzrīkot pasākumu ar apskati "dzīvajā" !
Pēc formas raksturigais latviešu sētai divslipju jumts, klassiski laba kombinācija melns un balts, sen pārbauditu vertību apkopojums, nekas jauns vai sevišķi idejisks, bet gaumīgs, acij ļoti tikama sēta.
Jautajums autoriem, celtnes veidotas kā zemas enerģijas ēkas ?
60W/m2 pie + – 20*
Zēl, ka nav nevienas bildes no šīgada bargās ziemas. Labprāt redzētu, kāds izskatās apsnidzis jumts un kur paliek nokritušais sniegs
ziema un apsnidzis
Vietām izskatās, ka būtu tā vērts palūkot konstruktīvākus rasējumus – kā veidots jumta "pīrāgs" un vēl sīkāku aprakstu par stikloto 2-stāvu "malkas šķūnīti", izskatās pēc stikla kārbas apliktas ar dēļiem, bet varbūt tikai izskatās …
griezums
8 mellli zārciņi kapos izmētāti, tad bik piekārtoti..:) Būs kam patiks!:)
Dievīgi. 100%īgi manā stilā. Tīri, askētiski un ar savu etniskuma devu.
Apsveicami, ka nezaudējam savu identitāti..
Kas ir etniskums un identitāte – divslīpu jumts vai melnā krāsa?
laikam jau ainava
vai t.s, "mans stils" un "sava identitāte" nav radusies vismaz 5 gadus vecu Nīderlandes vai Šveices arhitektūras žurnālu iespaidā?
shajaa portaalaa komentee divu tipu cilveeki: vieni, kas lieto tabletes pret depresiju un otri, kas to nedara.
Good comment!!!!))))
Un pats no kuriem ? Lieto vai nē ?
Skaidrs, ka nee. Es par skaidru praatu un zhulti zhultspuuslii, nevis WEBaa.
(like)