Rīgas pilsētas arhitekta dienests aicina uz pirmo pasākumu lekciju sērijā „Pilsētas dizains”. Lai mācītos paši un palīdzētu kolēģiem vairāk uzzināt par mūsdienīgas pilsētvides veidošanas prasībām un paņēmieniem, reizi mēnesī neformālā atmosfērā tiksimies Pilsētas attīstības departamenta 0. stāva zālē (pie Arhīva).
Pirmā lekcija notiek jau šonedēļ, 19. oktobrī un ir veltīta vides grafikas dizainam — dizaina biroja „H2E” vadītāja un LMA profesore Ingūna Elere stāstīs par navigācijas un informācijas sistēmu veidiem un to izstrādes procesu. Šī lekcija būs vērtīga ikvienam, kura darbs saistīts ar informatīvu zīmju, izkārtņu un afišu, virziena rādītāju un karšu pasūtīšanu, projektēšanu vai izvērtēšanu.
Kas ir vides grafikas dizains? Kā divdimensiju grafika visaptveroši integrējas trīsdimensiju vidē? Vides grafika publiskā vidē — navigācijas dizains kā publiskās vides dizaina sastāvdaļa. Izteiksmes līdzekļi. Metodes. Lekcija sniedz pamatzināšanas navigācijas dizaina izveidē. Tā ir balstīta uz dažādu vides grafikas dizaina un navigācijas tipoloģiju un specifikāciju izzināšanu un prasmi pielietot praktiski nākotnes sadarbībās ar navigācijas dizaina izstrādātāju komandām.
Novembra lekcijā Valsts policijas Prevencijas biroja priekšnieks Andis Rinkevics pievērsīsies drošas pilsētvides veidošanas paņēmieniem un nosacījumiem, savukārt decembrī ceļu inženieris un pētnieks Aivars Treicis stāstīs par akmens seguma ielu atjaunošanu pilsētās un kultūrvēsturiskajos centros.
Lekciju sērija „Pilsētas dizains”
19. oktobrī plkst. 17.00
„Vides grafikas dizains”, dizainere Ingūna Elere
16. novembrī plkst. 17.00
„Drošas pilsētvides plānošana”, Valsts policijas Prevencijas biroja priekšnieks Andis Rinkevics
14. decembrī plkst. 17.00
„Akmens seguma ielu atjaunošana”, ceļu inženieris un pētnieks Aivars Treicis
Norises vieta:
RD Pilsētas attīstības departamenta 0. stāvs (ieeja no Daugavas puses)
Rīgā, Dzirnavu ielā 140
Ieeja — bez maksas.
Pieteikšanās: rakstot brīvā formā uz zanda.treimane@riga.lv
Šis viss ir ļoti svarīgi….bet….Rīgas ielas. Nevar brūkošo ceļu, laukumu pilsētā nodarboties ar garnēšanu. Jābūt kādai elementārai ētikai arī pilsētas arhitekta budžeta apguves sistēmā. Pilsētas arhitekts ja izbrauktu ar Smart elektroauto pa Rīgu, varētu iekrist kādā bedrē un pazust. Jārisina akūtās problēmas, lai nonāktu līdz visu minēto lekciju apskatāmies materiāliem. Tukšās tirdzniecības telpas, brūkošā infrastruktūra, kā teiktu Kariņš – draugi nav labi… Ir kāda doma kā piesaistīt investīcijas, uzņēmumus ar kapitālu? Ražotnes? Kā naudu nopelnīt, nevis tērēt? Ir kāda ideja pilsētas arhitektam?