Ar 6. tramvaju līdz Garkalnei

Ieviešot Rīgā park & ride sistēmu, nākotnē plānots pagarināt 6. maršruta tramvaju līniju. Ar šo virzienu tiek saistīts zemās grīdas tramvaju projekts, zem Gaisa tilta tramvajus iecerēts novirzīt pa jaunizbūvētu tuneli, turklāt šo līniju plānots pagarināt līdz Garkalnes pagasta padomes ēkai Berģos.

Tramvaja satiksmes attīstībai šodien rakstu veltījusi Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai. «6.tramvaja maršruta pagarināšana līdz Garkalnes ciema padomei ir būtiska park & ride jeb novieto un brauc sistēmas ieviešanai Rīgā, jo tur nākotnē pieslēgsies arī tā saucamais Brīvības ielas dublieris. Sliežu ceļa pagarinājums būtu nepieciešams 2,5 kilometru garumā. Precīza tramvaja trase tiks noteikta, izstrādājot tehnisko projektu,» saka Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.

Kad tiks pieņemts lēmums par park & ride autostāvvietas izveidi un tam piešķirts nepieciešamais finansējums, tad plāns par 6. maršruta tramvaju līnijas pagarināšanu kļūs pavisam reāls, Neatkarīgajai apgalvoja arī SIA Rīgas satiksme preses sekretāre Iluta Bērziņa. Pagaidām gan nekādi priekšdarbi nav sākti, taču «6. maršruts ir viens no pieprasītākajiem, tāpēc šādi plāni ir realizējami», viņa piebilda.

Citi plāni Rīgas tramvaja attīstībai

Jāatgādina — pēc ilgāka klusuma perioda zemās grīdas tramvaju projekta lietā jūnija sākumā Rīgas dome paziņoja, ka pirmie šādi tramvaji pilsētā kursēs jau pēc pāris gadiem. Pirmo zemās grīdas tramvaju ieviešanas projekta posmu plānots sākt šogad, lai pārbūvētu 6. maršruta tramvaja līniju, savukārt pirmie zemās grīdas 20 tramvaju vagoni tiks piegādāti Rīgai 2008. un 2009. gadā. Projekta pirmajam posmam, kas turpināsies līdz 2010.gadam, būs nepieciešami ap 100 mlj. latu. Nesen sekoja arī informācija, ka konkursu par to piegādi un sliežu ceļu remontiem izsludinās tuvākajos trijos mēnešos.

Iecerēts, ka zemās grīdas tramvaja ieviešanas projekts tiks realizēts, pakāpeniski modernizējot pašreizējās tramvaja līnijas, veicot tramvaja infrastruktūras rekonstrukciju un iegādājoties nepieciešamo ritošo sastāvu, un veicams septiņos posmos no 2006. gada līdz 2032. gadam. Kopumā šim projektam Rīgā nepieciešami aptuveni 500 mlj. latu.

Pa kuru maršrutu kursēs pirmie modernie tramvaji, vēl nav zināms. Iepriekš bija iecere kā pirmo tiem pielāgot 6.tramvaja līniju, kas, pēc Rīgas domes satiksmes un transporta jautājumu komitejas vadītājs Andreja Požarnova vārdiem, ir Rīgas tramvaju sistēmas mugurkauls, kuram pēc rekonstrukcijas būtu viegli pieslēgt jaunus maršrutus.

Satiksmes eksperts Edmunds Bērziņš pirmos modernos tramvajus iesaka palaist virzienā, no kura Rīgā iebrauc visvairāk autotransporta. Pēc a/s Latvijas Valsts ceļi datiem, vislielākā gada vidējā diennakts intensitāte ir Jūrmalas virzienā uz autoceļa A10, tam seko Daugavpils virziens un tikai tad Siguldas, kurā kursē arī 6.tramvajs. Kopumā Jūrmalas virzienā brauc par 60% vairāk automašīnu nekā uz Siguldas pusi. Arguments par labu 6.tramvaja maršrutam nav arī esošais sliežu ceļš, jo tad prioritātei jābūt Daugavpils virzienam, kur sliedes ir līdz Maskavas ielas galam, izklāsta E.Bērziņš.

Rīgas pilsētas attīstības plānā līdz 2018.gadam paredzēta vairāku jaunu tramvaja līniju izveidošana, tajā skaitā līdz Purvciemam, Andrejsalai, Rumbulai, Skanstes ielai un arī lidostai.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
14 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
RS

Nu labi labi, cerams ka arī nākotnē izdomās ko darīt ar to tramvaju lai tas arī pilsētas centrā būtu ātrs. Bet tunelis zem gaisa tilta izklausās jau cerīgs pasākums vismaz domu gājiens sāk ievirzīties pareizās sliedēs lēnā garā 🙂

Ž.

Virsraksts gan ir stipri optimistisks. Tramvaja līnija nav iecerēta līdz Garkalnei, kas ir apdzīvota vieta pie Vidzemes šoseja – apmēram 15 km no līdzšinējā 6.tramvaja galapunkta Juglā.

Garkalnes pagasta padome atrodas nevis Garkalnē, bet gan Berģos, Rīgas teritorijā – tas ar varētu būt 2,5km no Juglas galapunkta.

Guncha

Ieciklējušies visi uz to tramvaju, Dzelzceļš jau iet visos virzienos tikai mloka līnija pie ziemeļu šķersojuma noslēdzama. Kā vienmēr visaugstākā barjera ir starp resoriem, kurai neviena loģika netiek pāri.

smilga

… cerams, ka šo ideju varēs ar’ īstenot!!!

jkukaini@inbox.lv

Jautājums- vai par ideju pagarināt 6. tramvaju līdz Baložkalnam ir informēti arī tie onkuļi, kuri projektē un būvē ceļa pārvadu sitēmu pie Juglas ? Vai ir atstāta vieta tramvaja sliedēm?

Jānis

Vai ir zināms, kura modeļa tramvajus mums piegādās čehi – 03T, 10T, 13T, 16T vai kādu citu?

t.26440551

J.K

Jānis

Vai ir zināms, kura modeļa tramvajus mums piegādās čehi – 03T, 10T, 13T, 16T vai kādu citu?

t.26440551

J.K

smilga

… cerams, ka šo ideju varēs ar’ īstenot!!!

smilga

!

jkukaini@inbox.lv

Jautājums- vai par ideju pagarināt 6. tramvaju līdz Baložkalnam ir informēti arī tie onkuļi, kuri projektē un būvē ceļa pārvadu sitēmu pie Juglas ? Vai ir atstāta vieta tramvaja sliedēm?

RS

Nu labi labi, cerams ka arī nākotnē izdomās ko darīt ar to tramvaju lai tas arī pilsētas centrā būtu ātrs. Bet tunelis zem gaisa tilta izklausās jau cerīgs pasākums vismaz domu gājiens sāk ievirzīties pareizās sliedēs lēnā garā 🙂

Ž.

Virsraksts gan ir stipri optimistisks. Tramvaja līnija nav iecerēta līdz Garkalnei, kas ir apdzīvota vieta pie Vidzemes šoseja – apmēram 15 km no līdzšinējā 6.tramvaja galapunkta Juglā.

Garkalnes pagasta padome atrodas nevis Garkalnē, bet gan Berģos, Rīgas teritorijā – tas ar varētu būt 2,5km no Juglas galapunkta.

RS

Es jau domāju, ne ko sev tramvaja līnija līdz garkalnei 🙂

Guncha

Ieciklējušies visi uz to tramvaju, Dzelzceļš jau iet visos virzienos tikai mloka līnija pie ziemeļu šķersojuma noslēdzama. Kā vienmēr visaugstākā barjera ir starp resoriem, kurai neviena loģika netiek pāri.

14
0
Lūdzu, komentējietx