Sāk priekšdarbus Park&Ride sistēmas izveidošanai Rīgā

Rīgas domes Satiksmes departaments gatavo ziņojumu par Park&Ride autostāvvietu sistēmas ieviešanai nepieciešamajām teritorijām. Vienlaikus tiek gatavots arī Rīgas domes lēmumprojekts par šim mērķim nepieciešamo zemes gabalu rezervēšanu.

Park&Ride («noliec auto un brauc») sistēma paredz iespēju autovadītājiem, iebraucot Rīgas pilsētā, novietot automašīnu autostāvvietā, kas atrodas ārpus pilsētas centra, un tālāk pārvietoties ar labi attīstītu sabiedrisko transportu. Šāda sistēma ir viens no paņēmieniem, kā atslogot pilsētas centru no autotransporta un atrisinot daudzas ar satiksmes organizāciju un sabiedriskā transporta attīstību saistītas problēmas. Svarīgs ir arī gaidāmais gaisa un vides kvalitātes uzlabojums. Šāda sistēma pastāv lielākajā daļā Eiropas un Ziemeļamerikas pilsētu.

Brīvu un šim mērķim piemērotu zemes gabalu ar katru dienu Rīgā paliek arvien mazāk. Tēdēļ jāveic zemju zonējums un jārezervē nepieciešamie zemes gabali. Vilcinoties domei nāksies tērēt lielas naudas summas, lai atpirku Park&Ride sistēmas ieviešanai nepieciešamos zemes gabalus.

Šobrīd Rīgas domes Satiksmes departaments ir apsekojis 23 teritorijas un izvērtējis to atbilstību šai sistēmai. Par perspektīvākajām stāvvietu iekārtošanas vietām pašlaik ir atzīti atsevišķi zemes gabali Krasta ielā, Maskavas ielā, Ganību dambī, kā arī Skanstes ielā, Brīvības ielā un tās tuvumā un netālu no topošās Dienvidu tilta trases. Ir svarīgi, lai šīs autostāvvietas atrastos sabiedriskā transporta tuvumā, ņemot vērā gan esošo sabiedriskā transporta tīklu, gan perspektīvo, un lai pie autostāvvietas būtu ērti piebraukt no galvenajiem valsts ceļiem un pilsētas maģistrālēm. Tāpat ir vēlams, lai šo autostāvvietu tuvumā būtu sabiedriskās un tirdzniecības teritorijas, kur cilvēki var saņemt dažādus sadzīves pakalpojumus.

Lai analizētu iespējas ieviest šo sistēmu Rīgā, ir paredzēts veikt rūpīgu izpēti, ir sagatavots pilotprojekts autostāvvietas izveidei Juglā, saskaņojot to ar zemās grīdas tramvaja līnijas ierīkošanu. Vairāku iemeslu dēļ nav iespējams šo sistēmu ieviest Rīgā uzreiz, jo to kavē:

• ierobežota tiltu un satiksmes pārvadu caurlaides spēja
• ātra, moderna sabiedriskā transporta trūkums
• ierobežotie finansu resursi iepriekš minēto problēmu risināšanai

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
2 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
Romans

ja nav zemes, jamekle, kur vel var izvietot auto

ziema automasinas var novietot daugava uz ledus 🙂

bet vasara…nu bija senos laikos tachu pontona tilts caur daugavu, var kaut ko lidzigu izdomat…kapec ne?

Romans

ja nav zemes, jamekle, kur vel var izvietot auto

ziema automasinas var novietot daugava uz ledus 🙂

bet vasara…nu bija senos laikos tachu pontona tilts caur daugavu, var kaut ko lidzigu izdomat…kapec ne?

2
0
Lūdzu, komentējietx