Rail Baltica stacija Pērnavā. PLUSS

Decembrī noslēdzās konkurss Rail Baltica terminālim Pērnavā,
kas ir otrā plānotās dzelzceļa līnijas stacija Igaunijā. Konkursā uzvarēja biroja
PLUSS priekšlikums Water Strider (Ūdensmērītājs), kas piedāvā virs sliedēm
paceltu termināla apjomu, pamatojot to gan ar ekonomiskajiem un pilsētbūvnieciskajiem,
 gan vizuālajiem un simboliskajiem ieguvumiem.

40 minūtēs no Pērnavas līdz Tallinai, 50 minūtēs no Pērnavas
līdz Rīgai. Pēc Rail Baltica projekta
pabeigšanas radikāli mainīsies Pērnavas ģeogrāfiskā lokācija Igaunijas
laiktelpā.  Pērnavas iedzīvotāji ar galvaspilsētu
būs saistīti labāk un ātrāk, nekā Tallinas piepilsētas iedzīvotāji sastrēgumstundās.
Laiks ir izšķirošais faktors un Tallina būs divreiz tuvāk nekā iepriekš. Stokholmas
aglomerācijas plānotāji savā darbā ievēro principu, lai ikdienas ceļš no mājām
līdz darba vietai nepārsniegtu 40 minūtes, kas nozīmē to, ka Pērnava varēs tikt
uzskatīta par Tallinas priekšpilsētu (nākotnē — Talsinku). Būs iespējams dzīvot
Pērnavā un studēt vai strādāt Tallinā, jo augsti kvalificētu darbavietu trūkums
Pērnavā vairs nebūs šķērslis, lai iegādātos mājokli vasaras galvaspilsētā.
Tādejādi jaunā dzelzceļa stacija bez kāda pārspīlējuma var tik uzskatīta par
vienu nozīmīgākajiem šī gadsimta urbanizācijas faktoriem, ja ne pat par
izdzīvošanas scenāriju. Dzelzceļa stacija būtiski mainīs pilsētas tēlu.

Viena no galvenajām ieejām un piebraukšanas zona (drop-off area) būs novietota nelielā
mežiņā starp Papiniidu ielu, Liivi ielu un esošo K-Rauta veikalu. Esošā K-Rauta
zemā apjoma vietā nākotnē mēs redzam augstceltni kā vietzīmi, kas kopā ar
termināļa ieeju ļautu veidot pilsētniecisku laukumu. Tas atrodas tieši skatu
koridorā, tuvojoties no jaunā tilta puses, un otra augstceltne veidot labi
uztveramu kompozīciju kopā ar Sillakeskus
biroju ēku.  

Termināļa ēka, stāvvietas, pieraukšanas zona un autobusus stāvvietu
līnija uzsver upmalas parka vērtību un aizsargā to. Tā kā terminālis novietots
galveno funkciju centrā, tas reizē darbojas kā savienojums, nodrošinot ieeju
tieši stacijā no visām pieejas zonām.

Būves nesošā struktūra ir prefabricēta. Gareniskās sijas ir
novietotas uz kolonnām, kamēr tērauda režģi, kas veido ēkas apaļo formu, ir
stiprināti pie sijām. Fasāde ir klāta ar moduļu loksnēm no vara un titāna
sakausējuma. Tiltu nesošo struktūru veido tērauda kopnes.

Rail Baltica
terminālis Pērnavā

1. vietas projekts konkursā
Autori: PLUSS — Indrek Allmann, Jaan Jagomägi, Gunnar
Kurusk, Tanno Tammesson, Holden Vides
Apūves laukums: 2000 m²
Projekta gads: 2014
Pasūtītājs: Pērnavas dome

Dalīties ar ierakstu:

Pievienot komentāru

avatar
10000