Mākslas muzeja konkursā tika piešķirtas četras veicināšanas prēmijas un vienu no tām saņēma Prāgas biroja MOBA Studio arhitektu priekšlikums, kura koncepcija balstīta uz Esplanādes apstādījumu un ēku novietojuma ģeometrijas interpretāciju.
Muzejs un Mākslas akadēmija kopā ar Katedrāli Esplanādē veido pilsētas auduma dominantes, jo zaļumi šajā Rīgas centrālajā parkā tiek uztverti kā urbāns elements. Nolasot 19.gs. klasiskā parka pēdas, mēs veidojam saistību starp būvētajām struktūrām un lokveida aleju. Mākslas akadēmijas un muzeja ēkas reaģē uz Krišjāņa Valdemāra ielas šķērsvirzienu. Parka apstādījumi ar lokveida formu reaģē uz Esplanādes nepilnīgo simetriju. Mūsu priekšlikumā zaļumu un būvju līdzāspastāvēšana ir kā pamats ģeometriskai shēmai, kur muzeja paplašinājums netiek uztverts kā arhitektūras elements, bet kā pilsētbūvnieciska iejaukšanās.
Alejas loka un Katedrāles ass krustpunktā novilkta pieskares līnija definē saistību starp akadēmiju un muzeju. Paturot pieskares līnijas kā atbalsta elementu šajā pilsētbūvnieciskajā kompozīcijā, ar nelielu rotāciju izvietotās izstāžu zāles veido jauno muzeja paplašinājumu Krišjāņa Valdemāra un Elizabetes stūrī. Uz muzejam paralēlās pieskares līnijas izvietotais apjoms ir kā starpnieks starp muzeja veco un jauno daļu un tajā izvietota publiski pieejama kafejnīca ar bērnu stūrīti.
Paplašinājums ir vienkāršs gan formās, gan materiālos — pamatstruktūru veido dzelzsbetons ar siltumizolāciju. 6 metru laidums ļauj veidot telpas bez kolonām un piemērotas mūsdienu mākslas darbu izstādīšanai. Iztiekot bez pagraba tiek samazinātas izmaksas.
"koncepcija balstīta uz Esplanādes apstādījumu un ēku novietojuma ģeometrijas interpretāciju", pavisam ignorejot gajeju plusmu no Valdemara ielas uz centru ?!!
Piedāvājums ir pārāk aktīvs. Man šķiet nerespektē vietas noskaņu un pa daudz "uzgāžas" virsū Elizabetes ielai.
Domāju, ka "aktīvisms" ir pozitīva iezīme muzejam, jo vidē rada sava veida papildus reklāmu, tādejādi piesaistot publiku, pat to, kas ir pieradusi pie klasiskās muzeja ēkas un nevēlas to apmeklēt (jo emocionālā rutīna ir izstrādājusies).
un arī absolūts saskaņas trūkums .Vienu vai otru gribas aizvākt.
Aklajos ķīļos būs stipri laba vieta visnemājīgākā stūra un šmuces ekspozīcijas izstādīšanai.
Manuprāt, visvājākais no prēmētajiem darbiem.
Nu, nepatīk šitas darbs – neiederīgs, bez pamatojuma. Man kā vienkāršam nearhitektam nesaprotams. Visvairāk patika Arhis darbs, arī pirmā vieta ir OK. Man jau patīk šie pastāsti, koncepcijas savu domu radīšanā.
šitas tāds kā deportācijas vai kara muzejs izskatās. tajā vietā ar galīgi nesēž. smiekls par tām asīm. tikpat labi varēja līnijas novilkt no stacijas laukuma pulksteņa.
Žūrijai, kā redzams, smiekli nenāca – esot smagi strādājuši. Balvu žūrijai!
"koncepcija balstīta uz Esplanādes apstādījumu un ēku novietojuma ģeometrijas interpretāciju", pavisam ignorejot gajeju plusmu no Valdemara ielas uz centru ?!!
Piedāvājums ir pārāk aktīvs. Man šķiet nerespektē vietas noskaņu un pa daudz "uzgāžas" virsū Elizabetes ielai.
Domāju, ka "aktīvisms" ir pozitīva iezīme muzejam, jo vidē rada sava veida papildus reklāmu, tādejādi piesaistot publiku, pat to, kas ir pieradusi pie klasiskās muzeja ēkas un nevēlas to apmeklēt (jo emocionālā rutīna ir izstrādājusies).
un arī absolūts saskaņas trūkums .Vienu vai otru gribas aizvākt.
Aklajos ķīļos būs stipri laba vieta visnemājīgākā stūra un šmuces ekspozīcijas izstādīšanai.
Manuprāt, visvājākais no prēmētajiem darbiem.
Nu, nepatīk šitas darbs – neiederīgs, bez pamatojuma. Man kā vienkāršam nearhitektam nesaprotams. Visvairāk patika Arhis darbs, arī pirmā vieta ir OK. Man jau patīk šie pastāsti, koncepcijas savu domu radīšanā.
šitas tāds kā deportācijas vai kara muzejs izskatās. tajā vietā ar galīgi nesēž. smiekls par tām asīm. tikpat labi varēja līnijas novilkt no stacijas laukuma pulksteņa.
Žūrijai, kā redzams, smiekli nenāca – esot smagi strādājuši. Balvu žūrijai!