Liepājas Jūrniecības muzejs — WAVE

Substances priekšlikumā Liepājas Jūrniecības muzejam ostmalas spīķeris — raksturīgās apbūves kods — tiek kopēts un transformēts formā un materialitātē, lai atvērtu to pret publisko ārtelpu un padarītu piederīgu vēsturiskajai videi.

Arhitektoniskais risinājums

Mums likās ļoti interesants arhitektonisks vingrinājums izveidot vienota objekta koptēlu diviem atšķirīgiem brīvstāvošiem būvapjomiem, saglabājot vizuālo pārrāvumu starp tiem. Tāpēc tas tika atzīts par mūsu svarīgāko uzdevumu šā priekšlikuma izstrādei, ar jūrniecību saistītos vizuālās izpausmes meklējumus atstājot otrajā plānā. 

Ēkai Nr.56 ir saglabājies Vecās ostmalas vēsturiskais ārējais veidols. Šī ēka ir kā atslēgas elements. Ja otrs būvapjoms būs saskanīgs ar šo ēku, tas būs saskanīgs arī ar visu ostmalas apbūvi kopumā.
Attīstības priekšlikums paredz nojaukt ēku Nr.55, tās vietā uzbūvējot sabiedriskam objektam atbilstošu mūsdienīgu būvapjomu. Ēkas arhitektoniskā koptēla veidošanai ir paredzēts izmantot vienstāvīgu mūra būvapjomu ar divslīpju jumtu, kas būtu stilizēta ēkas Nr.56 kopija. Transformējot vienstāvīgo ēku vertikālā virzienā, tiek iegūts divstāvīgs būvapjoms ar dinamisku viļņveida siluetu. Transformācijas rezultātā ēkas pirmais stāvs kļūst vairāk atvērts sasaistei ar publisko ārtelpu.

Transformācijas rezultātā tika attīstīta priekšlikuma apakškoncepcija — izmantojot mūsdienu celtniecības tehnoloģiskās iespējas, prezentēt ķieģeli jaunā kvalitātē. Ja parasti to vairāk uztveram kā statisku, robustu un smagnēju materiālu, tad jaunajā apjomā tas iegūtu plastisku, dinamisku un krietni vieglāku veidolu. Šāds apdares risinājums ir saskaņots ar AS Lode tehniskajiem konsultantiem. Jaunā būvapjoma transformētā jumta vertikālās plaknes tiks iestiklotas, izmantojot u-veida stikla profilu norobežojošās konstrukcijas ar stiklašķiedras fibru pildījumu. Šāds risinājums dod iespēju noteikt nepieciešamo virsgaismas daudzumu izstāžu zālē. Jaunbūves pirmajā stāvā paredzēts izmantot unificētas stiklotas fasādes sistēmas.

Konstruktīvais risinājums

Muzeja jaunbūvi paredzēts veidot no monolīta dzelzbetona karkasa, kuram pa perimetru tiktu daļēji iekārta ēkas ārsiena. Ēkas ārsiena tiks veidota, aprēķinot to kā dzelzbetona siju (biezums 200 mm), kas no ārpuses siltināta un apšūta ar ķieģeli, izmantojot speciālus tērauda stiprinājumus. Ēkas jumtam paredzēts siltināts metāla karkass. Ēkai Nr.56 tiks saglabāta esošā konstruktīvā sistēma, to pielāgojot sabiedrisko ēku ugundrošības normatīviem.

Funkcionālais risinājums

Rekonstruētās noliktavas pirmajā stāvā un pagrabstāvā tiks izvietotas pastāvīgo ekspozīciju izstāžu zāles. Jaunbūves pagrabstāvs ir atvēlēts muzeja krājumu noliktavām un darbnīcai. Daudzfunkcionālā izstāžu zāle atradīsies otrajā stāvā, ēkas pirmo stāvu paredzot muzeja palīgfunkcijām. Šāds risinājums ļaus viegli sadalīt apmeklētāju plūsmas divās daļās. Apmeklētāji varēs izvēlēties, vai apskatīt visus muzeja eksponātus vai tikai izstādi daudzfunkcionālajā zālē. Abos gadījumos apmeklētājiem vienlīdz ērti pieejami būs muzeja suvenīru veikals, garderobe, kafejnīca, sanmezgli un mākslas galerija. Kafejnīcā paredzēta ieeja gan no muzeja vestibila, gan no ielas. Ēkas dziļumā aiz vestibila tiks izvietota muzeja administrācija un muzejpedagoģijas klase ar palīgtelpām.

Apbūves bilance

Apbūves laukums 1350 m²
Stāvu kopējā platība (t.sk. pagrabstāvs) 3024,1 m²
Ēkas kubatūra 9034 m³
Apbūves blīvums 70%
Nepieciešamais autostāvvietu skaits 30

Dalīties ar ierakstu:

0 0 vote
Article Rating
guest
10 Comments
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Inline Feedbacks
View all comments
niance

ja – sitam projektam bija tas, ka tas dazas bildes, kas bija iepublicetas pirms rezulatu pazinosanas, bija, manuprat, ne tas raksturigakakas un labakas projekta paradisanai .. !!! ka rezulata, nedelju projekts mana uztvere bija ierindosies – nu taaa, so so kategorija… aizbraucot uz vietas, apskatot pilnu komplektu – bija cits priekstats… !! hmmm… kas ir tas ?

Evelīna Ozola

No A4D publicētajiem idejiski tīrākais un spēcīgākais, manuprāt.

Ģipšakāja

Un kapēc tā pārmocīties ar smuku copy paste elementu mīcīšanu? Ka tik kaut ko salauzt s kečupā. Malači!

ArnisD

Lauziens bija nepieciešams, lai jaunbūves apjomu atvērtu publiskajai ārtelpai, saglabājot spīķera būvmasas noslēgto koptēlu.

Lauziens radīja ēkai izteiksmīgu siluetu un asociatīvu saikni ar jūrlietām.

Lauziens palīdz jaunbūvējamo muzeja apjomu sasaistīt ar rekonstruējamo!

Ģipšakāja

Jā, lūk man arī škita, ka šķiebumiem ir nopietna asociāciju motivācija nevis cut un strech makrokomandu pārzināšana zināmās datorprogrammās, kā attēlots shēmiņās. Nekāda naida, visu cieņu.

niance

ja – sitam projektam bija tas, ka tas dazas bildes, kas bija iepublicetas pirms rezulatu pazinosanas, bija, manuprat, ne tas raksturigakakas un labakas projekta paradisanai .. !!! ka rezulata, nedelju projekts mana uztvere bija ierindosies – nu taaa, so so kategorija… aizbraucot uz vietas, apskatot pilnu komplektu – bija cits priekstats… !! hmmm… kas ir tas ?

Evelīna Ozola

No A4D publicētajiem idejiski tīrākais un spēcīgākais, manuprāt.

Ģipšakāja

Un kapēc tā pārmocīties ar smuku copy paste elementu mīcīšanu? Ka tik kaut ko salauzt s kečupā. Malači!

ArnisD

Lauziens bija nepieciešams, lai jaunbūves apjomu atvērtu publiskajai ārtelpai, saglabājot spīķera būvmasas noslēgto koptēlu.

Lauziens radīja ēkai izteiksmīgu siluetu un asociatīvu saikni ar jūrlietām.

Lauziens palīdz jaunbūvējamo muzeja apjomu sasaistīt ar rekonstruējamo!

Ģipšakāja

Jā, lūk man arī škita, ka šķiebumiem ir nopietna asociāciju motivācija nevis cut un strech makrokomandu pārzināšana zināmās datorprogrammās, kā attēlots shēmiņās. Nekāda naida, visu cieņu.

10
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x