Transporta organizācija
Maskavas ielā saglabāti esošie brauktuvju platumi un transporta plūsmas abos virzienos. Braucējiem no pilsētas centra radīta papildus apgriešanās iespēja, lai varētu piebraukt pie kultūras centra galvenās ieejas, un piekļūt daudzstāvu autostāvvietai. Tāpat veidota papildus josla autobusiem, kuri aizved pasažierus no daudzstāvu autostāvvietas uz pilsētas centru, un otrādi.
Arhitektoniski telpiskā risinājuma raksturojums
Teritorija izvietojas garā frontē gar Maskavas ielu, tādēļ iespējams apbūvi izkārtot tikai paralēli Maskavas ielai, bet zaļo zonu paredzēt iekškvartāla telpā. Šāds novietojums palīdz organizēt Maskavas ielas fronti un savukārt neaizēno un netraucē kvartāla dzīvojamo apbūvi. Arī piekļūšana ēkām iespējama, tikai papildus izmantojot iebrauktuves un izbrauktuves no abām šķērsielām, kuras noslēdz gruntsgabalu.
Kultūras un mākslas centrs
Tas paredzēts kā trīs stāvu celtne ar cokolstāvu, kura sasniedz 12,9m augstumu, bet skatuves šņorbēniņu izbūve 19m augstumu, tādēļ celtne dominēs pie iebraukšanas Rīgā pa Maskavas ielu, kā arī izbraucot no tās. Kultūras centrs projektēts kā daudzfunkcionāla ēka, kurā vienlaicīgi var noritēt gan teātra izrādes, izstādes, pulciņu nodarbības un bibliotēkas pieejamība.
Uz kultūras un mākslas centra jumta atradīsies jumta terase, no kuras redzama Daugava. Perspektīvā būs iespēja uzbūvēt jumta kafejnīcu, jo abi lifti un rezerves kāpnes ved līdz jumtam.
Kultūras centra ēka veidota brīvi plūstošās kopformās, radot gaisīgu, debess un ūdens tuvuma virmojumu un vieglumu. Ēkas fasādēs atspoguļosies apkārtējā ainava un tuvā Daugava. Kopējā būvapjomā izdalīsies kultūras un mākslas centra skatuves daļa, kura nepieciešama skatuves mehānismu darbības modrošināšanai.
Galvenā centrālā telpa — plašs vestibils, kurš ar apļveida izgriezumu starpstāvu pārsegumos, apvieno visus ēkas stāvus un tāpēc ikviens apmeklētājs ir informēts par norisēm visos stāvos ēkas iekšpusē. Ēkas fasādēs valda nepārtraukts stiklojums, kurš aptver visas norises ēkas iekšpusē un izgaismo tās. Brīvi liektās stiklotās sienas ar katru stāvu maina konfigurāciju un sašaurinās, pakļaujoties celtnes funkcijas maiņai.
Ēkas apdare un fasādes
Fasāžu apdarē izmantots tonēts antracīta krāsas selektīvais bezrāmju konstrukcijas fasāžu sistēmu stiklojums, kurš aptver visas ārējās virsmas un izgaismo iekštelpas, radot gaišu un plašu iespaidu. Ārējās kāpnes no granīta pakāpieniem, interjera publiskajā zonā pielietojami augstvērtīgi apdares materiāli un individuāli risinājumi.
Daudzstāvu autostāvvieta Park & Ride
Autostāvvieta Park & Ride projektēta paralēli Maskavas ielai ar piekļūšanu pa atsevišķi izdalītu nobraukšanas joslu līdz ēkas cokolstāvam, kā arī izbraucot no tās uz šķērsielu. Organizēta arī pilsētas autobusu piekļūšana pasažieru uzņemšanai un atvešanai pie autostāvvietas.
Automašīnas pārvietojas pa divām slīpām rampām no stāva uz stāvu, auto plūsmām nekrustojoties. Celtne projektēta vaļēja ar augšējo platformu automašīnu novietošanai uz jumta, tādējādi samazinot ēkas celtniecības izmaksas.
Ēkas apdare un fasādes
Faasāžu apdare no metāla fasāžu apdares paneļiem pelēkā metāliskā tonī, pieskaņotā kultūras centra fasādēm. Uz paneļiem var tikt izvietotas reklāmas, kā arī informācija par brīvo stāvvietu skaitu katrā stāvā.
Tehniski ekonomiskie rādītāji
KULTŪRAS UN MĀKSLAS CENTRS
Zemes gabala platība — 10264 m2
Apbūves laukums — 4330 m2
Stāvu platība — 8528 m2
Būvapjoms — 46960 m3
Vietu skaits lielajā skatītāju zālē — 500, balkonā 100 vietas
Vietu skaits kamerzālē — 100 vietas
DAUDZSTĀVU AUTOSTĀVVIETA
Zemes gabala platība — 11457 m2
Apbūves laukums — 7358 m2
Stāvu platība- 35200 m2
Būvapjoms- 107200 m3
Vietu skaits autostāvvietā — 1201,
tai skaitā invalīdu autostāvvietas — 70