Nīderlandieši MVRDV tikai uzaicināti izveidot Serpentine galerijas vasaras paviljonu nākamajam gadam, un pirms mēneša londonieši uzzināja, ka 1934.gadā Kensingtonas parkā celto tējas namiņu pārklās ar zāli noaudzis kalns.
Šis patiešām ir radikāls priekšlikums. Lai arī iepriekšējie paviljoni tapa pēc ne mazāk cienījamu arhitektu projektiem(Oskars Nīmeijers 2003, Tojo Ito ar Arup inženieriem 2002, Daniels Lībeskinds ar Arup 2001 un Zaha Hadida 2000), tie vēsturiskajā Londonas parkā tika novietoti savrupi — līdzās nelielajai galerijai — ķieģeļu arhitektūras paraugam.
MVRDV projekts, kas arī ir tapis sadarbībā ar Arup inženieriem, ir pilnībā izmainījis vasaras paviljona sākotnējo ideju, jo galeriju visas nākamā gada vasaras garumā sapludinās ar īslaicīgo vasaras paviljonu. Ieceres ir varenas ? kalns pilnībā apēdīs galeriju ar visu tās slaveno vējrādi, turklāt izniekots netiks nekas. Pilnībā pieejama būs gan «apēstā» galerija, gan arī kalna iekšpuse, kas ļaus aplūkot un apbrīnot 200 tonnu smago tērauda struktūru. Funkcija pēc iepriekšējo gadu programmas — publiskā telpa, kafejnīca, izstādes, lekcijas, naktsdzīve.
Serpentine galerijas projekts ir interesants arī ar to, ka visi aicinātie arhitekti, saņemot paviljona pasūtījumi, nekad neko Apvienotajā Karalistē vēl nebija uzbūvējuši.
MVRDV pēc uzvaras Europan konkursā 1991.gadā nodibināja Winy Maas, Jacob van Rijs and Nathalie de Vries. Šis Roterdamas birojs labu reputāciju iemantoja ātri, jo pret arhitektūru un pilsētplānošanu attiecās novatoriski un ar komandas darba metodēm. Savus projektus viņi balsta uz izpēti, un tas tiek uzskatīts par iemeslu, kādēļ MVRDV darbi ir atšķirīgi. Biroja zīme ir arī neierastu materiālu izmantošana.
Serpentine galerijas vasaras paviljons būs atvērts 2005.gadā, no 3.maija līdz 18.septembrim.
?Savus projektus viņi balsta uz izpēti, un tas tiek uzskatīts par iemeslu, kādēļ MVRDV darbi ir atšķirīgi.? ? izklausās mazliet smieklīgi un virspusēji, jo vai tad maz daudz ir tādu, kas savus projektus nebalsta uz kādu izpēti? Un vai mazums tādu, kas lieto neierastus materiālus ( kuri materiāli tad šodien ir neierasti?) Par novatoriskiem gan viņus nosaukt ir atbilstoši. Un par komandas darbu ar (reizēm vienlaikus līdz 50 studentiem viņu kantorī). Tieši tas jaunais, ko viņi radījuši, dara viņus īpašus. Radot nevis vienkārši jaunus objektus, pielietojot neierastus materiālus, bet pilnīgi jaunas, neredzētas tipoloģijas. Vēl pirms gadiem 5-7, kad tika dēvēti… Lasīt vairāk »
tā kā izpēti veic mvrdv to dara vēl tikai pāris kompānijas (skat spāņu "elCroquis" monogrāfiju). Piedevām ne tikai materiālu un formas izpēti, bet arī globālo attīstību par doto tēmu gadus 50 uz priekšu.
Ir arī jaunāki viedokļi, kas prognozē nīderlandiešu slavas norietu. Lasīju samērā piekasīga britu kritiķa publikāciju, kas vērš uzmanību uz to, ka Nīderlande universālas problēmas mēģina atrisināt ar abstrakcijas palīdzību. Eiropas subsīdijas Nīderlandē ļāva uzplaukt, piemēram, slavenajiem eksperimentālajiem mājokļu projektiem. Pa to laiku pilnībā tika iznīcināts normāls privātais mājokļu tirgus. Kāds anonīms OMA bijušais darbinieks pat atļaujas teikt, ka Nīderlandes arhitektūrai sākas ‘dark age’ un ka telpisko eksperimentu laiku šajā valstī nomainīs banalitāšu laiks.
es saprotu, ka ir "stilīgi" saprojektēt 200 tonnas tērauda konstrukciju lai briti tās varētu "apbrīnot" vienu vasaru, un lai autori iekļūtu arhitektūras hrestomātijā, tomēr uzskatu to par ākstīšanos. Cik šis cirks maksā (es domāju – ne tikai naudā)?
ipashi japiemaksa par to ka TAS nepaliks ilgak par sezonu, ta ir daudz pratigak , nevis ka bilbao vai graca
😀
?Savus projektus viņi balsta uz izpēti, un tas tiek uzskatīts par iemeslu, kādēļ MVRDV darbi ir atšķirīgi.? ? izklausās mazliet smieklīgi un virspusēji, jo vai tad maz daudz ir tādu, kas savus projektus nebalsta uz kādu izpēti? Un vai mazums tādu, kas lieto neierastus materiālus ( kuri materiāli tad šodien ir neierasti?) Par novatoriskiem gan viņus nosaukt ir atbilstoši. Un par komandas darbu ar (reizēm vienlaikus līdz 50 studentiem viņu kantorī). Tieši tas jaunais, ko viņi radījuši, dara viņus īpašus. Radot nevis vienkārši jaunus objektus, pielietojot neierastus materiālus, bet pilnīgi jaunas, neredzētas tipoloģijas. Vēl pirms gadiem 5-7, kad tika dēvēti… Lasīt vairāk »
tā kā izpēti veic mvrdv to dara vēl tikai pāris kompānijas (skat spāņu "elCroquis" monogrāfiju). Piedevām ne tikai materiālu un formas izpēti, bet arī globālo attīstību par doto tēmu gadus 50 uz priekšu.
saprotu jau, ka ar izpēti domāta ?tā izpēte?, ko MVRDV dara. Tam ir visciešākā saistība ar Kolhāsu, un viņa ietekmi uz lielu daļu visu arhitektūras procesu Nīderlandē kopumā, sākot jau no 80. gadu beigām. Kolhāss ar savu plašo darbību, kas nebija iespiesta vienkārši māju zīmēšanas rāmjos iedvesmoja milzīgu baru arhitektu. Vinnijs Māss, Jakobs van Reiss un Noitelings, bijušie OMAs darbinieki, tāpat Benijs Berkels ar Karolīni Bosu, Vīls Aretss, Adriāns Goize, Fransīne Hūbena ? tie ir tikai redzamākie, kas tā vai citādi savu darbību arhitektūrā neierobežo ar projektēšanu vien, bet ir publicējuši dažādus pētījumus, rakstus, grāmatas, teorijas, kas reizēm škiet ļoti… Lasīt vairāk »
Ir arī jaunāki viedokļi, kas prognozē nīderlandiešu slavas norietu. Lasīju samērā piekasīga britu kritiķa publikāciju, kas vērš uzmanību uz to, ka Nīderlande universālas problēmas mēģina atrisināt ar abstrakcijas palīdzību. Eiropas subsīdijas Nīderlandē ļāva uzplaukt, piemēram, slavenajiem eksperimentālajiem mājokļu projektiem. Pa to laiku pilnībā tika iznīcināts normāls privātais mājokļu tirgus. Kāds anonīms OMA bijušais darbinieks pat atļaujas teikt, ka Nīderlandes arhitektūrai sākas ‘dark age’ un ka telpisko eksperimentu laiku šajā valstī nomainīs banalitāšu laiks.
es saprotu, ka ir "stilīgi" saprojektēt 200 tonnas tērauda konstrukciju lai briti tās varētu "apbrīnot" vienu vasaru, un lai autori iekļūtu arhitektūras hrestomātijā, tomēr uzskatu to par ākstīšanos. Cik šis cirks maksā (es domāju – ne tikai naudā)?
ipashi japiemaksa par to ka TAS nepaliks ilgak par sezonu, ta ir daudz pratigak , nevis ka bilbao vai graca
Da nē, tas tāpat kā ar smilšu mandalu – tīrs kosmiskās patiesības slavināšanas rituāls;)
Pasmējos pie sevis, ieraugot. Nolūrējuši no šī sneku kioska Berlīnē pie pieturas netālu no ekselentā Mīsa v.d. Roe izstāžu paviljona. "tā kā izpēti veic mvrdv," to darījuši arī šī tapinājuma autori pirms 50 gadiem… Bildīte tik bēdīga laika apstākļu dēļ.
nu tad padalies infā par izpēti.. vai arī mēs runājam par dažādām lietām? Par mvrdv varu izsniegt iespaidīgu literatūriņu.
Protams, dažādām! Asinu šķelto mēli. Tā kā vairs nav sadaļa komiksi. Paldies, noteikti paņemšu palasīt arī to!
tikko no Gaiziņa zaļbarības tornīša pie šī un, atceroties ar publikāciju LArch atzīmēto sūnaino Rīgas Lielo kapu kapliču no vasaras tēlniecības kvadriennāles, utml ziedu skulptūras pilsētvidē, šķiet, ka sāpju sauciens: "sliktu arhitektūru apaudzē ar efejām" pārdzimis modes kliedzienā: "ar efejām apaudzēta arhitektūra kļūst laba"
😀