Atšķirībā no pirmo divu vietu ieguvējiem konkursā K.Barona ielai 73, RDS Arhitektu priekšlikumā fasādē pret Lielgabalu ielu nav atvērums vai plāns stikla priekškars vien — tā veidota kā rampu sistēma, nodrošinot ieeju dzīvokļos un komunikāciju starp ēkām. Darbs ieguva veicināšanas prēmiju.
Projekta koncepcija un dizaina nolūks ir rast risinājumu, lai saglabātu esošos prominentos kokus, izmantojot labvēlīgu saules stāvokli, pārvēršot objektu par pilsētbūvniecisku notikumu.
Ielas un pagalma apjomi ir veidoti un pozicionēti, lai radītu ērtus dzīvokļu plānojumus, kā arī risinājums paredz palielinātu dienasgaismas laiku ikvienā dzīvoklī. Mērķis ir ne tikai piedāvāt maksimālo platību, bet projektēt dzīvokļus, ka uzlabo dzīves kvalitāti. Rezultātā risinājums tiek rasts caur pagalma kokiem, kuri ir šī projekta centrālā tēma. Arhitektoniskais risinājums paredz pievilcīgus dzīvokļus ar balkoniem, saulainām telpām un divu stāvu dzīvokļiem, kas atšķiras no tipiskām pilsētas centra dzīvojamajām platībām.
Fasāde K.Barona ielas pusē paredz unikālu spēli ar ailēm, kas nodrošina gaismu, un tai pašā laikā rada noslēgtību no K.Baronas ielas trokšņiem. Savukārt šķērsielas fasādes raksturs krasi atšķiras, atsedzot kokus un pagalmu. Stikla sienas priekškars ar rampu sistēmu, nodrošinot ieeju dzīvokļos, ir komunikācija starp divām galvenajām ēkām, kas ietver starp tām esošo pagalmu. Šī caurspīdīgā fasāde pasvītro pāreju starp formālo pilsētas publisko telpu un daļēji publisko pagalmu, pieejamu iemītniekiem un viesiem.
Mēs ierosinām ēkas konstruktīvo sistēmu veidot no dzelzsbetona, kas tiktu pildīts ar betona blokiem izolācijai. Ārējo fasādi nepieciešams siltināt no ārpuses un apmest ar cementa apmetumu. Logi un stikla priekškars pildītu savas funkcijas, ja veidoti no stikla paketēm. Savukārt jumts tiek veidots no alumīnija. Autonovietošana paredzēta ar mehānisko auto novietošanas sistēmu, kas izvietota divos stāvos un iespējama arī tikt risināta trīs stāvos.
Ņemot vērā, ka izdevumi par enerģiju turpina pieaugt, mēs iesakām apkures, ventilācijas un dzesēšanas inženiersistēmas šai ēkai balstīt uz ekoloģiskiem un videi draudzīgiem risinājumiem un aprīkot tās ar ēkas vadības sistēmu.
šis projekts šķiet vienīgais ir ievērojis 10m atkāpi no abiem kokiem. Vai tad tas nebija noteikts pirms konkursa izstrādes? Viens nocērt visu koku, otrs atkāpjas tikai 5 m. Kā tad lai liek tagad šitos darbus uz vieniem svariem. m2 tak krasi atšķiras.
nejau tikai kvadratmetri nosaka arhitekturu, neesi tak kalkulātors! man liekas ka vispār vērts piekāst kokus, ja jau reiz tāpat nebūs dzīvotāji!
nejiet runa par dzīvojamās platības %. loģiski, ka ēkas iespējamais platums ļoti nosaka plānojumu, kas krasi var mainīt komunikāciju izvietojumu, fasādi pret lielgabalu ielu, utt. Tas ietekmē vēl vairāk, nekā tu spēj iedomāties.Sākuma stadijā tak viss koncepts dēļ šī var mainīties. Kā jau iepriekš teicu, nezinu vai bija obligāti jāatkāpjas 10m no abiem kokiem, bet ja tā, tad pārdroši pārējie konkursa piedāvājumi piedāvā to neievērot- mēs jau zinam pieredzi ar diskvalifikācijām.
bet logailes spikojums.
bet logailes spikojums.
šis projekts šķiet vienīgais ir ievērojis 10m atkāpi no abiem kokiem. Vai tad tas nebija noteikts pirms konkursa izstrādes? Viens nocērt visu koku, otrs atkāpjas tikai 5 m. Kā tad lai liek tagad šitos darbus uz vieniem svariem. m2 tak krasi atšķiras.
nejau tikai kvadratmetri nosaka arhitekturu, neesi tak kalkulātors! man liekas ka vispār vērts piekāst kokus, ja jau reiz tāpat nebūs dzīvotāji!
nejiet runa par dzīvojamās platības %. loģiski, ka ēkas iespējamais platums ļoti nosaka plānojumu, kas krasi var mainīt komunikāciju izvietojumu, fasādi pret lielgabalu ielu, utt. Tas ietekmē vēl vairāk, nekā tu spēj iedomāties.Sākuma stadijā tak viss koncepts dēļ šī var mainīties. Kā jau iepriekš teicu, nezinu vai bija obligāti jāatkāpjas 10m no abiem kokiem, bet ja tā, tad pārdroši pārējie konkursa piedāvājumi piedāvā to neievērot- mēs jau zinam pieredzi ar diskvalifikācijām.