Aicina apspriest Noasa šķirstu

Publiskai apspriešanai nodots Arhja arhitektu veidotais Arca Noae projekts. Iecerētais komplekss Brīvības ielā pie Gaisa tilta uzsvērti noslēdz vēsturisko centru pie dzelzceļa loka, aizvietojot nevērtīgās industriālās ēkas ar pilsētas centram atbilstošāku apbūvi ― veikaliem, viesnīcu un dzīvokļiem.

Projekts jau izskatīts pilsētas arhitekta kolēģijas 24.sēdē pagājušā gada septembrī. Jaunākajā variantā loģisku turpinājumu ieguvusi Etnas iela, nonākot līdz Mazajai Klijānu ielai un sašķeļot lielāko būvi divās. Pārliecinošāka kļuvusi arī gājēju pasāža no Brīvības ielas puses.

Vairāk par projekta sabiedrisko apspriešanu ― skat. RDPAD lapā

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
guest
37 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
Gatis

Piedodiet, šoreiz nevis par arhitektūru bet gan par valodu. Skaidrojumi tiem, kas nepārzina slengu:

a) Publiskai = sabiedriskai. Vajag nošķirt divas lietas – "sabiedriskā apspriešana" un "publiskā apriešana". Jācer, šoreiz būs pirmais.

b) "uzsvērti noslēdz vēsturisko centru" = rada izteiksmīgu akcentu uz vēsturiskā centra robežas. (Nepārprast – šī māja uzsvērti neslēgs centru, tā ir tikai tēlaina metafora)

c) "Pārliecinošāka gājēju pasāža" – uff, šis ir grūts. Mēģināsim tulkot – "plašāka un izteiksmīgāka gājēju iela". Varbūt.

MORE DIFFICULT

Agresīvi un izteiksmīgi.

Manā skatījumā jamaina fasādes risinājums pret Brīvības ielu.

Tomēr Brīvības ielas bruģis rada pamatīgu putekļu daudzumu, kas pilnībā stikloto fasādes plakni padarīs netīru jau pirmajās stundās pēc tās nomazgāšanas.

Pārējais ir gaumes jautājums.

Ainis

Pilniibaa piekriitu par agresivitaati! (Bishku "atsit" Maskavas mentalitaati)

un vispaar piekriitu 🙂

...

Šis droši vien ir Kleinberga komandas darbs, mani vienmēr pārsteidz Kronberga smalkā vietas izpratne un Kleinberga pilnīga vietas ignorance, pārsteidzoši vienā birojā .

puķīte

Autori tiešām varētu pastāstīt, kādai pilsētai šis objekts ir domāts? Taču ne Rīgai! Pēc šitā neviens vairs līdz Jaunajai ģertrūdei neko citu vairs neredzēs – būs krietni apžilbis.

griks

ak, cik bēdīgi..

citplanētietis

diezgan šausmīgi. un tā centrālā simetrija????

efa

1. līmeņa gaiši zilais krāsojums – kas tas – kāda sasauce ar tramvaja tēlu? Manuprāt – pilnīgas šausmas. Sava deva arī no vulgaritātes. Katru rītu tai vietai braucu garām, un, lai katru rītu uz kaut ko TĀDU skatītos .. 🙁 bēdīgi, patiešām.

LA

negribās izklausīties pēc delfu komentētājiem, bet nu pardon, biš cieņu Rīgas centram vajadzētu. objekts tik pretenciozs, turklāt galīgā centra nemērogā (un piekrītu par vietas izpratni). nebūs labi

tik nevar saprast ar kādu mērķi arhitekts izvēlējies tieši tādas formas tajā parādes fasādē, tā, ka kaut kā uz baigo pašapliecināšanos velk

elfy

Varu tikai piekrist Līgas viedoklim!

ehh, nu anonīms atkal

kur lūdzu ir konteksta izjūta ?

mēroga izjūta ?

kur tur ir vieta cilvēkam ?

un kas tas tāds vispār ir ?

man domāt, ka holandieši kādu drāmas teātri iecēluši betonētā krastmalā, bet par nelaimi vēsturiskais centrs pagadījies.

uz bieti pa taisno !

novērotājs

ja godīgu – biju zaudējis valodu – uz nedēļu domāju – ko lai ŠAJĀ gadījumā uzraksta?!!! – ko vispār rakstīt, ja var TIK akli iecelt, iebūvēt šai vietā – tik ļoti nemīlēt VEF’a noskaņu, tramvaju depo tuvumu nerespektēt, tik ļoti nejust centra mērogu un elpu, fasāžu raksturu, proporcijas, ritmu, vidi – kam šis brutāla spēka demonstrējums? kas ar to iegūts? kurš iegūst?? vai varbūt tā domāta kā parafrāze par industrializācijas laikmeta ideoloģiju?? – daudz jautājumu, secinājums viens – cik atšķirīgi reizēm funkcionē gan RVCAP, gan Arhitekta birojs attiecībā pret dažādiem projektu piedāvājumiem – vai tad nav redzams, ka ŠIS Centra… Lasīt vairāk »

JURIS PAEGLE

Varētu domāt ka šis ir studentu diplomdarbs, kurš stipri nozīmēts no žurnāliem. Vietas konteksts nav šim projektam vajadzīgs, to ignorē, taču fiziski tas savienots ar ielas fasādē sekojošām ēkām. Aizmugurē sacelti tehnoloģiski apjomi, kas pārsniedz jebkuru noteikto augstumu. Aizmugures kvartāli bezpersoniski – citādi.

Kas gan ievietosies šajās stūra ēkās – tas būtu simboliski – ļoti naidīgs visiem pārējiem.

dubultTprofils

uj

kaut kā negribētos redzēt tajā stūrī tādu vājprātu,

tas industriālo ēku mantojums, ir laba bāzīte lai uzceptu kaut ko neagresīvu un humānu, turklāt tās ēkas pēc pārsimt metriem pieslēdzas Lielajiem kapiem. romatķika tai vietai piederās.

Lapiņš

Lai pabeigtu kvartālu, panāciet Kaspara ielas attīstību no Senču līdz M.Klijānu ielai!

dubultTprofils

uj

kaut kā negribētos redzēt tajā stūrī tādu vājprātu,

tas industriālo ēku mantojums, ir laba bāzīte lai uzceptu kaut ko neagresīvu un humānu, turklāt tās ēkas pēc pārsimt metriem pieslēdzas Lielajiem kapiem. romatķika tai vietai piederās.

WAT

Es kaut kā neiebraucu stūra kompozīcijas kontekstā. Es saprotu ka šī vieta ir pilsētbūvnieciskā pieminekļa RpVC galvenās ielas -Brīvībenes pilsētbūvnieciskās telpas beigas un sākums (no kuras puses skatoties protams), aiz šīs telpas sākas industriālais mantojums (uz dzelzsceļa pusi) Konkrētā vieta ar Etnas ielu piederas pie RpVC, teorētiski pieprasīja adekvātu artikulāciju, kā vēstruriskajam mantojumam skat pēdējo bildi, redzams kontrasts, kas nezin kāpēc bloķējas ar pārējo vēsturisko vidi. Vispār jau pārsteidzoši no Kleinberga k-nga, kaut vai par piemēru ņemot Tīģera biroju Duntes ielā, kur varbūt pat par artikulētu atlaists attiecībā pret vidi. Manuprāt industriālā koncepta pievilkšana-smagā industrija, domnas , telferi utt., attiecīgā… Lasīt vairāk »

Gatis

Piedodiet, šoreiz nevis par arhitektūru bet gan par valodu. Skaidrojumi tiem, kas nepārzina slengu:

a) Publiskai = sabiedriskai. Vajag nošķirt divas lietas – "sabiedriskā apspriešana" un "publiskā apriešana". Jācer, šoreiz būs pirmais.

b) "uzsvērti noslēdz vēsturisko centru" = rada izteiksmīgu akcentu uz vēsturiskā centra robežas. (Nepārprast – šī māja uzsvērti neslēgs centru, tā ir tikai tēlaina metafora)

c) "Pārliecinošāka gājēju pasāža" – uff, šis ir grūts. Mēģināsim tulkot – "plašāka un izteiksmīgāka gājēju iela". Varbūt.

MORE DIFFICULT

Agresīvi un izteiksmīgi.

Manā skatījumā jamaina fasādes risinājums pret Brīvības ielu.

Tomēr Brīvības ielas bruģis rada pamatīgu putekļu daudzumu, kas pilnībā stikloto fasādes plakni padarīs netīru jau pirmajās stundās pēc tās nomazgāšanas.

Pārējais ir gaumes jautājums.

Ainis

Pilniibaa piekriitu par agresivitaati! (Bishku "atsit" Maskavas mentalitaati)

un vispaar piekriitu 🙂

Juhanson The Great

Eighties Comin’ Back

...

Šis droši vien ir Kleinberga komandas darbs, mani vienmēr pārsteidz Kronberga smalkā vietas izpratne un Kleinberga pilnīga vietas ignorance, pārsteidzoši vienā birojā .

a.s.

Apbrīnojami bezpersoniski!

gārnis

šito gan gribētos, lai smalkāk pastāsti!

puķīte

Autori tiešām varētu pastāstīt, kādai pilsētai šis objekts ir domāts? Taču ne Rīgai! Pēc šitā neviens vairs līdz Jaunajai ģertrūdei neko citu vairs neredzēs – būs krietni apžilbis.

griks

ak, cik bēdīgi..

citplanētietis

diezgan šausmīgi. un tā centrālā simetrija????

asv prezidents

depresivi monolits

efa

1. līmeņa gaiši zilais krāsojums – kas tas – kāda sasauce ar tramvaja tēlu? Manuprāt – pilnīgas šausmas. Sava deva arī no vulgaritātes. Katru rītu tai vietai braucu garām, un, lai katru rītu uz kaut ko TĀDU skatītos .. 🙁 bēdīgi, patiešām.

Ķēniņš Zaķēniņš

bet nu mazliet gan ir no tās škiras, kur arī baltkrievu nacionālā bibliotēka.

LA

negribās izklausīties pēc delfu komentētājiem, bet nu pardon, biš cieņu Rīgas centram vajadzētu. objekts tik pretenciozs, turklāt galīgā centra nemērogā (un piekrītu par vietas izpratni). nebūs labi

tik nevar saprast ar kādu mērķi arhitekts izvēlējies tieši tādas formas tajā parādes fasādē, tā, ka kaut kā uz baigo pašapliecināšanos velk

elfy

Varu tikai piekrist Līgas viedoklim!

ehh, nu anonīms atkal

kur lūdzu ir konteksta izjūta ?

mēroga izjūta ?

kur tur ir vieta cilvēkam ?

un kas tas tāds vispār ir ?

man domāt, ka holandieši kādu drāmas teātri iecēluši betonētā krastmalā, bet par nelaimi vēsturiskais centrs pagadījies.

uz bieti pa taisno !

novērotājs

ja godīgu – biju zaudējis valodu – uz nedēļu domāju – ko lai ŠAJĀ gadījumā uzraksta?!!! – ko vispār rakstīt, ja var TIK akli iecelt, iebūvēt šai vietā – tik ļoti nemīlēt VEF’a noskaņu, tramvaju depo tuvumu nerespektēt, tik ļoti nejust centra mērogu un elpu, fasāžu raksturu, proporcijas, ritmu, vidi – kam šis brutāla spēka demonstrējums? kas ar to iegūts? kurš iegūst?? vai varbūt tā domāta kā parafrāze par industrializācijas laikmeta ideoloģiju?? – daudz jautājumu, secinājums viens – cik atšķirīgi reizēm funkcionē gan RVCAP, gan Arhitekta birojs attiecībā pret dažādiem projektu piedāvājumiem – vai tad nav redzams, ka ŠIS Centra… Lasīt vairāk »

JURIS PAEGLE

Varētu domāt ka šis ir studentu diplomdarbs, kurš stipri nozīmēts no žurnāliem. Vietas konteksts nav šim projektam vajadzīgs, to ignorē, taču fiziski tas savienots ar ielas fasādē sekojošām ēkām. Aizmugurē sacelti tehnoloģiski apjomi, kas pārsniedz jebkuru noteikto augstumu. Aizmugures kvartāli bezpersoniski – citādi.

Kas gan ievietosies šajās stūra ēkās – tas būtu simboliski – ļoti naidīgs visiem pārējiem.

Lapiņš

Lai pabeigtu kvartālu, panāciet Kaspara ielas attīstību no Senču līdz M.Klijānu ielai!

37
0
Lūdzu, komentējietx