Dizaina studijas 24. numurs

Numura tēma — Profesijas nodevēji;
kadri aizplūst. Profesionālā migrācija. Antikvārais un vintage mūsu
kultūrvidē. Dizains, brīvības idejas un domāšanas paradigmu maiņa — atmiņas par
žurnālu Avots.  

Viedoklis

  • Mākslas kritiķis Jānis
    Borgs analizē „nodevības” diskrēto šarmu jeb to, kā vērtējama Latvijas
    ekonomiskās situācijas diktētā parādība – radikāli mainīt pamatprofesiju uz
    citu, līdz šim nepraktizētu darbošanās sfēru.

 Notikumi

  • Kāds ir Igaunijas
    dizains? Sandra Krastiņa aicina salīdzināt metodes, ar kādām mūsu kaimiņi
    demonstrē savu darbu profesionālajās skatēs, šoreiz Frankfurtes mesē Ambiente.

 Tēma

  • Vai vēl nesenā pagātnē
    lietotu un nu restaurētu priekšmetu piedāvājums kā antikvāra vērtība vai
    vintage stila zīme liecina par paradigmu maiņām un morālo briedumu mūsu
    sabiedrībā? Kāpēc ar to sākuši nodarboties arī mūsu arhitekti? Jautājuma
    ilustrācijai Ilze Martinsone tuvāk aplūko salonus Zuzanna, 20. gadsimts un Retro Spectro.
  • Kā īstenojamas idejas,
    pat apvienojot direktora un apkopēja pienākumus, – par to Pērles lietošanas instrukcijā raksta Jana Kukaine.

Telpa

  • Mūžīgās jaunības eliksīra
    noslēpumu žurnāls Avots saglabājis
    arī šodien – apgalvo mākslas zinātniece Anda Boluža. 
  • Par mediju situāciju
    tagad un toreiz; kāpēc žurnāla «izbeigšanās» bija likumsakarīga. Publiciste
    Rudīte Kalpiņa.
  • Avota leģenda kultūrvēstures ainavā, tā spēks nostāties pašam pret
    savu pasūtītāju un kā to vērtēt ar šodienas kultūras līmeņa mērauklu. Dzejnieks
    Guntars Godiņš.

Forma

  • Aktualitāšu pazīmes dizaina
    siltumnīcā Greenhouse un Stokholmas
    mēbeļu mesē 2010
    vākušas Iliana Veinberga un Inese Pētersone. Kā uz to
    raugās paši meses dalībnieki — par to Miks Pētersons
  • Vai (un kā?) izdevies
    īstenot Latvijas dizaineru pašu izvirzītos uzdevumus kilometriem mērāmajā
    ekspozīciju virknē Frankfurtes mesē Ambiente?
    Sandra Krastiņa.

Laiks

  • Aizsākot jaunu rubriku Dizaina muzejs, piedāvājam Ilzes
    Martinsones rakstu par Rīgas Porcelāna muzeja pieredzi «privatizācijas žņaugos»
    gan1997., gan 2010. gadā.
  • Kā lasāmas dokumentālās
    laika liecības, kas iekodētas bērnu rotaļlietās, — to atklāj Irēna Bužinska.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
0
Lūdzu, komentējietx