Globālās COVID-19 pandēmijas laikā Rīgas iedzīvotājiem nepieciešamas drošas pārvietošanās iespējas, lai nokļūtu uz darbu un kārtotu ikdienas darīšanas, dotos izbraucienos brīvdienās. Pagaidu velojoslas ir ātrs, lēts un efektīvs līdzeklis, lai aizvietotu sabiedrisko transportu. Par labākajām idejām pagaidu joslu ieviešanā jau rīt starptautiskā pilsētplānošanas hakatonā “Mad-Velo-City Riga” sacentīsies 10 komandas. Uzvarētāju galvenā balva – iespēja uzstādīt trīs publiskas velonovietnes Rīgas pilsētā sevis izvēlētā vietā.
Šajā vasarā visai pasaulei ir nepieciešama droša pārvietošanās. Tāpēc desmitiem pilsētu Rietumeiropā pielāgo savu transporta sistēmu efektīvai un drošai kustībai, veidojot pagaidu velojoslas un paplašinot ietves gājējiem. Arī Rīgas domes Satiksmes departaments strādā pie līdzīgām idejām.
Lai atbalstītu šo darbību ar radošiem risinājumiem, MadCity Rīga sadarbībā ar virkni sabiedrisko organizāciju organizē digitālo velo hakatonu. Hakatons norisināsies trešdien, 6. aprīli, interneta sarunu platformā ZOOM un ir pieejams visiem interesentiem bez maksas.
Diena iesāksies plkst. 9.00 ar OECD Starptautiskā Transporta Foruma padomnieka Filipa Krista (Philippe Crist) ievadprezentāciju par pasaules pilsētu pieredzi pagaidu veloinfrastruktūras izveidē. Tālāk hakatona komandām tiks atklāts darba uzdevumus, kurš būs fokusēts uz trīs galvenajām tēmām — pagaidu velojoslu izvietojuma tehniskie risinājumi un prioritātes; joslu izveides process un braucēju plūsmu mērīšana; velojoslu popularizēšana un tālākās darbības. Risinājumu izstrādei atvēlētas 6 stundas, plkst. 16.00 sāksies rezultātu prezentācija un plkst. 17.00 — uzvarētāju apbalvošana.
Hakatonu atbalsta un tā galveno balvu — trīs publiskas velonovietnes 1000 EUR vērtībā, sarūpējis veikals DEPO. Tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri nepiedalās hakatonā, visas dienas garumā darbosies virtuālā tikšanās telpa internetā vietnē Zoom, būs iespēja izmantot informatīvo tālruni 27 373 939, lai iesniegtu savas idejas.
Plkst. 11.00 būs iespēja noskatīties starptautisko ekspertu no Beļģijas, Japānas, Lielbritānijas, Nīderlandes un Francijas diskusiju par pēckrīzes risinājumiem (angļu valodā). Savukārt plkst. 14.00 sāksies Latvijas ekspertu sarunas par krīzes izaicinājumiem un iespējām Rīgas un Pierīgas mobilitātei.
“Šis nav “velobraucēju” pasākums — tā mērķis ir apkopot dažādu sabiedrības grupu viedokļus, salāgot tos ar tehniski iespējamiem risinājumiem un rezultātā radīt drošas velojoslas — kuras var izmantot strādājošie, uzņēmēji, ģimenes ar bērniem un arī pensionāri. Jo vai tad tikai Latvijas laukos tantes brauc ar riteņiem?” stāsta pasākuma organizatoru pārstāvis, pilsētplānotājs Neils Balgalis.
Līdz otrdienas vakaram iespējams pieteikties dalībai hakatonā, nosūtot epastu uz info@madcity.lv
Derēja esošiem veloceliņiem plānā pievienot arī par Dienvidu tiltu caur Valdlaučiem, Rāmavu un Baložiem
Lūk ko atnesa Neila darbošanās ar Rail Baltic- Skaistumiņus. Solīts bija pavisam kas cits, atceramies Linkaita apgalvojumus par vietējo arhitektu pienesumu RB būvē, atceramies starptautisko konkursu par Centrālo staciju. Iznācis ir Čiks. Lūk viens no Skaistumiņiem: https://m.db.lv/zinas/par-rail-baltica-stacijas-izbuvi-lidosta-cinu-turpina-visi-11-kandidati-496417
Nu re , Miķeli, piemetīšu Tavām vērmelēm vēl kādu devu rūgtuma….
JRT finansējums pirms būvniecības jau ir 34,592 mio, ( ~29,9 mio tikai jaunas līgums).-4.7 mio jau istērēti. Pieņemu sasniegsim 40 mio kopējo ( 35.4mio līgums ar papildus darbiem). Pagaidām visu pareizi esmu izpratis.
Mums te laikam Lielā Būvnieku Klondaika. Aizej, iesit mietiņu un tik roc;-) Lielā Mežaparka estrāde – ierakām zemē kādus 100 mlj.EUR? Lietojam reizi gadā. Secinu: Latvietis ir Reti veiksmīgs biznesmenis, parasti prot uzvārīties uz pārējo latviešu rēķina, iecenojot pasākumā 25% savu un 25% politiķu peļņu. Vai: Latvietim Nauda aug kokos – Naudas kokos. Rudenī pati nobirst. Jāzin tik vietas 🙂