Ceturtdien, 4.martā plkst.17.00,
Arhitektu namā LAS rīkotajā diskusiju sērijā, kas veltītas Rīgas attīstības plānam,
iecerēta saruna par Rīgas transporta sistēmu.
LAS rīkotajā diskusiju kluba
sērijā līdz šim ir notikušas divas tikšanās — 1)Par līdzšinējo pieredzi darbā ar Rīgas attīstības plānu un Attīstības
plāna kvalitātes kritērijiem un 2) Rīgas
Attīstības plāna stratēģiskās pamatnostādnes. Diskusiju rezultātā vēlamies
apkopot nozares profesionāļu un ieinteresēto viedokļus par dažādiem Rīgas
attīstības plāna aspektiem. Līdzšinējās tikšanās ir bijušas gana piesātinātas
un informatīvi rosinošas. Tāda solās būt arī nākamā, trešā pēc skaita, kuru
rīcības grupa ir lēmusi veltīt tēmai Rīgas
transporta sistēma.
Uzstādījums ir gana intriģējošs
un plašs, tādēļ diskusiju paredzēts strukturēt pa apakštēmām:
- Rīgas
transporta sistēmas struktūrshēma, - Rīgas
reģiona mobilitātes plāns, - Rīgas
Ziemeļu transporta koridors.
Ar priekšlasījumiem aicināti
uzstāties Viktors Valgums, Elmārs Daniševskis un Andris Kublačovs. Diskusiju
vadīs Uģis Kaugurs.
Lūdzam ierasties visus
ieinteresētos profesionāļus. Lai diskusija sasniegtu uzstādīto mērķi, kā allaž,
lūdzam iespēju robežās precizēt savu viedokli par uzstādītajām tēmām, dalīties
savos uzskatos un vērtējumos ar kolēģiem, izmantot iespēju izteikties.
Pats savā vārdā no sirds pateicos par to, ka arī es esmu uzaicināts : )))) Taisnību sakot, par plāniņu tieši šodien padiskutēt vispirms uzzināju no publikācijas A4D. (noderīga vieta!) Tāpēc te arī komentārs. Visvairāk mani ieinteresēja diskusijas vadītāja izvēle. Saprotu, ka esmu provinciāls pāķis un neglābjami atpalieku no Pasaules Nabas dzīves ritma. Tomēr ar nožēlu esmu spiests darīt zināmu, ka arī te, tālajos, dziļi piesnigušajos laukos nesēžu meža būdiņā bez darba un visu laiku nelūkojos pastkastē, vai tik nu nebūs kāda vēstulīte no Pašas GalvasPilsētas, lai tad nekavējoties līksmi lektu ragavās un aidā! Otrdien izsūtīto "Uzaicinajumu" (šo pašu tekstu) saņēmu… Lasīt vairāk »
Cien arhitekti un pilsētplānotāji. ja runājam par sabiedrisko tranpsortu, kāpēc esam ķipsalas izstādē, bija redzami tik daudz utopisku plānu ar nenormālu pilsētas pārbūvi, tanī pašā laikā ar 5 virszemes jaunām tramavja līnijām, kas Rīgas centrā tikai sabiezētu satiksmi ? Citiem vārdiem sakot, ja izvēlamies tik utopiskus projektus, kāpēc sabiedriskais transports nav paredzēts ātrgaitas ? Vai nav lietderīgāk uzbūvēt divas ātrgaitas tramvaja līnijas, ar pazemes tuneļiem un stacijām Rīgas centrālajā daļā, kā arī it īpaši zem centrālās stacijas, kur visu sab tr. plūsmu faktiski vajadzētu novirzīt pazemē, balstoties no citu vidēju un lielu pilsētu pieredzes ? Nevis paredzēt uzrakt 10 jaunas… Lasīt vairāk »
Centīšos cik nopietni var. 1) Tas, par krīzi, vietā. 2) Utopija ir tikai tad, ja tā tiek realizēta no-līdz un tiek centrāli koriģēta. Skatīt PSRS laika, betonā izlietos, maketus, vai Salt Lake City, Utah ar tuarētājiem, zeltītajiem. Lai arī principiāli varētu šeit piesieties par centrālplānošanas vēlmēm, rezultāts būs lielā mērā atkarīgs no privātā sektora tālredzības. Tie ierēdņi jau nav nemaz tik briesmīgi radījumi piektdienas pēcpusdienā, Pārdaugavas mazdārziņā. 3) Jā, piekrītu par pazemes potenciāliem, tomēr…ja visu nodzīs pazemē, tad vriszeme kļūs patukša. Zināms balanss ir vajadzīgs. Mērena burzma rada pārliecību, ka urbanism-us elpo. 4) Intensificētšana notiks tad, kad beidzot tiks izzelēts… Lasīt vairāk »
Nu jau nu…
sab. trans pazemē?
Tas tā normāli skaitās?
Es biju dzirdējis, ka "advancētās" pilsētās privāto transportu dzen pazemē….
Teikšu kā liekās, ar vārdu pazeme nevajadzētu saprast izrakumus pus Rīgas vai visas Rīgas garumā, īsumā ja fantazē, tad būtībā ir vajadzīgas tikai divas pazemes artērijas. Virzienā no Centra uz Teiku zem Brīvības ielas, pārējo visu var saveidot virs zemes ielas līmenī un virs. Otrs pazmes maršruts protams būtu nepieciešams, ja attīstisies Lucavsala, Zaķusala, Skanstes ielas rajons. Tad izrietot no tā, pazmees daļa varētu būt sākot no Maskavas Forštates sākuma (kur ir arī paredzēta attīstība), Centrālās stacijas(krustpunks ar pirmo līniju), turpinot ceļu zem Merķeļa ielas, taisnā virzienā Zem Kronvalda būlvāra, līdz pat Ganību Dambja pašam sākumam. + pilsētas dzelzceļš. Manuprāt… Lasīt vairāk »
Teiksim tā…trūkst speciālistu. Idejas jau ir ne vien tev (ja drīkst atļauties), bet veselam ducim. Kuģis jau arī nav nekāds nīkulis. Redz, pagaidām pilsētai ir tikai PR speciālisti. Tie, kas spētu savest kopā transportinženierus ar plānotājiem un, protams, arī archetišinieriem, neaizmirstot par polotiķiem ar’…tiem nezkādēļ tiek mesc LIELS līkums. Varbūt, ka bail ka kāds skapja durvis virina un feiskontroli tramda, varbūt vienkārši bail nagus grauzt, bet, caurmērā, situācija ir tāda, ka nav kas visas tās utopijas varētu/vēlētos pārvērst realitātē. Skat. Kuģa komentārus! Procedūra līdzinās tuneļa urbšanai bez GPS. Ja sanāk kopā, tad baigi labi, ja ne…vo, valdība visu atkal sačakarēja,… Lasīt vairāk »
Nu + – tādu atbildi no jūsu speciem arī gaidīju un tas man nepārteidz. Izstāde bija interesanta un varu apbrīnot pilsētplānotāju un arhitektu pacietīgo darbu, kurš tā pat tiks pārdomāts, pārstrādāts un pārrasēts auokadā vēl entās reizes.
Gaidīsim kad RD darbinieki sāks lobēt lietas pilsētnieku interesēs, pieprasot jebkuram investoram pietiekami daudz līdzekļu veltīt infrastruktūrā ne tikai patērētāja objektā. Tad kad pilsētas vadības komanda būs vienota ar pilsētplānotājiem un uzklausīs Jūsu viedokli, tad jau arī kaut kas kustēsies.
Zin’ kad būs labi?
Tad kad cilvēkiem par sakarīgām idejām netiks pieteikts, tādas vairāk neizteikt, ja ir vēlme saglabāt darbu.
Atsauces ij neprasiet. Cilvēkam ir vēlme saglabāt darbu.
žēl palaists garām pasākums, izskatas ka a4d ir problēmas ar informācijas izplatīsanu par šiem pasāmiem.
Pats savā vārdā no sirds pateicos par to, ka arī es esmu uzaicināts : )))) Taisnību sakot, par plāniņu tieši šodien padiskutēt vispirms uzzināju no publikācijas A4D. (noderīga vieta!) Tāpēc te arī komentārs. Visvairāk mani ieinteresēja diskusijas vadītāja izvēle. Saprotu, ka esmu provinciāls pāķis un neglābjami atpalieku no Pasaules Nabas dzīves ritma. Tomēr ar nožēlu esmu spiests darīt zināmu, ka arī te, tālajos, dziļi piesnigušajos laukos nesēžu meža būdiņā bez darba un visu laiku nelūkojos pastkastē, vai tik nu nebūs kāda vēstulīte no Pašas GalvasPilsētas, lai tad nekavējoties līksmi lektu ragavās un aidā! Otrdien izsūtīto "Uzaicinajumu" (šo pašu tekstu) saņēmu… Lasīt vairāk »
Cien arhitekti un pilsētplānotāji. ja runājam par sabiedrisko tranpsortu, kāpēc esam ķipsalas izstādē, bija redzami tik daudz utopisku plānu ar nenormālu pilsētas pārbūvi, tanī pašā laikā ar 5 virszemes jaunām tramavja līnijām, kas Rīgas centrā tikai sabiezētu satiksmi ? Citiem vārdiem sakot, ja izvēlamies tik utopiskus projektus, kāpēc sabiedriskais transports nav paredzēts ātrgaitas ? Vai nav lietderīgāk uzbūvēt divas ātrgaitas tramvaja līnijas, ar pazemes tuneļiem un stacijām Rīgas centrālajā daļā, kā arī it īpaši zem centrālās stacijas, kur visu sab tr. plūsmu faktiski vajadzētu novirzīt pazemē, balstoties no citu vidēju un lielu pilsētu pieredzes ? Nevis paredzēt uzrakt 10 jaunas… Lasīt vairāk »
Centīšos cik nopietni var. 1) Tas, par krīzi, vietā. 2) Utopija ir tikai tad, ja tā tiek realizēta no-līdz un tiek centrāli koriģēta. Skatīt PSRS laika, betonā izlietos, maketus, vai Salt Lake City, Utah ar tuarētājiem, zeltītajiem. Lai arī principiāli varētu šeit piesieties par centrālplānošanas vēlmēm, rezultāts būs lielā mērā atkarīgs no privātā sektora tālredzības. Tie ierēdņi jau nav nemaz tik briesmīgi radījumi piektdienas pēcpusdienā, Pārdaugavas mazdārziņā. 3) Jā, piekrītu par pazemes potenciāliem, tomēr…ja visu nodzīs pazemē, tad vriszeme kļūs patukša. Zināms balanss ir vajadzīgs. Mērena burzma rada pārliecību, ka urbanism-us elpo. 4) Intensificētšana notiks tad, kad beidzot tiks izzelēts… Lasīt vairāk »
Nu jau nu…
sab. trans pazemē?
Tas tā normāli skaitās?
Es biju dzirdējis, ka "advancētās" pilsētās privāto transportu dzen pazemē….
Teikšu kā liekās, ar vārdu pazeme nevajadzētu saprast izrakumus pus Rīgas vai visas Rīgas garumā, īsumā ja fantazē, tad būtībā ir vajadzīgas tikai divas pazemes artērijas. Virzienā no Centra uz Teiku zem Brīvības ielas, pārējo visu var saveidot virs zemes ielas līmenī un virs. Otrs pazmes maršruts protams būtu nepieciešams, ja attīstisies Lucavsala, Zaķusala, Skanstes ielas rajons. Tad izrietot no tā, pazmees daļa varētu būt sākot no Maskavas Forštates sākuma (kur ir arī paredzēta attīstība), Centrālās stacijas(krustpunks ar pirmo līniju), turpinot ceļu zem Merķeļa ielas, taisnā virzienā Zem Kronvalda būlvāra, līdz pat Ganību Dambja pašam sākumam. + pilsētas dzelzceļš. Manuprāt… Lasīt vairāk »
Teiksim tā…trūkst speciālistu. Idejas jau ir ne vien tev (ja drīkst atļauties), bet veselam ducim. Kuģis jau arī nav nekāds nīkulis. Redz, pagaidām pilsētai ir tikai PR speciālisti. Tie, kas spētu savest kopā transportinženierus ar plānotājiem un, protams, arī archetišinieriem, neaizmirstot par polotiķiem ar’…tiem nezkādēļ tiek mesc LIELS līkums. Varbūt, ka bail ka kāds skapja durvis virina un feiskontroli tramda, varbūt vienkārši bail nagus grauzt, bet, caurmērā, situācija ir tāda, ka nav kas visas tās utopijas varētu/vēlētos pārvērst realitātē. Skat. Kuģa komentārus! Procedūra līdzinās tuneļa urbšanai bez GPS. Ja sanāk kopā, tad baigi labi, ja ne…vo, valdība visu atkal sačakarēja,… Lasīt vairāk »
Nu + – tādu atbildi no jūsu speciem arī gaidīju un tas man nepārteidz. Izstāde bija interesanta un varu apbrīnot pilsētplānotāju un arhitektu pacietīgo darbu, kurš tā pat tiks pārdomāts, pārstrādāts un pārrasēts auokadā vēl entās reizes.
Gaidīsim kad RD darbinieki sāks lobēt lietas pilsētnieku interesēs, pieprasot jebkuram investoram pietiekami daudz līdzekļu veltīt infrastruktūrā ne tikai patērētāja objektā. Tad kad pilsētas vadības komanda būs vienota ar pilsētplānotājiem un uzklausīs Jūsu viedokli, tad jau arī kaut kas kustēsies.
Zin’ kad būs labi?
Tad kad cilvēkiem par sakarīgām idejām netiks pieteikts, tādas vairāk neizteikt, ja ir vēlme saglabāt darbu.
Atsauces ij neprasiet. Cilvēkam ir vēlme saglabāt darbu.
žēl palaists garām pasākums, izskatas ka a4d ir problēmas ar informācijas izplatīsanu par šiem pasāmiem.