Ar trešo vietu Sporta pils kvartāla konkursā
           tika novērtēta arī Uģa Šēnberga biroja un kompānijas BKB priekšlikums, kas
           salīdzinot ar citiem, vismazāk respektē perimetrāla kvartāla apbūves struktūru,
           piedāvājot samērā brīvi izvietotu dažādu ēku kopumu ar neregulāriem
           iekšpagalmiem, teorētiski pretendējot uz augstāko privātuma līmeni un
           insolācijas kvalitāti, ko nodrošina  attālums
           starp blakusmāju fasādēm.
Rīgai
 atvērtas sabiedrības vērtības

















Rīgas pilsētas vēsturiskā centra līdzšinējā
 pilsētbūvnieciskajā struktūrā izteikti dominē perimetrāla kvartāla apbūve.
 Perimetrāls kvartāls un tā iekšpagalmi ir intraverti pret pilsētu, tie noliedz
 jebkādu apkārtējās vides un iedzīvotāju sasaisti ar šo telpu. Nenoliedzot
 ikviena pilsētas iedzīvotāja tiesības uz privātumu, šāda pieeja ir uzskatāma
 par bīstamību atvērtas pilsētas un atvērtas sabiedrības vērtībām.
Līdzšinējā Rīgas vēsturiskā centra kvartālu
 apbūvē manāms arī cits kvartāla raksturojums — perimetrāls ar deformāciju. Tas
 ir kvartāls, kura perimetrālums ir deformēts (piem. ēka ir nojaukta) mainoties
 politiski ekonomiskajām vajadzībām un sistēmām. Brīdī, kad šie atvērumi / zona
 aiz perimetra kļūst pieejama sabiedrībai, manāmi palielinās arī sabiedrības
 interese. Ir vērojami daudzi piemēri, kad, nejauši radušos, atvērtos pilsētas
 laukumus, pilsētas iedzīvotāji izmanto dažāda veida publisku (tieši publisku)
 funkciju nodrošināšanai (kino «Pagalms», ziedu tirgus, autostāvietas, zaļie
 dārzi utml.).
Kvartāla arhitektoniskā
 un pilsētbūvnieciskā struktūra
Projekta Barondārzs arhitektoniskā un
 pilsētbūvnieciskā struktūra pilsētu padara ekstravertu, pretēju intravertajam
 iekšpagalmam, tai pat laikā īpašu uzmanību pievēršot struktūras argumentētai
 reakcijai uz apkārtējās vides kontekstu un Rīgas pilsētas vēsturiskā centra
 apbūves prasībām. Individuāli novietoto ēku apjomi telpiski modificēti lai
 ievadītu ikdienas gājēju kvartālā / radītu vēlmi kvartālā vispār ieiet (šāda
 parādība Rīgā burtiski nav vērojama.
Telpiski ēku apjomi veidoti lai maksimāli
 apgūtu saules gaismu (gan ēku iekštelpās, gan publiskajās ārtelpās), respektētu
 apkārt esošo kontekstu un Rīgas pilsētas vērtības, tai pat laikā radītu jauna
 veida pieeju pilsētas un sabiedrības veidošanā. Ar ēkas augšdaļu —mansardu,
 zemes līmeņa publiski piejamo stāvu ievirzījumiem  un slīpiem jumtiem,
 kvartāla raksturs pietuvināts Rīgas vēsturiskā centra veidolam. Lai veidotu ar
 pretējo ielas pusi saskaņotu vidi, vietām saskaldītas sienu plaknes un
 būvapjomi. Apstādījumu raksturam ir radīts vienots publiskās ārtelpas dizains
 tai pat laikā nodalot telpas dažādos privātuma līmeņos (pilsētas iedzīvotāji,
 kvartāla iemītnieki utml.).
Ēkas apjoms
 no četriem dažādiem apbūves elementiem
Kompleksa pirmās kārtas apjomi veido
 dzīvojamo apbūvi un atrodas uz Tērbatas un Lielgabalu ielas stūra. Apjomi
 sastāv no četriem dažādiem apbūves elementiem un ir savienoti ar virszemes
 starptelpām — komunikācijas platformām, kas ļauj samazināt kāpņu un liftu
 skaitu zemes gabalā. Tādējādi, attālums starp divām fasādēm vienotā apbūves
 struktūrā balstās uz insolācijas aprēķiniem, bet attālumi starp dažādām apbūves
 daļām balstās uz insolācijas un ugunsdrošības prasībām. Minimālās distances
 starp dažādām apbūves daļām ir 10 un 20 m.
Pirmās kārtas apbūve veido diagonālu ieeju
 iekšpagalmā, kura telpiskā vide ir pakārtota publiskām un komerciālām
 aktivitātēm. Iekšpagalms ir savienots arī ar kvartāla otrās kārtas galveno
 publisko telpu, kas tādējādi veido apjomīgu un komfortablu publisko laukumu un
 aktivitāšu telpu — pakārtotu arī komerciālām un īslaicīgām funkcijām. 
Katras apbūves elementam ir pakārtota sava
 apzaļumotā zona, kas veicina aktivitāšu dažādību un veicina kvartāla estētisko
 vides kvalitāti. Komerciālo un dzīvojamo stāvu plānojuma atšķirība dod iespēju
 palielināt ārējo publisko telpu un uzlabot savstarpējo mijiedarbību starp
 publiskām un komerciālām aktivitātēm. Pazemes stāvvietas iebrauktuve novietota
 gar zemes gabala dienvidu robežu un pirmās kārtas novietnei paredzētas 172
 automašīnu stāvvietas, kā arī pirmās kārtas apbūves daļu stāvu skaits ir
 robežās no 5 līdz 7.
Kvartāla jaunā vienkāršība — Rīgas vēsturiskā centra nogabals
Atvērts
 pilsētas kvartāls ir pamats sociāli atbildīgas sabiedrības veidošanai. Kvartāla
 jaunā vienkāršība vizuāli nebūs atšķirīga no Rīgas vēsturiskā centra
 pilsētbūvnieciskās viengabalainības. Piecas ēkas veidos plastisku silueta
 pāreju uz esošo divstāvu ēkām, neatstājot blakus esošās koka ēkas it kā bedrē.
 Artilērijas un Tērbatas ielu krustojumā atrodošās koka ēkas novērtētas ļoti
 augstu Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas plānā. Ēkas veidos organisku koka
 vai ķieģeļu apdares pāreju uz nākošo koka vai ķieģeļu ēku.
Piecas ēkas ar saskaldītas sīkākos — trijos
 vai četros apjomu spārnos. Ar ēkas augšdaļu — mansardu, zemes līmeņa publiski
 pieejamo stāvu ievirzījumiem  un slīpiem jumtiem kvartāla raksturs
 pietuvināts Rīgas vēsturiskā centra veidolam. Lai veidotu ar pretējo ielas pusi
 saskaņotu vidi, vietām saskaldītas sienu plaknes un būvapjomi. Vietām augstumā
 pazemināti būvapjomi līdz Bulvāru loku un jūgendstila centru raksturīgām
 ārtelpas un būvmasu attiecībām. Apstādījumu raksturam ir radīts vienots
 publiskās ārtelpas dizains — ar dažādu līmeņu palīdzību nodalot publisko no
 intīmākas publiskās telpas iekškvartāla teritorijā.
I kārta
Būvniecības I kārta plānota Tērbatas un
 Lielgabala ielu stūrī. Ēkas uz stūra novietotās orandžērijas — kafejnīcas pirmo
 divu stāvu caurspīdīgums dos dārza klātbūtni. Dārza daudzveidība būs veidota ar
 skulpturālu stādījumu veidu, mūžam zaļu dzīvžogu stādījumiem. Ēka būs savdabīgi
 diagonāli ieejas vārti uz dārzu pilsētu. Viena no pudura ēkām būs centrētais uz
 Tērbatas ielas ass. 24 metrus augstais stūra akcents būs redzams no Stabu un
 Tērbatas ielas stūra. Tas rādīs turpinājumu esošai Tērbatas tirdzniecības ielai
 un vedīs gājēju diagonālā pārejā uz Barona un Artilērijas ielas stūri. Līdz ar
 jaunā futbola stadiona izbūvi (LU stadions) Barona iela kļūs par Baltijas
 valstu garāko tirdzniecības ielu.
 
	
 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				