Vienu no divām otrajām vietām Pūt vējiņi! konkursā ieguva MARK
arhitektu projekts Puhu Tuul, kas
piedāvā spilgtu tēlu, ko veido līmēto koka konstrukciju pārseguma režģis ar
balstiem.
Koncertdārzā Pūt
vējiņi ir notikuši neskaitāmi koncerti, jūras vēji to ir appūtuši un
pārdzīvojis tas ir pat rokfestivālu Liepājas Dzintaru. Šobrīd vārdu salikums Pūt vējiņi ir kļuvis par patstāvīgu
zīmolu, kā arī par vienu no Liepājas simboliem. Mūsu uzdevums, meklējot jaunu
veidolu šai estrādei, ir izteikti daudzslāņains — līdzsvarot laikmetīgu
arhitektūru, Pūt vējiņi zīmolu ar
koncertdārza nepieciešamo funkciju paplašināšanu, respektējot apkārtējo
iepriekšējā gadsimta mijas filigrāno koka ēku arhitektūras kontekstu.
Galvenie arhitektūras
izteiksmes līdzekļi, Pūt vējiņi koncertdārzā
un paviljonā ir Gaisma, Koks un Akmens.
- Gaisma koncertdārzā ienāk caur
paviljona griestiem — koka konstrukcijām, radot patīkamu viegluma sajūtu. - Koks ir galvenais būvmateriāls estrādes paviljonam.
Tā ir atsauce uz apkārtesošās apbūves izsmalcinātajām koka būvdetaļām. Stingri
konstruktīvajā koka kolonnu formā ir parfrāzēts citāts no vēsturiski akceptētas
arkas konstrukcijas. Kokam ir tradīcijām bagāta un reģionāla materiāla nozīme. - Akmens kalpo kā galvenais labiekārtojuma elements.
Gaišais dolomīta iesegums papildus atstaro un pastiprina no paviljona griestiem
nākošo gaismu. Materiāls ir izturīgs un funkcionāli piemērots cilvēku pūļiem.
Gaišā dolomīta smalko faktūru lieliski papildina izsmalcinātās koka
konstrukcijas un gaismas radītais vieglums.
Arhitektūras svarīgākais
vēstījums ir jauna laikmetīga ēka ar skaidru izpratni par šodienas aktualitātēm
un tehnoloģiskajām iespējām, respektējot pagājušo laiku kultūras mantojumu. Pūt vējiņi estrādes paviljons ir veidots tā, lai tā
izmantošana būtu maksimāli elastīga un piemērota dažādām funkcijām — estrādes
mūzikas koncerti, kamermūzikas koncerti, koru koncerti, gadatirgi, saviesīgi
pasākumi un reizē tas cieši integrētos ikdienas parka apmeklētāju takās. Ikdienas
koncertdārza izmatojums, mūsuprāt, ir nozīmīga prioritāte.
Koncertdārza Pūt vējiņi estrādi ir paredzēts pārsegt
ar lielalaiduma līmētā koka vai saplākšņa konstrukciju — režģi. Šāda
konstrukcija darbojas efektīvāk kā kopņu sistēma un piešķir sevišķu efektu ēkas
arhitektūrai. Mūsu
piedāvājumā koncertzāles apjoms ir funkcionāli piemērots dažādu scenogrāfiju
veidošanai, neuzspiežot kādu konkrētu risinājumu, laika gaitā dodot iespēju
dažādot paviljona tēlu.
Man tīk šis paviljona tēls. Tas ir tas, kas Liepājas parkam arī ir raksturīgs. Liekas pat ir kaut kāda atsauce uz nodegušo Bangu – nu vismaz arkādes…Par maz plāna informācijas, bet tēls tiešām ir ok.
Interesants risinājums, bet kā ar caurvējiem?
Katrā ziņā- viegli, svinīgi un priecīgi.
un kā tas nākas, ka kārtējo reizi labākie paliek aiz strīpas? varbūt veids kā cīnīties ar LV konkursu rezultātiem, ka mēs sarunājam NEVIENĀ vairs nepiedalīties?
un Markam kārtējo reizi labs projekts!prieks! (ar labām bildēm)
Labas – tas ir vietējā tirgus izpratnē?! Šodien, konkursi vairs nav tikai laba arhitektūra, tā ir arī konkurētspējīga bilde- slogans, kas uzrunā, kas pievilina.
Zēni un meitenes, skatieties no pasaules līmeņa bilžu meistariem, mācieties.
UN AR KO SLIKTS VIETĒJAIS TIRGUS? kam tad citam mēs strādājam, ja ne vietējām vajadzībām?
Pag pag-ņem tikai vērā mūsu finanses, termiņus, utt….GAN JAU NONĀKSIM ARĪ LĪDZ PASAULES LĪMEŅA BILDĒM, PAGAIDĀM SVARĪGĀKAIS IR SATURS. Un šis projekts tomēr uzrunā.
Kāpēc tizlas? Man tīri labi patīk. Redzēju Vīksnas darbu-lūk tur nu gan….
Markam, starp citu ir vienas no labākām grafikām.
Vajadzētu jau runāt par lietu, nevis par tizlībām!
Ja noņem aizkariņus, tāds 70to jumtiņs vien ir. Jāpiekrīt ka MARK bildes ir labas, bet ar saturu gan ir tā kā ir. Laikam jau žurija domāja kā izskatīsies uzcelta ēka nevis vai bildes pasaules līmenī
Eh, jaukie 70-tie! Nebija jau ne vainas!
Tā kā savulaik pa estrādi tusēts uz nebēdu un Liepājas klimata pieredze arī pietiekoši ilggadīga, projektā iezīmētie aizkariņi, ja neizsauc absolūtu neizpratni, tad detalizētus izskaidrojumus gan prasa. Pagaidām ir sajūta, ka radīts vizuāli interesants vēja tunelis.
Piezīme par vizualizācijām – konkursā arhitekts pārdod tikai sevi, ne projektēto objektu. Tad, kad pasūtītājs sāk maksāt, tiek taisīts pārdošanas variants, lūk, tur tad parādās tās "pasaules klases" vizualizācijas, kuras skatām internetā un bilžu žurnālos.
Interesanti kā autori iedomājas koncertzāli bez akustikas aprēķiniem, vai tad tiešām mēs Latvijā esam tik tizli un neko nejēdzam, nesaprotam un akustikas elementārās lietas pat nepazīstam. Aizkari koncertzālē – latviešu arhitektu domas augstākais apogejs. MARK – dodieties pakonsultēties ar AS, nezināšana nav kauns, kauns ir neizpratne…
Nu, bet – priekš visa tā taču ir tehniskais projekts.
Vai tad Kokina burā redzams akustikas aprēķins?
kā mēs negribam saprast, ka konkursa darbs top ļoti īsā laikā un par velti….
Pat man, kā dzejniekam tas ir skaidrs
Skiču projektā un kur vēl meta stadijā akustiskie aprēķini Vispārīgos būvnoteikumos nav paredzēti.
Tehniskajā projektā gan, kā saka punkts 89.3.8.1 -vajag BŪVAKUTIKAS risinājumus (jebkurai ēkai, ja kas).
Nu jā piekrītu, tas ir kkas atšķirīgāks par bildēm, ko Tu vari redzēt trešās klases stāstu grāmatiņas.
man gan šitas nepatīk. tāda austrumnieciska vafele sanākusi. nekādas asociācijas ar liepāju, kaut gan vinnējušās lupatas arī sajūsmu neizraisa.
subjektiivi, shis manaa uztveree bija visvajakais darbs.. man nav nekas pret mark, konkurs nebija nekaads mazais, bet vinju piedaavaatais risinajums vizuaali atgadina kko no psrs laika arhitektuuras.. nu taads man bij pirmais iespaids kad ieraudziju sho darbu, un es pat nezinaaju kas to ir taisijis…
Jocīgi, ka vienam šis darbs atgādina psrs, citam baigi kruto arhitektūru…tātad tur kaut kas ir!
Katrā ziņā svaigi un viegli.
Šad un tad no A4D puses izskanējuši aicinājumi komentāros ievērot pieklājību, nepārvēršot portālu atkritumu kastē, vietā, kur izpaust savus kompleksus, slēpto naidu, garlaicību vai vienkārši aprobežotību. Necenšoties noliegt emocionālus vērtējumus, A4D reizē mudina, lai komentāru saturs būtu jēdzīgs, racionāls un argumentēts. Neskatoties uz to, ka no visiem komentāriem caurmērā varbūt tikai kādi desmit divdesmit procenti ir lasīšanas vērti, tomēr dzēsti tie tikuši visai reti. Protams, robeža starp jēdzīgo, bezjēdzīgo un nejēdzīgo var būt visai gaisīga un izplūdusi, tāpēc arī šāds solis un izlase vienmēr var likties subjektīva, kas ir papildus arguments komentāru nerediģēšanai. Taču ir reizes, kad kritiskā masa šķiet… Lasīt vairāk »
interesanti, kāpēc "sliktie" komentāri tika dzēsti tikai pieMARK darba, man jau liekas ka aizkarošu izteicienu ir pietiekoši daudz arī citur portālā.
Komentāri tika dzēsti pēdējiem trim publicētajiem
projektiem, bet šim visvairāk, jo likās visneizturamāk. Izdzēst visus «sliktos»
nav bijis mērķis, tas būtu pārāk nepateicīgs darbs – gan tāpēc, ka to varētu
būt pārāk daudz, gan tādēļ, ka robeža, kā jau minēts, ir pārāk neskaidra un
interpretējama. Mērķis ir drīzāk virzīties uz to, lai portālā galīgi bezjēdzīgi
ieraksti nemaz neparādītos, iztiekot bez kādas cenzūras no redakcijas puses.
Nu nesaprotu, kas te ko patikt. Mana pirmā asociācija bija nevis ar "Bangu", kā te dažs atzīmēja, bet gan ar Uzbekiju. Ne jau katra arka asociējas ar "Bangu" un ne jau katra arka ir svaigs risinājums. Tādus padomijas laikā varēja redzēt Uzbekijā.
لسلام عليكم
Paldies par komentāru. Var ar arī piekrist, – arī es šajā darbā redzu tādus modīgi interpretētus islama arhitektūras motīvus – atkārtošanās pretstatā hierarhijai, arkas, pat tie caurspīdīgie aizkariņi.
絶対的な平和は、最高神である
Projekta autoriem iesaku vairāk izpētīt realizētus līdzīgus objektus:
1.haesley nine bridges golf club house
http://www.shi…others_29.html
2.Metropol Parasol
http://www.jma…?article_id=19
neesmu autors, ko var ņemties-vai labāk palika?
papētīju-nu un?
turpini savas līdzibu meklēšanas arī turpmāk- lai veicas! bet paturi atradumus pie sevis!
Vairāk piestāv pirtīm nevis koncertzā;ei, varbūt vienkārši kļūdījās un nokopēja kādu darbu pirms vai pēc tā ko gribēja kopēthttp://www.archdaily.com/
لسلام عليكم
Paldies par komentāru. Var ar arī piekrist, – arī es šajā darbā redzu tādus modīgi interpretētus islama arhitektūras motīvus – atkārtošanās pretstatā hierarhijai, arkas, pat tie caurspīdīgie aizkariņi.
絶対的な平和は、最高神である
Projekta autoriem iesaku vairāk izpētīt realizētus līdzīgus objektus:
1.haesley nine bridges golf club house
http://www.shi…others_29.html
2.Metropol Parasol
http://www.jma…?article_id=19
neesmu autors, ko var ņemties-vai labāk palika?
papētīju-nu un?
turpini savas līdzibu meklēšanas arī turpmāk- lai veicas! bet paturi atradumus pie sevis!
Vairāk piestāv pirtīm nevis koncertzā;ei, varbūt vienkārši kļūdījās un nokopēja kādu darbu pirms vai pēc tā ko gribēja kopēthttp://www.archdaily.com/
Man tīk šis paviljona tēls. Tas ir tas, kas Liepājas parkam arī ir raksturīgs. Liekas pat ir kaut kāda atsauce uz nodegušo Bangu – nu vismaz arkādes…Par maz plāna informācijas, bet tēls tiešām ir ok.
Interesants risinājums, bet kā ar caurvējiem?
Katrā ziņā- viegli, svinīgi un priecīgi.
un kā tas nākas, ka kārtējo reizi labākie paliek aiz strīpas? varbūt veids kā cīnīties ar LV konkursu rezultātiem, ka mēs sarunājam NEVIENĀ vairs nepiedalīties?
un Markam kārtējo reizi labs projekts!prieks! (ar labām bildēm)
Labas – tas ir vietējā tirgus izpratnē?! Šodien, konkursi vairs nav tikai laba arhitektūra, tā ir arī konkurētspējīga bilde- slogans, kas uzrunā, kas pievilina.
Zēni un meitenes, skatieties no pasaules līmeņa bilžu meistariem, mācieties.
UN AR KO SLIKTS VIETĒJAIS TIRGUS? kam tad citam mēs strādājam, ja ne vietējām vajadzībām?
Pag pag-ņem tikai vērā mūsu finanses, termiņus, utt….GAN JAU NONĀKSIM ARĪ LĪDZ PASAULES LĪMEŅA BILDĒM, PAGAIDĀM SVARĪGĀKAIS IR SATURS. Un šis projekts tomēr uzrunā.
Ja noņem aizkariņus, tāds 70to jumtiņs vien ir. Jāpiekrīt ka MARK bildes ir labas, bet ar saturu gan ir tā kā ir. Laikam jau žurija domāja kā izskatīsies uzcelta ēka nevis vai bildes pasaules līmenī
Eh, jaukie 70-tie! Nebija jau ne vainas!
Tā kā savulaik pa estrādi tusēts uz nebēdu un Liepājas klimata pieredze arī pietiekoši ilggadīga, projektā iezīmētie aizkariņi, ja neizsauc absolūtu neizpratni, tad detalizētus izskaidrojumus gan prasa. Pagaidām ir sajūta, ka radīts vizuāli interesants vēja tunelis.
Piezīme par vizualizācijām – konkursā arhitekts pārdod tikai sevi, ne projektēto objektu. Tad, kad pasūtītājs sāk maksāt, tiek taisīts pārdošanas variants, lūk, tur tad parādās tās "pasaules klases" vizualizācijas, kuras skatām internetā un bilžu žurnālos.
Interesanti kā autori iedomājas koncertzāli bez akustikas aprēķiniem, vai tad tiešām mēs Latvijā esam tik tizli un neko nejēdzam, nesaprotam un akustikas elementārās lietas pat nepazīstam. Aizkari koncertzālē – latviešu arhitektu domas augstākais apogejs. MARK – dodieties pakonsultēties ar AS, nezināšana nav kauns, kauns ir neizpratne…
Nu, bet – priekš visa tā taču ir tehniskais projekts.
Vai tad Kokina burā redzams akustikas aprēķins?
kā mēs negribam saprast, ka konkursa darbs top ļoti īsā laikā un par velti….
Pat man, kā dzejniekam tas ir skaidrs
Skiču projektā un kur vēl meta stadijā akustiskie aprēķini Vispārīgos būvnoteikumos nav paredzēti.
Tehniskajā projektā gan, kā saka punkts 89.3.8.1 -vajag BŪVAKUTIKAS risinājumus (jebkurai ēkai, ja kas).
man gan šitas nepatīk. tāda austrumnieciska vafele sanākusi. nekādas asociācijas ar liepāju, kaut gan vinnējušās lupatas arī sajūsmu neizraisa.
subjektiivi, shis manaa uztveree bija visvajakais darbs.. man nav nekas pret mark, konkurs nebija nekaads mazais, bet vinju piedaavaatais risinajums vizuaali atgadina kko no psrs laika arhitektuuras.. nu taads man bij pirmais iespaids kad ieraudziju sho darbu, un es pat nezinaaju kas to ir taisijis…
Jocīgi, ka vienam šis darbs atgādina psrs, citam baigi kruto arhitektūru…tātad tur kaut kas ir!
Katrā ziņā svaigi un viegli.
Šad un tad no A4D puses izskanējuši aicinājumi komentāros ievērot pieklājību, nepārvēršot portālu atkritumu kastē, vietā, kur izpaust savus kompleksus, slēpto naidu, garlaicību vai vienkārši aprobežotību. Necenšoties noliegt emocionālus vērtējumus, A4D reizē mudina, lai komentāru saturs būtu jēdzīgs, racionāls un argumentēts. Neskatoties uz to, ka no visiem komentāriem caurmērā varbūt tikai kādi desmit divdesmit procenti ir lasīšanas vērti, tomēr dzēsti tie tikuši visai reti. Protams, robeža starp jēdzīgo, bezjēdzīgo un nejēdzīgo var būt visai gaisīga un izplūdusi, tāpēc arī šāds solis un izlase vienmēr var likties subjektīva, kas ir papildus arguments komentāru nerediģēšanai. Taču ir reizes, kad kritiskā masa šķiet… Lasīt vairāk »
interesanti, kāpēc "sliktie" komentāri tika dzēsti tikai pieMARK darba, man jau liekas ka aizkarošu izteicienu ir pietiekoši daudz arī citur portālā.
Komentāri tika dzēsti pēdējiem trim publicētajiem
projektiem, bet šim visvairāk, jo likās visneizturamāk. Izdzēst visus «sliktos»
nav bijis mērķis, tas būtu pārāk nepateicīgs darbs – gan tāpēc, ka to varētu
būt pārāk daudz, gan tādēļ, ka robeža, kā jau minēts, ir pārāk neskaidra un
interpretējama. Mērķis ir drīzāk virzīties uz to, lai portālā galīgi bezjēdzīgi
ieraksti nemaz neparādītos, iztiekot bez kādas cenzūras no redakcijas puses.
Nu nesaprotu, kas te ko patikt. Mana pirmā asociācija bija nevis ar "Bangu", kā te dažs atzīmēja, bet gan ar Uzbekiju. Ne jau katra arka asociējas ar "Bangu" un ne jau katra arka ir svaigs risinājums. Tādus padomijas laikā varēja redzēt Uzbekijā.
Kāpēc tizlas? Man tīri labi patīk. Redzēju Vīksnas darbu-lūk tur nu gan….
Markam, starp citu ir vienas no labākām grafikām.
Vajadzētu jau runāt par lietu, nevis par tizlībām!
Nu jā piekrītu, tas ir kkas atšķirīgāks par bildēm, ko Tu vari redzēt trešās klases stāstu grāmatiņas.