Latvijas arhitektu izstāde Londonā

Kopš 2008. gada Londonas pasākumu vairs nedēvē par biennāli, uzsverot konceptuālo atšķirību no Venēcijas, un programma koncentrēta īsākā periodā, lai noturētu spriegumā publikas interesi. Faktiski tie ir vērienīgi pilsētas kultūras svētki, kuros rīdzinieki atpazītu aptuvenu līdzību pie mums baudītajai Baltajai naktij, Dizaina dienām un tamlīdzīgi. Pamatā pasākumi, kas ietver gan izstādes, akcijas, lekcijas, performances un ekskursijas, gan atvērto durvju dienas arhitektu birojos un skolās, ielu svētkus un tirdziņus, orientēti uz pašu londoniešu ieinteresēšanu kvalitatīvas pilsētvides piedāvājumā, taču kopš pērnā festivāla 2008.gadā Britu padome sadarbībā ar vēstniecībām aicina svētkos piedalīties arī ārvalstu arhitektus. Togad Londonā bāzētais Fletcher Priest Architects Bārtleta arhitektūras skolā iepazīstināja ar savu projektu Jaunajam Rīgas centram Torņkalnā. Šogad londoniešus starp 39 citu valstu kolēģiem ar divpadsmit Rīgas arhitektu biroju darbu izstādē Welcome to Dare iepazīstināja Jauno arhitektu apvienība Jura Mitenberga, Pētera Spuriņa, Gunta Grabovska un Venta Vīnberga vadībā.

Dreamspace galerija, kurā notika izstāde, un kas atrodas arhitektu biroju iecienītajā Klerkenvelas apkaimē pie leģendārā Barbikana centra, ir lielas personālatlases kompānijas Adrem prezentāciju telpa, kas specializējas tieši arhitektūras un dizaina profesionāļu rekrutēšanā, tādēļ liela daļa atklāšanas apmeklētāju 22.jūnija vakarā bija tieši dažāda profila nozares profesionāļi.

Izrādījās, ka interese par Rīgā un Latvijā notiekošo ir liela, jo daļa būvju un vārdu Londonas publikai jau bija pazīstama. To atklāšanas uzrunā uzsvēra arī galerijas direktors Dels Hoseins, stāstot par ieceri  rīkot Latvijas arhitektūras skati pēc savas nesenās Rīgas vizītes.

Atsaucoties festivāla devīzei A Welcoming City, ekspozīcija tika organizēta kā konkrētu personību — jauno arhitektu — stāsts par izaicinājumu interpretēt piesātināto Rīgas vēsturiskumu laikmetīgā

arhitektūras valodā. Sākotnējo ieceri izmantot kartona kastu instalāciju nomainīja uzņēmuma Foldlife piedāvātie un jau iepriekš, 2006. gada Venēcijas biennālē, ievērotie salokāmie soliņi, kas kļuva par ekspozīcijas virsmu arhitektu portretiem, ar objektu un projektu skati piesātinot pārējo galerijas telpu. Savdabīgu pikantuma devu izstādei piešķīra izkliedētie pastkaršu formāta attēli ar arhitektu iedvesmas avotiem — dažādu pilsētas nostūru, cilvēku un situāciju mirkļa tvērieniem. Izstādes viesis, bijušais Lilbritānijas vēstnieks Latvijā Stīvens Nešs par mūsu arhitektu nozīmīgāko prasmi nosauca tieši mantojuma interpretēšanu, uzskatot to arī par vērtīgu eksporta preci.

Pēc festivāla beigām ekspozīcija, kurā, šķiet, pirmoreiz ārpus mājām Latvijas arhitektūra  dalībnieku ziņā demonstrēta tik plaši, palikusi mūsu vēstniecības rīcībā ar nolūku sarīkot papildus skates arī Skotijā un Īrijā.

 

Pateicība par atbalstu, līdzdalību un spožo atklāšanas vakaru Latvijas Vēstniecībai Londonā un īpaši vēstniekam Eduardam Stiprajam, Dreamspace galerijas direktoram Delam Hoseinam un īpaši koordinatorei Ketijai, akciju sabiedrībai Lode un īpaši Meritai Lagzdiņai, būvfirmai Re&Re, SIA Foldlife, un arī Ievai Skadiņai, Mārtiņam Pīlēnam

Dalīties ar ierakstu:

0 0 vote
Article Rating
guest
24 Comments
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Inline Feedbacks
View all comments
indra ķempe

ja piedalījās Latvijas arhitekti ar Rīgas biroju darbiem, kāpēc virsrakstā teikts, ka izstādīti bijuši paši arhitekti? Latvijas arhitektu darbu izstāde! A4D ik pa laikam izstāda cilvēkus: tad pilsētplānotājus, tagad arhitektus

Romans Siņicins

bet ja izņemt vārdu "arhitektu" vispār labi sanāk :)))))

Fricis

Kad skatās uz cilvēku porttretiem, kas uzlīmēti uz kastēm, tad jau izstādīti IR paši arhitekti….

jurka

bet vai tas veidojums bija pietiekoši stabila kartona veidojums:) un Skotijā nesabruks bez Foldlife asistēšanas? Soliņi bijuši daudz:))))

Miķelis

Kaut kā tā tizli viss tas izskatās, Jums neliekas? Kas tās par kartona kastēm kombinācijā ar saburzītu karti uz grīdas? Vai tad bija doma pamīņāties uz Latvijas kartes? Kāda bija vadošā doma realizējot kartona kastu asimetrisko krājumu, vai tik tas nav Latvijas arhitektūrā nesen ieviesušās štampa – asimetriskais logu kārtojums – mazais brālis? Visu to izstādes koncepcijas autori varētu noslēgt ar nesen latviešu valodas apritē ieviesto teicienu – kaut kā tā…( mazliet kaunīgi nolaižot galvas)

dace

kuri bija tie malači, kuri tika tur izstādīti? nerodu sarakstiņu.

xerox

izskatās, ka atvēlētās telpas ir tikai gaiteņos…viss tā kā pa kājām citiem…

Ints Menģelis

Par kartona krēsliem un dīvaino karti nevar nepiekrist Miķelim, lai gan pieņemu ka uz vietas sajūta ir svādāka.

Jebkurā gadijumā – LIELISKI, ka mēs tur esam un piedalamies! Prieks, ka ir iniciātori un enerģija noprezentēties! Malači!

Butu arī interesanti aplūkot izstādes saturu. Varbūt ir iespēja nopublicēt.

Nauris

Man gan tas neliekas labi, uztādīt par pašmērķi- ka tikai izstādīties…

Ideāli būtu-labi izstādīties. Te par to neesmu pārliecināts. …nu,bet nav man vairāk informācijas, kā tikai šīs sliktās bildes, varbūt, ka ir iznācis OK?

Aivita Mateika

nezinu, liekas ka kartona kastes jau tā veido nedaudz haotismu. vel pie tam tās bildes salimētas virsū neritmiski. nu tā kkā.. bet uz sienas info it kā noformēts smuki. varbūt jāredz uz vietas- liktos savādāk. ; )

zanča

tās naf kartona kastes, bet reāli sēžami soliņi:)

Matīss

Atceros, ka par to tika spriests. Forši, ka viss izdevies un ka kāds kaut ko dara lietas labā! 🙂 Malači.

indra ķempe

ja piedalījās Latvijas arhitekti ar Rīgas biroju darbiem, kāpēc virsrakstā teikts, ka izstādīti bijuši paši arhitekti? Latvijas arhitektu darbu izstāde! A4D ik pa laikam izstāda cilvēkus: tad pilsētplānotājus, tagad arhitektus

Romans Siņicins

bet ja izņemt vārdu "arhitektu" vispār labi sanāk :)))))

Fricis

Kad skatās uz cilvēku porttretiem, kas uzlīmēti uz kastēm, tad jau izstādīti IR paši arhitekti….

jurka

bet vai tas veidojums bija pietiekoši stabila kartona veidojums:) un Skotijā nesabruks bez Foldlife asistēšanas? Soliņi bijuši daudz:))))

Miķelis

Kaut kā tā tizli viss tas izskatās, Jums neliekas? Kas tās par kartona kastēm kombinācijā ar saburzītu karti uz grīdas? Vai tad bija doma pamīņāties uz Latvijas kartes? Kāda bija vadošā doma realizējot kartona kastu asimetrisko krājumu, vai tik tas nav Latvijas arhitektūrā nesen ieviesušās štampa – asimetriskais logu kārtojums – mazais brālis? Visu to izstādes koncepcijas autori varētu noslēgt ar nesen latviešu valodas apritē ieviesto teicienu – kaut kā tā…( mazliet kaunīgi nolaižot galvas)

dace

kuri bija tie malači, kuri tika tur izstādīti? nerodu sarakstiņu.

xerox

izskatās, ka atvēlētās telpas ir tikai gaiteņos…viss tā kā pa kājām citiem…

Ints Menģelis

Par kartona krēsliem un dīvaino karti nevar nepiekrist Miķelim, lai gan pieņemu ka uz vietas sajūta ir svādāka.

Jebkurā gadijumā – LIELISKI, ka mēs tur esam un piedalamies! Prieks, ka ir iniciātori un enerģija noprezentēties! Malači!

Butu arī interesanti aplūkot izstādes saturu. Varbūt ir iespēja nopublicēt.

Nauris

Man gan tas neliekas labi, uztādīt par pašmērķi- ka tikai izstādīties…

Ideāli būtu-labi izstādīties. Te par to neesmu pārliecināts. …nu,bet nav man vairāk informācijas, kā tikai šīs sliktās bildes, varbūt, ka ir iznācis OK?

Aivita Mateika

nezinu, liekas ka kartona kastes jau tā veido nedaudz haotismu. vel pie tam tās bildes salimētas virsū neritmiski. nu tā kkā.. bet uz sienas info it kā noformēts smuki. varbūt jāredz uz vietas- liktos savādāk. ; )

zanča

tās naf kartona kastes, bet reāli sēžami soliņi:)

Matīss

Atceros, ka par to tika spriests. Forši, ka viss izdevies un ka kāds kaut ko dara lietas labā! 🙂 Malači.

24
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x