Aizrautīgus vietas identitātes
       meklējumus un drīzāk monumentālāku tēlu Teātra laukuma konkursā piedāvāja priekšlikums,
       kas ieguva otro vietu. Projekta autori ir kolektīvs, kurā bija apvienojušās ainavu
       arhitektes no birojiem Alps un ZALA Landscape Architects.
Welcome
           to Riga, Dzintar Kempinski!
     
Esošā
           un vēsturiskā situācija

 Vēsturiskā
Vēsturiskā
           izpēte liecina, ka Teātra laukums nekad nav bijis apbūvēts. Varam tikai minēt,
           ka tā bijusi viena no Rīdzenes upes pietekas vietām. Brīvvalsts laika viesnīcu Roma karam nopostot 1945. gadā, tikai 10
           gadus vēlāk 1954. gadā tapusi Staļina laika arhitektūras stilā celtā viesnīca Rīga krāšņa interjerā, bet atstājot
           novārtā eksterjeru —
           Teātra laukumu, kas veidojies satiekoties Teātra ielai un Teātra bulvārim (tagadējais
           Aspazijas bulvāris), jo Latvijas Nacionālās operas nams savulaik bijis Rīgas
           Vācu teātris. Laiki mainās, un viesnīcu Rīga nomaina viesnīca Kempinski ar apsveicamu mērķi — radīt pienesumu arī pilsētai — jaunu un sakoptu, cilvēkam, nevis
           automašīnām paredzētu publisko ārtelpu. 
Laukuma
           attīstības un dizaina koncepcija
 Laukums vienmēr mainījies līdzi
Laukums vienmēr mainījies līdzi
           laikmeta prasībām. Šī ir viena no retajām pilsētvietām Rīgā, kurai piemīt
           bērnības smarža, jo šeit saglabājusies viesnīcas Rīga būvniecības laika (50. – 60. gadu) sajūta, iemiesota arī
           nostalģiskā grāmatnīcas tēlā. Dažādu laiku simbiozes meklējumi — viens no koncepcijas vadmotīviem.
Koncepta pamatā ir ienest laukumā sauli
           latvietim tuvā un ārzemniekam atpazīstamā simbola – dzintara veidā, ko dažādās
           pasaules tautās jau izsenis dēvē par saules akmeni. Projektā tā ir monumentāla
           tai pašā laikā transparenta, cauru gadu izgaismota, vizuāli levitējoša dzintara
           (dzintara oniksa) plātne, vasarā, patstāvīgi mainīgas lamināras ūdens plūsmas
           apskalota un atjaunota. Par dzintara pozitīvo enerģiju piesaistošajām un citām
           labajām īpašībām zinām daudz. Dzintara onikss tās apstiprina un papildina — tas ir akmens, kam piemīt aizsargājoša
           enerģija, tas palīdz atbrīvoties no negatīvām emocijām. Akmens-cīnītājs, kurš
           dod spēku sasniegt mērķi un noturēt rezultātu — atspoguļojot Kempinski viesnīcas korporatīvo identitāti un
           veidojot labvēlīgu ārtelpas mikroklimatu.


 Attīstot saules simboliku, koncepcijas
Attīstot saules simboliku, koncepcijas
           pamatā ir viesnīcas fasādes kolonādes atspulgs iesegumā. Iesegumu rakstu veido
           stilizēts 20.gs. sākuma Rīgas kāpņu telpām raksturīgs grīdas flīžu raksts.
Telpiskā
           struktūra, labiekārtojums un kustības organizācija
 Laukums sadalīts trīs funkcionālās
Laukums sadalīts trīs funkcionālās
           telpās: tranzīta telpa, multifunkcionāla telpa un reprezentatīva rekreācijas
           telpa.
Tranzīta
           telpa
Ārējā perimetrā
           paredzēta viesnīcas apmeklētāju transporta zona ar apgriešanās ceļu. Jāpiezīmē,
           ka laukums veidots kā vienota viena līmeņa telpa neizdalot ietves un brauktuves
           zonas, laukuma mobilitātes dalībnieki kustību kontrolē ar acu skatienu. Zonā
           pie Aspazijas bulvāra blakus ietvei — īslaicīga autobusu novietne un attiecīgi
           koncentrētāka viesnīcas apmeklētāju kustība paralēli patstāvīgajai laukumu
           šķērsojošai tranzīta gājēju kustībai, kas biežāk min ierastos diagonālos ceļus
           no operas priekšlaukuma uz «universālveikalu». 

 Projekta
Projekta
           risinājumā apzināti netiek piedāvāta Aspazijas bulvāra rekonstrukcija, jo
           uzskatām, ka bulvārim — kā
           vienai no galvenajām Vecrīgai pieguļošajām asīm, ir nepieciešams komplekss stratēģisks
           rekonstrukcijas risinājums — to
           nesadrumstalojot. 
Reprezentatīva
           rekreācijas telpa


 Laukuma centrālā daļa reprezentatīvi
Laukuma centrālā daļa reprezentatīvi
           svinīga ar rekreācijas iespējām. Laukuma centrālais elements — «dzintara» baseins, kas vasarā kalpo kā
           izgaismots ūdens objekts, bet ziemā kā gaismas ķermenis. Baseina dekoratīvi
           transparentā dzintara oniksa plātne, kas balstīta uz seguma rakstu turpinošas
           konstrukcijas levitē virs laukuma līmeņa ~40 cm augstumā, ļaujot ūdenim pār tās
           malām krist laminārā plūsmā, sasniedzot zem plātnes esošo sateces baseinu. No
           fasādes kolonādes atspulga iesegumā izaug divi monolīta granīta soli abpus
           baseinam, kas ir vienīgie stacionārie objekti un ļauj pārējās laukuma zonas
           transformēt pēc vajadzības. Ar sezonāli mainīgu augu kompozīciju palīdzību tiek
           uzsvērta reprezentatīvā ieejas zona viesnīcā. Augi kārtoti liela izmēra puķu
           vāzēs. Apgaismojuma koncepcijas pamatā funkcionālā un atmosfēriskā apgaismojuma
           simbioze. Moderni atturīgi funkcionālie gaismas ķermeņi piestiprināti pie
           fasādēm izgaismo galvenos tranzīta virzienus. Savukārt laukuma centrā
           izgaismots «dzintara» baseins nodrošina laukumu gada garumā ar liegu saules
           gaismas mirdzumu.
Multifunkcionāla
           telpa

 Teritorijai starp «dzintara» baseinu un Vaļņu ielu —
Teritorijai starp «dzintara» baseinu un Vaļņu ielu —
           multifunkcionālas izmantošanas raksturs. Šī zona nepieciešamības gadījumā
           paredz iespēju izvietot brīvdabas ekspozīcijas, īslaicīgus tirdziņus, kā arī
           vasaras kafejnīcas uz esošā seguma. Kā alternatīva iespējama arī kafejnīcu
           izvietošana 2,5 metru platā joslā pie grāmatnīcas.
 
	
 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				
lielā smilškaste
Teritorijai starp «dzintara» baseinu un Vaļņu ielu — multifunkcionālas izmantošanas raksturs utt bla bla bla.
Vai nav vienkāršāk tad visu nobruģēt un uztiasīt supermultifunkcionālu laukumu, kurā tad būs tas viss no pieminētā un vēl vairāk. Turklāt varēs transformēt miljons variantos -saliekot stendus, solus, basketbola grozus un skeita kalnus kad un kur gribesies.
tad kāda būs atšķirība no jau pašreizējā laukuma? Ka nebūs vairs auto stāvvietu?
skat. 1. vietas konkursa darbu…
Šis ir vismaz kaut kas špāsīgāks, nekā uzvarētājs. Ja man vajadzētu izvēlēties, kur pasēdēt un iedzert sulu vasarā, izvēlētos šo te variantu, nevis uzvarētājus
Dekoratīvi un nepraktiski, Lidzīgi kā AstonMartin auto vizenē. Bet nu ja galīgi grib likvidēt jebkuru auto novietošanas iespēju Rīgas centrā-liels solis mērķa virzienā.
"…viesnīcu Roma karam nopostot 1945. gadā, tikai 10 gadus vēlāk 1954. gadā tapusi Staļina laika arhitektūras stilā celtā viesnīca Rīga krāšņa interjerā, bet atstājot novārtā eksterjeru — Teātra laukumu…" Uz vecām Brīvvalsts laika bildēm skaidri redzams "eksterjera" ekspluatācijas veids-telpas PRAKTISKĀ izmantošana.
Ģeniālā Ludviga Bonštedta projektētā Rīgas operas sānu fasāde, uz kuru kā skatuvi orientēts laukums, vispār nav minēta un parādīta projektā, it kā teātris neeksistē. Priekšlikuma autori ir estētiski akli, jo neredz Rīgas operas bezskaņas mūzikas simfoniju ! Laukumam taču ir nosaukums – Teātra laukums. Rīgas opera te ir galvēnā būve, nevis viesnīca.