Piektdien, 20.novembrī notika Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padomes 3.sēdē, kurā tika lemts par vairāku nozīmīgi projektu attīstību Rīgā, starp tiem — kruīza kuģu terminālis Ķīpsalā, iecere par pontonu izbūvēm krastmalā pretī Vecrīgai, un minibankas sabiedriskā transporta pieturās.
Kruīza kuģu terminālis Ķīpsalā
Sēdē tiks skatīts projekts par kruīza kuģu termināļa izveidi Ķīpsalā, Daugavas kreisajā krastā. Rīgas brīvosta jaunos kruīza kuģu termināļus iecerējusi veidot abās pusēs Vanšu tiltam, vienu pie esošā pasažieru termināļa, bet otru — Ķīpsalā. Pēc brīvostas aprēķiniem, šādas piestātnes izveidošana palīdzētu Rīgai tālākā nākotnē piesaistīt 200-300 tūkstošus tūristu gadā.
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks un Brīvostas valdes priekšsēdētājs Ainārs Šlesers uzsvēris, ka kruīza kuģu piestātnes jāizveido pilsētas centrā, līdzīgi kā tas esot Venēcijā un Tallinā. «Pasažieriem jāspēj uz pilsētu aiziet ar kājām. Ja viņiem liks izkāpt starp oglēm, viņi paliks kuģī.» Šlesers atzīmējis, ka Rīga esot daudz interesantāka pilsēta par Tallinu, bet kruīza kuģi braucot uz turieni, jo «tur viss sakārtots», viņš norādījis, ka kruīza kuģa terminālim nevajadzētu atrasties Voleros, kur varot attīstīt kravu biznesu.
Lai attīstītu kruīza kuģu termināli Ķīpsalā, nepieciešams atrisināt vairākus nopietnus jautājumus. Terminālim nolūkotā vieta atrodas ārpus ostas robežām, teritorijas izmantošanas aprobežojumus nosaka gan piederība Ķīpsalas vēsturiskajai apbūvei, gan atrašanās Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā. Tāpat detālplānojuma izstrāde un nepieciešamo saskaņojumu iegūšana ir laikietilpīga, termināļa izveide skar apstādījumu un dabas teritoriju, nepieciešama jaunas piestātnes būvniecība, jāveido jauna teritorija termināļa darbības nodrošināšanai un nepieciešama ietekmes uz vidi novērtējuma procedūra, jo tiks aizbērta ūdens platība.
Padome nolēma, ka jāturpina darbs pie kruīza kuģu termināļu veidošanas. Ostai būs jāsaņem arī vairāku institūciju pozitīvi atzinumi. Jāatrisina jautājums par teritorijas izmantošanas nosacījumu maiņu, bet pirms projekta sākšanas jāizstrādā teritorijas detālplānojums.
11.Novembra krastmala
Līdz izskatīšanai investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padomē bija nonācis arī kompānijas P.V.B. priekšlikums Daugavas krastmalā starp Vanšu un Akmens tiltiem veidot peldošas piestātnes. Kā zināms, iepriekš Šlesers neveiksmīgi centās panākt, lai ar šo uzņēmumu tiktu noslēgts ilgtermiņa nomas līgums ar neadekvāti zemu nomas maksu — pieci lati gadā par vienu krastmalas metru. Pēc tam, kad informācija par šiem plāniem parādījās medijos, jautājums no darba kārtības tika negaidīti izņemts.
Padome izskatīja un nolēma virzīt izskatīšanai SIA P.V.B. ieceri 11.novembra krastmalā izveidot peldošas piestātnes, kā arī vēl citu — uzņēmēja Ritvara Ozola ieceri izveidot peldošu restorānu, investējot aptuveni 100 tūkstošu latu. Šlesers ieteica uzņēmējiem vienoties par savstarpēju sadarbību šajā jomā. «Ja būs vēl kādi interesenti, apskatīsimies, kā šos interesentus salikt kopā,» teicis Šlesers.
Rīgas pašvaldība ļaus uzņēmējiem attīstīt 11.novembra krastmalu, bet šim procesam būs jānotiek stingrā uzraudzībā. Šlesers solīja, ka nomas maksa par pietauvošanos Daugavas krastmalai šoreiz būs tāda, lai būtu izdevīgi pilsētai. «Līgums par krastmalas izmantošanu būs ļoti strikts. Pašvaldība to varēs apturēt, ja neapmierinās peldošo piestātņu izskats, tāpat pašvaldībai ir jāsaņem pienācīga nomas maksa,» norādījis Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers. Krastmalas izmantošanai nepieciešams izveidot speciālus saistošos noteikumus. Pēc Pilsētas galvenā arhitekta Jāņa Dripes prasības padome piekrita sludināt atklātu konkursu peldošo bāru, restorānu, kafejnīcu, viesnīcu, jahtu un laivu piestātņu arhitektoniskajam risinājumam. To paredz arī vēsturiskā centra aizsardzības plāns. Kapitālu celtņu būve Daugavas krastmalā nav pieļaujama, tādēļ minētos objektus iespējams izvietot uz peldošām piestātnēm — debarkaderiem.
Minibankas sabiedriskā transporta pieturās
Padome skatīja Latvijas Krājbankas priekšlikumu sabiedriskā transporta pieturvietās veidot minibankas. Uzņēmuma piedāvājumā paredzēts izveidot 30-50 šādas būves, kurās būtu integrēta gan banka ar vienu operatoru, gan e-biļešu automāts, gan maršrutu saraksti, gan pilsētas karte. Katras minibankas būvniecībā tiktu investēti vairāk nekā 60 000 latu. Padome pozitīvi novērtēja arī Krājbankas ierosinājumu, konceptuāli atbalstot to izveidošanu. Padome ieteica uzņēmumam ar savu minibanku piedāvājumu piedalīties kopējā pieturvietu sakārtošanas konkursā, ko Rīgas dome paredzējusi sludināt nākamā gada sākumā, lai rastu risinājumu visu sabiedriskā transporta pieturvietu izskata uzlabošanai.
Kā ziņots, Rīgas sabiedriskā transporta pieturvietu nojumēm plānots izveidot vienotu dizainu, kā arī būs jārīko konkurss to uzstādīšanai. To paredz Pilsētas attīstības komitejas akceptētie grozījumi saistošajos noteikumos, kas paredz uzlabot pilsētvides kvalitāti. Jau šobrīd zināms, ka vairāki tīkla reklāmu uzņēmumi izteikuši gatavību sadarboties ar Rīgas pilsētas pašvaldību un iesaistīties šajā konkursā.
Šobrīd tikai apmēram trešā daļa no visām pieturvietām ir aprīkota ar nojumēm, turklāt esošās daudzviet ir nolietotas, ar beigušos ekspluatācijas termiņu, nepiemērotas, piemēram, e-talonu automātu uzstādīšanai, daudzviet reklāmas plakāti aizsedz skatu uz pienākošo sabiedrisko transportu, vienots dizains un skaidra pieturvietu nojumju apsaimniekotāju atbildība pilsētas tēlu veidotu pievilcīgāku. Rīgā esot ap 2000 pieturvietu, no tām 800 pilsētas centrā, un pašvaldības interesēs ir sakārtot tās visas.
varejat vel pievienot nenojaucamo pagaidu kafejnicu livu laukumaa !!!
Kas ir autori tām anonīmajām skicēm Daugavā?
SZK
Mini operas 😀
Kadi varetu but iemesli (pec butuibas), ka piestatne tur nevaretu atrasties. Paslaik ir labak vai?
Ķīpsala ar raksturīgo 2 stāvu koka namiņu apbūvi, šaurajām šķērsieliņām un 1.5 izbraukšanas vietām vēsturiskā centra vierzienā pēc būtības ir ideālākā vieta lielo kruīza kuģu piestātnei.
Gadījumos, kad notiekas izstāde BT1 hallēs, tūristiem būs lieliska iespēja tajos piedalīties 🙂
Vai tik tā problēma neradīsies ar tām 1.5 izbraukšanas vietām pilsētas centra virzienā? Kā tos daudzos tūristus nogādās no salas uz pilsētu.?
Varētu realizēt to, ja nemaldos, Sīļa ideju par gaisa tramvaja loku virs Daugavas ar trim pieturvietām- Vecrīgā, un divas pārdaugavā 🙂
Viss ir paredzēts. Tiltu šķērsošana, kā zināms, būs par maksu, tiks ieviestas biļešu kases, kontrolieri un kontrolieru kontrolieri – rau, 50 jaunas darba vietas no Šlesera solījuma izpildīts! Un tūristi par samaksās!
Super ideja ir piestātnes restorāns izsalkušajiem un totāli izslāpušajiem kruīzkuģa tūristiem! Tajā noteikti pie durvīm jāievieš padomlaika šveicara postenis, lai kruīzkuģa tūristi pastāv ārā kādu stundu ar piecīti zobos – vot, vēl paris darba vietas gatavas!
To, ka krastmalu vajag "atdzīvināt", arhitekti un plānotāji ir skandinājuši n-tos gadus. Nerunājot par politiku (par ko man nav nekādas sajēgas), šobrīd vienīgais šaubīgais faktors ir konkrētā skiču piedāvājuma kvalitātes no pilsētnieku puses. Tā vietā, lai krastmalu padarītu cilvēkiem pieejamāku, izskatās, ka krasta iela vienkārši tiek pie apbūves frontes otrā ielas pusē = kvadrātmetri pilsētas centrā. Manā skatījumā, netiek pilnvērtīgi izmantots konkrētās vietas potenciāls un trūkst uzsvara uz publisko ārtelpu (iespējams es spriežu kļūdaini, un putna skats maldina), kas būtu kompromiss starp uzņēmēju un pilsētnieku interesēm. Es nedomāju, ka nomas maksa par pietauvošanos ir vienīgais labums, ko pilsēta var gūt… Lasīt vairāk »
nez:
no kurienes šīm idejām aug kājas?
kas traucē sakārtot esošo pasažieru ostu un tās ceļu uz pilsētu?
domājot par konkrēto piedāvājumu jaunai ostai tālākā perspektīvā vislabākais scenārijs būtu:
– tiek sakārtota pasažieru osta un Rīgai tik nepieciešamie pircēji (tūristi) ērti tiek pašā pilsētas sirdī.
Variants vissliktākais:
– zem "RĪGAS ATTĪSTĪBAI NEPIECIEŠAMS" karoga mainam Att. plāna zonējumu Ķīpsalas krastā, noņemam visus liegumus, paredzam augstu apbūves intensitati un stāvu skaitu, bet kad ar laiku tomēr izrādīsies, ka ostu te navajag, ta’ būtu grēks te neuzbūvēt kādu jaunu pilsētu ar viesnīcām un dzīvojamajām ēkām.
Kāpēc par skaisto skatu uz Vecpilsētu jāpriecājas vien tiem dažiem izredzētajiem pāris privātmājās?
Šajā vieta taču konkrēti piedāvājumi apbūvei ir bijuši …
mjaa, izklausās diezgan ticams tas sliktais scenārijs. Žēl, ja tas izdotos:(
re-niez spalīši un cērmes
domā nrja pojektiņu? – tas bij labs un rīgas mērogam atbilstošs
Minibankas protams ir vajadzīgas. Drošības līmenis mūsu valstī tikai uzlabojās :))
īpaši ņemot vērā, kas notiek ar pasta bankas projektu :))
Kāpēc Andrejostā, Andrejsalā nevarēja tos pasažieru terminālus sabūvēt kruīzkuģiem un kamtikvēl nē? Kāpēc tas bija jāizslēdz no ostas? Es tomēr nesaprotu.
Vai tad Šlesers domā, ka cilvēkiem būs ko tajās mini bakās likt iekšā un ņemt ārā? Domāju, ka tūlīt tautai vispār nekādas bankas nevajadzēs, jo visa nauda būs samaksāta nodokļos.
nu taa jau ir tava probleema!
Nesaprotu, kāpēc krastmalu vajag sapļeckāt ar kaut kādiem peldošiem pontoniem? Tieši krastmalas promenāde vienmēr ir bijusi kā mierīga, nekomercionalizēta pastaigu vieta Rīgas centrā, kur neviens nebāzās virsū ar kaut kādu pirkšanu un pārdošanu, un nekas nav jāmaksā. Tagad būs nevis krastmalas promenāde, bet šleseriāde :)))
Promenāde???
Tehniski varbūt, taču pēc būtības promenādei pat tuvumā pašreizējā krastmala nav bijusi … tuksnesī promenādes nemēdz būt.
es labāk ierīkotu roņu peldētavas sievišķajai daļai, kā Cīrihes centrā, lai ķītrie skandināvi aci var pamielot, tad jau arī alus labāk smeķēs, nauda rūgs kabinetos, dzīve atkal iegriezīsies sliedēs…
Prozit!
Atvainojiet,bet teikšu rupji-ja atlaus uzbuuveet šlesara idejas daugavas krastmalaa-nu tik tiesaam izskatiisies kaa piedirsts- es aiciniarhitektus uznemties atbildiibu taadu ideju realizeešanai.man tas atgaadina 90.gadu saakumu kaa izskatiijaas riiga -buuveeja ko grib un kaa grib- cerams ka koruptiivie atbildīgaas amatpersonas to apzinaasies……….
Atvainojiet,bet teikšu rupji-ja atlaus uzbuuveet šlesara idejas daugavas krastmalaa-nu tik tiesaam izskatiisies kaa piedirsts- es aiciniarhitektus uznemties atbildiibu taadu ideju realizeešanai.man tas atgaadina 90.gadu saakumu kaa izskatiijaas riiga -buuveeja ko grib un kaa grib- cerams ka koruptiivie atbildīgaas amatpersonas to apzinaasies……….
varejat vel pievienot nenojaucamo pagaidu kafejnicu livu laukumaa !!!
Kas ir autori tām anonīmajām skicēm Daugavā?
SZK
Mini operas 😀
Kadi varetu but iemesli (pec butuibas), ka piestatne tur nevaretu atrasties. Paslaik ir labak vai?
Ķīpsala ar raksturīgo 2 stāvu koka namiņu apbūvi, šaurajām šķērsieliņām un 1.5 izbraukšanas vietām vēsturiskā centra vierzienā pēc būtības ir ideālākā vieta lielo kruīza kuģu piestātnei.
Gadījumos, kad notiekas izstāde BT1 hallēs, tūristiem būs lieliska iespēja tajos piedalīties 🙂
Vai tik tā problēma neradīsies ar tām 1.5 izbraukšanas vietām pilsētas centra virzienā? Kā tos daudzos tūristus nogādās no salas uz pilsētu.?
Varētu realizēt to, ja nemaldos, Sīļa ideju par gaisa tramvaja loku virs Daugavas ar trim pieturvietām- Vecrīgā, un divas pārdaugavā 🙂
Viss ir paredzēts. Tiltu šķērsošana, kā zināms, būs par maksu, tiks ieviestas biļešu kases, kontrolieri un kontrolieru kontrolieri – rau, 50 jaunas darba vietas no Šlesera solījuma izpildīts! Un tūristi par samaksās!
Super ideja ir piestātnes restorāns izsalkušajiem un totāli izslāpušajiem kruīzkuģa tūristiem! Tajā noteikti pie durvīm jāievieš padomlaika šveicara postenis, lai kruīzkuģa tūristi pastāv ārā kādu stundu ar piecīti zobos – vot, vēl paris darba vietas gatavas!
To, ka krastmalu vajag "atdzīvināt", arhitekti un plānotāji ir skandinājuši n-tos gadus. Nerunājot par politiku (par ko man nav nekādas sajēgas), šobrīd vienīgais šaubīgais faktors ir konkrētā skiču piedāvājuma kvalitātes no pilsētnieku puses. Tā vietā, lai krastmalu padarītu cilvēkiem pieejamāku, izskatās, ka krasta iela vienkārši tiek pie apbūves frontes otrā ielas pusē = kvadrātmetri pilsētas centrā. Manā skatījumā, netiek pilnvērtīgi izmantots konkrētās vietas potenciāls un trūkst uzsvara uz publisko ārtelpu (iespējams es spriežu kļūdaini, un putna skats maldina), kas būtu kompromiss starp uzņēmēju un pilsētnieku interesēm. Es nedomāju, ka nomas maksa par pietauvošanos ir vienīgais labums, ko pilsēta var gūt… Lasīt vairāk »
nez:
no kurienes šīm idejām aug kājas?
kas traucē sakārtot esošo pasažieru ostu un tās ceļu uz pilsētu?
domājot par konkrēto piedāvājumu jaunai ostai tālākā perspektīvā vislabākais scenārijs būtu:
– tiek sakārtota pasažieru osta un Rīgai tik nepieciešamie pircēji (tūristi) ērti tiek pašā pilsētas sirdī.
Variants vissliktākais:
– zem "RĪGAS ATTĪSTĪBAI NEPIECIEŠAMS" karoga mainam Att. plāna zonējumu Ķīpsalas krastā, noņemam visus liegumus, paredzam augstu apbūves intensitati un stāvu skaitu, bet kad ar laiku tomēr izrādīsies, ka ostu te navajag, ta’ būtu grēks te neuzbūvēt kādu jaunu pilsētu ar viesnīcām un dzīvojamajām ēkām.
Kāpēc par skaisto skatu uz Vecpilsētu jāpriecājas vien tiem dažiem izredzētajiem pāris privātmājās?
Šajā vieta taču konkrēti piedāvājumi apbūvei ir bijuši …
mjaa, izklausās diezgan ticams tas sliktais scenārijs. Žēl, ja tas izdotos:(
domā nrja pojektiņu? – tas bij labs un rīgas mērogam atbilstošs
re-niez spalīši un cērmes
Minibankas protams ir vajadzīgas. Drošības līmenis mūsu valstī tikai uzlabojās :))
īpaši ņemot vērā, kas notiek ar pasta bankas projektu :))
Kāpēc Andrejostā, Andrejsalā nevarēja tos pasažieru terminālus sabūvēt kruīzkuģiem un kamtikvēl nē? Kāpēc tas bija jāizslēdz no ostas? Es tomēr nesaprotu.
Vai tad Šlesers domā, ka cilvēkiem būs ko tajās mini bakās likt iekšā un ņemt ārā? Domāju, ka tūlīt tautai vispār nekādas bankas nevajadzēs, jo visa nauda būs samaksāta nodokļos.
nu taa jau ir tava probleema!
Nesaprotu, kāpēc krastmalu vajag sapļeckāt ar kaut kādiem peldošiem pontoniem? Tieši krastmalas promenāde vienmēr ir bijusi kā mierīga, nekomercionalizēta pastaigu vieta Rīgas centrā, kur neviens nebāzās virsū ar kaut kādu pirkšanu un pārdošanu, un nekas nav jāmaksā. Tagad būs nevis krastmalas promenāde, bet šleseriāde :)))
Promenāde???
Tehniski varbūt, taču pēc būtības promenādei pat tuvumā pašreizējā krastmala nav bijusi … tuksnesī promenādes nemēdz būt.
es labāk ierīkotu roņu peldētavas sievišķajai daļai, kā Cīrihes centrā, lai ķītrie skandināvi aci var pamielot, tad jau arī alus labāk smeķēs, nauda rūgs kabinetos, dzīve atkal iegriezīsies sliedēs…
Prozit!