Lidostas Liepāja gaisa satiksmes vadības ēkas apjoms ar stikloto torņa vertikāli kā arkls, uzplēsis velēnu, gatavo ceļu jaunas kvalitātes piedzimšanai. Sienu plakņu apdares faktūras kontrastē ar lēzeno, velēnām apaudzēto jumtu, kas katrā gadalaikā iegūst sezonai raksturīgo nokrāsu. 3.vieta. Arhitekti: Sestais stils, 2007
Koncepcija
Gaisa satiksmes vadības ēka lidostā Liepāja ir
plašā un līdzenā piejūras ezera areāla vertikālā dominante. Tās apjoms
kā arkls, uzplēsis velēnu, gatavo ceļu jaunas kvalitātes piedzimšanai.
Tā ir robeža starp tiem, kas uz zemes, un tiem, kas debesīs. Starp
tiem, kas staigā, un tiem, kas lido. Paliekot vienmēr uz zemes, tā
raugās uz debesīm.
Teritorija
Gaisa satiksmes vadības ēka ir vispamanāmākā,
taču ne vienīgā ēka lidostā. Tādēļ ceļš, kas ved uz lidostu, arī
turpmāk asēts uz pasažieru termināla ēku. Gaisa satiksmes ēka ir turpat
blakus, un tās stiklotais tornis, kas paceļas virs pavasarī spirgti
zaļā, vasarā raibi ziedošā, rudenī rūsgani brūnā, bet ziemā sniega
baltā velēnām klātā administratīvo un tehnisko telpu korpusa jumta,
kļūst redzams jau iztālēm. Pati ēka savukārt skatienam atklājas
pamazām, un visā pilnībā tā kļūst redzama tikai, apmetot ceļa
pagrieziena cilpu, kas aizved līdz pašām ieejas durvīm. Pie tām atrodas
neliela autostāvvieta viesu transportam un vārti uz lidostas
teritoriju.
Plānojums
Ēkas plānojuma struktūra izriet no projektēšanas
programmā ietvertajām horizontālā un vertikālā zonējuma prasībām. Gaisa
satiksmes vadības dispečeru un meteonovērotāju telpas izvietotas
stiklotajā tornī. Katrai no tām paredzēta ārējā apejas galerija tiešo
novērojumu veikšanai. Tornī izvietoto darbavietu sadzīves telpas
plānotas tā zemākajā līmenī, kas risināts kā pāreja uz administratīvo
un tehnisko telpu korpusu. Pēdējā apjoms risināts divos asimetriski
simetriskos spārnos, no kuriem vienā pārsvarā izvietotas
inženiertehniskā dienesta un administrācijas, bet otrā — tehniskās
telpas. Abu ēkas spārnu sadurvietā risināta segta nojume četrām
dienesta automašīnām, pārējām paredzēta atklāta stāvvieta.
Konstrukcijas
Ēkas pamatapjoms paredzēts vieglbetona
sienu konstrukcijās ar ārējo siltinājumu. Tas ir ērts risinājums, kas
labi atbilst ēkas konceptuālajai arhitektoniskajai iecerei un ļauj
būvapjomu realizēt optimālā tempā. Gaisa satiksmes vadības tornis un
antenu platforma virs tā savukārt paredzēti metāla konstrukcijās. Tas
ļauj panākt minimālus konstrukciju telpiskos gabarītus un ēkas
ekspluatācijas gaitā labi atbilst funkcionālajām pamatprasībām —
nodrošināt labu apkārtnes pārredzamību 360° robežās. Metāla
konstrukcijās paredzētas arī iekšējās kāpnes.
Apdare
Ēkas ārējā apdare iecerēta kā tradicionālo un
mūsdienu tehnoloģijās balstīto risinājumu sintēze. Apjoma dominantes —
gaisa satiksmes vadības torņa stiklotā vertikāle kontrastē ar
vakuumlīmētajiem nažfiniera lamināta paneļiem apdarīto administratīvo
un tehnisko telpu korpusa horizontālo apjoma kārtojumu. Tehnoloģiski
precīzo un koloristiski piesātināto sienu plakņu apdares faktūras
kontrastē ar lēzeno velēnām apaudzēto jumtu dabiskajām faktūrām, kas,
atkarībā no gadalaika, iegūst katrai sezonai raksturīgo nokrāsu.
Kontrastu princips iecerēts arī ēkas interjeros, kur apmetuma un
koka faktūras sienu apdarē mijas ar metāla faktūrām kāpņu un
piekargriestu risinājumos.
Izskartās ka 6 stils no oldskūlības vēl nav ticis vaļā… Šķiet, ka biroja vadītājām vajadzētu pievērsties tikai studentu izglītošanai, kā to dara AF mācībspēki- veterāni.
vai tas ir tieslietu ministrijas kristaps sautiņš?
Izskartās ka 6 stils no oldskūlības vēl nav ticis vaļā… Šķiet, ka biroja vadītājām vajadzētu pievērsties tikai studentu izglītošanai, kā to dara AF mācībspēki- veterāni.
vai tas ir tieslietu ministrijas kristaps sautiņš?