Liepājas lidosta — Modus—R

Drīzāk tehniska rakstura, nekā reprezentācijas ēkas kompozicionālais risinājums paredz divus kontrastējošus apjomus: plašu vienstāva apjomu un vertikālo akcentu — torni. Pārsegums teritorijas labiekārtojumu sapludina ar apkārtējo ainavu. Konkursā par gaisa satiksmes vadības ēkas jaunbūvi lidostā Liepāja augstāko — 2.vietu ieguvis arhitektu birojs Modus—R, 2007

Darbā cilvēks pavada lielu savas nomoda dzīves daļu, un darba vieta
daudziem cilvēkiem tāpēc kļūst par otrajām mājām. Projektējot Liepājas
lidostas gaisa satiksmes vadības ēku, īpaši tika domāts par darbinieku
labsajūtām un komfortu, paturot prātā būves atrašanās vietu pie
Liepājas ezera austrumu krasta ar piejūras zemienei raksturīgo plakano
reljefu un augu segu.

Kompozīcija un plānojuma principi

Gaisa satiksmes vadības
ēka projektēta piedāvātajā kvadrātveida zemes gabalā (50 x 50m) ar
iebrauktuvi no galvenā piebraucamā ceļa uz Liepājas lidostu.
Iebraucamais ceļs ir esošs, kuru papildina projektējamā ceļa trases
turpinājums līdz vadības ēkai ar auto stāvvlaukumu darbiniekiem. Zemes
gabalu paredzēts ierobežot ar žogu.

Projekta priekšlikuma pirmā pamatnostādne ir ēku veidot pēc
iespējas funkcionālāku. Ēkas kompozicionālais risinājums paredz
izveidot divus kontrastējošus apjomus: vienstāva plašu apjomu un
vertikālo akcentu — torni. Šāda veida plānojums, izvietojot
administratīvās, tehniskās un sadzīvei nepieciešamās telpas galvenokārt
vienā stāvā, ir ērts un ekonomisks risinājums.

Projekta priekšlikuma otrā pamatnostādne ir ēkas
arhitektoniskais tēls. Apdarē un konstrukcijās paredzēti mūsdienīgi
materiāli un risinājumi, kas ir būtiski pamatnosacījumi ēkas
ilgtspējīgai ekspluatācijai. Projektējamais būvapjoms ir drīzāk
tehniska rakstura kā reprezentācijas ēka. Tās vizuālā tēla radīšanā
izmantoti vienkārši un harmoniski arhitektoniskie paņēmieni, lai iegūtu
pēc iespējas ērtāku ēkas funkcionēšanu, nezaudējot tās ārējā veidola
estētiskās vērtības.

Ēkas augstums (jumta augstuma atzīme + 26.500) izvēlēts, vadoties no
ēkas paredzētā attāluma līdz skrejceļa asij. Tornis atvirzīts iespējami
tālāk no skrejceļa, lai dispečeri atrastos maksimāli augstu un lai tādā
veidā iegūtu labāku pārskatāmību.

Ēkas pārsegums veidots tā, lai teritorijas labiekārtojums apskautu
projektējamo jaunbūvi, saplūstot ar apkārtējo ainavu un daļēji
nomaskējot plakano vienstāva apjomu.

Konstruktīvais risinājums

Ēka gan vizuāli, gan
konstruktīvi risināta divos, savstarpēji saistītos būvapjomos. Pirmā —
vienstāvīgā būvapjoma konstruktīvais risinājums — uz dzelzsbetona
karkasa balstīts monolīts dzelzsbetona pārsegums. Sienas un starpsienas
— pašnesošas. Ārsienas — dekoratīva ventilējamo fasāžu apdare. Jumta
sega — ruļļu materiāls ar vietām izveidotu zāliena iesegumu.

Otrā būvapjoma — gaisa vadības torņa konstruktīvās shēmas pamatā —
dzelzsbetona serde ar tajā izvietotu lifta un komunikāciju šahtu.
Pārsegumā — dzelzsbetons, balstīts uz dzelzsbetona vertikālās serdes un
konsolēm. Torņa stiklotās daļas veidotas no pašnesošām stikla fasāžu
sistēmām. Torņa pēdējais pārsegums — virs gaisa satiksmes vadības
telpas ir balstīts uz perimetrāli izvietotiem balstiem, kas vienlaicīgi
kalpo par rāmi stikla paketēm.

Projektējamās ēkas telpas sadalītas sešās grupās:

1 — administrācija
2 — brīfings
3 — sadzīves bloks
4 — tehniskais dienests
5 — drošības dienests
6 — gaisa vadības tornis

Tehniski ekonomiskie rādītāji:

Zemes gabala platība: 2500 m2
Apbūves laukums: 1020 m2
Visu stāvu telpu platība: 1122 m2
Apbūves blīvums: 40%
Apbūves intensitāte 45%

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
0
Lūdzu, komentējietx