Numura galvenā tēma ir satiksme, kas
jēdzieniski ir izdošanās atslēgas vārds. Laba satikšana, laba satiksme ir tas,
kas nepieciešams, lai lietas šai pasaulē kustētu uz priekšu. Žurnālā neesam koncentrējušies
tikai uz jaunbūvētajiem gludajiem autoceļiem, jo satiksme notiek pa ceļiem un
neceļiem, gaisu un ūdeņiem.
Kas ir svarīgāk Latvijai? Vērienīgais
VIP terminālis privāto lidaparātu īpašniekiem ar angāru, kuru metāla siju
garums ir neticams — 98 m, lai Rīgā satiktos pasaules «laika» taisītāji, vai
Dikļu estrādes atjaunošana, kur mūsu dziedātāji satikušies pirmajos dziedāšanas
svētkos pirms vairāk nekā 150 gadiem un turpmāk tiksies tikpat nozīmīgos
pasākumos. Koka estrāde Dikļos ir ne tikai daiļi atjaunota, bet arī interesanti
konstruktīvi risināta, lai daiļums nezustu ilgākā laikā.
Šoreiz, gatavojot žurnāla publikācijas,
intervijās līdztekus tehnisko jautājumu izklāstam īpaši daudz tika uzsvērts
cilvēciskais faktors. Piemēram, vērienīgā Skrīveri Krustpils posma otrā sliežu
ceļa būvnieki un visi citi iesaistītie no sirds priecājās, ka projekta
ietvaros, kura galvenais mērķis tomēr bija kravu pārvadājumu uzlabošana, izdevies
cilvēciskot un satiksmei drošākas padarīt arī stacijas, kur tiekas, tiek
gaidīti un pavadīti, aizbrauc un atbrauc cilvēki. Salu tilta atveseļošana
beidzot uzlabos auto, gājēju un velo satiksmes iespējas, sniedzot drošākus
apstākļus tilta lietotājiem.
Starp citu, jāpiemin vēl kāds satiksmes
projekts, kas veicina auto satiksmes drošību un savstarpējās cilvēciskās
satiksmes labvēlību. Tās ir interaktīvās ceļa zīmes ar ātruma noteicējiem. Ja
brauksiet par ātru, digitālā sejiņa būs bēdīga, ja ātrums atbildīs
noteikumiem — priecīga. Ak, ja vienmēr un visur tā varētu iekārtoties un
saņemt savlaicīgu uzmundrinājumu par pareizu vai brīdinājumu par galīgi garām
darīšanu! Droši vien 70 procenti vairs nestrādātu Latvijas būvlaukumos.
Vēl žurnāla numurā izklāstīts Zolitūdes
ziņojuma spožums un posts; esam pievērsušies Latvijas Dzelzceļa brutālajai rīcībai, iznīcinot kokus Jūrmalā —
process atbilst likuma burtam, bet ir
nesaudzīgs un arī nepārdomāts pēc satura. Mums radās jautājums valsts ierēdņiem
— kāpēc ēnu ekonomikas apkarošana tiek uzskatīta par dārgu? Mums šķiet, ka viņi
fleitē un piesedz savu nevēlēšanos apkarot ekonomikas tumšās puses. Bet pēdējā
lapā saldais ēdiens — vāka bildes stāsts par Salu tilta tuneļiem.