Vairāk nekā 2000 dzīvokļu 11 hektāros — tāds ir kādreiz izdomātā Dreiliņu mikrorajona šodien iecerētais turpinājums. Četri kvartāli, kuros dažādība panākta ar ar divu veidu ēkām dažādos augstumos. Atšķirībā no nesen pabeigtajām ēkām šai vietā, Dreiliņi 2 nav pašvaldības projekts ar sociālajām mājām.






 Mikrorajona Dreiliņi 2 dzīvojamo māju komplekss
Mikrorajona Dreiliņi 2 dzīvojamo māju komplekss
 izstrādāts ar mērķi izveidot kvalitatīvu, laikmetīgu dzīvojamo vidi,
 kas apzināti kontrastē ar esošo Dreiliņu apbūvi. Piedāvāti risinājumi
 vairākiem projekta līmeņiem: rajona un kvartālu
 attīstībai, ēkām un dzīvokļiem. Kompleksu veido četri apbūves etapi,
 kas atbilst projekta attīstībai laikā — paredzētajiem četriem
 būvniecības etapiem.
Mikrorajona attīstības aspekti
Priekšlikuma izstrādē izvirzīti sekojoši virsuzdevumi:
- Radīt
 atpazīstamu, prātā paliekošu dzīvojamā rajona tēlu, nodrošināt tā
 atpazīstamību pilsētā — no rajona silueta līdz grafiskas piktogrammas
 līmenim.
- Izveidot skaidru funkcionālo zonējumu, kas uztverams telpiski un vizuāli.
- Apbūvi
 veidot no racionālām un reizē atšķirīgām dzīvokļu sekciju tipu
 kombinācijām, kuras atkārtojamas nākošajos būvniecības etapos
 modificētā veidā.
- Radīt humānu dzīves telpu, respektējot vides mērogu un no standartizētiem elementiem veidojot individualizētas ēku kombinācijas.
Projektētā ārtelpa
Kvartālu
 ārtelpa veidota, nodalot transporta un rekreācijas zonas, kas panākts
 ar būvapjomu izvietojumu, reljefa līmeņu starpību, stādījumu struktūru.
 Transporta iebraukšana iekškvartāla telpā nav paredzēta, izņemot
 neatliekamās palīdzības transportu. Katra apbūves etapa ēkas grupētas
 ap zaļiem, reljefā izveidotiem pagalmiem.
Ārtelpas veidošanas principi:
- Nodalītas rekreācijas un transporta zonas: automašīnas kvartāla ārpusē, zaļi iekšpagalmi-parki kvartāla iekšpusē.
- Katra apbūves kārta veidota kā atsevišķa apbūves vienība.
- Katras apbūves kārtas pagalmam sava galvenā funkcija: mazo bērnu pilsētiņa, skeitparks, klusās atpūtas zona u.c.
- Katras apbūves kārtas pagalmam neliela zona katrai no mērķauditorijas grupām.
- Katras
 apbūves kārtas pagalmā — parkā savs dominējošais ainavas veidošanas
 elements — lielāka ūdenstilpne, apzaļumojuma raksturs u.c., vienlaicīgi
 veidojot vienojošus ainavas elementus.
Autostāvvietu risinājums
Autostāvvietas ir sadalītas zonās: atklātās, kas tuvinātas pilsētas ielām un segtās, kas risinātas divos līmeņos — virszemes un pazemes līmenī. Virszemes garāžās ar apzaļumotiem jumtiem ir reljefā veidoto pagalmu sastāvdaļa.
Apbūves raksturojums
Kvartālu
 identitāti veido to izveidojums no tipizētu ēku modifikācijām, kas
 pieslēdzas apzaļumotiem pagalmiem. Ēku savstarpējā novietojumā
 ievērtēti skati pa dzīvokļu logiem un insolācija.
Dzīvojamā
 rajona telpiskā dažādība iegūta no divu ēku tipu — apaļo un lineāro ēku
 variācijām gan stāvu skaita, gan savstarpējā novietojuma ziņā (lineārās
 vidus un lineārās gala sekcijas ar stāvu skaitu 6 līdz 10 un apaļās
 sekcijas ar stāvu skaitu 9, kvartāla stūros 12). To savstarpējais
 novietojums padara atšķirīgu katru ēku, ieeju, dzīvokli. Ēku fasādes
 (6) ir vizuāli nozīmīgākais elements, kas ar savu plastisko un krāsu
 risinājumu prezentē visa rajona raksturu. 
Galvenie apbūves tehniskie rādītāji
Projektējamā teritorija — 110357 m²
Apbūves intensitāte — 200 %
Apbūves laukums — 32101 m²
Piebraucamo ceļu un āra autostāvvietu platība — 32200 m²
Brīvā teritorija — 25,7 %
Dzīvokļu kopējā platība, neto — 149421 m²
Maksimālais dzīvokļu skaits — 2050
Kopējais autostāvvietu skaits — 2236
 
	
 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				 
				
Lai man piedod arhitekti un attiistiitaaji, bet patreizeejais Dreilinnu mikrorajons ar t.s. sociaalajaam maajaam ir humaanaakais daudzstaavu dziivokllu ikdienas projekts, ko man ir naacies redzeet. Vide ar ziemassveetku egli, pie kuras savaacas vieteejaas tantes iedzert shampanieti, pa pagalmiem skraida daudz mazi beerni uz ielaam cilveeki invaliidu ratinnos – tie ir tikai dazhi noveerojumi, kurus gandriiz nekad neredzeesiet "kompleksos, kuri izstraadaati ar meerki izveidot kvalitatiivu, laikmetiigu dziivojamo vidi"…. Taapeec man vemt gribaas no domas vien, ka vieteejais mezhinns pazudiis tikai taapeec, lai realizeetu kaarteejaas materiaalaas un vizuaalaas ambiicijas projektaa, kura dziivokllu potenciaalie iipashnieki pat nepiellaus domu, ka vareetu paarvietoties ar publisko… Lasīt vairāk »
vemt gan nevajag –
apbūvējamā teritorija pārsvarā ir pļava, ar krūmājiem un dažiem nelieliem kokiem
mežiņš ir un paliek teritorijas DA stūrī – skat. ģenplānu
par visu pārējo un transportu gan nebija saprotams – tantes un bērni taču lai paliek, kur bijuši?! arī ar transportu lai katrs brauc, kādu izvēlējies (kāpēc visiem sabiedriskajā drūzmēties? 😉 – vienīgi svētku egļu varētu kļūt vairāk..
pēc Jūsu ieteikuma aplūkoju ģenplānu – mežiņa vietā ir autostāvvieta ar 2 ēkām?! Var būt niecīga daļiņa no viņa paliks. 🙁
Vienreiz derētu tos ilgi variētos divus cilindrus uzbūvēt kā testa objektu un novērtēt plānojuma versiju +/-, tā teikt maketu mērogā 1:1.
Vai tas nav formalisms?
jā bija reiz laiki, kad majas būvēja šaurākas un virtuves bija ar logu, 🙁
Vajadzētu parādīt dzīvokļu plānojumus ar starpsienām un mēbelēm. Tad labāk varēs novērtēt, cik racionāla ir cilindriskas formas izvēle. 50km dzīvoklis droši vien ir plānots ar 1 guļamistabu, 80km dzīvoklī droši vien būs 2 guļamistabas un 2 sanmezgli.
kad mēs te ienācām, es tajās vietās kur baigie biezo plāni… redzēju pa logu zaķus
Lai man piedod arhitekti un attiistiitaaji, bet patreizeejais Dreilinnu mikrorajons ar t.s. sociaalajaam maajaam ir humaanaakais daudzstaavu dziivokllu ikdienas projekts, ko man ir naacies redzeet. Vide ar ziemassveetku egli, pie kuras savaacas vieteejaas tantes iedzert shampanieti, pa pagalmiem skraida daudz mazi beerni uz ielaam cilveeki invaliidu ratinnos – tie ir tikai dazhi noveerojumi, kurus gandriiz nekad neredzeesiet "kompleksos, kuri izstraadaati ar meerki izveidot kvalitatiivu, laikmetiigu dziivojamo vidi"…. Taapeec man vemt gribaas no domas vien, ka vieteejais mezhinns pazudiis tikai taapeec, lai realizeetu kaarteejaas materiaalaas un vizuaalaas ambiicijas projektaa, kura dziivokllu potenciaalie iipashnieki pat nepiellaus domu, ka vareetu paarvietoties ar publisko… Lasīt vairāk »
vemt gan nevajag –
apbūvējamā teritorija pārsvarā ir pļava, ar krūmājiem un dažiem nelieliem kokiem
mežiņš ir un paliek teritorijas DA stūrī – skat. ģenplānu
par visu pārējo un transportu gan nebija saprotams – tantes un bērni taču lai paliek, kur bijuši?! arī ar transportu lai katrs brauc, kādu izvēlējies (kāpēc visiem sabiedriskajā drūzmēties? 😉 – vienīgi svētku egļu varētu kļūt vairāk..
pēc Jūsu ieteikuma aplūkoju ģenplānu – mežiņa vietā ir autostāvvieta ar 2 ēkām?! Var būt niecīga daļiņa no viņa paliks. 🙁
Vienreiz derētu tos ilgi variētos divus cilindrus uzbūvēt kā testa objektu un novērtēt plānojuma versiju +/-, tā teikt maketu mērogā 1:1.
Vai tas nav formalisms?
jā bija reiz laiki, kad majas būvēja šaurākas un virtuves bija ar logu, 🙁
Vajadzētu parādīt dzīvokļu plānojumus ar starpsienām un mēbelēm. Tad labāk varēs novērtēt, cik racionāla ir cilindriskas formas izvēle. 50km dzīvoklis droši vien ir plānots ar 1 guļamistabu, 80km dzīvoklī droši vien būs 2 guļamistabas un 2 sanmezgli.
kad mēs te ienācām, es tajās vietās kur baigie biezo plāni… redzēju pa logu zaķus