Pagājušā nedēļā atklātībai nodoti lidostas Rīga attīstības plāni. Iecerēts, ka 5 gadu laikā, pabeidzot plānotās attīstības kārtas, Rīga kļūs par otru lielāko lidostu reģionā aiz Kopenhāgenas, apsteidzot Helsinku un Gardemoenas (Oslo) lidostu.
Plānots, ka Rīgas lidostas platība būs vairāk nekā 4 reizes lielāka par esošo, un tā spēs apkalpot līdz 12 miljoniem pasažieru gadā. Attīstības projektu realizēs divās kārtās: 5.kārta paredz 510 metru gaisa kuģu piestātnes ēkas celtniecību ziemeļu virzienā no esošā termināļa ar 23 piestātnēm dažādiem gaisa kuģu tipiem. Attīstības 6.kārta paredz jaunu termināļa ēkas būvniecību ar izlidošanas un ielidošanas zāles pamatfunkcijām.
Šobrīd starptautiskās lidostas platība — 37 000 kvadrātmetri, un infrastruktūras kapacitāte spēj apkalpot līdz 5 miljoniem pasažieru gadā. Pēc attīstības projekta pabeigšanas, tā spēs apkalpot 10—12 miljonus pasažieru gadā. Kopējā starptautiskās lidostas Rīga attīstības vīzija izstrādāta tā, lai ilgtermiņā būtu iespējams attīstīt infrastruktūru, kas apkalpotu līdz 20 miljoniem pasažieru gadā.
«Starptautiskās lidostas Rīga attīstības 5. un 6.kārtas faktiski nozīmē jaunas lidostas celtniecību. Šis projekts iemieso mūsu ambīcijas — tās zināšanas, radošos risinājumus un darbspējas, lai nostātos līdzvērtīgās pozīcijās ar Ziemeļvalstu un Eiropas lidostām. Starptautiskās lidostas Rīga projekts akcentē valsts tēlu. Tas Latviju raksturo kā modernu valsti, kur ciena apkārtējo vidi, kur ir atvērta un radoša telpa,» saka VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters.
«Šis projekts veido vienotu lidostas arhitektūras ansambli, iegūstot jaunu arhitektonisku formu un stila kopainu. To raksturo vienkāršas, lakoniskas formas, pārdomāta funkcionalitāte un saspēle ar Latvijas ainavu un vides raksturu,» norāda projektēšanas biroja Arhis vadītājs Andris Kronbergs.
Lidostas attīstības iepriekšējās 4 kārtas:
1. Ielidošanas sektora rekonstrukcija un paplašināšana, 1999
2. Jaunas gaisa kuģu piestātnes un daļēja termināla rekonstrukcija, 2001
3. Pasažieru reģistrācijas zāles rekonstrukcija, 2002 / 2003
4. Ne—Šengenas termināļa (Izlidošana 2, Atlidošana 2) izveide, 2007
man patīk!
a vai tad konkurss bija?
a vai tad vajag????!! :0
cilvēkam tā pat patīk
kur palika mazā apaļā betona mājiņa?
Brīvdabas muzejā!
Žetons!
krāsu salikums tīti veiksmīgs, par plānojumu vēl gan neko nevar spriest…
OJ, nerunā, špengulis griestos – tas pats kas dievu redzēt.
Man kolonnas iekšā liekas prastas, nepatīk…
baigi masiivas sanaakushas, it iipashi uz viegaa stikla fona
nuja, pacmit metru laidumu tak var uz zīmuļiem nobalstīt, ja vien ir gribēšana un inženieri ar ne-līkām rokām…
Ne tikai padsmit, bet vairāku desmitu. Ja vien ir abi minētie priekšnoteikumi.
Žēl, bet šī laikam nebūs viena no pasaules skaistākajām lidostām, vismaz pašlaik pieejamais vizuālais materiāls to nerāda. Uzreiz jāiedomā Incheon un Pekinu galu galā ar. Kalatravu varbūt visiem arī nemaz nevajag.
kolonnu resnums, forma, izvietojums utt var arī noteikt visas ēkas tēlu, tā ka, kad tad, ja ne skiču stadijā?
ja nav pat idejas par to, tad tehniskajā nekas labāks nekļūs..
Pelēka.
Kas tos stiklus mazgās?
Bet kur ir pārsteigums?
Pelēkā Latvija?
vislabākie ir tie betona gabali, kas rēgojas kolonnu galā! un tās krāsainās flizes ar brinišķīgas, labāk gan būtu rozā krāsa.
Vai tās nav Līvu karoga krāsas?
saldie sešdesmitie… kā tai dziesmā, bet ne šeit, diemžēl… prozit!
arhitektūra arī attīstās pa spirāli
tas nav mīnuss
domāju, ka piedāvātais risinājums tieši ar savu uzsvērto lakoniskumu varētu būt elegants
un pat arī emocionāli pacilājošs
starp citu – griestu gaismas spēles varētu izrādīties diezgan oriģināls risinājums
nezinu kā ar kuršu vai lībiešu karogiem, bet latviskā noskaņa ir pamanāma – varētu palīdzēt veidot vietas identitāti, ja nebūs pārspīlēta
par konkursu gan žēl, ka bez konkursa…
Manuprāt, kolonnas nav par masīvu, bet gan tieši uzsver jumta vieglumu uz kontrasta pamata. Tas pats arī par "betona gabaliem" virs kolonnām. Kopumā krāsu plānojums varētu cilvēkiem zemapziņā radīt psiholoģisku apjausmu par Latviju kā zaļu (meži, daba) valsti ar patīkamu jūras piekrasti, jo zaļa krāsa tomēr saistās ar dabu un zils ar zaļu – ar jūru. Nenoliedzami, cilvēks, kurš iebraucis jaunā valstī, īpaši pirmo reizi, sāks tomēr domāt par to, kāda konkrētā valsts ir – un šī lidosta, manuprāt, sniedz visai patīkamu ieskatu.
garam, andri, garam
krāsas neiedarbijas uz prātu, bet gan uz emocijām.. zaļš- daba, zils-jūra, debesis.. ir prāta analoģija.. tur tas ir dziļāk..
kollonnas varēja būt pat masīvākas.. nu kā ēģiptiešiem.. tāds latvju gaisa templis.. nogalinām dabu postošo zemkopību un cilvēkus galinošos lauku ceļus (lai nebūtu pa kurieni ‘drāzties’ piedzērušiem letiņiem), lai par tām finansēm celtu dieva priekšā ekoloģiskos aviodūmus. Un tad Rīga varēs kļut par laimes pilno saliņu, kur 10—12 miljoni pasažieri gadā būs laipni gaidīti ‘mūsu’ zaļi-zili-pelēkajā, elegantajā ‘gaisa ostā’, lai pārsēstos uz citiem gaisa kuģiem, kas protams ir ārzemju aviokompāniju lolojums, pa ceļam iepērkot ‘šmigu’ un dievišķās smaržu pudelītes mīlīgajos tax free veikaloņos.. kādam peļņa, Rīgai ziedojumi zemes, debess un ūdens dieviem. bet labi, ka ir ambīcijas un lieli plāni..… Lasīt vairāk »
Nevis galvinjaa bet galvaa!
un vispār.. vajadzēja konkursu.. tas liktu šiem autoriem varbūt nedaudz iesvīst un izveidot kaut ko vēl izcilāku.
Katru reizi komentāri uzjautrina, arī šī reize nepieviļ…………
P.S.
Zinātnei urā!
http://www.eto…rport.php#more
un tu domaa, ka riigaa kaadreiz kko taadu speetu uzcelt? starpcitu, daudzas ir tikai vizualizaacijas, ta ka varam jau arii sheit sarendereet kalatravas murgus, bet peec tam taapat nonivilees liidz praastumam! lv ar to ir "lieliska" pieredze!
bish garlaiciigi
Protams, vienam meita, citam kleita, bet man liekās, ka tieši nav garlaicīgi!
Garlaicīgs ir Origo placis, piemēram. Man patīk krāsas, diezgan drošas, bet neuzkrītošas. Latvieši vispār baidās no krāsām, varētu pat vēl ko spilgtāku! Cilvēks lidostā nedzīvo, par darījumu zonu to ar nevarētu uzskatīt, te gan var domāt par ideju, krāsu apvienošanu ar funkcionalitāti.
Komentētāji ļoti saudzīgi pret autoriem. Vai jau kaut kur tik nav redzēta kompozīcija. Tā vien šķiet , ka šī plaši lietotā tēma ir banalizējusies. Vai pilnīgi atsevišķs būvapjoms nesadalīs uzmanību un pazudīs vienots Rīgas lidostas vizuālais tēls.
Interesanta karte ir Rīgas attīstības plānā- "Dabas un rūpnieciskie riski". Iespaidīga arhitektūra gaidāma, jo kartes tapšanas brīdī tie miljoni pasžieru diez vai rādījās.
nekaa interesanta shajaa lidostas viiziijaa neieraudziiju, kaarteejais skumiigais garlaicigais stikla kluciitis, zheel ka visus meeslus ko saraho eiropaa pie mums te pasniedz kaa inovatiivu un meerkji peec kaa tiekties, paaraak bremzeeti esam.
Sextūristam tāpat vienalga vai tās lampiņas zilas vai zaļas un cik kolonas resnas 🙂
nez – manuprāt – ir ok
krāsas – smuki,
apjoms – vienkārši un saprotami, kas arī svarīgi publiskā transporta terminālos, kur laiku pa laikam sanāk drūzma.
vienīgi būtu super ja pēcāk nepeidirstu ar visiem mazajiem tipveida kioskiem – kuri kanpi 2 m augsti un izskatās kā tirgus laukums segtā paviljonā
bish garlaiciigi
Protams, vienam meita, citam kleita, bet man liekās, ka tieši nav garlaicīgi!
Garlaicīgs ir Origo placis, piemēram. Man patīk krāsas, diezgan drošas, bet neuzkrītošas. Latvieši vispār baidās no krāsām, varētu pat vēl ko spilgtāku! Cilvēks lidostā nedzīvo, par darījumu zonu to ar nevarētu uzskatīt, te gan var domāt par ideju, krāsu apvienošanu ar funkcionalitāti.
Komentētāji ļoti saudzīgi pret autoriem. Vai jau kaut kur tik nav redzēta kompozīcija. Tā vien šķiet , ka šī plaši lietotā tēma ir banalizējusies. Vai pilnīgi atsevišķs būvapjoms nesadalīs uzmanību un pazudīs vienots Rīgas lidostas vizuālais tēls.
Interesanta karte ir Rīgas attīstības plānā- "Dabas un rūpnieciskie riski". Iespaidīga arhitektūra gaidāma, jo kartes tapšanas brīdī tie miljoni pasžieru diez vai rādījās.
nekaa interesanta shajaa lidostas viiziijaa neieraudziiju, kaarteejais skumiigais garlaicigais stikla kluciitis, zheel ka visus meeslus ko saraho eiropaa pie mums te pasniedz kaa inovatiivu un meerkji peec kaa tiekties, paaraak bremzeeti esam.
Sextūristam tāpat vienalga vai tās lampiņas zilas vai zaļas un cik kolonas resnas 🙂
Ta ari bus =)
nez – manuprāt – ir ok
krāsas – smuki,
apjoms – vienkārši un saprotami, kas arī svarīgi publiskā transporta terminālos, kur laiku pa laikam sanāk drūzma.
vienīgi būtu super ja pēcāk nepeidirstu ar visiem mazajiem tipveida kioskiem – kuri kanpi 2 m augsti un izskatās kā tirgus laukums segtā paviljonā
man patīk!
a vai tad konkurss bija?
a vai tad vajag????!! :0
cilvēkam tā pat patīk
kur palika mazā apaļā betona mājiņa?
Brīvdabas muzejā!
Žetons!
krāsu salikums tīti veiksmīgs, par plānojumu vēl gan neko nevar spriest…
OJ, nerunā, špengulis griestos – tas pats kas dievu redzēt.
Man kolonnas iekšā liekas prastas, nepatīk…
baigi masiivas sanaakushas, it iipashi uz viegaa stikla fona
nuja, pacmit metru laidumu tak var uz zīmuļiem nobalstīt, ja vien ir gribēšana un inženieri ar ne-līkām rokām…
Ne tikai padsmit, bet vairāku desmitu. Ja vien ir abi minētie priekšnoteikumi.
Žēl, bet šī laikam nebūs viena no pasaules skaistākajām lidostām, vismaz pašlaik pieejamais vizuālais materiāls to nerāda. Uzreiz jāiedomā Incheon un Pekinu galu galā ar. Kalatravu varbūt visiem arī nemaz nevajag.
es gan vairāk bij domājis vismaz pajocīgo (ja ne padumjo) iebildi skiču stadijā norādīt uz kolonnu resnumu 🙁
kolonnu resnums, forma, izvietojums utt var arī noteikt visas ēkas tēlu, tā ka, kad tad, ja ne skiču stadijā?
ja nav pat idejas par to, tad tehniskajā nekas labāks nekļūs..
njā, nu filozofēt par kolonnu misiju jau var daudz droši vien. protams, tas var noteikt daudzko pa dzīvi – ne tikai ēkas tēlu. bet šeit ir diezgan skaidri redzams, ka ēkas tēla veidošanā kolonnu diametram ir stipri vien sekundāra loma (nemaz nerunājot, ka tas vēl visticamāk 5 reizes mainīsies līdz pirmo veidņu montēšanai). atsauci uz vietējo nozīmi vien ieskicē tautiskais kapitelis… (asociatīvs minējums)
Pelēka.
Kas tos stiklus mazgās?
Bet kur ir pārsteigums?
Pelēkā Latvija?
vislabākie ir tie betona gabali, kas rēgojas kolonnu galā! un tās krāsainās flizes ar brinišķīgas, labāk gan būtu rozā krāsa.
Vai tās nav Līvu karoga krāsas?
saldie sešdesmitie… kā tai dziesmā, bet ne šeit, diemžēl… prozit!
arhitektūra arī attīstās pa spirāli
tas nav mīnuss
domāju, ka piedāvātais risinājums tieši ar savu uzsvērto lakoniskumu varētu būt elegants
un pat arī emocionāli pacilājošs
starp citu – griestu gaismas spēles varētu izrādīties diezgan oriģināls risinājums
nezinu kā ar kuršu vai lībiešu karogiem, bet latviskā noskaņa ir pamanāma – varētu palīdzēt veidot vietas identitāti, ja nebūs pārspīlēta
par konkursu gan žēl, ka bez konkursa…
Manuprāt, kolonnas nav par masīvu, bet gan tieši uzsver jumta vieglumu uz kontrasta pamata. Tas pats arī par "betona gabaliem" virs kolonnām. Kopumā krāsu plānojums varētu cilvēkiem zemapziņā radīt psiholoģisku apjausmu par Latviju kā zaļu (meži, daba) valsti ar patīkamu jūras piekrasti, jo zaļa krāsa tomēr saistās ar dabu un zils ar zaļu – ar jūru. Nenoliedzami, cilvēks, kurš iebraucis jaunā valstī, īpaši pirmo reizi, sāks tomēr domāt par to, kāda konkrētā valsts ir – un šī lidosta, manuprāt, sniedz visai patīkamu ieskatu.
garam, andri, garam
krāsas neiedarbijas uz prātu, bet gan uz emocijām.. zaļš- daba, zils-jūra, debesis.. ir prāta analoģija.. tur tas ir dziļāk..
Es varbūt ne pārāk emocionāli-solīdi izteicos – ar prātu domāju cilvēcisko īpašību kopumu, respektīvi, emocijas veidojas galviņā – un prāts spēj sintizēt emocijas (bioloģisko procesu neskaidrošu), respektīvi, apkārtējiem faktoriem iedarbojoties, veidojas emocijas, jo prāts kko uztver – uztver krāsas, un tūristam veidojas emocijas. Šajā gadījumā es gan nerunāju par Emocijām ar lielo burtu, protams, tūristam ienākšana lidostā droši vien nebūs spilgtākais emocionālākais pārdzīvojums dzīvē.
kollonnas varēja būt pat masīvākas.. nu kā ēģiptiešiem.. tāds latvju gaisa templis.. nogalinām dabu postošo zemkopību un cilvēkus galinošos lauku ceļus (lai nebūtu pa kurieni ‘drāzties’ piedzērušiem letiņiem), lai par tām finansēm celtu dieva priekšā ekoloģiskos aviodūmus. Un tad Rīga varēs kļut par laimes pilno saliņu, kur 10—12 miljoni pasažieri gadā būs laipni gaidīti ‘mūsu’ zaļi-zili-pelēkajā, elegantajā ‘gaisa ostā’, lai pārsēstos uz citiem gaisa kuģiem, kas protams ir ārzemju aviokompāniju lolojums, pa ceļam iepērkot ‘šmigu’ un dievišķās smaržu pudelītes mīlīgajos tax free veikaloņos.. kādam peļņa, Rīgai ziedojumi zemes, debess un ūdens dieviem. bet labi, ka ir ambīcijas un lieli plāni..… Lasīt vairāk »
Nevis galvinjaa bet galvaa!
un vispār.. vajadzēja konkursu.. tas liktu šiem autoriem varbūt nedaudz iesvīst un izveidot kaut ko vēl izcilāku.
Katru reizi komentāri uzjautrina, arī šī reize nepieviļ…………
P.S.
Zinātnei urā!
un kāds, lūdzu, ir Jūsu komentārs par projektu?
interesanti būtu arī uzzināt, kas tieši šķiet uzjautrinoši
un kādā kontekstā
paldies
http://www.eto…rport.php#more
un tu domaa, ka riigaa kaadreiz kko taadu speetu uzcelt? starpcitu, daudzas ir tikai vizualizaacijas, ta ka varam jau arii sheit sarendereet kalatravas murgus, bet peec tam taapat nonivilees liidz praastumam! lv ar to ir "lieliska" pieredze!
Droši vien, ka spētu jau uzcelt, samaksāt gan nespētu. Nu jā, kas citur miljons, šeit miljards.