Atklāj Rīgas lidostas vīziju

Pagājušā nedēļā atklātībai nodoti lidostas Rīga attīstības plāni. Iecerēts, ka 5 gadu laikā, pabeidzot plānotās attīstības kārtas, Rīga kļūs par otru lielāko lidostu reģionā aiz Kopenhāgenas, apsteidzot Helsinku un Gardemoenas (Oslo) lidostu.

Plānots, ka Rīgas lidostas platība būs vairāk nekā 4 reizes lielāka par esošo, un tā spēs apkalpot līdz 12 miljoniem pasažieru gadā. Attīstības projektu realizēs divās kārtās: 5.kārta paredz 510 metru gaisa kuģu piestātnes ēkas celtniecību ziemeļu virzienā no esošā termināļa ar 23 piestātnēm dažādiem gaisa kuģu tipiem. Attīstības 6.kārta paredz jaunu termināļa ēkas būvniecību ar izlidošanas un ielidošanas zāles pamatfunkcijām.

Šobrīd starptautiskās lidostas platība — 37 000 kvadrātmetri, un infrastruktūras kapacitāte spēj apkalpot līdz 5 miljoniem pasažieru gadā. Pēc attīstības projekta pabeigšanas, tā spēs apkalpot 10—12 miljonus pasažieru gadā. Kopējā starptautiskās lidostas Rīga attīstības vīzija izstrādāta tā, lai ilgtermiņā būtu iespējams attīstīt infrastruktūru, kas apkalpotu līdz 20 miljoniem pasažieru gadā.

«Starptautiskās lidostas Rīga attīstības 5. un 6.kārtas faktiski nozīmē jaunas lidostas celtniecību. Šis projekts iemieso mūsu ambīcijas — tās zināšanas, radošos risinājumus un darbspējas, lai nostātos līdzvērtīgās pozīcijās ar Ziemeļvalstu un Eiropas lidostām. Starptautiskās lidostas Rīga projekts akcentē valsts tēlu. Tas Latviju raksturo kā modernu valsti, kur ciena apkārtējo vidi, kur ir atvērta un radoša telpa,» saka VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters.

«Šis projekts veido vienotu lidostas arhitektūras ansambli, iegūstot jaunu arhitektonisku formu un stila kopainu. To raksturo vienkāršas, lakoniskas formas, pārdomāta funkcionalitāte un saspēle ar Latvijas ainavu un vides raksturu,» norāda projektēšanas biroja Arhis vadītājs Andris Kronbergs.

Lidostas attīstības iepriekšējās 4 kārtas:

1. Ielidošanas sektora rekonstrukcija un paplašināšana, 1999
2. Jaunas gaisa kuģu piestātnes un daļēja termināla rekonstrukcija, 2001
3. Pasažieru reģistrācijas zāles rekonstrukcija, 2002 / 2003
4. Ne—Šengenas termināļa (Izlidošana 2, Atlidošana 2) izveide, 2007

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
75 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
mana doma

man patīk!

Juris

a vai tad konkurss bija?

svētā nevainība

a vai tad vajag????!! :0

cilvēkam tā pat patīk

dace

kur palika mazā apaļā betona mājiņa?

zobugals

Brīvdabas muzejā!

Ints

Žetons!

bizz bizz

krāsu salikums tīti veiksmīgs, par plānojumu vēl gan neko nevar spriest…

flīžu maisters

OJ, nerunā, špengulis griestos – tas pats kas dievu redzēt.

punkyface

Man kolonnas iekšā liekas prastas, nepatīk…

taigars

baigi masiivas sanaakushas, it iipashi uz viegaa stikla fona

gārnis

nuja, pacmit metru laidumu tak var uz zīmuļiem nobalstīt, ja vien ir gribēšana un inženieri ar ne-līkām rokām…

jtd

Ne tikai padsmit, bet vairāku desmitu. Ja vien ir abi minētie priekšnoteikumi.

Žēl, bet šī laikam nebūs viena no pasaules skaistākajām lidostām, vismaz pašlaik pieejamais vizuālais materiāls to nerāda. Uzreiz jāiedomā Incheon un Pekinu galu galā ar. Kalatravu varbūt visiem arī nemaz nevajag.

manuprāt

kolonnu resnums, forma, izvietojums utt var arī noteikt visas ēkas tēlu, tā ka, kad tad, ja ne skiču stadijā?

ja nav pat idejas par to, tad tehniskajā nekas labāks nekļūs..

pilots

Pelēka.

Kas tos stiklus mazgās?

Bet kur ir pārsteigums?

Pelēkā Latvija?

antons

vislabākie ir tie betona gabali, kas rēgojas kolonnu galā! un tās krāsainās flizes ar brinišķīgas, labāk gan būtu rozā krāsa.

Clumsy

Vai tās nav Līvu karoga krāsas?

jurka

saldie sešdesmitie… kā tai dziesmā, bet ne šeit, diemžēl… prozit!

novērotājs

arhitektūra arī attīstās pa spirāli

tas nav mīnuss

domāju, ka piedāvātais risinājums tieši ar savu uzsvērto lakoniskumu varētu būt elegants

un pat arī emocionāli pacilājošs

starp citu – griestu gaismas spēles varētu izrādīties diezgan oriģināls risinājums

nezinu kā ar kuršu vai lībiešu karogiem, bet latviskā noskaņa ir pamanāma – varētu palīdzēt veidot vietas identitāti, ja nebūs pārspīlēta

par konkursu gan žēl, ka bez konkursa…

izomat

Manuprāt, kolonnas nav par masīvu, bet gan tieši uzsver jumta vieglumu uz kontrasta pamata. Tas pats arī par "betona gabaliem" virs kolonnām. Kopumā krāsu plānojums varētu cilvēkiem zemapziņā radīt psiholoģisku apjausmu par Latviju kā zaļu (meži, daba) valsti ar patīkamu jūras piekrasti, jo zaļa krāsa tomēr saistās ar dabu un zils ar zaļu – ar jūru. Nenoliedzami, cilvēks, kurš iebraucis jaunā valstī, īpaši pirmo reizi, sāks tomēr domāt par to, kāda konkrētā valsts ir – un šī lidosta, manuprāt, sniedz visai patīkamu ieskatu.

i

garam, andri, garam

dāsna

krāsas neiedarbijas uz prātu, bet gan uz emocijām.. zaļš- daba, zils-jūra, debesis.. ir prāta analoģija.. tur tas ir dziļāk..

anonīmais bēgulis

kollonnas varēja būt pat masīvākas.. nu kā ēģiptiešiem.. tāds latvju gaisa templis.. nogalinām dabu postošo zemkopību un cilvēkus galinošos lauku ceļus (lai nebūtu pa kurieni ‘drāzties’ piedzērušiem letiņiem), lai par tām finansēm celtu dieva priekšā ekoloģiskos aviodūmus. Un tad Rīga varēs kļut par laimes pilno saliņu, kur 10—12 miljoni pasažieri gadā būs laipni gaidīti ‘mūsu’ zaļi-zili-pelēkajā, elegantajā ‘gaisa ostā’, lai pārsēstos uz citiem gaisa kuģiem, kas protams ir ārzemju aviokompāniju lolojums, pa ceļam iepērkot ‘šmigu’ un dievišķās smaržu pudelītes mīlīgajos tax free veikaloņos.. kādam peļņa, Rīgai ziedojumi zemes, debess un ūdens dieviem. bet labi, ka ir ambīcijas un lieli plāni..… Lasīt vairāk »

Yurii

Nevis galvinjaa bet galvaa!

tas pac pēgulis

un vispār.. vajadzēja konkursu.. tas liktu šiem autoriem varbūt nedaudz iesvīst un izveidot kaut ko vēl izcilāku.

Kārlis.Saltups

Katru reizi komentāri uzjautrina, arī šī reize nepieviļ…………

P.S.

Zinātnei urā!

Andrejs

http://www.eto…rport.php#more

NAV VIENALGA

un tu domaa, ka riigaa kaadreiz kko taadu speetu uzcelt? starpcitu, daudzas ir tikai vizualizaacijas, ta ka varam jau arii sheit sarendereet kalatravas murgus, bet peec tam taapat nonivilees liidz praastumam! lv ar to ir "lieliska" pieredze!

ats

bish garlaiciigi

bizz bizz

Protams, vienam meita, citam kleita, bet man liekās, ka tieši nav garlaicīgi!

Garlaicīgs ir Origo placis, piemēram. Man patīk krāsas, diezgan drošas, bet neuzkrītošas. Latvieši vispār baidās no krāsām, varētu pat vēl ko spilgtāku! Cilvēks lidostā nedzīvo, par darījumu zonu to ar nevarētu uzskatīt, te gan var domāt par ideju, krāsu apvienošanu ar funkcionalitāti.

arhīvs

Komentētāji ļoti saudzīgi pret autoriem. Vai jau kaut kur tik nav redzēta kompozīcija. Tā vien šķiet , ka šī plaši lietotā tēma ir banalizējusies. Vai pilnīgi atsevišķs būvapjoms nesadalīs uzmanību un pazudīs vienots Rīgas lidostas vizuālais tēls.

aviators

Interesanta karte ir Rīgas attīstības plānā- "Dabas un rūpnieciskie riski". Iespaidīga arhitektūra gaidāma, jo kartes tapšanas brīdī tie miljoni pasžieru diez vai rādījās.

janitis

nekaa interesanta shajaa lidostas viiziijaa neieraudziiju, kaarteejais skumiigais garlaicigais stikla kluciitis, zheel ka visus meeslus ko saraho eiropaa pie mums te pasniedz kaa inovatiivu un meerkji peec kaa tiekties, paaraak bremzeeti esam.

Andis

Sextūristam tāpat vienalga vai tās lampiņas zilas vai zaļas un cik kolonas resnas 🙂

dubultTprofils

nez – manuprāt – ir ok

krāsas – smuki,

apjoms – vienkārši un saprotami, kas arī svarīgi publiskā transporta terminālos, kur laiku pa laikam sanāk drūzma.

vienīgi būtu super ja pēcāk nepeidirstu ar visiem mazajiem tipveida kioskiem – kuri kanpi 2 m augsti un izskatās kā tirgus laukums segtā paviljonā

ats

bish garlaiciigi

bizz bizz

Protams, vienam meita, citam kleita, bet man liekās, ka tieši nav garlaicīgi!

Garlaicīgs ir Origo placis, piemēram. Man patīk krāsas, diezgan drošas, bet neuzkrītošas. Latvieši vispār baidās no krāsām, varētu pat vēl ko spilgtāku! Cilvēks lidostā nedzīvo, par darījumu zonu to ar nevarētu uzskatīt, te gan var domāt par ideju, krāsu apvienošanu ar funkcionalitāti.

arhīvs

Komentētāji ļoti saudzīgi pret autoriem. Vai jau kaut kur tik nav redzēta kompozīcija. Tā vien šķiet , ka šī plaši lietotā tēma ir banalizējusies. Vai pilnīgi atsevišķs būvapjoms nesadalīs uzmanību un pazudīs vienots Rīgas lidostas vizuālais tēls.

aviators

Interesanta karte ir Rīgas attīstības plānā- "Dabas un rūpnieciskie riski". Iespaidīga arhitektūra gaidāma, jo kartes tapšanas brīdī tie miljoni pasžieru diez vai rādījās.

janitis

nekaa interesanta shajaa lidostas viiziijaa neieraudziiju, kaarteejais skumiigais garlaicigais stikla kluciitis, zheel ka visus meeslus ko saraho eiropaa pie mums te pasniedz kaa inovatiivu un meerkji peec kaa tiekties, paaraak bremzeeti esam.

Andis

Sextūristam tāpat vienalga vai tās lampiņas zilas vai zaļas un cik kolonas resnas 🙂

Bender

Ta ari bus =)

dubultTprofils

nez – manuprāt – ir ok

krāsas – smuki,

apjoms – vienkārši un saprotami, kas arī svarīgi publiskā transporta terminālos, kur laiku pa laikam sanāk drūzma.

vienīgi būtu super ja pēcāk nepeidirstu ar visiem mazajiem tipveida kioskiem – kuri kanpi 2 m augsti un izskatās kā tirgus laukums segtā paviljonā

mana doma

man patīk!

Juris

a vai tad konkurss bija?

svētā nevainība

a vai tad vajag????!! :0

cilvēkam tā pat patīk

dace

kur palika mazā apaļā betona mājiņa?

zobugals

Brīvdabas muzejā!

Ints

Žetons!

bizz bizz

krāsu salikums tīti veiksmīgs, par plānojumu vēl gan neko nevar spriest…

flīžu maisters

OJ, nerunā, špengulis griestos – tas pats kas dievu redzēt.

punkyface

Man kolonnas iekšā liekas prastas, nepatīk…

taigars

baigi masiivas sanaakushas, it iipashi uz viegaa stikla fona

gārnis

nuja, pacmit metru laidumu tak var uz zīmuļiem nobalstīt, ja vien ir gribēšana un inženieri ar ne-līkām rokām…

jtd

Ne tikai padsmit, bet vairāku desmitu. Ja vien ir abi minētie priekšnoteikumi.

Žēl, bet šī laikam nebūs viena no pasaules skaistākajām lidostām, vismaz pašlaik pieejamais vizuālais materiāls to nerāda. Uzreiz jāiedomā Incheon un Pekinu galu galā ar. Kalatravu varbūt visiem arī nemaz nevajag.

gārnis

es gan vairāk bij domājis vismaz pajocīgo (ja ne padumjo) iebildi skiču stadijā norādīt uz kolonnu resnumu 🙁

manuprāt

kolonnu resnums, forma, izvietojums utt var arī noteikt visas ēkas tēlu, tā ka, kad tad, ja ne skiču stadijā?

ja nav pat idejas par to, tad tehniskajā nekas labāks nekļūs..

gārnis

njā, nu filozofēt par kolonnu misiju jau var daudz droši vien. protams, tas var noteikt daudzko pa dzīvi – ne tikai ēkas tēlu. bet šeit ir diezgan skaidri redzams, ka ēkas tēla veidošanā kolonnu diametram ir stipri vien sekundāra loma (nemaz nerunājot, ka tas vēl visticamāk 5 reizes mainīsies līdz pirmo veidņu montēšanai). atsauci uz vietējo nozīmi vien ieskicē tautiskais kapitelis… (asociatīvs minējums)

pilots

Pelēka.

Kas tos stiklus mazgās?

Bet kur ir pārsteigums?

Pelēkā Latvija?

antons

vislabākie ir tie betona gabali, kas rēgojas kolonnu galā! un tās krāsainās flizes ar brinišķīgas, labāk gan būtu rozā krāsa.

Clumsy

Vai tās nav Līvu karoga krāsas?

jurka

saldie sešdesmitie… kā tai dziesmā, bet ne šeit, diemžēl… prozit!

novērotājs

arhitektūra arī attīstās pa spirāli

tas nav mīnuss

domāju, ka piedāvātais risinājums tieši ar savu uzsvērto lakoniskumu varētu būt elegants

un pat arī emocionāli pacilājošs

starp citu – griestu gaismas spēles varētu izrādīties diezgan oriģināls risinājums

nezinu kā ar kuršu vai lībiešu karogiem, bet latviskā noskaņa ir pamanāma – varētu palīdzēt veidot vietas identitāti, ja nebūs pārspīlēta

par konkursu gan žēl, ka bez konkursa…

izomat

Manuprāt, kolonnas nav par masīvu, bet gan tieši uzsver jumta vieglumu uz kontrasta pamata. Tas pats arī par "betona gabaliem" virs kolonnām. Kopumā krāsu plānojums varētu cilvēkiem zemapziņā radīt psiholoģisku apjausmu par Latviju kā zaļu (meži, daba) valsti ar patīkamu jūras piekrasti, jo zaļa krāsa tomēr saistās ar dabu un zils ar zaļu – ar jūru. Nenoliedzami, cilvēks, kurš iebraucis jaunā valstī, īpaši pirmo reizi, sāks tomēr domāt par to, kāda konkrētā valsts ir – un šī lidosta, manuprāt, sniedz visai patīkamu ieskatu.

i

garam, andri, garam

dāsna

krāsas neiedarbijas uz prātu, bet gan uz emocijām.. zaļš- daba, zils-jūra, debesis.. ir prāta analoģija.. tur tas ir dziļāk..

izomat

Es varbūt ne pārāk emocionāli-solīdi izteicos – ar prātu domāju cilvēcisko īpašību kopumu, respektīvi, emocijas veidojas galviņā – un prāts spēj sintizēt emocijas (bioloģisko procesu neskaidrošu), respektīvi, apkārtējiem faktoriem iedarbojoties, veidojas emocijas, jo prāts kko uztver – uztver krāsas, un tūristam veidojas emocijas. Šajā gadījumā es gan nerunāju par Emocijām ar lielo burtu, protams, tūristam ienākšana lidostā droši vien nebūs spilgtākais emocionālākais pārdzīvojums dzīvē.

anonīmais bēgulis

kollonnas varēja būt pat masīvākas.. nu kā ēģiptiešiem.. tāds latvju gaisa templis.. nogalinām dabu postošo zemkopību un cilvēkus galinošos lauku ceļus (lai nebūtu pa kurieni ‘drāzties’ piedzērušiem letiņiem), lai par tām finansēm celtu dieva priekšā ekoloģiskos aviodūmus. Un tad Rīga varēs kļut par laimes pilno saliņu, kur 10—12 miljoni pasažieri gadā būs laipni gaidīti ‘mūsu’ zaļi-zili-pelēkajā, elegantajā ‘gaisa ostā’, lai pārsēstos uz citiem gaisa kuģiem, kas protams ir ārzemju aviokompāniju lolojums, pa ceļam iepērkot ‘šmigu’ un dievišķās smaržu pudelītes mīlīgajos tax free veikaloņos.. kādam peļņa, Rīgai ziedojumi zemes, debess un ūdens dieviem. bet labi, ka ir ambīcijas un lieli plāni..… Lasīt vairāk »

Yurii

Nevis galvinjaa bet galvaa!

tas pac pēgulis

un vispār.. vajadzēja konkursu.. tas liktu šiem autoriem varbūt nedaudz iesvīst un izveidot kaut ko vēl izcilāku.

Kārlis.Saltups

Katru reizi komentāri uzjautrina, arī šī reize nepieviļ…………

P.S.

Zinātnei urā!

novērotājs

un kāds, lūdzu, ir Jūsu komentārs par projektu?

interesanti būtu arī uzzināt, kas tieši šķiet uzjautrinoši

un kādā kontekstā

paldies

Andrejs

http://www.eto…rport.php#more

NAV  VIENALGA

un tu domaa, ka riigaa kaadreiz kko taadu speetu uzcelt? starpcitu, daudzas ir tikai vizualizaacijas, ta ka varam jau arii sheit sarendereet kalatravas murgus, bet peec tam taapat nonivilees liidz praastumam! lv ar to ir "lieliska" pieredze!

izomat

Droši vien, ka spētu jau uzcelt, samaksāt gan nespētu. Nu jā, kas citur miljons, šeit miljards.

75
0
Lūdzu, komentējietx