Latvijas Būvniecība 2013/5

Jaunais
žurnāla numurs veltīts ceļu būvei un nozares profesionāļu viedokļu izklāstam,
taču atsevišķas publikācijas izdevumā būs interesantas visiem auto īpašniekiem
un ceļu lietotājiem.

Piemēram,
jaunuzbūvētais ceļa posms Tīnūži — Koknese projektēts ātrumam 150 km/h, tiesa,
diez vai tādu ātrumu akceptēs CSDD, taču ir pamats domāt, ka drīkstēs braukt
ātrāk par 90 km/h. Padomju laika projektā šo trasi plānoja izbūvēt ne tikai kā
autoceļu, bet arī rezerves skrejceļu lidmašīnām ar 3 km garu, nevainojami
taisnu posmu. Šodien uz un no Daugavpils virziena braucošiem jaunais ceļš noteikti
ļaus krietni ietaupīt laiku. Kādas izmaiņas arhitektu un būvspeciālistu sertificēšanas
jomā nesīs jaunais Būvniecības likums, kas juridisko spēku iegūs 2014. gada 1.
februārī, ieskicēts Ilzes Ošas, EM Būvniecības un mājokļu politikas
departamenta direktores publikācijā Būvniecības
likums pieņemts
. Par Rīga 2014 paviljona projektēšanu Esplanādes parkā
stāsta Austris Mailītis. Ilgstpējīgu lietusūdeņu apsaimniekošanu apskata un
vizualizē ainavu arhitekti Ilze Rukšāne un Jurijs Kondratenko. Saliekamie,
viegli montējamie pontoni tilti, starp citu, ir lielisks risinājums, lai ceļu
līdz kaimiņiem vai darba vieta padarītu īsāku un ātrāku, šāds tilts savieno
Rundāles un Mežotnes pagastus. Kādi ir jaunākie pienesumi Rīgas publiskajā
ārtelpā un kāpēc Prāgas arhitekti Lucavsalas apgūšanu uzskata par veiksmes stāstu,
lasāms rakstā Pilsētas infrastruktūras
elements publiskā ārtelpa
. Restaurācijas rubrikā Liepājas Sv.Trīsvienības
baznīcas atjaunošanas «smalkumi». Vēstures rubrikā Ilzes Martinsones Zinātņu
Akadēmijas ēkas (Kolchoznieku nama) apskats,
kas ir Rīgas pirmā augstbūve no saliekamām dzelzsbetona konstrukcijām. Viens no
ēkas arhitektiem ir bijis Vaidelotis Apsītis.

Dalīties ar ierakstu:

Pievienot komentāru

avatar
10000