Numura tēma — Profesijas nodevēji;
kadri aizplūst. Profesionālā migrācija. Antikvārais un vintage mūsu
kultūrvidē. Dizains, brīvības idejas un domāšanas paradigmu maiņa — atmiņas par
žurnālu Avots.
Viedoklis
- Mākslas kritiķis Jānis
Borgs analizē „nodevības” diskrēto šarmu jeb to, kā vērtējama Latvijas
ekonomiskās situācijas diktētā parādība – radikāli mainīt pamatprofesiju uz
citu, līdz šim nepraktizētu darbošanās sfēru.
Notikumi
- Kāds ir Igaunijas
dizains? Sandra Krastiņa aicina salīdzināt metodes, ar kādām mūsu kaimiņi
demonstrē savu darbu profesionālajās skatēs, šoreiz Frankfurtes mesē Ambiente.
Tēma
- Vai vēl nesenā pagātnē
lietotu un nu restaurētu priekšmetu piedāvājums kā antikvāra vērtība vai
vintage stila zīme liecina par paradigmu maiņām un morālo briedumu mūsu
sabiedrībā? Kāpēc ar to sākuši nodarboties arī mūsu arhitekti? Jautājuma
ilustrācijai Ilze Martinsone tuvāk aplūko salonus Zuzanna, 20. gadsimts un Retro Spectro. - Kā īstenojamas idejas,
pat apvienojot direktora un apkopēja pienākumus, – par to Pērles lietošanas instrukcijā raksta Jana Kukaine.
Telpa
- Mūžīgās jaunības eliksīra
noslēpumu žurnāls Avots saglabājis
arī šodien – apgalvo mākslas zinātniece Anda Boluža. - Par mediju situāciju
tagad un toreiz; kāpēc žurnāla «izbeigšanās» bija likumsakarīga. Publiciste
Rudīte Kalpiņa. - Avota leģenda kultūrvēstures ainavā, tā spēks nostāties pašam pret
savu pasūtītāju un kā to vērtēt ar šodienas kultūras līmeņa mērauklu. Dzejnieks
Guntars Godiņš.
Forma
- Aktualitāšu pazīmes dizaina
siltumnīcā Greenhouse un Stokholmas
mēbeļu mesē 2010 vākušas Iliana Veinberga un Inese Pētersone. Kā uz to
raugās paši meses dalībnieki — par to Miks Pētersons - Vai (un kā?) izdevies
īstenot Latvijas dizaineru pašu izvirzītos uzdevumus kilometriem mērāmajā
ekspozīciju virknē Frankfurtes mesē Ambiente?
Sandra Krastiņa.
Laiks
- Aizsākot jaunu rubriku Dizaina muzejs, piedāvājam Ilzes
Martinsones rakstu par Rīgas Porcelāna muzeja pieredzi «privatizācijas žņaugos»
gan1997., gan 2010. gadā. - Kā lasāmas dokumentālās
laika liecības, kas iekodētas bērnu rotaļlietās, — to atklāj Irēna Bužinska.