Latvijas Sociāldemokrātiskā strādnieku partija maijā un jūnijā veikšot Rīgas iedzīvotāju anketēšanu, lai noskaidrotu pilsētnieku viedokli par būtiskiem Rīgas nākotnes attīstības jautājumiem.
Kā ziņo LSDSP, tās pārstāvji došoties uz pilsētas mikrorajoniem, organizācijām, iedzīvotāju pulcēšanās vietām, lai nodotu iedzīvotājiem sagatavoto aptaujas anketu. Anketēšanas mērķis ir noskaidrot rīdzinieku viedokli svarīgos jautājumos, piemēram, kuras jomas – transports, sociāli maznodrošināto iedzīvotāju stāvokļa uzlabošana, vietu skaits bērnudārzos, jaunu lielu objektu celtniecība, komunālie jautājumi, sabiedriskais transports, drošības jautājumi, veselības aprūpe, atpūtas un izklaides iespējas u.c. — tiek uzskatītas par svarīgākajām un Rīgas domei būtu risināmas kā prioritāras. Ar anketēšanas palīdzību ir mērķis noskaidrot, kādas problēmas Rīgas pilsētā rīdzinieki uzskata par būtiskākajām, kādi lielie būvobjekti pilsētai būtu nepieciešami, kāds tēls pilsētai būtu jāveido u.tml. Rīdzinieku idejas un piedāvātie risinājumi tiks nodoti Rīgas domes deputātiem, lai tiktu skatīta šo ideju ieviešana dzīvē. Apkopojot anketēšanā saņemtos ierosinājumus, tikšot sagatavota vīzija Nākotnes Rīga, kādai Rīgai vajadzētu būt nākotnē.
Ir saprotams, ka šāda akcija ir daļa no laicīgi uzsāktas LSDSP priekšvēlēšanu kampaņas. Tomēr, pat nezinot par iespējamiem aptaujas rezultātiem un darbībām, kas varētu izrietēt no tiem, šāda aptauja šķiet atzinīgi vērtējams solis. Tas ir kas vairāk, nekā kārtējā pozitīvisma kampaņa vai arī aicinājums protestēt pret varu, ko paši izvēlējuši. Tā, protams, nav socioloģiska aptauja, kuras iegūtie dati — reprezentatīvi.
Nav pat tik svarīgi, vai aptaujā paustās rīdzinieku domas un vēlmes tiks iekļautas sociāldemokrātu priekšvēlēšanu programmā, nemaz nerunājot par to, vai tiks kādreiz īstenotas. Nē, protams, tas ir svarīgi, bet pozitīvais un atzīstamais šādai aptaujai, līdzīgi kā pirms gadiem četriem Attīstības departamenta organizētajai kampaņai Es daru Rīgu, ir tas, ka tā rosina rīdziniekus izteikt vārdos savas vēlmes. Jo katrs jau zina, ka satiksmes problēmas ir milzīgas un bērnudārzu trūkst, taču bieži arī neko konkrētāk paskaidrot vai ieteikt nevar. Taču, kā teikts aptaujas pieteikumā — «Kāda būs nākotnes Rīga, ir atkarīgs no pašiem pilsētniekiem». Lai pilsēta kļūtu tāda, kā vēlamies, vispirms ir jāietērpj vārdos tas, ko vēlamies. Un šāda aptauja rosina un māca to darīt ikvienam rīdziniekam — formulēt savu attieksmi pret pilsētu un tās vēlmēm, pastarpināti arī — pret topošo Rīgas arhitektūru.
Var tikai pievienoties Gata un arī Viestura blakusrakstā paustajam. Kaut arī ieceri var vērtēt pozitīvi – tomēr jautājumi izstrādāti ne visia profesionāli un drīzāk saucami par tendencioziem.
Kaut vai tas "Ātrgaitas tramvajs" – skaidrs tak, ka Rīgas centrā tāds ātrgaitas tramvajs būtu iespējams vien vai nu slēdzot citu satiskmi vai arī uz stabiem – virs ielām un mājām. Tad jau tik pat līdzvērtīgs un nereāls Rīgai varētu būt jautājums par metro.
Es jau viņiem rakstīju pa tiešo – bet vērā nav ņēmuši. Viņiem tur kļūdas: – Lucavsalā nav plānots atpūtas un izklaides komplekss. Tur tika plānota apbūve un biroji, kas gan netiek būvēti. Viņi laikam domājuši Zaķusalas kompleksu. – Ziemeļu šķērsojums viens pats kā būvniecības objekts jau nav aktuāls kādus trīs gadus. Pašlaik iet runa par Ziemeļu koridoru 30 km garumā nevis par Ziemeļu šķērsojumu 400 m garumā. Pati jautājumu nostādne savukārt ir izteikt tendencioza. Uzskaitot topošos būvobjektus, vienā maisā tiek samesti privātie (tirdzniecības centri), valsts (mistisks jauns Rīgas apvedceļš, par kuru kaut ko zina laikam tikai organizētāji, vismaz Latvijas valsts… Lasīt vairāk »
Var tikai pievienoties Gata un arī Viestura blakusrakstā paustajam. Kaut arī ieceri var vērtēt pozitīvi – tomēr jautājumi izstrādāti ne visia profesionāli un drīzāk saucami par tendencioziem.
Kaut vai tas "Ātrgaitas tramvajs" – skaidrs tak, ka Rīgas centrā tāds ātrgaitas tramvajs būtu iespējams vien vai nu slēdzot citu satiskmi vai arī uz stabiem – virs ielām un mājām. Tad jau tik pat līdzvērtīgs un nereāls Rīgai varētu būt jautājums par metro.