Skolēni fantazēs par Pils laukumu

11. maija pēcpusdienā Pils laukumā notiks projekta Skolnieks Pētnieks Pilsētnieks brīvdabas darbnīca Laukums man, kurā bērni kopā ar jaunajiem arhitektiem būvēs paši savu Pils laukuma modeli, pirms tam iepazīstoties ar laukuma izveides vēsturi un publiskās ārtelpas uzbūves principiem.

Kā darbnīcas dalībnieku pamatsastāvu SPP arhitekti aicinājuši laukumam tuvējās pamatskolas Rīdze  4.—6. klašu audzēkņus. Taču arī citi laukuma lietotāji ir gaidīti, lai testētu esošo ārtelpu un pētītu tās pagātni, izskatītu citurienes ārtelpu piemērus, kā arī fantazētu un maketētu nākotnes risinājumu mūsu Pils laukumam.

Darbnīcas rīkotāji vēlas rosināt bērnus uz sadarbību, tuvējās apkārtnes iepazīšanu un izpratni, kā pašu spēkiem Pils laukumu pārveidot un padarīt gan pieejamāku, gan pievilcīgāku tās apdzīvotājiem. Pils laukumu ietver daudz un dažādas publiskās ēkas, kuras apmeklē bērni, tostarp netālu izkārtotās skolas. Tikai darbojoties konkrētajā vietā un analizējot tās mantojumu, skolēni, viņu skolotāji un varbūt pat vecāki vienoti spēs piedāvāt katram mīļus un izmantojamus priekšlikumus.

Brīvdomīgās izglītības projekts SPP ir Jauno Arhitektu apvienības iniciatīva, kas uzsākta 2009.gadā, lai apbūvētās vides veidošanas mākslā ievadītu bērnus un jauniešus. Harmonisku apbūvēto vidi var veidot tikai labi informēta, radoša un sadarboties griboša sabiedrība.

 

Kā zināms, 2009. gadā tika rīkots atklāts konkurss Rīgas pils laukuma atjaunošanai un attīstībai, kura mērķis bija radīt atvērtu un aktīvu pulcēšanas vietu, stiprināt Rīgas pilsētas un Latvijas nacionālo identitāti utml. Konkursā uzvarēja Brīvo pilsētmeistaru darbnīcas priekšlikums, kas tika ņemts par pamatu laukuma atjaunošanas projektam. Taču pērnajā rudenī pēc sabiedriskās apspriešanas Rīgas pilsēta būvvalde projektu apturēja, jo Apstādījumu saglabāšanas komisija atteica 25 koku nozāģēšanu.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
0
Lūdzu, komentējietx