Osta un rīdzinieks. Šmēlinga konference 2018

Rīgas pilsētas arhitekta birojs aicina pilsētniekus un nozares speciālistus uz sarunu par Rīgas pilsētas un Rīgas brīvostas «attiecībām» ikgadējās Reinholda Šmēlinga konferences ietvaros, —  “Osta un rīdzinieks. Telpiskās un mentālās pārmaiņas 100 gados” —, 1. novembrī no plkst. 9.00 līdz 19.00 Tallinas ielas kvartālā (Tallinas ielā 10-3).

 

Par sarunai atbilstošu mirkli izvēlēts brīdis, kad Rīgas brīvosta veido savu nākamās desmitgades attīstības redzējumu, arhitektu un pilsētplānotāju vidē atdzimst diskusijas par ostas atstāto teritoriju reģenerāciju un sabiedrībā populāras kļūst sarunas par ūdens un ūdensmalu publisku pieejamību un izmantošanu.

Rīga pilsētas un ostas vēsture ir cieši saistītas viena ar otru. Lai gūtu pilnīgu priekšstatu par Rīgas pilsēttelpas attīstību un tās noteicošajiem faktoriem, viena nevar tikt skatīta atstatus no otras. Gan Rīga, gan osta vairāk kā pirms astoņiem gadsimtiem dzimušas Daugavas, tās atteku un salu šūpulī ostai kļūstot par noteicošo Rīgas ekonomiskās attīstības un dzinējspēku. Pilsētas militārā nozīme, ostas ģeogrāfiskā atrašanās nozīmīgu tirdzniecības ceļu krustpunktā pilsētu jau izsenis iekļauj starp Baltijas jūras Ziemeļu reģiona nozīmīgākajām metropolēm.

Viduslaikos Rīgas osta “saaug” ar pilsētu ne tikai ekonomiskā, bet arī telpiskā nozīmē – daļu no vecpilsētas vēsturiskās apbūves veido ostas noliktavas, jeb spīķeri. Ostai augot un attīstoties ar ostu saistītajai industriālai darbībai ostas infrastruktūra atstāj pilsētas centru un plešas tālāk Ziemeļu virzienā aizņemot plašas, publiski nepieejamas teritorijas Daugavas abos krastos. Ostas fiziska attālināšanās neizbēgami atstāj izmaiņas Rīdzinieka kā ostas pilsētas iemītnieka identitātē un laika gaitā atsvešina iedzīvotājus no sajūtas, ka osta joprojām ir neatņemama daļa no Rīgas veidojot tās ekonomiku, ietekmējot pilsēttelpu un apkārtējo vidi.

Konferences četrās daļās tiks apskatītas šādas tēmas:

  • Rīgas pilsētas un ostas saistītās vēstures izzināšana ir būtisks priekšnosacījums, lai runātu par kopēju nākotnes redzējumu un savstarpēji papildinošu pilsētas un ostas attīstību;
  • Rast balansu starp pilsētu, ostu un ražošanu ir viens no svarīgākajiem mūsdienīgas un dinamiskas pilsētas izaicinājumiem;
  • Sabiedrības iesaiste pilsētas, ostas un uzņēmējdarbības veidošanā ir neatņemama demokrātiskas un aktīvas sabiedrības sastāvdaļa. Esošās situācijas novērtējums un pasaules piemēru analīze ir svarīgs priekšnoteikums, lai veidotos kopīgs redzējums;
  • Iespēju un jaun-ideju prezentāciju maratons Rīga + Osta = Love tiks veidots kā katalizators jaunu sadarbības ideju ģenerēšanai pilsētnieku, pilsētas un ostas pārvaldes starpā.

 

Konferenci organizē Rīgas pašvaldības aģentūra „Rīgas pilsētas arhitekta birojs” sadarbībā ar Rīgas brīvostas pārvaldi.

Konferences programma un reģistrācija

 

Dalīties ar ierakstu:

5
Pievienot komentāru

avatar
10000
4 Komentāru pavedieni
1 Pavedienu atbildes
0 Sekotāji
 
Visvairāk komentētais komentārs
Komentētākais komentāru pavediens
3 Komentāru autori
esseMiķelisValdemārs, Zariņš Nesenie komentāru autori
jaunākie vecākie visvairāk balsotie
Miķelis
Guest
Miķelis

Rīga+Osta=Love – tas ir tizlākais, kas pēdējā laikā dzirdēts. To vajadzētu iemest pastkastītē tiem, kuriem dārziņi pārklājās ar ogļu putekļiem un kuri to elpo katru dienu, samazinot savu mūža ilgumu. Kundziņsalā varētu šito uzrakstīt uz Lielajiem naftas bunduļiem, tā smaka nu jau jūtama arī Mežaparka pievārtē. Kad mēs kļuvām par stulbeņiem, kuri piedalās Ostas publisko attiecību akcijās? Kāda var būt Rīdzinieka ietekme uz Ostu, ja rīdzinieki gadiem cīnās pret piesārņojumu, kas ož pēc vecām olām, bet viņiem visi dienesti stāsta ka nu vispār tas viss ir ok? Tūlīt to visu izbaudīs Bolderāja, kaut tiek solīta augsta siena – vēju ar… Lasīt vairāk »

Miķelis
Guest
Miķelis

Nu un protams – bez arhitektūras konkursa būs visas Rail Baltic stacijas: http://www.delfi.lv/bizness/transports-logistika/foto-publisko-idejas-rail-baltica-stacijas-izbuvei-lidosta-riga.d?id=50538517 Tālis vienkārši meloja, ka arhitektiem būs milzīgas iespējas Rail Baltic projektēšanā. Interesanti, – kas ir Vektors T un ko dara visā tajā kompānijā JD? Būs turpinājums Angļu džentlmeņu klubam, būs 🙂 Velosipēdisti lemj par dzelzceļa stacijas izskatu – koks saproties, vajadzīgs koks. Kāpēc ne māla kleķis, saproties? Kāpēc ne salmu jumts, saproties? Silnieks uzstājas arhitektūras eksperta lomā, kaut nodarbina savus riteņbraucējus tā, ka tie izskatās pēc riteņbraucējiem no Randiņš Belevilā. Māmiņu klubs spriež par lidostas stacijas izskatu. Varbūt cien. JD vajadzēja pieaicināt Latvijas Kurmju mīļotāju biedrību un… Lasīt vairāk »

Valdemārs, Zariņš
Guest
Bens Solo

Vispār nožēlojami, ka Latvijas valsts šādā svarīgā lēmumā diskrimēja Latvijas makšķernieku biedrību ( es kā makšķernieks jūtos apdalīts), kā vispār ienāca prātā noignorēt malakologu biedrību, nesaprotu , kur cilvēkiem prāts. Un šādu vīziju jomā ignorēt Latvijas Smilšu spēļu terapijas biedrību ir pilnīgs nonsenss…

Miķelis
Guest
Miķelis

🙂 Straumem jau tagad vajadzēja izveidot veselu Rail Baltic nodaļu, nopirkt kārtīgu telefona centrāli, izveidot jaunu datu centru, kur sarunas uzglabāt, paplašināt štatu. Saeimā jau tagad izveidot izmeklēšanas komisiju. Kaut ko tādu mēs vēl nebūsim redzējuši. Ekselentākā iespēja. 3 miljoni Latvenergo – nu tā tāda sīknauda, salīdzinājumā ar visu šo. Protams rīdzinieki sēdēs parterā, jo visu Rīgu tūlīt nobloķēs būvniecības process. Kad mēs sākam runāt par šatliem, man personīgi uzlabojas garastāvoklis, jo šatls un blakus stāvošs 50-gadīgs RVR pasažieru vilciens, tā ir tāda mīļa bilde. Mēs dzīvojam kaut kādā brīnišķīgā laikā, kad padomiskais pārdzimst kā fēnikss no pelniem – ar… Lasīt vairāk »

esse
Guest
esse

Piedodiet, bet ārkārtīgi neveikla konference, saaicinātie eksperti lieliski saprata, kuras tēmas nedrīkst aiztikt un liegi tām pārgāja pāri. cepuri nost Rīgas ostas pārstāvim, vismaz lietas kursā par sarunu tēmu. Karloss mēģināja iekustināt diskusiju, bet neviens no auditorijas tā arī neiešūpojās. ne par krastmalām, ne par ūdens izmantošanu, ne par vides piesārņojumu, ne par molu pieejamību, ne par neesošu infrastruktūru ostas teritoriju Daugavas grīvā abās pusēs attīstību.
par ostas attīstību – kamēr nebūs atrisināts infrastruktūras jautājums, nekāda lielā attīstība nav iespējama neapstādinot Rīgas centru.