1939. gadā, repatriējoties uz Vāciju, arhitekta Paula Maksa Berči (Max Paul Bertschy, 1840-1911) dēla atraitne Klāra Berči pārdeva Liepājas muzejam Berči dzimtas arhīvu – tādā apjomā saglabājies kāda arhitekta radošais mantojums, tai skaitā oriģinālie zīmējumi, Latvijas vēsturē nav tipiska parādība. Reizē ar arhitekta 170 gadu jubileju Liepājas muzejs sarīkoja piemiņas izstādi, eksponējot tajā līdz šim publikai nerādītu Berči arhīva daļu. Šobrīd izstāde tiek atvērta Latvijas Arhitektūras muzejā.
Pauls Makss Berči (1940–1911) ir 19. gs. otrās puses modernisma aizsācējs Liepājā. Jau studiju laikā Vācijā, vēlāk Pēterburgā, viņš centās izkopt savu rokrakstu un paust savu brīvmākslinieka spriedumu par pretrunīgo, straujo un pārmaiņām bagāto laiku 19. gs. beigās. Savas profesionālās atziņas Berči balstīja viduslaiku mākslas studijās — romānikas un gotikas arhitektūras formas viņa projektos redzamas visbiežāk. No 1871. līdz 1902. gadam Berči bija Liepājas galvenais arhitekts un projektēja daudzas ievērojamas sabiedriskas celtnes — baznīcas, fabrikas, muižu ēkas pilsētā un tās apkaimē, veica arī ēku un fasāžu pārbūves. Vairums Berči projektēto ēku celtas no sarkanajiem ķieģeļiem, ar Berči racionālo un neordināro domāšanu sastopamies viņa meklējumos raupjo laukakmens faktūru estētikā, kura galvenokārt izpaudās dievnamu celtniecībā.
http://www.ltv…eo&id=2134
kas Volmāram bija uznācis? Berči un Felsko, Šmēlings iekabina dzīvajiem latviešu arhitektiem, jo mūsdienu arhitektūras ziņas, piemēram, LAS skates sižeti Panorāmā ir reta parādība
laikam jau pelnīti
http://www.ltv…eo&id=2134
kas Volmāram bija uznācis? Berči un Felsko, Šmēlings iekabina dzīvajiem latviešu arhitektiem, jo mūsdienu arhitektūras ziņas, piemēram, LAS skates sižeti Panorāmā ir reta parādība
laikam jau pelnīti