Starptautiskā konkursa mērķis ir piesaistīt pasaules arhitektus, kas var piedāvāt inovatīvu arhitektonisku un funkcionālu koncepciju jaunajam terminālim. Šī sākotnēji izstrādātā koncepcija jeb ideja tiktu izmantota kā pamats tālākajā termināļa kompleksa projekta izstrādē. Arhitektiem koncepcija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas kapacitāti 7-8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā.
Konkursā iesniegtās arhitektoniskās koncepcijas septembra beigās izvērtēs starptautisku arhitektu žūrija un airBaltic vadība. Konkursa uzvarētājam airBaltic piešķirs €100 000 naudas balvu. airBaltic uzdevumā konkursu organizē viens no pasaules lielākajiem būvniecības inženieru birojiem ̶ Ove Arup and Partners Londonas pārstāvniecība.
Arhitektiem, kas vēlas piedalīties koncepciju izstrādē, dalībai konkursā jāreģistrējas līdz 16.augustam, sūtot e-pastu uz airbalticcompetition@arup.com
Konkursā termiņš ̶ 20.septembris
Hmm. Fliks saka, ka šī būšot Latvijas jaunā seja. Cena it kā atbilstoša, bet vai tomēr "sejas" radīšanai nevajadzētu dot nedaudz vairāk laika? Pieņemu, ka vienkāršu būdiņu jau laikam konkursa veidotāji nevēlas iegūt. Tā nu šķiet, ka kaut kā dikti kabatā nauda dažiem svilst. Bet var jau būt, ka viss patiešām notiek tā kā tas ir pieņemts, jo, redz, pat Arups ir iesaistīti – kam vajadzētu nodrošināt to, ka nauda jau tagad nav kādam noteiktam uzņēmumam / cilvēkam paredzēta. Neskatoties uz visu, ceru, ka rezultāts šim konkursam būs lielisks un mums būs ar ko lepoties.
LFK 😀 lat fiktiv konk
VAS Lidosta Rīga ir lidostas īpašnieks, bet konkursu organizē airBaltic!
"This will be the first airline Designed, Built, Financed and Operated (DBFO) passenger terminal in Europe."
Man patīk = latviešu regulārā moralizēšana par "kas lācītim vēderā". Jums ir konkurss, strādājiet 🙂
Kur teikts, ka nestrādājam? Var jau gan gatavot savu pieteikumu konkursam, gan ari ieskriet a4d uzrakstīt, kas stāv prātā domājot par šī konkursa noteikumiem. Tomēr man ir grūti izskaidrot firmā, kā 1+nedaudz mēneša darbs var tikt novērtēts ar tādu summu it sevišķi ņemot vērā to, ka iesniedzami tikai 4 paneļi. Pārāk labi, lai izklausītos ticami. Piemēram LNMM ir doti (ja nemaldos) 4 mēneši, ko sagatavot pieteikumu un pirmajai vietai bushot 10 000 Ls. Protams, protams – laba koncepcija dārgi maksā un, kā arhitektam,nekas jau pret to nav, ka darbs tiek labi atalgots. Vienkārši, kad ir šāda milzīgi liela atšķirība terminos… Lasīt vairāk »
Atslābinies, Jāni!
Uztaisi vislabāko konceptu un saņem 100 000!
Jāstrādā!
Konkursi – tas ir ļoti labi, bet…
visi zin, ka Eiropā augusts ir mēnesis – totālo atvaļinājumu laiks, t.sk. arh. birojos arī.
Interesanti, tā ir sakritība vai spec.?!
Bet esam pozītīvi noskaņoti un gaidam arī ārpus LV arh.biroju darbus.
Latviešīem patīk karsti risinājumi. Mēs līdzinamies mazliet spāņiem un itāļiem. Mums nav laika mēnešiem sēdēt un apdomāt, mēs patstāvīgi nēsējam idejas līdz. Kas par to, ka 1 mēnesis laika, var 1 mēneša laikā izdot kvalitatīvu risinājumu, var. Protams, ja gribi ierakstīt sevi statistos. Latviešu dabā ir straujas pārmaiņas un nemitīgu kolīziju radīšana. Vienu dienu mēs domājam būvēt terminālu par 300 mlj., otru dienu vairs nebūvēt. Vienu dienu domājam būvēt izstāžu zāli un sazinamies ar Frankfurtes mesu, otru vairs ne. Latvieši atrodas nemitīgā spriedzē, jo nemitīgi ģenerē idejas, kuras neapdomājot palaiž tautiņās un skatās, kas notiek. Latvietis pārbauda savus partnerus, cik… Lasīt vairāk »
Ja muzeja konkurss ir parastais Latvijas pelēkbrūnais, tb aiz nosaukuma mets mēģināts neveiksmīgi aizslēpt prasību pēc skičenieka un skičenieks šādam objektam par 10 k pagalam nav adekvāta cena, tad, iespējams, termināla konkursā ir citi uzstādījumi, nav man nolikuma.Skičenieku šādam objektam pa mēnesi netaisa, pat par 100 k nē. Bet konceptam un metam laika pietiekami, vai nu ir, vai nav.
Izskatās, ka vecā, ik pa laikam paceltā diskusija par konkursu praksi LV atkal visiem pilnībā aizmirsusies. Arī muzeja metam varēja uzlikt ierobežojumu – piemēram, divas A2 planšetes un viss.
viedi vārdi!
divas A2 planšetes no abam pusem, vai tik no vienas? 🙂
Gribi par to parunāt? (c)
🙂
Uzgaidāmā zālē vajag palaist vilcieniņu kā Detroitā, tas lidostai pacels prestižu. Lai gan Eiropā arvien nozīmīgāks kļūst ātrgaitas dzelzceļš, varbūt Latvija tam pieslēgsies…
Kaut kādas muļķības – rakstiet īstos vārdos!
Jūsu mēģinājums ”izcelties” – neizdevās!
Gribās vienkāršas un ģeniālas domas redzēt!
Jau 20 gadus Latvija grib labus un vienkāršus risinājumus..bet pilsoņi visu sarežģī…
http://www.fin…airbalticnaudu
Ir tikai viena valsts Eiropas Savienībā kur vēlēšanās var startēt cilvēki ar ārzonu uzņēmumiem un apsūdzēti krimināllietās. Ir tikai viena valsts ES, kur cilvēkus var muļķot ar vekseļiem, neskaidriem darījumiem, bezdarba laikā pieņemt darbā bulgārus un klaji melot acis nemirkšķinot. Kaut kas jau nav kārtībā pašos sistēmas pamatos, kaut kas nav kārtībā…
Ne mēs esam tādi- dzīve ir tāda.
bez skandāla beigās neiztikt…
jums par to nekas nebūs:)
uzvarees vaacu kantoris, kas pastarpinaati piederees flikam!
Cik tad no Latvijas darbu tika iesniegts?
Hmm. Fliks saka, ka šī būšot Latvijas jaunā seja. Cena it kā atbilstoša, bet vai tomēr "sejas" radīšanai nevajadzētu dot nedaudz vairāk laika? Pieņemu, ka vienkāršu būdiņu jau laikam konkursa veidotāji nevēlas iegūt. Tā nu šķiet, ka kaut kā dikti kabatā nauda dažiem svilst. Bet var jau būt, ka viss patiešām notiek tā kā tas ir pieņemts, jo, redz, pat Arups ir iesaistīti – kam vajadzētu nodrošināt to, ka nauda jau tagad nav kādam noteiktam uzņēmumam / cilvēkam paredzēta. Neskatoties uz visu, ceru, ka rezultāts šim konkursam būs lielisks un mums būs ar ko lepoties.
LFK 😀 lat fiktiv konk
VAS Lidosta Rīga ir lidostas īpašnieks, bet konkursu organizē airBaltic!
"This will be the first airline Designed, Built, Financed and Operated (DBFO) passenger terminal in Europe."
Man patīk = latviešu regulārā moralizēšana par "kas lācītim vēderā". Jums ir konkurss, strādājiet 🙂
Kur teikts, ka nestrādājam? Var jau gan gatavot savu pieteikumu konkursam, gan ari ieskriet a4d uzrakstīt, kas stāv prātā domājot par šī konkursa noteikumiem. Tomēr man ir grūti izskaidrot firmā, kā 1+nedaudz mēneša darbs var tikt novērtēts ar tādu summu it sevišķi ņemot vērā to, ka iesniedzami tikai 4 paneļi. Pārāk labi, lai izklausītos ticami. Piemēram LNMM ir doti (ja nemaldos) 4 mēneši, ko sagatavot pieteikumu un pirmajai vietai bushot 10 000 Ls. Protams, protams – laba koncepcija dārgi maksā un, kā arhitektam,nekas jau pret to nav, ka darbs tiek labi atalgots. Vienkārši, kad ir šāda milzīgi liela atšķirība terminos… Lasīt vairāk »
Atslābinies, Jāni!
Uztaisi vislabāko konceptu un saņem 100 000!
Jāstrādā!
Konkursi – tas ir ļoti labi, bet…
visi zin, ka Eiropā augusts ir mēnesis – totālo atvaļinājumu laiks, t.sk. arh. birojos arī.
Interesanti, tā ir sakritība vai spec.?!
Bet esam pozītīvi noskaņoti un gaidam arī ārpus LV arh.biroju darbus.
Latviešīem patīk karsti risinājumi. Mēs līdzinamies mazliet spāņiem un itāļiem. Mums nav laika mēnešiem sēdēt un apdomāt, mēs patstāvīgi nēsējam idejas līdz. Kas par to, ka 1 mēnesis laika, var 1 mēneša laikā izdot kvalitatīvu risinājumu, var. Protams, ja gribi ierakstīt sevi statistos. Latviešu dabā ir straujas pārmaiņas un nemitīgu kolīziju radīšana. Vienu dienu mēs domājam būvēt terminālu par 300 mlj., otru dienu vairs nebūvēt. Vienu dienu domājam būvēt izstāžu zāli un sazinamies ar Frankfurtes mesu, otru vairs ne. Latvieši atrodas nemitīgā spriedzē, jo nemitīgi ģenerē idejas, kuras neapdomājot palaiž tautiņās un skatās, kas notiek. Latvietis pārbauda savus partnerus, cik… Lasīt vairāk »
Ja muzeja konkurss ir parastais Latvijas pelēkbrūnais, tb aiz nosaukuma mets mēģināts neveiksmīgi aizslēpt prasību pēc skičenieka un skičenieks šādam objektam par 10 k pagalam nav adekvāta cena, tad, iespējams, termināla konkursā ir citi uzstādījumi, nav man nolikuma.Skičenieku šādam objektam pa mēnesi netaisa, pat par 100 k nē. Bet konceptam un metam laika pietiekami, vai nu ir, vai nav.
Izskatās, ka vecā, ik pa laikam paceltā diskusija par konkursu praksi LV atkal visiem pilnībā aizmirsusies. Arī muzeja metam varēja uzlikt ierobežojumu – piemēram, divas A2 planšetes un viss.
viedi vārdi!
divas A2 planšetes no abam pusem, vai tik no vienas? 🙂
Gribi par to parunāt? (c)
🙂
Uzgaidāmā zālē vajag palaist vilcieniņu kā Detroitā, tas lidostai pacels prestižu. Lai gan Eiropā arvien nozīmīgāks kļūst ātrgaitas dzelzceļš, varbūt Latvija tam pieslēgsies…
Kaut kādas muļķības – rakstiet īstos vārdos!
Jūsu mēģinājums ”izcelties” – neizdevās!
Gribās vienkāršas un ģeniālas domas redzēt!
Jau 20 gadus Latvija grib labus un vienkāršus risinājumus..bet pilsoņi visu sarežģī…
http://www.fin…airbalticnaudu
Ir tikai viena valsts Eiropas Savienībā kur vēlēšanās var startēt cilvēki ar ārzonu uzņēmumiem un apsūdzēti krimināllietās. Ir tikai viena valsts ES, kur cilvēkus var muļķot ar vekseļiem, neskaidriem darījumiem, bezdarba laikā pieņemt darbā bulgārus un klaji melot acis nemirkšķinot. Kaut kas jau nav kārtībā pašos sistēmas pamatos, kaut kas nav kārtībā…
Ne mēs esam tādi- dzīve ir tāda.
bez skandāla beigās neiztikt…
jums par to nekas nebūs:)
Cik tad no Latvijas darbu tika iesniegts?
uzvarees vaacu kantoris, kas pastarpinaati piederees flikam!