Konkurss Rīgas ostas pasažieru terminālim

Rīgas Pasažieru terminālis, kas ik gadus apkalpo ap 800 000 pilsētas
viesu un, atrodoties tiešā Vecrīgas tuvumā, ir piemērota novietne inovatīvām
arhitektoniskām un mūsdienīgām pilsētbūvnieciskām idejām, izsludina
starptautisku arhitektūras konkursu teritorijas perspektīvai attīstībai.Papildināts

Rīgas Pasažieru terminālis

Starptautisks konkurss ar uzaicinātajiem dalībniekiem

2012. gada 10. augusts — 21. septembris

Konkursa mērķis:
iegūt labāko arhitektonisko risinājumu Rīgas pasažieru termināla ēkai un
pilsētbūvniecisko siluetu veidojošajam vertikālajam akcentam — 9 stāvu
sabiedriska rakstura ēkai un teritorijas attīstībai augstvērtīgajā pilsētvidē
Daugavas labajā krastā.

Konkursa priekšmets:
apbūves ieceres mets konkursa teritorijas kompleksai attīstībai.

Konkursa novietne un objekts — Rīgas pasažieru termināls —
atrodas uz pussalas starp Daugavas labo krastu un Andrejostu, tiešā Vecrīgas
tuvumā un UNESCO Pasaules mantojumu sarakstā iekļautā Rīgas vēsturiskā centra
aizsardzības zonā. 

Rīgas pasažieru termināls ir intensīvs un pilsētai ļoti
būtisks transporta un cilvēku plūsmu pārvietošanās mezgls, kas vidēji
gadā apkalpo ap 700 — 800 tūkstošu pasažieru, ar maksimālo kuģu iegrimi pie
piestātnes 12,2 m. Andrejostas akvatorijā izvietotas jahtu piestātnes un
peldošie pontoni kopskaitā 150 vietām.

Konkursa teritorija,
bez ūdens virsmas — 3,9 ha
Konkursa
izpētes teritorija, bez ūdens virsmas — 16 ha

Konkursa teritorijas priekšrocības un izaicinājumi

  • ūdens vārti Hanzas pilsētu savienības centrā Baltijā,
  • nozīmīgs pilsētas un valsts infrastruktūras objekts, ūdens un sauszemes
    transporta maģistrāļu krustpunktā,
  • atraktīvs un atbildīgs novietojums pilsētas centrā, tiešā Vecpilsētas
    tuvumā.

Konkursa pasūtītājs: SIA Rīgas
Pasažieru termināls
Konkursa organizētājs: Latvijas Arhitektu savienība
Pieteikumus dalībai konkursā sūtīt līdz 2012. gada 8. augustam uz projekts@rigapt.lv

Konkursa noteikumi

  • konkursā I kārtā līdz 8. augustam aicināti pieteikties Latvijas un
    ārvalstu arhitekti un pilsētplānotāji ar prakses sertifikātu,
  • konkursa II kārtai speciāli izveidota Rīgas Pasažieru
    termināla/Latvijas Arhitektu savienības darba grupa, izvērtējot iesniegtos
    pieteikumus pēc definētiem kritērijiem, uzaicinās 7 dalībniekus
  • Konkursa honorāru / balvu fonds ir 40 000 €
  • Konkursa noteikumi un programma tiks izsūtīta uzaicinātajiem
    dalībniekiem 2012.10.augustā.

Konkursa pretendentu
atlases kritēriji

  • līdzšinējā pieredze līdzīga rakstura objektu
    projektēšanā un celtniecības procesu vadībā,
  • līdzšinējā pieredze līdzīgas sarežģītības (no
    pilsētbūvnieciskās situācijas un funkcionālo plūsmu, funkciju daudzveidības
    viedokļa) objektu projektēšanā un celtniecības procesa vadīšanā,
  • līdzšinējā pieredze jaunu objektu projektēšanā un
    būvniecībā līdzās arhitektūras pieminekļiem jeb pilsētu vēsturiskajos centros,
  • līdzšinējā pieredze arhitektoniskajā tēlā spilgtu un
    oriģinālu būvju radīšanā, kas kļuvušas par attiecīgās vietas simbolu un
    vizītkarti,
  • spēja lakoniskā, pārliecinošā un saprotamā veidā
    pasniegt informāciju par saviem projektiem,
  • rakstisks apliecinājums (apstiprinājums) dalībai
    konkursā, ievērtējot augšminētos atlases kritērijus, konkursa norises laiku un
    noteiktos honorārus.

Konkursa pretendentus nosaka
Pasūtītāja un LAS izveidotā darba grupa.

Konkursa žūrija

Valērijs Barjers,  klienta pārstāvis
Juris Dreimanis, klienta pārstāvis
Andis Cinis, Būvvaldes vadītāja
vietnieks
Inese Sirmā, Rīgas domes Attīstības
departaments
Juris Dambis, Valsts kultūras
pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs
Sintija Vaivade, Latvijas Arhitektu
savienība
Andrejs Ģelzis, Latvijas Arhitektu
savienība
Jonathan Kendall, Flether & Priest
architects, Londona
Antti Ahlava, Ālto universitātes
Arhitektūras departamenta vadītājs, Helsinki

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
70 Komentāri
vecākie
jaunākie visvairāk skatītie
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
Aigars

Atkal nelaiž pie šprices mazos projektētājus 🙁

Būs vien jāņem atvaļinājums un jābrauc mācīties šivas gudrības..

j.

nure miiljie mazie jaukie arhitektinji… ar LAS gaadiibu oficiāli ir pazinjots, ka Juusu bezmaksas darbs shoreiz nevienam nebuus vajadziigs.. wēlam veiksi turpmāko konkuru info gaidīšanā

777

kāpēc tieši 7? man cipars 9 patīk

Miķelis

…LAS diez vai būs noteicošais tiesnesis šajā konkursā, VB cita lieta. Divpakāpju sistēma ieviesta, lai atsijātu jaunos, centīgos un lecīgos, – kur pēdējā laikā noslēgts līgums par projektēšanu ar jaunajiem censoņiem, pat konkursa uzvarētājiem? Jau preambulā ielikts iespējamā uzvarētāja portrets – starptautisks, pazīstams, treknu kumosu cienošs un protams kāds no mūsējiem – liels, bet izsalcis. Mazie kārnie nav ielūgti. Saņemsim diezgan konservētu produktu ar daudziem E, vīrus uzvalkos un 7-zīmju ciparu honorāru. Lai tak, ko tur šūmēties?

Andris

Izklausās pēc tādas čīkstēšanas – ja tev, mazais arhitekt tik traki gribas izpausties šī projekta sakarā, tad atrodi kādu lielo ar kuru mesties kopā un cīnīties.

Protams, ka šāds modelis ir aplams jauno arhitektu iespējām, taču, ja skatās no pasūtītāja puses, tad negribētos, lai atkārtojas LNMM variants.

MMNL

Kas tev nepatika ar LNMM?

Miķelis

Saprotu ka konkursa motīva pamatā ir vēlme atrast labāko ideju, priekšlikumu. Tās, kā dažreiz mēdz gadīties, ir tieši jauno un apliecināties izsalkušo galvās. Tas nozīmē, ka ar šādu procedūru 50% trakākās idejas tiek atmestas. Prasība pēc statusa, apgrozījuma, darbu uzkaites u.t.t. – tiek atmesti vēl vismaz 25% pretendentu ar varbūt mazāk trakulīgām, bet tomēr realizējamām idejām. Atlikušie 25% cienījami, apdomīgi un arī ārzemju biroji sniegs paredzamu rezultātu – solīdi, ar garantiju par projektēšanas termiņiem u.t.t. Bet Rīgai vajadzīgs kaut kas cits, lai neizskatītos pēc Eiropas provinces galvaspilsētas – atklāts, starptautisks konkurss ar labu prēmiju fondu, reklamēts pasaules arhitektūras un dizaina… Lasīt vairāk »

.

Piekritu, piedevam sis konkurss nav vispar necik izraklamets. Ierakstot google Riga Passenger Terminal competition nekur vitur arpus latarh.lv informacija nav atrodama. Ka lai tie arzemju biroji vispar uzzina opar tadu konkursu???

ar

Manuprāt vērtīgāk ir no sākuma organizēt metu konkursu starp visiem un dabūt daudz vairāk darbu par 7, bet pēc tam organizēt stingro konkursu uz projektēšanu..

MD

savienību kuru pieņemts dēvēt par LAS, es jau sen vairs par nopietnu neuzskatu.

LinbergDamian

http://www.you…?v=7hZL4guaFKQ

Tā izskatītos šodien Merilina Monro, un tā šobrīd izskatās LAS diemžēl.

LAS

Nesaprotu, kas tev liedz iet pie savienības un izteikt savas lieliskās idejas. Ja neesi tikai pirdienu taisītājs, tad jau nebūs grūti.

Linbergdamian

Labāk but mirusi, kā Merilina, nekā mums visiem agonija jāvēro

LindbergDamian

http://www.you…eature=related

salīdziniet, tautieši, arhitekti!

.

nomierinies multji!

kugenieks

to jau vajadzeja rikot 15 gadus atpakal. cerams ka kads tomer izveidos izcilu,modernu un pareizi izplanotu pasazieru ostu Latvijai.Ta vieta izskatas ka akmens laikmeta patreiz.kauns

NAV VIENALGA

pasažieru ostai jābūt pārdaugavā! šajā pusē tā nekad neattīstīsies! var celt jebkādas gaisa pilis, bet zemes likumus neapiesi!

Re: VĀSTU

Kas tev liek smādēt šo novietni?

un kur tad pārdaugavā tai vajadzētu būt?

Miķelis

Ne mirkli nešaubos, ka rezultāts būs pieņemams, akceptējams plašākai publikai. Arī iespringuma nav nekāda, lai tak ļaudis kārtīgi izpriecājas – lielie biroji gan jau ka sen aizmirsuši radošās mokas komercarhitektūru štancējot. Visā visumā pieklājīgs Eiropas provinces galvaspilsētas konkurss un uzvarētājs gan jau ka savu spēju varēs atrādīt arī kādā starptautiskā nekustāmā īpašuma izstādē kopā ar Rīgas domes speciālistiem. Kazi vēl saņems kādu godalgu. Atlasīt idejas no 7 dalībniekiem vai 77, par to uztraukums. Bet viss pārējais ierasti plūdeni, – konkurss, daži mazi skandāli, pašūmēšanās, žūrijas pabikstīšana, pacīnīšanās a4d.lv lapās ( tā sakot afterparty ) un Rīga saņem smuku risinājumu. Kaut… Lasīt vairāk »

terminus terminalis

Renār, kuri tad tie 5 top biroji ir? Es ies pieteikties par darbinieku;)

geo

AB Architekti

fullera konstrukcija tur, manuprāt, tieši vietā!

Miķelis

…Žēl. Jo nez vai tik uzvarētājs jau šoreiz nebūs latviešu arhitektu iemīļotais BIG birojs. Arhis un NRJA pieteikšanās un kvalificēšanās jau bija gaidāma. VISU CIEŅU LATVIEŠIEM. Turēšu īkšķi par šiem diviem, jo mūsejiem pulveris arvien sauss un vecais dūminieks, ne tā kā dāņiem – bezdūmu. Ka neieprojektē letiņiem kaut ko Rīgas atslēgas veidolā, šamējie visādus absurdus klēbē uz nebēdu. Paskat kā nepaveicās azerbadžāņiem – "septiņi ekoloģiskie kalni" tikai tāpēc ka šiem Ararats fonā. Bēniš ar partneriem droši ka būs viens feins priekšlikums – špāsīgs, akurāts, gruntīgs un dārgs. Pārējie biroji laikam balastam, jo diez vai kāds maz Rīgā tā ilgāk… Lasīt vairāk »

Normunds Pētersons

Lūgums tiem arhitektiem, kuri uzvarēs, nepiemirst par cilvēku plūsmas loģistiku. Patreiz no termināļa nokļūt Vecrīgā vai līdz tuvākajam sabiedriskajam transportam ir ļoooti sarežģīti un pat nepatīkami. Varbūt kādu busiņa maršrutu var ieplānot? Vairāk padomājiet par cilvēku ērtībām, nevis skaistu stikla kalnu, kuru cilvēkiem būs katru rītu jāatīra no kaiju kakām.

vārds

Interesanti, kā, žūrijasprāt, atlases kritērijus iztur NRJA?

Kur viņiem ir līdzšinējā pieredze līdzīga rakstura un sarežģītības objektu projektēšanā un celtniecības procesu vadībā,

kur līdzās arhitektūras pieminekļiem jeb pilsētu vēsturiskajos centros,

un spilgtu un oriģinālu būvju radīšanā, kas nebūtu lauku mājas, privātmājas vai drupu mājas?

Tagad iznāk, ka ārzemju BIG ar "mūsu BIG" sacentīsies, tikai atšķirība realizētajos projektos un kompetencē…

vārds

Ar autorību pie "dvīņu torņiem" Lukševicam kā reizi viss varētu būt kārtībā – ne par to ir runa. Ar kreativitāti viss arī kārtībā, un paspēkoties ar BIG viņam no sirds novēlam – kā līdzīgam ar līdzīgu. Šoreiz runa ir par to, ka neviens no autora birojiem, cik zināms, nav izstrādājis objekta tehnisko projektu, ne arī vadītu projektēšanas gaitu, toties konkursa nolikumā bija ierakstīti PAT ĻOTI konkrēti kritēriji pieredzei. Bet nu tas jau LV situācijā neko nenozīmē, kā prakse rāda – ja negribās, var neņemt vērā. Līdzīgi, kā Tērvetes konkursā ar uzstādījumu, ka risinājumam jābūt oriģinālam, novatoriskām un ar augstu māksliniecisko… Lasīt vairāk »

Miķelis

Ar autorību z-torņiem tā pašvakāk – ja atceries kāds bija pirmais risisnājums ar stikla izbīdījumiem, – tas bija 100% NRJA. Šobrīd , cik saprotu, fasādi pārprojektējis Murphy/Jahn pilnīgi citu kā sākotnējā skiču projektā, interjerus projektē cita kompānijas, koka mājas Liene Griezīte un Ko, – paliek tikai dzelzsbetona karkass un lielā Sheraton zīme. Bet protams autortiesību ceļi vienmēr ir līkumaini un pasūtītājs ar stingru roku. Katrā ziņā novēlu NRJA radīt labu konceptu, izturēt visus spiedienus un nepazaudēt savu sākotnējo ideju!

vārds

Par dažādām lietām runājam – nezinu, bet pieļauju, ka arī visi sākotnējā projekta turpmākie "uzlabojumi" ir veikti, saņemot autora formālu akceptu, ne tā? Tad jau ar autortiesību lietām "viss kārtībā" – tā varētu teikt.

Cita lieta, ka sākotnējās torņu skices autors (U.L.un F.L.Tadao) pats nav izstrādājis ne realizācijas tehnisko projektu, ne arī sākotnējā projekta jau pieminētās modifikācijas – konkursa nolikuma sakarā tas nelīmējas.

Iznāk – viena koncepta autors tiek akreditēts cita koncepta radīšanai, atsaucoties uz pirmā koncepta realizāciju vai tehnisko projektu, kurā pats nav piedalījies…

3A

http://pietiek…mem_andrejosta

novērotājs

kad izstāde? vai darbi iesniegti??

novērotājs

kad izstāde? vai darbi iesniegti??

Aigars

Atkal nelaiž pie šprices mazos projektētājus 🙁

Būs vien jāņem atvaļinājums un jābrauc mācīties šivas gudrības..

j.

nure miiljie mazie jaukie arhitektinji… ar LAS gaadiibu oficiāli ir pazinjots, ka Juusu bezmaksas darbs shoreiz nevienam nebuus vajadziigs.. wēlam veiksi turpmāko konkuru info gaidīšanā

777

kāpēc tieši 7? man cipars 9 patīk

Miķelis

…LAS diez vai būs noteicošais tiesnesis šajā konkursā, VB cita lieta. Divpakāpju sistēma ieviesta, lai atsijātu jaunos, centīgos un lecīgos, – kur pēdējā laikā noslēgts līgums par projektēšanu ar jaunajiem censoņiem, pat konkursa uzvarētājiem? Jau preambulā ielikts iespējamā uzvarētāja portrets – starptautisks, pazīstams, treknu kumosu cienošs un protams kāds no mūsējiem – liels, bet izsalcis. Mazie kārnie nav ielūgti. Saņemsim diezgan konservētu produktu ar daudziem E, vīrus uzvalkos un 7-zīmju ciparu honorāru. Lai tak, ko tur šūmēties?

Andris

Izklausās pēc tādas čīkstēšanas – ja tev, mazais arhitekt tik traki gribas izpausties šī projekta sakarā, tad atrodi kādu lielo ar kuru mesties kopā un cīnīties.

Protams, ka šāds modelis ir aplams jauno arhitektu iespējām, taču, ja skatās no pasūtītāja puses, tad negribētos, lai atkārtojas LNMM variants.

MMNL

Kas tev nepatika ar LNMM?

Miķelis

Saprotu ka konkursa motīva pamatā ir vēlme atrast labāko ideju, priekšlikumu. Tās, kā dažreiz mēdz gadīties, ir tieši jauno un apliecināties izsalkušo galvās. Tas nozīmē, ka ar šādu procedūru 50% trakākās idejas tiek atmestas. Prasība pēc statusa, apgrozījuma, darbu uzkaites u.t.t. – tiek atmesti vēl vismaz 25% pretendentu ar varbūt mazāk trakulīgām, bet tomēr realizējamām idejām. Atlikušie 25% cienījami, apdomīgi un arī ārzemju biroji sniegs paredzamu rezultātu – solīdi, ar garantiju par projektēšanas termiņiem u.t.t. Bet Rīgai vajadzīgs kaut kas cits, lai neizskatītos pēc Eiropas provinces galvaspilsētas – atklāts, starptautisks konkurss ar labu prēmiju fondu, reklamēts pasaules arhitektūras un dizaina… Lasīt vairāk »

.

Piekritu, piedevam sis konkurss nav vispar necik izraklamets. Ierakstot google Riga Passenger Terminal competition nekur vitur arpus latarh.lv informacija nav atrodama. Ka lai tie arzemju biroji vispar uzzina opar tadu konkursu???

ar

Manuprāt vērtīgāk ir no sākuma organizēt metu konkursu starp visiem un dabūt daudz vairāk darbu par 7, bet pēc tam organizēt stingro konkursu uz projektēšanu..

MD

savienību kuru pieņemts dēvēt par LAS, es jau sen vairs par nopietnu neuzskatu.

LinbergDamian

http://www.you…?v=7hZL4guaFKQ

Tā izskatītos šodien Merilina Monro, un tā šobrīd izskatās LAS diemžēl.

LAS

Nesaprotu, kas tev liedz iet pie savienības un izteikt savas lieliskās idejas. Ja neesi tikai pirdienu taisītājs, tad jau nebūs grūti.

Linbergdamian

Labāk but mirusi, kā Merilina, nekā mums visiem agonija jāvēro

LindbergDamian

http://www.you…eature=related

salīdziniet, tautieši, arhitekti!

.

nomierinies multji!

kugenieks

to jau vajadzeja rikot 15 gadus atpakal. cerams ka kads tomer izveidos izcilu,modernu un pareizi izplanotu pasazieru ostu Latvijai.Ta vieta izskatas ka akmens laikmeta patreiz.kauns

NAV  VIENALGA

pasažieru ostai jābūt pārdaugavā! šajā pusē tā nekad neattīstīsies! var celt jebkādas gaisa pilis, bet zemes likumus neapiesi!

Re: VĀSTU

Kas tev liek smādēt šo novietni?

un kur tad pārdaugavā tai vajadzētu būt?

Renārs Putniņš

Atslābinieties un gūstiet baudu ( vismaz esiet vojāristi procesam ). 1. Pasākums nebūt nav sūdīgs, godīgi pateikts būs tikai 7 ( zīme par 7 nāves grēkiem??? ;-)) dalībnieki, kas var pavilkt šādu infrastruktūru, un ko var un grib konkrētie Klienti apmaksāt.( žūrijā godīgi arī Klientu pārstāvji norādīti, ja +- zināt vidi zināsiet arī ko tie pārstāv) 2. Pasākumā jau tagad godīgi pateikts HONORĀROS un GODALGĀS būs 40 kEUR. Pievērsiet šai niansei!!! Honorārus maksā tiem ar ko tiek slēgts līgums pirms izsludināšanas, vēl pie tam ar "drēbi" viņi var iepazīties jau ņemoties ar līgumu, un protams sākt jau tad strādāt pie… Lasīt vairāk »

Miķelis

Ne mirkli nešaubos, ka rezultāts būs pieņemams, akceptējams plašākai publikai. Arī iespringuma nav nekāda, lai tak ļaudis kārtīgi izpriecājas – lielie biroji gan jau ka sen aizmirsuši radošās mokas komercarhitektūru štancējot. Visā visumā pieklājīgs Eiropas provinces galvaspilsētas konkurss un uzvarētājs gan jau ka savu spēju varēs atrādīt arī kādā starptautiskā nekustāmā īpašuma izstādē kopā ar Rīgas domes speciālistiem. Kazi vēl saņems kādu godalgu. Atlasīt idejas no 7 dalībniekiem vai 77, par to uztraukums. Bet viss pārējais ierasti plūdeni, – konkurss, daži mazi skandāli, pašūmēšanās, žūrijas pabikstīšana, pacīnīšanās a4d.lv lapās ( tā sakot afterparty ) un Rīga saņem smuku risinājumu. Kaut… Lasīt vairāk »

Renārs Putniņš

Nu tādi, Miķel, esam!

Būs žūrijai mazāk darba…

terminus terminalis

Renār, kuri tad tie 5 top biroji ir? Es ies pieteikties par darbinieku;)

Renārs Putniņš

Uzsveru – Brīvprātīgais darbs, nevis darbinieks.

Vari sākt ar ARHI, SZK, moš SN , un konkursos par " bully boy" piestrādājošo – NRJA, par VMS šaubos vai piedalīsies.

Andis Sīlis

SZK nepieteiksies, jau tā pārāk daudz darba. Nebaidi tautu ar sazvērestības teorijām.

Renārs Putniņš

SZK un pārējie ,tik tā piemēra pēc tika pieminēti, kā tie, kas varētu un kas arī varētu tapt akceptēti…., nekādas jau sazvērastības teorijas nav ,gluži normāls konkurss ar atlasi, un aicinātajiem…

Miķelis

…Žēl. Jo nez vai tik uzvarētājs jau šoreiz nebūs latviešu arhitektu iemīļotais BIG birojs. Arhis un NRJA pieteikšanās un kvalificēšanās jau bija gaidāma. VISU CIEŅU LATVIEŠIEM. Turēšu īkšķi par šiem diviem, jo mūsejiem pulveris arvien sauss un vecais dūminieks, ne tā kā dāņiem – bezdūmu. Ka neieprojektē letiņiem kaut ko Rīgas atslēgas veidolā, šamējie visādus absurdus klēbē uz nebēdu. Paskat kā nepaveicās azerbadžāņiem – "septiņi ekoloģiskie kalni" tikai tāpēc ka šiem Ararats fonā. Bēniš ar partneriem droši ka būs viens feins priekšlikums – špāsīgs, akurāts, gruntīgs un dārgs. Pārējie biroji laikam balastam, jo diez vai kāds maz Rīgā tā ilgāk… Lasīt vairāk »

geo

AB Architekti

fullera konstrukcija tur, manuprāt, tieši vietā!

Normunds Pētersons

Lūgums tiem arhitektiem, kuri uzvarēs, nepiemirst par cilvēku plūsmas loģistiku. Patreiz no termināļa nokļūt Vecrīgā vai līdz tuvākajam sabiedriskajam transportam ir ļoooti sarežģīti un pat nepatīkami. Varbūt kādu busiņa maršrutu var ieplānot? Vairāk padomājiet par cilvēku ērtībām, nevis skaistu stikla kalnu, kuru cilvēkiem būs katru rītu jāatīra no kaiju kakām.

vārds

Interesanti, kā, žūrijasprāt, atlases kritērijus iztur NRJA?

Kur viņiem ir līdzšinējā pieredze līdzīga rakstura un sarežģītības objektu projektēšanā un celtniecības procesu vadībā,

kur līdzās arhitektūras pieminekļiem jeb pilsētu vēsturiskajos centros,

un spilgtu un oriģinālu būvju radīšanā, kas nebūtu lauku mājas, privātmājas vai drupu mājas?

Tagad iznāk, ka ārzemju BIG ar "mūsu BIG" sacentīsies, tikai atšķirība realizētajos projektos un kompetencē…

Renārs Putniņš

Vispābā bez Tevis piesauktā:"…kas nebūtu lauku mājas, privātmājas vai drupu mājas…", F.L.Tadao & Lukševics (NRJA ir tikai pašnosaukums, par piemēru "Kings Džuļijens", jeb vienkāršāk lemuru vadonis), ir arī LV dvīņu torņi, tas ir tur, kur Parisa Hiltone uz atvēršanu pasaules presei prezentēsies kopā ar Šefļera kungu un citiem "pacikiem"..

Doma tāda ka NRJA ir nepieciešamā pieredze, tik tur par to torņu projektu autorību, kurš ,ko, kā un cik projektējis, tur gan pats vells var kaklu nolauzt, bet pasākums(autoru , pasūtītāju, būvnieku ,kaimiņu , amatpersonu mijiedarbība konkrētā pasākuma ietvaros) gana aizraujošs izpētes materiāls.

vārds

Ar autorību pie "dvīņu torņiem" Lukševicam kā reizi viss varētu būt kārtībā – ne par to ir runa. Ar kreativitāti viss arī kārtībā, un paspēkoties ar BIG viņam no sirds novēlam – kā līdzīgam ar līdzīgu. Šoreiz runa ir par to, ka neviens no autora birojiem, cik zināms, nav izstrādājis objekta tehnisko projektu, ne arī vadītu projektēšanas gaitu, toties konkursa nolikumā bija ierakstīti PAT ĻOTI konkrēti kritēriji pieredzei. Bet nu tas jau LV situācijā neko nenozīmē, kā prakse rāda – ja negribās, var neņemt vērā. Līdzīgi, kā Tērvetes konkursā ar uzstādījumu, ka risinājumam jābūt oriģinālam, novatoriskām un ar augstu māksliniecisko… Lasīt vairāk »

Miķelis

Ar autorību z-torņiem tā pašvakāk – ja atceries kāds bija pirmais risisnājums ar stikla izbīdījumiem, – tas bija 100% NRJA. Šobrīd , cik saprotu, fasādi pārprojektējis Murphy/Jahn pilnīgi citu kā sākotnējā skiču projektā, interjerus projektē cita kompānijas, koka mājas Liene Griezīte un Ko, – paliek tikai dzelzsbetona karkass un lielā Sheraton zīme. Bet protams autortiesību ceļi vienmēr ir līkumaini un pasūtītājs ar stingru roku. Katrā ziņā novēlu NRJA radīt labu konceptu, izturēt visus spiedienus un nepazaudēt savu sākotnējo ideju!

vārds

Par dažādām lietām runājam – nezinu, bet pieļauju, ka arī visi sākotnējā projekta turpmākie "uzlabojumi" ir veikti, saņemot autora formālu akceptu, ne tā? Tad jau ar autortiesību lietām "viss kārtībā" – tā varētu teikt.

Cita lieta, ka sākotnējās torņu skices autors (U.L.un F.L.Tadao) pats nav izstrādājis ne realizācijas tehnisko projektu, ne arī sākotnējā projekta jau pieminētās modifikācijas – konkursa nolikuma sakarā tas nelīmējas.

Iznāk – viena koncepta autors tiek akreditēts cita koncepta radīšanai, atsaucoties uz pirmā koncepta realizāciju vai tehnisko projektu, kurā pats nav piedalījies…

3A

http://pietiek…mem_andrejosta

70
0
Lūdzu, komentējietx