Biroja Sarma & Norde Arhitekti ciklā Kino un Arhitektūra ceturtdien, 12. maijā filosofs Uldis Tīrons stāstīs par Kerola Rīda filmu Trešais. Otrajā daļā — pati filma.
«Maigums un paļāvība, ar kādu iespējams skatīties Kerola Rīda filmu Trešais (The Third Man), pārsteidz; lai kādu kinematogrāfisku sasniegumu dēļ Trešais tiek uzskatīta par vienu no labākajām angļu filmām vispār, tas vēl nepaskaidro, kāpēc šodien, blakus jaunām un citādākām kino skatīšanās iemaņām, pastāv arī tā, ar kuru skatāmies 1949. gada komēdijtrilleri, kā to sliecās dēvēt filmas scenārists. Tā nav vienīgi «sliktā puiša» Harija Laima (Orsons Velss) pievilcība, kas aizkustina; mēs spējam noticēt, ka banālais stāsts ir «pa īstam». Filmas sievietes, Annas (Alīda Vallī), vārdiem sakot: «Beidz taisīt no viņa savu tēlu. Harijs bija reāls. Viņš nebija tikai tavs draugs un mans mīļākais. Viņš bija Harijs.» Pateicoties Trešajam, reāla kļūst arī Vīne; pilsētas kafejnīcas, drupas, Lielais Prātera rats, apakšzeme un Lielie kapi rada to melanholisko laimes sajūtu, kurā savu mīlestību un nāvi izspēlē filmas varoņi.»
Uldis Tīrons
TREŠAIS MANĪ kā Kerola Rīda filmas Trešais skatīšanās aspekts
Kinolekcija, ceturtdien, 12. maijā pl. 19.00 kinoteātrī KSuns.
2. daļā filma Trešais (The Third Man; 1949; garums 104 minūtes). Filma tiks demonstrēta oriģinālvalodā ar angļu subtitriem.
ļoti labi bija, kaut/un nācās daudz domāt.
ļoti labi bija, kaut/un nācās daudz domāt.